סקירת wisebuy - מצלמה לרכב 70mai Dash Cam A400+Rear Cam Set A400-1
- תומכת ב-G-sensor (מעקב חניה), לרכישה בנפרד
- התקנה פשוטה ומהירה, תושבת מדבקה יציבה
- איכות תמונה מספקת עבור זיהוי לוחית רישוי
- אפליקציית 70mai טובה
- לא ניתן להשתיק את צלילי הדלקת וכיבוי המצלמה
- התפריטים באפליקציה לא מיושרים לשמאל
- מתאם מצת עם כניסת USB בודדת
- מצלמה אחורית חלשה בלילה
מצלמת הרכב A400 + Rear Cam מציעה סט המורכב מצמד מצלמות, אחד מקדימה ואחת מאחורה, המתעדות את המתרחש בנהיגה ומתיימרות להגן עלינו בעת הצורך. מקדימה מצלמת ה-A400 מסוגלת להקליט ברזולוציה QHD והעדשה האחורית מתעדת ב-1080p עם הבטחה לבהירות גבוהה יותר ולדיוק בצבע. עוד במצלמות: חיישן G שאמור לזהות טלטולים והתנגשויות פתאומיות בזמן שהרכב כבוי ויקליט אוטומטית את הסיטואציה, ראיית לילה עם טווח דינמי רחב, Wi-Fi מובנה ושליטה באמצעות אפליקציה ייעודית.
תודה ליבואן הרשמי המילטון על השאלת המצלמה לסקירה
איכות הצילום
(60% מהציון הסופי)נתחיל מהמפרט: המצלמה האחורית מסוגלת להקליט ברזולוציה QHD, כלומר 1440X2560 פיקסלים ב-30 פריימים בשנייה, עם מפתח צמצם f2.0 ותיעוד רחב של עד 145°. האחורית מסוגלת להקליט ברזולוציה 1080p עם מפתח צמצם f2.0 ותיעוד פחות נדיב, עד 130°, כאשר שתי המצלמות מבטיחות לכסות "לפחות שלושה נתיבי תנועה". את רזולוציית המצלמה הראשית ניתן גם להנמיך ל-1080p, במידה ותרצו לאחסן יותר סרטונים ולהאריך את תקופת ההקלטה שכרטיס הזיכרון שלכם יהיה מסוגל לשמור.
נוחות השימוש
(40% מהציון הסופי)מתחילים בהתקנת המצלמות על השמשה. בניגוד לכל מיני התקני ואקום היונקים את האוויר ונצמדים לשמשה, כאן המנגנון הרבה יותר פשוט: במארז קיבלנו צמד מדבקות ייעודיות, אחת לכל מצלמה, כאשר צד אחד שלהן מדביקים על השמשה והצד השני נצמד לשול ספציפי של כל מצלמה. מניסיון רע שלנו עם התקני ואקום שנוטים ליפול אחרי שהמכונית חנתה כמה שעות טובות תחת השמש הישראלית, הגענו טיפה מהוססים לשיטה החדשה, שנראה לנו ככזו שלא תחזיק מעמד הרבה זמן. שמחנו לגלות שהמדבקה יציבה בצורה מפתיעה; במהלך ימי הבדיקה החנינו את הרכב במספיק מקומות מוצלים ושמשיים, ביצענו פניות חדות וחווינו מספיק טלטולי רכב טיפוסיים – ואף אחד מהם לא גרמו לתושבות המבוססת על דבק בלבד לנוע במקומן, ובטח שלא לגרום למצלמות ליפול. הישג לא רע, בטח בהתחשב בגוף המצלמה הראשית והכבדה יחסית, כ-400 גרם משקלה.
מול המשתמש מסך IPS צבעוני בגודל 2 אינץ' המתופעל באמצעות המקשים שהוצבו מתחתיו. הם נוקשים ללחיצה וברורים בייעודם, כשמעל כל המקשים מוצגים חיצים או פקודות רלוונטיות לאותו תפריט. בצד המצלמה כניסת MicroUSB כשהצד השני שלה הוא כבל USB-A סטנדרטי המתחבר למצת הרכב, באמצעות מתאם USB שהגיע במארז. החדשות הטובות הן שהכבל ארוך מאוד, כזה שמציע העברה מלאה ומוקפדת דרך סגירות הגומי שמסביב לדלתות הרכב – ועדיין להישאר עם שובל קצר שאפשר להסתיר מתחת לשטיח הרכב. החדשות הרעות: המתאם שקיבלנו בקופסה מגיע עם כניסת USB בודדת שתספק כוח למצלמה בלבד, כלומר במידה ותרצו להטעין את הטלפון במקביל, תצטרכו לרכוש מצת עם צמד כניסות USB.
עוברים להתממשקות מול האפליקציה 70mai, הנתמכת במכשירי אנדרואיד ו-iOS. לאחר סריקת קוד QR שהופיע במצלמה, החל תהליך בן כמה דקות שכלל התחברות ל-Wi-Fi המובנה במצלמה וההתחברות ארכה לא יותר מחמש דקות. המצלמה האחורית דורשת תפעול אפסי - פשוט מחברים את הכבל שלה לכניסה הרלוונטית במצלמה הקדמית והיא מאותרת מיד. באפליקציה תמצאו כמה מהצרכים המבוקשים: הגדרת משך ההקלטה (1, 2, או 3 דקות), שינוי רזולוציית הסרטונים, השארת המסך דלוק או כיבוי אוטומטי בתום זמן קצוב – וניתן גם להקליט או לצלם בזמן אמת ולשלוח ישירות את הצילום או ההקלטה מהטלפון לכל מי שתרצו דרך כפתור "שתף" סטנדרטי. ניתן גם להנמיך את צלילי התפריטים אבל את סאונד הדלקת המצלמה לראשונה לא הצלחנו לכבות – לא הכי אידיאלי כשמכניסים בערב ילדים ישנים לאוטו.
לא הכל מושלם באפליקציה ברמת נוחות השימוש ואולי זה הסאמרטפון שלנו עם הממשק העברי שעיוות את הטקסטים, אבל כל הבחירות שלנו בתפריטים הוצמדו לימין. לא נורא כמו שאפשר לראות בצילומי המסך, אבל עדיין לא מלוטש כפי שהיינו מעדיפים לקבל. מעבר לכך, האפליקציה יציבה והשאירה רושם טוב. ברגע שמתחברים לאפליקציה היא לוקחת שליטה מלאה על המצלמה וברגע שסוגרים אותה בטלפון, המצלמה חוזרת לשליטה. מבחינת שיהוי תצוגה, כלומר הפער שבין מה שקורה בפועל לבין מה שמוצג באפליקציה, חדשות מעולות; מדובר בעיכוב של לא יותר משניה בודדת, מרשים מאוד בהתחשב בסיטואציית הרשת המאתגרת.
בדומה לרוב מצלמות הרכב החדשות, אין כאן צורך למחוק הקלטות ישנות כדי לפנות מקום לחדשות והסרטונים כאן מאוחסנים בצורת לולאה – החדשות ביותר "דורסות" את הישנות ביותר, כאשר נפח האחסון בכרטיס הזיכרון מגיע למגבלת מקום. באותה נשימה צריך לזכור שאם תבקשו הקלטות מלפני שבוע למשל, תזדקקו לכרטיס זיכרון מנופח בהתאם. במצלמה חריץ לכרטיס זיכרוןMicroSD התומך בנפח של עד 128GB עם מינימום נפח נדרש של 16GB והמלצה למהירות Class 10 לפחות. כאמור, ניתן לבחור ברמת האפליקציה את אורך קטעי הוידאו; דקה, שתיים או שלוש דקות. בבדיקה שלנו הכנסנו כרטיס זיכרון בנפח 32GB שהספיקו לתיעוד של 3 ימים מלאים מצד צמד המצלמות, ברזולוציה מקסימלית של כל אחד מהם, אך לא כולל תמונות שנלקחו או צילומי Parking. לנו זה הספיק, אחרים אולי יבקשו תיעוד יותר רחוק.
במצלמה גם G-sensor, חיישן שאמור לזהות טלטולי רכב או התנגשויות קלות ברכב בזמן חניה ובהתאם לכך – רגעים אלו יתועדו במצלמה, גם כשהאוטו אינו מונע. הדבר דורש רכישה בנפרד של hardwire kit ייעודי עבור המצלמה, כך שימשיך לקבל מקור חשמל בזמן שמנוע הרכב מדומם. ההשקעה הכלכלית לא דרמטית וראינו את המחבר במחירים שנעים סביבות 40-65₪ באתרי סחר סיניים מפורסמים. רכישת ה-hardwire kit אינה הכרחית כמובן, אבל יכולה להועיל למי שגר באזורים יותר בעייתיים או במקומות נטולי מצלמות אבטחה עירוניות.
תודה ליבואן הרשמי המילטון על השאלת המצלמה לסקירה