1
התאמת סוג המצלמה לצורכי הצילום

המצלמות הדיגיטליות נחלקות לשלושה סוגים עיקריים: מצלמות קומפקטיות, שזהו הסוג הנפוץ והמגוון ביותר; מצלמות דמויות SLR שהן בדרך כלל גדולות, יקרות ומתקדמות מהקומפקטיות, ומצלמות רפלקס (DLSR) שחלקן מיועדות לצלמים חובבים שרוצים להשיג תוצאות טובות יותר, וחלקן מיועדות לצלמים מקצועיים ומחירן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 

המצלמה הקומפקטית מכונה גם מצלמת כוון ולחץ (Point and Shoot), או במלים אחרות, כל אחד יכול להיות צלם. המצלמה כמעט שאינה דורשת מעורבות והבנה מצד המשתמש, ומסוגלת להתאים את עצמה למצבי צילום שונים ולהפיק תמונה איכותית. כיום ישנן מצלמות קומפקטיות עם ביצועים, תכונות ואיכויות צילום שאינם נופלים מאלה של מצלמות דמויות SLR, כך שכל מי שרוצה ליהנות מיתרונות הקומפקטיות, וגם לשפר את איכות התמונה ולשלוט בביצועיה, יכול למצוא בהן מענה.

 

מצלמות קומפקטיות:  מצלמות קטנות וקלות משקל. היצע הדגמים של המצלמות הקומפקטיות עצום ומגוון, בטווחי מחירים ורמות ביצועים שיכולים להתאים לתקציב ולצרכים שונים. החיסרון העיקרי של מצלמות קומפקטיות הוא החיישן הקטן שלהן, שמסוגל להתמודד באופן מוגבל בלבד עם מצבי צילום לא אידיאליים כמו תאורה חלשה או סצנות בעלות ניגודיות גבוהה, ובנוסף מתקשה לספק עומק שדה רדוד והפרדת האובייקט מהרקע. כמו כן, עדשת הזום שלהן בדרך כלל קטנה יחסית בגלל המבנה הפיזי של המצלמה. לאחרונה החלו החברות לשווק מצלמות קומפקטיות שלתוכן הצליחו לדחוס עדשות זום של עד 14X.

 

בקטגוריה של מצלמות קומפקטיות יש תת קטגוריה של מצלמות קומפקטיות במיוחד (אולטרה או סופר קומפקטיות). חלקן בגודל של כרטיס אשראי, דקיקות למדי ולרוב במשקל של עד 200 גרם. יש ביניהן פשוטות ובסיסיות המתאימות לצרכים בסיסיים, ויש ביניהן לא מעט מצלמות איכותיות מאוד, בדרך כלל יקרות מקומפקטיות באיכות מקבילה.

 

מצלמות דמויות SLR: העיצוב שלהן מזכיר את מצלמות ה-DLSR, עם עדשה בולטת ומבנה מגושם. מצלמות דמויות SLR הן בדרך כלל יקרות מהקומפקטיות, כבדות מהן, בעלות זום אופטי גדול ולרוב כוללות שליטה ידנית מלאה. הן מיועדות למי שמחפש מצלמה קצת יותר מסיבית עם יותר גמישות בצילום ולחובבי צילום עם נטיות אמנותיות. היתרון המשמעותי שלהן על פני מצלמות קומפקטיות הוא הזום, שיכול להגיע לטווחים גדולים מאוד (עד 30X). כדאי לדעת שמצלמה גדולה לא בהכרח מבטיחה חיישן גדול, ולרוב החיישנים במצלמות אלו דומים או זהים לאלו שבקומפקטיות.

 

מצלמות רפלקס (:(DSLR מצלמות שנועדו לחובבים מתקדמים ולצלמים מקצועיים. מחירן מתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. הן גדולות ומגושמות יחסית, אבל בתמורה מפיקות תמונות איכותיות שמאפשרות הדפסה ברמה גבוהה ובמידות גדולות. הן מעניקות למשתמש המיומן גמישות רבה בתפעול ושליטה ידנית מלאה, ובכולן ניתן להחליף את העדשה.

החיישן במצלמות רפלקס גדול משמעותית מחיישנים של מצלמות קומפקטיות או דמויות SLR, מה שמאפשר להן לספק טווח דינמי גדול יותר ותמונות יחסית נקיות מרעש דיגיטלי גם בתנאי תאורה חלשים. למי ששוקל מעבר ממצלמה קומפקטית או אפילו דמויית SLR לרפלקס, כדאי לקחת בחשבון שהמצלמה אינה כוללת עדשה או באה עם עדשת קיט בסיסית בלבד עם טווח זום מוגבל, ויש להשקיע ברכישת עדשות איכותיות ונפרדות. גם המעבר בין צילום רחב זווית (Wide) לצילום בזום גבוה (Tele) מצריך לרוב החלפה פיזית בין העדשות השונות, מה שמסרבל את השימוש וגורע מהספונטניות שבצילום. מי שמתגבר על נקודות אלו יהנה מהיתרונות הרבים של מצלמת רפלקס - מהירות מיקוד וצילום גבוהה, איכות תמונה מעולה ואפשרויות שליטה ידניות רבות ומגוונות.

מצלמות ללא מראה, או EVIL - ראשי תיבות של Electronic Viewfinder, Interchangeable Lens (ובעברית: עינית אלקטרונית, עדשות מתחלפות). מדובר בקטגוריית כלאיים שבין מצלמות הרפקלס לקומפקטיות. בדומה למצלמות DSLR, מצלמות ה-EVIL מצוידות בחיישן גדול וניתן להחליף את העדשות שלהן, ומצד שני הן קטנות, ללא מנגנון המראה וללא עינית אופטית - בדומה למצלמות קומפקטיות. מצלמות אלה מתאימות לצלמים חובבים שרוצים איכות תמונה גבוהה וגמישות בבחירת העדשות, אך מעדיפים גודל קומפקטי ותפעול נוח וידידותי.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
מצלמה קומפקטית. הכי נפוצה
אולטרה קומפקטית. הכי קטנה
דמויית SLR. זום אופטי גדול
מצלמת רפלקס. עדשות מתחלפות
2
איכות הצילום

בבחירת מצלמה שתספק את איכות הצילום הרצויה צריך להתחשב במטרות הצילום, בסגנון הצילום, בתנאי הצילום ובאיכות ההדפסה המבוקשת. כל המצלמות הקומפקטיות מציעות פעולה אוטומטית מלאה, ובמצלמות רבות קיימת שליטה ידנית על חלק מהפונקציות.

 

ככלל, ככל שהמצלמה כוללת יותר תכונות לשליטה ידנית היא תהיה יקרה יותר, מורכבת יותר לשימוש ודורשת הבנה כלשהי בצילום. שימוש מושכל בתכונות הללו מעניק יותר גמישות בצילום ויכול להפיק תמונה איכותית יותר בתנאי צילום מיוחדים.

 

הנתונים העיקריים המשפיעים על איכות הצילום הם רזולוציה וחיישן התמונה, מצבי הצילום ואמצעי השליטה הידניים הקיימים במצלמה, העדשה, הפלאש וכן גורמים נוספים כגון המעבד הפנימי, מנגנון ייצוב תמונה וטכנולוגיות מתקדמות הקיימות בדגמים השונים. 
 

רזולוציה (מגה פיקסל): הרזולוציה קובעת את רמת הפירוט של התמונה, ובעיקר את גודל התמונה שתוכלו להדפיס מבלי לפגוע באיכותה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר ניתן להדפיס תמונה גדולה יותר תוך שמירה על חדות ורמת פירוט גבוהות, וגם לבצע חיתוך והתקרבות (Crop) אל החלקים החשובים בתמונה ולקבל תמונה בגודל מספק להדפסה. מגה פיקסל הם יחידות המדידה של הרזולוציה.

 

מספר המגה-פיקסל מובלט על ידי היצרנים והמשווקים השונים, אבל כדאי לא לייחס לו יותר חשיבות יתרה ולזכור שיש פרמטרים חשובים יותר כמו איכות האופטיקה, איכות עיבוד התמונה, גודל החיישן ועוד.

כמה מגה פיקסל דרושים לכם? התשובה תלויה בגודל התמונה המרבי שברצונכם להדפיס. מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל, למשל, תאפשר הדפסה של התמונות בגודל 40X30 ס"מ באיכות מעולה; זכרו שלרוב התמונות מודפסות בגודל קטן בהרבה, לרוב 15X10 או 21X15. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר או לערוך ולבצע חיתוכים (קרופים) בתמונות, ייקח מצלמה עם יותר מגה פיקסל
 

חיישן תמונה: חיישן התמונה הוא רכיב אלקטרוני שמתפקד כמו סרט הפילם. החיישן ממיר את המידע החזותי (אור) שמגיע מבעד לעדשה לאות דיגיטלי ומעבד אותו לתמונה. ככל ששטח החיישן גדול יותר כך הוא יכול להכיל יותר פיקסלים, ובעיקר מסוגל לקלוט יותר אור - יתרון מכריע בצילום בתנאי תאורה חלשים. זאת אחת הסיבות שמצלמות בעלות חיישן גדול (DSLR) הן גדולות יותר, ובדרך כלל מיועדות לשימוש מקצועי. קיימים שלושה סוגי חיישנים – CCD הוותיק והנפוץ, CMOS הצעיר יותר שהולך וצובר פופולריות עם צריכת אנרגיה קטנה משל CCD וניקיון טוב יותר ברגישויות גבוהות, ו-Live-MOS החדש יחסית שקיים במצלמות של אולימפוס, לייקה ופנסוניק, ומציע איכויות של CCD עם צריכת אנרגיה נמוכה כמו ה-CMOS. מה כדאי? לא בהכרח משנה, כי המכלול של המצלמה יקבע את איכות התמונה ולא טכנולוגית החיישן.

רגישות החיישן: מידת רגישות החיישן לאור נמדדת ב-ISO, וככל שה-ISO גבוה יותר כך המצלמה מסוגלת ללכוד יותר פרטים בסצנות עם תאורה חלשה. כדאי לדעת שהעלאת ה-ISO פוגעת כמעט בהכרח באיכות התמונה משום שהגברת רגישות החיישן גורמת להופעת רעש דיגיטלי, כך שלא תמיד מצלמה עם ISO גבוה תניב גם תמונות איכותיות בצילום בתאורה חלשה. הדבר תלוי בעיקר בגודל החיישן (ולכן מצלמות DSLR מתפקדות טוב יותר באופן משמעותי ממצלמות קומפקטיות בתאורה חלשה) ובמערכת עיבוד התמונה.

 

עדשה: העדשה היא מהמרכיבים החשובים שבמצלמה ויש לה השפעה רבה על איכות התמונה. חלק מיצרניות המצלמות אינן מייצרות את העדשות בעצמן ומשתמשות בעדשות המיוצרות על ידי חברות מתמחות. עם יצרני העדשות המובילים והטובים נמנים Carl Zeiss, Leica ו-Schneider-Kreuznach. סוג העדשה לא תמיד מצוין במפרט, אבל אפשר לסמוך על כך שהיצרניות המובילות והידועות מייצרות או משתמשות בעדשות באיכות טובה.

 
כל המצלמות מצוידות בעדשת זום ששולטת על מרחק האובייקט המצולם.

  

   זום – חשוב להבחין בין זום אופטי וזום דיגיטלי. בעוד זום אופטי  מקרב ומרחיק את האובייקט באמצעים אופטיים תוך שמירה על איכות התמונה, זום דיגיטלי הוא מלאכותי ופוגע באיכות התמונה ומוטב להתעלם ממנו.

טווח הזום מתבטא במכפלה כגון x8x5 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט.
במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, שזה הטווח הבסיסי ביותר, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום של x5  ויותר שתוכלו לצלם פרטים מטווחים גדולים יחסית. 

כדאי לדעת שבגלל מגבלות אופטיות שונות, עדשות עם זום גדול נוטות לסבול מפגמים שונים כמו רכות בקצוות התמונה או הילות סגולות - תלוי כמובן באיכות האופטיקה של העדשה.
 

 

   מצבי הראייה של העדשה: לעדשה יש שלושה מצבי ראייה עיקריים: Wide או זווית ראייה רחבה (35 מ"מ ופחות) – העדשה תופסת שטח נרחב ומכילה כמה שיותר פרטים. מצב המשמש לצילום נוף, או לצילום במקום סגור כשרוצים לקלוט מרחב גדול אך לא ניתן להתרחק מהאובייקט. כל נתון הקטן מ-35 מ"מ מאפשר לתפוס שטח אופקי נרחב יותר; טלה (Telephoto) – העדשה מקרבת פרט מסוים מתוך מכלול המרוחק מהמצלמה עד שהוא ממלא את התמונה; עדשה נורמלית  תופסת את האובייקטים המצולמים ללא קירוב או הרחקה, כפי שתופסת אותם העין האנושית.

רוב עדשות המצלמות מתחילות ב-35 מ"מ עד לטווח התלוי בגודל הזום. לדוגמה, בזום X3 הטווח יהיה 35-105 (35 כפול 3 = 105). חלק מהמצלמות הן בעלות עדשות רחבות החל מ-24 מ"מ, שיכולות לתפוס שטח אופקי נרחב יותר (ראו תמונת המחשה), ולמי שמתכוון לצלם בתוך הבית או צילומי נוף כדאי לשקול אותן.

 

פלאש (מבזק): כמעט בכל מצלמה קיים פלאש מובנה. הפלאש מאיר את האובייקט בצילום בחושך ובתנאי תאורה ירודים, ויכול גם לאזן את הבהירות ולהדגיש את האובייקט במצבים של תאורה חזקה מאחוריו. הטווח האפקטיבי של הפלאש ברוב המצלמות הקומפקטיות מוגבל למטרים ספורים, ומומלץ כמובן לבחור בטווח גדול ככל האפשר. 

במצלמות DSLR וגם בחלק מדמויות SLR (ואפילו בכמה מהקומפקטיות), קיימת אפשרות לשליטה ידנית על עוצמת האור ועל פעולת הפלאש, וניתן להוסיף למצלמה פלאש חיצוני על גבי תושבת מיוחדת (hot shoe), ובכך לשפר את טווח ההארה ואת איכותה. 

במצלמות הקומפקטיות קיימת תופעה של עיניים אדומות, בעיקר בצילומי לילה, זאת עקב קרבתו של הפלאש לעדשה. ברוב הדגמים קיים מנגנון לביטול או להפחתת התופעה ולא כדאי לוותר עליו. במצלמות מתקדמות יותר קיים פלאש קופץ (Pop Up) שפותר את הבעיה ואף יכול לשפר את איכות התמונה. הפלאש קופץ מגוף המצלמה לקראת הצילום כלפי מעלה, ובכך גדל המרחק בינו ובין העדשה ונמנעת תופעת העיניים האדומות. אם הפלאש הקופץ ממוקם מעל לעדשה, ולא לצדה, פיזור האור יהיה יעיל ואיכותי יותר.

 

   מייצב תמונה – מנגנון המפצה על רעידות או תזוזות בעת הצילום ומאפשר להפיק תמונה חדה ונטולת טשטוש. המייצב חשוב במיוחד בתנאי תאורה נמוכים ובצילומי לילה וכן בצילומי מאקרו וצילום בטווחים רחוקים (זום גדול), מצבים שבהם המצלמה רגישה במיוחד לרעידות. קיימים שני סוגים של מייצב תמונה – אופטי ודיגיטלי. מייצב אופטי איכותי ויעיל יותר ולכן עדיף על מייצב דיגיטלי. חשוב לדעת שמייצב התמונה יכול להשפיע אך ורק על טשטוש כתוצאה מתזוזת יד הצלם, אך לא על תזוזה של המצולם עצמו. 

 


   זיהוי פנים – טכנולוגיה  שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית. דגמים רבים כיום מציעים זיהוי של מספר רב של פרצופים בתמונה, כולל בפרופיל, ואף אפשרות לשמירה של פני האנשים בשמם לצורך קטלוג ואיתור נוחים לאחר מכן.

   זיהוי חיוך ומצמוץ – במצב זיהוי חיוך, לאחר הלחיצה על כפתור הצילום המצלמה נכנסת לכוננות וברגע שמזהה שהמצולם מחייך - מצלמת אותו. תכונה זו אידיאלית לצילום ילדים ופעוטות. במצב זיהוי מצמוץ המצלמה מזהה אם המצולם (או אחד המצולמים) בתמונה עצם את עיניו ברגע הצילום, ומתריעה על כך על גבי המסך. כך תוכלו לבצע צילום חוזר ומוצלח יותר בו במקום, ולא לגלות זאת בבית כשכבר מאוחר מדי.

 

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
העדשה היא מהמרכיבים החשובים שבמצלמה ויש לה השפעה רבה על איכות התמונה. חלק מיצרניות המצלמות אינן מייצרות את העדשות בעצמן ומשתמשות בעדשות המיוצרות על ידי חברות מתמחות. בין יצרני העדשות המובילים והטובים נמנים Carl Zeiss, Leica, Schneider-Kreuznachסוג העדשה לא תמיד מצוין במפרט, אבל אפשר לסמוך על כך שהיצרניות המובילות והידועות מייצרות או משתמשות בעדשות באיכות טובה.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
זום דיגיטלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט המצולם באמצעות תוכנה פנימית תוך פגיעה באיכות התמונה. לכן, בבחירת מצלמה יש להתעלם מהזום הדיגיטלי ולהתמקד בזום האופטי בלבד.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
זום דיגיטלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט המצולם באמצעות תוכנה פנימית תוך פגיעה באיכות התמונה. לכן, בבחירת מצלמה יש להתעלם מהזום הדיגיטלי ולהתמקד בזום האופטי בלבד.
כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
כמה מגה פיקסל? תלוי בגודל ובאיכות ההדפסה הרצויים
כדאי לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול
התייחסו לזום האופטי והתעלמו מהזום הדיגיטלי
המחשה: החלק הצבעוני - עדשת 35 מ''מ, התמונה השלמה -27 מ''מ
ככל שמהירות הסגר אטית ביחס לתנועת האובייקט, ניתן ליצור אפקט של טשטוש בצילום תנועה
שליטה בוויסות האור מיועדת לצילום בתנאי תאורה מיוחדים
פלאש קופץ מעל העדשה. מונע עיניים אדומות ומשפר את איכות הצילום
בדחיסה בפורמט JPEG ההורדה למחשב מהירה יותר
צילום פנורמי
מקרו. צילום פרטים קטנים ממרחק קצר
3
הקלטת וידיאו ושמע
במצלמות ניתן לצלם גם וידיאו. שני הנתונים שיש לשים לב אליהם בצילום וידיאו הם רזולוציה וקצב הצילום (מספר פריימים לשנייה). ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר.

עד לא מכבר, מרבית המצלמות הציעו צילום וידיאו ברזולוציה בסיסית של 640x480. כיום, מצלמות סטילס מסוגלות לצלם וידיאו בהפרדה גבוהה של 720p או 1080p וכמה מהדגמים החדישים אף ברזולוציית 4k, המכונה אולטרה HD.רזולוציה גבוהה פי ארבעה מרזולציית HD סטנדרטית. בנוסף, כדאי לוודא שקצב הפריימים הוא לפחות 30 לשנייה, משום שבנתון נמוך יותר הוידיאו עלול להיראות מקרטע ולא חלק. כיום ניתן למצוא מצלמות עם קצב של 60 פריימים לשנייה. 

בחלק מהמצלמות ניתן להשתמש בזום בעת הצילום. אם תרצו להשיג ביצועי צילום הדומים למצלמת וידיאו, מומלץ לבחור מצלמה שבה הזום האופטי פעיל, ורצוי כמובן שיהיה זה זום גדול.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
שיטת שידור באיכות גבוהה במיוחד המותאמת להצגה במסכים תומכים (פלזמה ו-LCD).
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
4
זיכרון

הזיכרון מתייחס לכמות המידע שניתן לאחסן במצלמה. ברוב המצלמות רכיב הזיכרון הראשי הוא כרטיס נשלף, אם כי ניתן למצוא מצלמות עם זיכרון מובנה בנפחים סבירים.

 

נפח כרטיס הרחבה תלוי ברזולוציה ובמידת הדחיסה של התמונות והסרטונים. ככל שהרזולוציה גדולה יותר בחרו זיכרון בנפח גדול יותר, ורצוי 8GB לפחות. במצלמות ניתן לבחור בין מספר רזולוציות צילום שונות בהתאם לאיכות התמונה הרצויה, ובכך לייעל את השימוש בכרטיס הזיכרון.

מומלץ לשקול רכישה של שני כרטיסים לפחות, כדי שאם יתמלא הכרטיס באמצע טיול תוכלו להחליפו באחר.

כשרוכשים כרטיס יש לוודא שהוא תואם את דגם המצלמה.

קיימים מספר כרטיסי זיכרון המותאמים למצלמות מסוגים שונים. עם הנפוצים שבהם נמנים Secure Digital (SD), ((MMC MultiMedia Card, CompactFlash (CF) xD, Memory Stickו-SDHC (Secure Digital High Capacity), כרטיסים בעלי נפח גדול במיוחד.

 

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
חשוב לוודא שכרטיס ההרחבה תואם את הדגם
5
נוחות השימוש

בכל הקשור לגודל, למשקל ולרמת ניידות, יש יתרון ברור למצלמות הקומפקטיות ולמצלמות הזעירות. בכל מקרה, כדי לבחון את מידת הנוחות של המצלמה, חייבים להרגיש אותה ולהתנסות בה, להתרשם מכפתורי ההפעלה, לבחור מסך מתאים ולקחת בחשבון את מהירות הצילום.

 

אחיזה ותפעול: מומלץ לנסות גדלים ומשקלים שונים, להחזיק את המצלמה ולתפעל אותה. בחלק מהמצלמות ניתן לעבור בין מצבי צילום באמצעות כפתור חוגה, ובאחרות בשילוב של לחצנים ותצוגת מסך. שימוש בכפתור חוגה בדרך כלל נוח ומהיר יותר, אבל גם בין הכפתורים השונים יש נוחים יותר או פחות, וכדאי לנסות סוגים שונים. ודאו שמצבי הצילום הרצויים קלים ומהירים לגישה ושהמעבר בין התפריטים פשוט וידידותי.

 

מסך: באמצעות המסך ניתן לתכנן את הפריים לפני הצילום, לצפות בתמונה שצולמה ולעתים אף לערוך אותה, וכן ניתן באמצעותו לעבור בין התפריטים השונים. גודל המסך יכול לנוע בין 2 ל-4 אינטש ואף יותר. בחרו בגודל נוח, רצוי לא גדול מדי כדי שלא יצרוך הרבה חשמל, אבל שיהיה ברור וקריא. גם כאן הרזולוציה משפיעה על איכות המסך, ומספר פיקסלים גדול יותר יבטיח תצוגה חדה יותר. גודל המסך המינימלי המומלץ הוא 2.5 אינטש. בחלק מהדגמים המסך מתקפל וניתן לסיבוב, תכונה המאפשרת צילום מדויק בזוויות ובמצבים קשים לצילום.


דגמים חדשים מציעים מסך-מגע שמאפשר שליטה על התכונות השונות. לרוב מדובר בגימיק חביב בלבד, ולא תמיד הוא נוח יותר ממקשים רגילים.
 

עינית:  בחלק מהמצלמות הקומפקטיות ובכל מצלמות הרפלקס יש עינית אופטית. העינית מאפשרת צפייה בסצנה לפני הצילום ותכנון הפריים במצב שבו המסך קשה לצפייה (כמו באור יום מלא) או כשרוצים לחסוך בסוללות. במצלמות רפלקס העינית שונה והיא חלק ממערכת אופטית מורכבת. עד לאחרונה העינית היתה הדרך היחידה לתכנן את התמונה במצלמות DSLR, אך כיום ישנן מצלמות רפלקס עם תכונת Live View המאפשרת צפייה מקדימה דרך המסך.

 

במצלמות דמויות SLR נפוצות העיניות האלקטרוניות, שהן בעצם מסך זעיר המוגדל באמצעים אופטיים. איכות העינית האלקטרונית משתנה בין הדגמים ותלויה כמובן במספר הפיקסלים מהם היא מורכבת.

 

מהירות צילום: כדי לצלם בספונטניות ולהצליח ללכוד את הרגע, כדאי לבחור מצלמה עם זמני אתחול ומחזור קצרים. זמן אתחול הוא הזמן שלוקח למצלמה לעבור ממצב כבוי ועד שהיא מוכנה לצילום ראשון, וזמן מחזור הוא הזמן בין סיום צילום אחד לתחילת הצילום הבא.

נתון נוסף הוא פרק הזמן שבין הלחיצה על מקש הצילום לצילום בפועל, שנקרא בשפה המקצועית Shutter lag. חשוב שנתון זה יהיה קצר ככל האפשר.

קישורית Wi-Fi: לאחרונה נכנסו לשוק מצלמות בעלות יכולות אלחוטיות המאפשרות העברה ושיתוף מידע של תמונות וסרטונים באמצעות Wi-Fi.

קישורית Bluetooth: מצלמות מסוימות כוללות רכיב bluetooth שבאמצעותו ניתן לשתף קבצים בצורה אלחוטית עם מכשירים תומכים.

טכנולגיית NFC: טכנולוגיה חדשה יחסית במצלמות המאפשרת העברת קבצים מהמצלמה למכשירים תומכים באמצעות הצמדת הממצלמה אליהם.

רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
פרק הזמן שחולף בין הפעלת המצלמה עד לרגע שהיא מוכנה לצילום ראשון. טווח זמן אתחול נע בין פחות משנייה ועד למספר שניות.
בחלק מהדגמים המסך מתקפל וניתן לסיבוב, תכונה המאפשרת צילום מדויק בזוויות ובמצבים קשים לצילום
יש מצבים שבהם מהירות המחזור חשובה במיוחד
6
סוללות

המצלמות השונות מופעלת באמצעות שני סוגים עיקריים של סוללות שנבדלות זו מזו באיכותן, במשך הפעולה ובאורך החיים שלהן. מצלמות רבות פועלות על סוללות AA. יתרונן של סוללות AA הוא בזמינות שלהן ובאפשרות להחליף אותן בחדשות ברגע שהן מתכלות, מה שהופך אותן אידיאליות לטיולים. שימו לב שככל שמספר הסוללות במצלמה רב יותר (נע בין 2 ל-4) המשקל אמנם יגדל אך תוכלו לצלם יותר תמונות בין הטעינות, וגם זמן טעינת הפלאש בין הצילומים יתקצר.

מרבית המצלמות כיום מצוידות בסוללת ליתיום מובנית המותאמת לדגם. סוללה כזו היא איכותית יותר, ניתן לטעון אותה מספר רב של פעמים ולהשתמש בה לאורך זמן. החסרונות בסוללה מובנית הם שאם הסוללה נגמרה לכם באמצע טיול תאלצו לחפש שקע חשמל (שלא תמיד זמין) כדי לטעון אותה, בעוד שסוללות AA תוכלו לרכוש בכל קיוסק מקומי. בנוסף, החלפת סוללת ליתיום שהתבלתה יקרה משמעותית מהחלפת סוללות AA.


משך פעולת הסוללה תלוי בסוג הסוללה עצמה ובנתוניה, ובמידת השימוש בפונקציות כמסך
LCD, פלאש, עדשת זום, צילום וידיאו והקלטת שמע. 

 

מומלץ להחזיק בתיק המצלמה סט נוסף של סוללות ומטען, שלא תתקעו עם סוללות ריקות באמצע הטיול.

7
חיבורים ואביזרים נלווים

בכל מצלמה דיגיטלית יש חיבור למחשב ולכולן מצורף אבזור מינימלי הכולל כבל, דיסק תוכנה וכדומה. מספר האביזרים המצורפים למצלמה אינו קבוע ותלוי בדגם וביבואן.

 

חיבורים: בכל המצלמות קיים חיבור USB למחשב, בחלקן חיבור AV המיועד להעברת וידיאו ושמע לטלוויזיה, ויש מצלמות עם חיבור ישיר למדפסת בשם Pictbridge. המצלמות החדשות שכוללות צילום וידיאו בהפרדה גבוהה כוללות לעיתים חיבור HDMI.

 

אביזרים: האביזרים הקיימים, חלקם בתוספת תשלום, כוללים כבל USB, כבל וידיאו, רצועת נשיאה, נרתיק, מטען, ספק כוח וכן תחנת עגינה המאפשרת להניח עליה את המצלמה לצורך טעינה, לחיבור למחשב, לטלוויזיה או למדפסת.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
שיטת שידור באיכות גבוהה במיוחד המותאמת להצגה במסכים תומכים (פלזמה ו-LCD).
חיבור USB למחשב
8
אחריות

האחריות על מצלמה דיגיטלית נעה בין שנה לשלוש שנים. מצלמה דיגיטלית מועדת לתקלות וככל שהשימוש בה אינטנסיבי כך גדל הסיכוי לקלקול. לכן חשוב לבדוק שהאחריות היא של היבואן הרשמי או של חנות ידועה ואמינה, להעדיף תקופת אחריות ארוכה ולוודא שיש מעבדת שירות קרובה לאזור המגורים.

לפרטים מלאים אודות תקנות הגנת הצרכן לשירות ואחריות, לחצו כאן.

9
מחיר

הגורמים העיקריים המשפיעים על המחיר הם רזולוציה, סוג העדשה, זום אופטי, תכונות ייחודיות ותכונות לשליטה ידנית הקיימות בחלק מהמצלמות.

 

מצלמות אולטרה-קומפקטיות: טווח המחירים העיקרי נע בין 500 ל-1,800 שקל. 

 

מצלמות קומפקטיות: טווח המחירים העיקרי נע בין 350 ל-2,300 שקל.   

 

מצלמות דמויות-SLR: טווח המחירים העיקרי נע בין 900 ל-4200 שקל. 

 

מצלמות רפלקס (DSLR): טווח המחירים העיקרי נע בין 1,900 ל-10,000 שקל, ומגיע לעשרות אלפי שקלים.