חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji FinePix S200 EXR
מותג: Fuji
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 12 מגה פיקסל
סוג סוללה: Li-Ion
מייצב תמונה: בעדשה
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: דיגיטלית
חיבורים: USB 2.0
ציון WiseBuy
8.4
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji FinePix S200 EXR

הטוב
  • איכות תמונה מעולה
  • זום ידני X14.3
  • מייצב אופטי
  • Hot Shoe למבזק חיצוני
  • מסך איכותי ועינית אלקטרונית טובה
  • מיקוד זריז, צילום רצף מהיר
  • ניקיון טוב ב-ISO גבוה
  • ארגונומיה טובה מאוד
  • חיי סוללה ארוכים
  • איכות בניה גבוהה
הרע
  • תפריטים קצת איטיים, בעיקר אחרי צילום
  • וידיאו באיכות ממוצעת בלבד, לא HD
  • מצב RAW מוחבא בתפריט
בשורה התחתונה

Fuji FinePix S200 EXR היא עוד יישום מוצלח של טכנולוגיות התמונה המתקדמות של פוג'י, והמשך ראוי לסדרת המצלמות דמויות ה-SLR הפופולריות שלה. אהבנו מאוד את איכות התמונה המעולה שלה ואת הארגונומיה הנוחה, פחות אהבנו את האיטיות בתפריטים ואת צילום הוידיאו הפושר.

למי שרוצה מצלמה עתירת תכונות ויכולות שמצטיינת באיכות תמונה כמעט בכל מצב,
Fuji FinePix S200 EXR תהיה בחירה מצוינת.

הקדמה

חברת Fuji ממשיכה את סדרת המצלמות דמויות ה-SLR שלה עם דגם חדש לסדרת S, ה-S200 EXR שמהווה דגם המשך ישיר ל-S100fs. בדגם החדש משלבת החברה בין המבנה והעיצוב של ה-S100fs, שנשאר כמעט זהה, לבין החיישן החדש בטכנולוגיית EXR שראינו לראשונה במצלמה הקומפקטית F200EXR.

Fuji FinePix S200 EXR נחשבת למצלמת-גשר, כזו שנמצאת על קו התפר שבין מצלמות קומפקטיות ל-SLR, ונועדה להוות פתרון כולל ונוח למי שרוצה תכונות מתקדמות ותפעול כמו-מקצועי אך ללא הצורך בהחלפת עדשות ובהשקעה כספית גדולה על ציוד משלים.

המפרט הטכני כולל חיישן
Super-CCD בגודל 1/1.6 אינטש וברזולוציה של 12 מגה פיקסל, עדשת זום ידנית X14.3 בטווח של 30.5-436 מ"מ, טווח רגישויות של 100-128,000 ISO, מסך בגודל 3.7 אינטש ועינית אלקטרונית, Hot Shoe למבזק חיצוני וצילום וידיאו.

המצלמה פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודית ומאחסנת את התמונות על כרטיסי
SD/SDHC.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

אחרי שהתפעלנו מביצועי החיישן החדש ב-F200EXR, פוג'י מוכיחה פעם נוספת את יכולותיה למקסם את איכות התמונה במצלמות-חישן-קטן עם ה-FinePix S200 EXR.

בצילום ברגישויות נמוכות מפיקה המצלמה תמונות מצוינות, עם צבעים נפלאים ומדויקים, הפרדה גבוהה עם שפע פרטים וחדות מצוינת. החשיפות על פי רוב מדויקות, אבל בשמש הישראלית החזקה ניכרו לעיתים לא רחוקות חשיפות יתר שהביאו לאזורים שרופים בחלקים הבהירים של התמונה. עד
ISO 200 התמונות פחות או יותר נטולות רעשים.

חלק נכבד מבדיקת המצלמה ערכנו ביום צילומים בשוק מחנה יהודה. התאורה במתחם השוק המקורה אינה אידיאלית, והמצלמה הרבתה להשתמש ברגישות 400 ו-800. כאן ניכרה גדולתו של החיישן עם מנגנון ה-
EXR: התמונות שקיבלנו ברגישויות בינוניות-גבוהות היו מצוינות, ללא ספק טובות בכמה רמות ממצלמות דמויות-SLR אחרות בשוק. הרעש שנוצר כתוצאה מהעלאת עוצמת האות בחיישן היה מרוסן מאוד, עם אופי גרגירי שמזכיר מצלמות SLR וללא מריחות וטשטושים מורגשים. ב-ISO 1600 ומעלה עוצמת הרעש (ובעקבותיו סימני הסרת הרעשים) מתגברת והצבעים מאבדים מעט מחיוניותם, אך עדיין תוכלו לקבל תמונות שמישות ואף טובות בהדפסות קטנות ברגישות 1600. שאר הטווח (עד 128 אלף) יתאים למקרי חירום בלבד.

מנגנון ה-
EXR האוטומטי מווסת בין רזולוציה מקסימלית, מינון רעש בתאורה חלשה וטווח דינמי מורחב בהתאם לסוג הסצנה המצולמת. בעוד שהתפעלנו מתפקודו באור חלש, הטווח הדינמי קצת מאכזב. הוא אמנם אפקטיבי ומצליח לגלות פרטים שבצילום ללא ה-EXR נותרו חשוכים, אבל ההבדל אינו דרמטי ובדרך כלל לא לגמרי יציל לתמונות בהם יש שמש חזקה באזור אחד וצל כהה באזור שני. כדאי לדעת שכשמנגנון ה-EXR פועל במצבניקוי רעשים או במצב טווח דינמי מורחב, הרזולוציה יורדת לחצי - 6 מגה פיקסל, שמספיקה בהחלט להדפסות בגודל A3.

האופטיקה של ה-
Fuji FinePix S200 EXRטובה מאוד, ומעניקה תמונה חדה לאורך כל טווח הזום. בקצוות הפריים אפשר לראות רכות ואיבוד פוקוס, בעיקר בצד הטלה של העדשה, וכן תופעות של הילות סגולות מינוריות - אבל את אלה תראו רק בהתבוננות בקרופ 100% ולא בצפייה רגילה או בהדפסה. חבל שהזווית הרחבה של העדשה מתחילה ב-30.5 מ"מ ולא 28 כמו בדגמים רבים אחרים.

מערכת המיקוד עושה עבודה מצוינת, ומתמקדת במהירות טובה מאוד. נורת העזר האימתנית והלבנה מסייעת לקבלת מיקוד מהיר במיוחד גם בחדר חשוך לחלוטין. הפלאש המובנה מתרומם בלחיצת כפתור ומתפקד היטב. הוא מאיר חלל בגודל בינוני באופן אחיד וחזק, ושמחנו לראות שגם בצילום פורטרט מקרוב בחושך הוא אינו שורף את פני המצולמים.

Fuji S200 EXR
הפלאש המובנה מתרומם בלחיצת כפתור ומתפקד היטב. הוא מאיר חלל בגודל בינוני באופן אחיד וחזק, ובצילום מקרוב בחושך הוא אינו שורף את פני המצולמים. בנוסף ישנה הכנה לפלאש חיצוני

Fuji FinePix S200 EXR כוללת מייצב תמונה אופטי, שעושה עבודה סבירה ומצליח לייצב רעידות קלות של היד. עם זאת לקראת סוף טווח הזום הוא מאבד אפקטיביות (בכל זאת, בזווית של 436 קשה לשמור על ייצוב גם לעדשות יקרות) ובתאורה פחות ממושלמת תאלצו להיעזר בחצובה או לאלתר אחת כזו כדי לקבל תמונה חדה במאה אחוזים.

מצבי המאקרו והסופר-מאקרו מאפשרים צילומי תקריב ממרחק של 1 ס"מ בלבד מהעדשה, והתוצאות נהדרות, ממוקדות ועשירות בפרטים.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

Fuji FinePix S200 EXR מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית 640X480 ובקצב של 30 פריימים לשנייה - סטנדרטי לגמרי. איכות הסרטונים שצילמנו איתה ממוצעת, לא משהו שלא ראינו בהרבה דגמים משנים קודמות; באור יום הצבעים טובים והתנועה יחסית חלקה וזורמת, ובתוך הבית האיכות יורדת וניכר רעש דיגיטלי יחסית חזק. אחרי כמה וכמה מצלמות קטנטנות שיודעות להפיק וידיאו ב-HD, קשה שלא להתאכזב שלא שולבה היכולת הזו במצלמה מתקדמת כזו ה-S200 EXR.

ניתן להשתמש בזום האופטי במהלך צילום הוידיאו, אם כי יש לומר שלמצלמה לוקח כשנייה או שתיים לחזור ולהתמקד מחדש לאחר שינוי אורך המוקד.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

Fuji FinePix S200 EXR דומה מאוד במבנה ובעיצוב לקודמתה ה-F100fs; כמוה היא גדולה למדי, מסיבית וכבדה ומזכירה מצלמת DSLR ברמת Entry-Level. היא שוקלת כ-820 גרם, מה שמעניק לה אחיזה יציבה אבל גם עלול להרתיע צלמים חובבים או כאלה שמעדיפים ניידות גבוהה. המצלמה עשויה פלסטיק שחור קשיח ואיכות הבנייה שלה מרשימה. הגריפ מצופה גומי מחוספס ורך למגע ומעניק אחיזה מצוינת.

Fuji S200 EXR
זוהי מצלמה מסיבית וכבדה שנראית כמו מצלמת DSLR. היא עשויה פלסטיק שחור קשיח ואיכות הבנייה שלה מרשימה. הגריפ מצופה גומי מחוספס ורך למגע ומעניק אחיזה מצוינת

Fuji FinePix S200 EXR עשירה במקשים וגלגלות שממוקמים במקומות שונים על גופה, ומקנים לה נוחות תפעול טובה.


בגב המצלמה, לצד המסך, תמצאו מקש ניווט 5 כיווני, מקשי צפייה, חזרה, זיהוי פנים, מעבר בין המסך לעינית ובורר מצבים קטן בצורת גלגלת ששולט על סוג החשיפה ומשמש גם כמקש מחיקת תמונות. בחלקה העליון של המצלמה נמצא הדק הצילום המוקף בטבעת המשמשת להפעלה וכיבוי המצלמה, גלגלת מצבי הצילום, מקשי ISO ופיצוי חשיפה וגלגלת שליטה נוחה מאוד במיקום מעולה. תוכלו למשל ללחוץ על מקש ה-ISO ולגלול את הגלגלת הסמוכה וכך לכוון את הרגישות באופן נוח ביותר, כמו במצלמות DLSR.

בצד שמאל בקדמת המצלמה, לצד העדשה, יש מקש איזון לובן, מקש צילום רצף, בורר מצבים לשיטות הפוקוס - אוטומטי, מתמשך או ידני, ומקש מכני קטן להרמת הפלאש המובנה.

גלגלת מצבי הצילום כוללת כמובן את כל המצבים הידניים (
P, A, S, M), שני מצבי Custom שמאפשרים הכנת פרופיל שמתאים למשתמש עם הגדרות תמונה שונות, מצב סצנות, והמצבים האוטומטיים שהחשוב שבהם הוא ה-EXR המדובר, אותו ציינו בסעיף איכות הצילום. נוסיף בעניין שבבחירה במצב EXR תוכלו להחליט באופן ידני האם המצלמה תיתן עדיפות לרזולוציה גבוהה, לניקיון באור חלש או לטווח דינמי רחב - או לתת למנגנון לזהות את הצורך באופן אוטומטי ולהתאים את עצמו לתנאי הצילום. למי שרוצה צילום ספונטני עם תוצאות מעולות (כמו שאנחנו בחרנו ביום הצילומים בשוק) יכול להסתמך בלב שקט על ה-EXR האוטומטי, שכמעט ואינו מאכזב אף פעם.

המסך, בגודל 2.7 אינטש ועם 230 אלף פיקסלים, מציג תצוגה איכותית, חדה וברורה, ומתפקד היטב גם באור יום, קצת פחות בשמש ישירה. בדיוק לשם כך (ובשביל הפוזה המקצועית) נוצרה העינית האלקטרונית, שמעניקה גם היא איכות צפייה טובה יחסית בזכות צפיפות הפיקסלים הטובה שלה, ומאפשרת בהחלט מיקוד מדויק. הנגישות לעינית טובה ונוח להצמיד את העין אליה, והיא גם מצוידת בגלגלת לשליטה על הדיופטר לבעלי משקפיים.

Fuji S200 EXR


המסך מציג תצוגה איכותית, חדה וברורה, ומתפקד היטב גם באור יום, קצת פחות בשמש ישירה. העינית האלקטרונית מעניקה גם היא איכות צפייה טובה יחסית בזכות צפיפות הפיקסלים הגבוהה. הנגישות אליה טובה ונוח להצמיד את העין אליה

תפעול עדשת הזום הידני מצוין. זהו מנגנון מכני לחלוטין (ולא חצי אלקטרוני כמו שראינו בכמה מצלמות דמויות-SLR) ולכן הוא נטול עיכובים, נוח ומהיר. בחלק הסמוך לגוף המצלמה מקיפה את העדשה גלגלת המשמשת למיקוד ידני - תכונה נחמדה אבל לא הכי שימושית בגלל שכאן המנגנון דווקא כן אלקטרוני ולא אופטי, ולכן גם איטי מאוד. בנוסף מצאנו שקשה לזהות היכן התמונה ממוקדת במדויק דרך המסך.

Fuji S200 EXR


עדשת הזום מצוידת במנגנון מכני נוח ומהיר, שמאפשר ביצוע זום על ידי סיבוב העדשה. בחלק הסמוך לגוף המצלמה מקיפה את העדשה גלגלת המשמשת למיקוד ידני

הממשק של Fuji FinePix S200 EXR דומה לאלו שבשאר דגמי החברה, כלומר - לא מזהיר. התפריטים בסך הכל ברורים ומסודרים כיאות, אבל משום מה הניווט בתפריט קצת איטי ולפעמים לוקחת שנייה תמימה כדי לחזור מתפריט עומק לקודמו, וזה מעצבן. נקודה מעיקה נוספת היא שלאחר צילום תמונה המצלמה אמנם מוכנה במהירות לתמונה הבאה - אבל התפריטים לוקחים את הזמן וחוזרים להגיב רק אחרי כמה שניות טובות. כך למשל אם צילמתם תמונה ונוכחתם שצריך להעלות ISO כי התאורה לא חזקה מספיק, תאלצו להמתין למצלמה שתתאושש כדי לשנות את הרגישות, או לצלם עוד תמונה במהירות עם אותם ערכי ISO. חבל גם שהאפשרות לצילום ב-RAW נדחקה לתת-סעיף בתפריט עומק כלשהו, במקום מרכזי ונגיש.

בצד ימין תמצאו דלק פלסטיק שמאחוריה נמצא חריץ לכרטיסי
SD, ומשמאל - מכסה גומי שמאחוריו נמצאים החיבורים השונים: שקע לחשמל, יציאת AV וחיבור Mini-USB למחשב. בתחתית המצלמה תמצאו שקע הברגה מתכתי לחצובה, ואת הסוללה מאחורי דלת קשיחה.

ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי, כבל
AV, כבל USB, רצועת נשיאה איכותית ומכסה לעדשה.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
בכל המצלמות קיים חיבור USB למחשב ובמצלמות מתקדמות ומקצועיות קיים חיבור FireWire בעל קצב העברת נתונים מהיר יותר. בחלק מהמצלמות קיים חיבור AV המיועד להעברת וידיאו ושמע לטלוויזיה, ויש מצלמות עם חיבור ישיר למדפסת בשם PictBridge.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

בדרך כלל מצטיירת ה-Fuji FinePix S200 EXR כמצלמה מהירה וזריזה, אבל זה לא בדיוק כך - בעיקר מפריע זמן התגובה של התפריטים וקפיאתם אחרי צילום, כפי שתיארנו בסעיף נוחות השימוש, מה שפוגם לא מעט בחוויית השימוש. מבחינת מהירות צילום נטו, ביצועי המצלמה טובים.

ל-
Fuji FinePix S200 EXR לוקח כ-3 שניות להידלק ולהיות מוכנה לצילום הראשון, והכיבוי אורך כשנייה וחצי. בין תמונה לתמונה מציגה המצלמה ביצועים מהירים מאוד של כ-1.2 שניות, וביחד עם המיקוד המהיר ניתן לומר שתוכלו לצלם וללכוד את הרגע במהירות ובספונטניות. בצילום עם הפלאש המובנה זמן ההמתנה בין התמונות מתארך באופן סביר לכ-3.5 עד 4 שניות, גם בצילום בחושך מלא שסוחט את יכולות המבזק.

מצבי צילום הרצף מגוונים: תוכלו לצלם במצב ששומר את 6 התמונות הראשונות או האחרונות (או 3 במצב צילום
RAW) ובקצב של כתמונה בשנייה; או לבחור בצילום מהיר של 24 תמונות בתוך 5 שניות בלבד, אבל ברזולוציה של 3 מגה פיקסל בלבד. כדאי לדעת שהצילום המהיר אינו זמין במצבים האוטומטיים וה-EXR.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

Fuji FinePix S200 EXR מצוידת בסוללת ליתיום-יון שמספקת חיי סוללה מעולים. הצלחנו לצלם איתה כ-1200 תמונות, למעלה משליש מהן עם הפלאש המובנה, ועוד כמה סרטוני וידיאו לפני שהסוללה הסתיימה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply