חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה לרכב ProVision ISR PR-2400CDV
מותג: ProVision ISR
עדשה: דו כיוונית
מסך: כולל מסך
תאריך כניסה לאתר: 11/2018
ציון WiseBuy
7.7
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
Nisan 11.08.23
עדי 23.01.23
amircoh87 20.10.19
Meygal 17.10.19
אוהד 11.03.19
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה לרכב ProVision ISR PR-2400CDV

אלי כהן | 12.08.2019
הטוב
  • צילום קדמי מספק באור יום
  • צילום בחזית ובאחורי הרכב בו זמנית
  • מגוון פיצ'רים רחב הזמין להפעלה מהמצלמה
  • הפעלת צילום אוטומטית במקרה של תאונה גם כשהרכב כבוי
הרע
  • גדולה ומעט מפריעה בעין
  • איכות הצילום האחורי גרועה
  • החום משפיע על יציבות המצלמה ברכב
  • אין תמיכה בצפייה בתוכן דרך אפליקציה
בשורה התחתונה
ל-ProVision ISR PR-2400CDV יתרון חשוב - היא מאפשרת צילום הן של המתרחש מאחורי הרכב והן של המתרחש בחזית הרכב בו זמנית, כאשר הקלט משתי המצלמות מוצג בו על מסך המצלמה הקדמית בו זמנית. עם זאת, היא נעדרת פיצ'רים משמעותיים - כמו אפליקציה המאפשרת גישה לתוכן המצולם, וכן איכות הצילום האחורי לא מספקת בלשון המעטה באור יום, ופשוט גרועה מאוד על גבול הבלתי רלוונטית כשמדובר בצילומי לילה.
PR-2400CDV
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 468 ₪
מחיר סופי: 475 ₪
מחיר סופי: 485 ₪
להשוואת המחירים המלאה מ-3 חנויות>>
הקדמה

שוק מצלמות הדרך (או מצלמות הרכב) הפך יותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות, עם התגברות ההבנה כי בדרכים יכולים להתרחש המון דברים - וחשיבות תיעודם גבוהה. בין אם במקרים של עבירות תנועה או דו"חות משטרה, תאונות דרכים ותאונות פגע וברח - למצלמת הדרך תפקיד חשוב כשזה מגיע לסיטואציות הללו. 


אף על פי שהמודל שהפך מקובל בשוק הוא צילום כל המתרחש בחזית הרכב ולעיתים בחלקו הפנימי, יצרניות מצלמות הדרך השיקו בשנים האחרונות מצלמות המאפשרות לצלם גם את המתרחש מאחורי הרכב. מצלמת ה-ProVision ISR PR-2400CDV היא מצלמה מסוג זה בדיוק - היא כוללת יחידה ראשית המאפשרת את צילום החזית ושליטה על הממשק, וכן מצלמה נוספת ומרוחקת המאפשרת לנהג לבחור היכן להתקינה (עבור צילום פנים הרכב או צילום המתרחש מאחורי הרכב). 


אז האם ה-PR-2400CDV הוכיחה את עצמה יעילה או שבינתיים עדיף להתמקד במצלמות דרך המסוגלות לצלם את חזית הרכב בלבד? לקחנו אותה לבדיקה וזה מה שחשבנו.

איכות הצילום

(60% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

מצלמת ה-ProVision ISR PR-2400CDV מצויידת בזוג חיישני צילום - אחד ביחידה הראשית המיועד לצילום הקדמי, והשני עבור המצלמה האחורית. המצלמה הראשית כוללת חיישן IMX323 מבית סוני, המסוגל לצלם תוכן ברזולוציית Full HD (או: 1920X1080 פיקסלים), ובקצב של 30 פריימים לשנייה. לא תראו כאן תמיכה ב-4K וגם לא צילום Full HD ב-60 פרימים לשנייה. החיישן של המצלמה האחורית מאפשר צילום ברזולוציית VGA בלבד.


ProVision ISR PR-2400CDV: הגנה קדמית ואחורית


בחיי היום יום, מצלמת ה-PR-2400CDV מצליחה לעשות עבודה ממוצעת, ולעיתים אף פחות מכך. במהלך היום - בשעות הבוקר והצהריים, עד לשקיעת השמש, מצליח החיישן הראשי לצלם וידאו באיכות בינונית, אך כזו שמאפשרת קריאה של מספרי רכב וזיהוי כללי של הדרך - צבעי רמזור, נתיבים ועוד. זווית הצילום רחבה למדי - 160 מעלות, ובהתאם לכך ניתן לקבל תמונה רחבה של כל הנתיבים ובמקרים רבים גם את הנתיבים המקבילים. 


במצלמה האחורית המצב פחות מהנה. גם במהלך אור יום, הוידאו שמפיקה המצלמה האחורית מאכזב מאוד, ובמקרים רבים קשה לקרוא את מספר הרכב שמאחורינו. נוסף על כך, זווית הצילום צרה יותר באופן די מהותי (120 מעלות), והיינו יותר משמחים לראות זוית רחבה גם עבור המצלמה האחורית. 


ProVision ISR PR-2400CDV: הגנה קדמית ואחורית


בצילום הלילי ממשיך המצב להיות פחות ופחות סימפטי. על המצלמה האחורית כלל אין מה לדבר - מהרגע בו נהגים אחרים מדליקים את פנסי הרכב, כמעט ולא ניתן לראות פשוט שום דבר מלבד הסינוור שגורמים פנסי יתר הרכבים בכביש (עד שהרכב שמאחוריכם יהיה קרוב מאוד ובמצב זה עוד ניתן, פחות או יותר, לראות את מספרו). במצלמה הקדמית המצב יותר טוב כמובן, אך עדיין במקרים רבים התקשנו מאוד לקרוא את מספרי הרכב בעקבות סינוור שגרמו הפנסים של הרכב שלנו. תופעה זו מופיעה גם במצלמות אחרות ומפחיתה מהשימושיות באופן מהותי.  

נוחות השימוש

(40% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

באריזת ה-ProVision ISR PR-2400CDV נוכל למצוא את המצלמה הראשית - שמגיעה במבנה פלסטיק עם מסגרת עשויה מתכת. בעוד בחזית שוכן חיישן הצילום של סוני, בגב היחידה הראשית ישנו מסך גדול למדי - 4 אינץ', אך לא מדובר במסך מגע אלא בכזה שנשלט על ידי 4 כפתורים הנמצאים בצידה הימני של המצלמה.


ProVision ISR PR-2400CDV: הגנה קדמית ואחורית


עוד נמצאת באריזה זו המצלמה האחורית - קטנה בהרבה מהיחידה הראשית, ומחוברת אליה באמצעות כבל יחיד אותו נדרש לסלול מחלקו האחורי של הרכב אל מיקום המצלמה הקדמית. היחידה הראשית מקבלת את אספקת החשמל שלה באמצעות כניסת MicroUSB, ואותה ניתן לחבר באחת משתי אופציות - לכניסת המצת שברכב באמצעות כבל ייעודי שמגיע באריזה, או באמצעות חיבור ישיר למתח הרכב בהתקנה אותה נדרש לבצע אצל איש מקצוע רלוונטי.


במקרה שלנו, ומכיוון שבכל מקרה יש לסלול את המצלמה האחורית, החלטנו לבצע את ההתקנה כולה ע"י איש מקצוע. כך, גם המצלמה הראשית מקבלת את אספקת המתח ישירות מהרכב (ונדלקת אוטומטית בעת ההנעה), וגם המצלמה האחורית נסללה כהלכה אל היחידה הראשית. התקנה כזו נעה בין 150 ל-350 שקלים (במקרה שלנו עלתה 200 שקלים).


אחרי שהתקנו את המצלמה, יש להגדיר אותה בהתאם להעדפותינו. השליטה על ממשק המשתמש והגדרת המצלמה אינם ניתנים לביצוע באמצעות אפליקציה, אלא נדרש לבצע את כולם ישירות במצלמה. כמו חלק ניכר ממצלמות הדרך, גם כאן מדובר בממשק מעט מסורבל, שדרש מאיתנו כמה דקות ארוכות עד שהצלחנו להבין בדיוק את מה מבצע כל מקש וכיצד לבצע כל פעולה הנדרשת. לאחר ההגדרה הראשונית, כמעט ולא נדרשת כל אינטראקציה מול המצלמה.


ProVision ISR PR-2400CDV: הגנה קדמית ואחורית


על מנת ש-PR-2400CDV תוכל להקליט את הנקלט בעדשות הצילום הכפולות, יש להכניס אליה כרטיס זיכרון מסוג MicroSD בנפח של עד 128 גיגה-בייט. מכיוון שהמצלמה שומרת את התוכן המצולם הן מהמצלמה הקדמית והן מהאחורית, צפוי נפח הזיכרון לכ-12-16 שעות נהיגה. 


המצלמה תומכת בהקלטה מחזורית בשיטת FIFO (ר"ת - First In First Out). כך, המצלמה שומרת את הוידאו על גבי כרטיס הזיכרון עד לאפס מקום - וכאשר אוזל המקום, מוחקת המצלמה את הצילומים הישנים ביותר על מנת לפנות מקום לסרטונים חדשים. מחזורי ההקלטה יכולים לעמוד על דקה, שתיים 3, 5 או 10. 


אחרי שעברנו את תהליך ההגדרה הראשונית, הכנסת כרטיס הזיכרון והפעלת המצלמה - מתחילה זו להקליט את המתרחש באופן אוטומטי (מרגע ההנעה של הרכב). במקרה שלנו התקנו את המצלמה מעט מתחת ומימין למראה הפנימית, ואי אפשר שלא להבחין באופן אוטומטי כי מדובר במצלמה גדולה, אפילו גדולה מאוד.



ProVision ISR PR-2400CDV: הגנה קדמית ואחורית


אחרי שימוש ארוך למדי הצלחנו להתרגל אליה, אך קשה מאוד שלא להבחין שמדובר במצלמה גדולה וכזו שעשויה להסיח את דעתכם במהלך הנהיגה. במהלך הפעולה הסטנדרטית של המצלמה מוצג על המסך הנקלט במצלמה הראשית, ובריבוע קטנטן הנקלט במצלמה האחורית. ניתן להפוך זאת כך שהריבוע הקטן יציג את הנקלט בעדשה האחורית, או שיוצג התוכן המצולם רק מאחת המצלמות בלבד.


מצלמת ה-PR-2400CDV כוללת סוללת 320mAh שמאפשרת לה לעבוד גם אם היא אינה מקבלת מתח מהרכב. הסוללה הופכת רלוונטית עבור שני פיצ'רים הזמינים כחלק מממשק המשתמש שלה, ובראשם ניטור חנייה. פיצ'ר זה מאפשר למצלמה להמשיך ולצלם גם כאשר הרכב כבוי, ללא הפסקה ועד אשר הסוללה נגמרת.


פיצ'ר נוסף, שמבצע שימוש בחיישן ה-G שכוללת המצלמה, מסוגל לזהות תזוזה או פגיעה ברכב בכל סיטואציה. כך, גם כאשר המצלמה כבויה, אם יזהה חיישן ה-G מכה או תזוזה, תחל המצלמה להקליט את המתרחש באופן מיידי. אנו מצאנו ברגישות הבינונית כגבוהה למדי, אך ניתן לשנות ולהתאים את הרמה בהתאם להעדפותיכם במסך ההגדרות.




ProVision ISR PR-2400CDV: הגנה קדמית ואחורית



על מנת לגשת לקבצים המצולמים על ידי המצלמה יש להוציא את כרטיס הזיכרון, ולחבר אותו לקורא כרטיסים עבור הסמארטפון או המחשב. לצערנו, אין כל אפליקציה או תמיכה ב-WiFi, כך שכל תהליך הצפייה בסרטונים אינו נעים במיוחד - או שנדרשנו להוציא את כרטיס הזיכרון מהמצלמה ולחבר למחשב באמצעות מתאם, או שנדרשנו לנווט בממשק המסורבל ולצפות בסרטון על גבי מסך המצלמה. 


בכל הנוגע לאיכות הבנייה, נציין כי באופן כללי הרגישה לנו המצלמה כבעלת איכות בנייה די טובה, אך ישנן מספר בעיות מהותיות בנושא. בימים חמים במיוחד, נתקלנו לעיתים במקרים שהמצלמה השתחררה מעצמה ונתלתה על גבי הכבל. מלבד זאת, לאורך זמן משתחררים המחברים השונים שמחזיקים את המצלמה בכיוון הראשוני שלה, כך שמפעם לפעם אנו נדרשים לכוון אותה מחדש בזווית הנדרשת, ולחזק את החיבורים. לא נעים, לא נוח ומאוד מעיק. 

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות לרכב
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply