סקירת wisebuy - קורקינט Rider 10X
- משטח רכיבה גבוה - אין חשש לרדת ממדרכות גבוהות
- גלגלי 10 אינץ' ושיכוך מלא מספקים רכיבה יציבה
- בולם בבטחה גם במהירות גבוהה
- מערכת איתות מובנית
- טווח נסיעה מספק
- משטח רכיבה עשוי זכוכית אקרילית
- משקל כבד מאוד - כ-28 ק"ג
- זמן טעינה ארוך - כ-7 שעות
- גדול ומגושם לאחסון
קורקינט חשמלי כמו ה-Rider 10X עם גלגלי ה-10 אינץ' ומשקל עצמי של 28 קילו, יכול להרתיע במבט ראשון, אך כשרוכבים איתו הסיפור אחר לגמרי והמשקל הרב הופך ליתרון: השלדה המסיבית תורמת לתחושת יציבות ובטיחות ויש גם שיכוך מלא, גלגלי 10 אינץ' ומשטח רכיבה גבוה שלא מושפעים מתנאי דרך מאתגרים.
יחד עם זאת, המשקל הגבוה והגלגלים הגדולים יכולים להקשות על השימוש השוטף; בין אם זה נשיאה ביד, הרמה לפלטפורמה או הכנסת הקורקינט לתא המטען, הריידר 10X כבד ומגושם וכל התנהלות איתו היא טרחה של ממש.
לטעמנו ה-Rider 10X הוא כלי תחבורה יציב ובטיחותי - רק וודאו שיש לכם מספיק כוח להרים אותו ומקום לאחסן אותו.
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
ה-RIDER 10X הוא קורקינט חשמלי המבטיח "עיצוב ספורטיבי" ומצויד בשיכוך קדמי ואחורי, בלמי דיסק, צג דיגיטלי ותאורה קדמית ואחורית. נתונים נוספים כוללים סוללת 18 אמפר 48 וולט שאמורה להציע טווח נסיעה של עד 55 ק"מ, צמיגי 10 אינץ' ומשקל העמסה של עד 120 ק"ג.
משקל הקורקינט 28.3 ק"ג, מה שהופך אותו למגושם יחסית וכבד בערך פי 1.5-2 מפתרונות התחבורה החשמליים היותר-קלילים. החסרונות המיידים ברורים; הוא לא נוח לנשיאה ביד במצב מקופל וגם הרמה שלו לתא המטען של הרכב היא משימה מאתגרת. אפילו הרמת גלגל קדמי למדרגות הבודדות בכניסה לקרון רכבת זו טרחה לא קטנה וכמו שכבר אפשר להבין, אם ה-10X מיועד לעבור בין פלטפורמות, העניין ידרוש כוח פיזי משמעותי מצד הרוכב. שלדת הקורקינט עשויה אלומיניום, תכונה שאמנם מוסיפה ביטחון בכביש כמו שנגלה בהמשך, אך גם מכבידה עוד יותר על הרוכב.



נתחיל עם החלקים שאמורים לספק חווית רכיבה נינוחה וחלקה: קוטר הגלגלים 10 אינץ', שאידיאליים על פני 9 אינץ' מן הסתם ופי כמה מגלגלי ה-8 האינץ' ה"רזים" שלרוב מספקים חווית רכיבה מטלטלת. מהירות הנסיעה המרבית היא כחוק כמובן, כ-25 קמ"ש. בכל הנוגע לעניין זה, אין שום תנאי דרך שגורם ל-10X לרדת מהמהירות המקסימלית וכל עוד תלחצו על ידית הגז, הקורקינט מאיץ במהירות ומגיע תוך שניות בודדות לשיא המהירות, גם כשרכבנו בשיפועים מאתגרים. דרך המסך ניתן כמובן לעבור בין שלושה הילוכים, כאשר כל אחד מהם משפיע על קצב ההאצה ומהירות השיא שהקורקינט מסוגל להגיע אליה.




הקורקינט מצויד בסוללת 18 אמפר 48 וולט שמבטיחה להציע טווח נסיעה של עד 55 ק"מ. במציאות, כבר אחרי 25 ק"מ בתנאי דרך שגרתיים הסוללה הגיעה ל-50% סוללה. אחרי 20 ק"מ נוספים, כלומר בערך 45 ק"מ בסך הכל, הסוללה התחילה להתריע על אחוזים אחרונים בסוללה וכדי לא להיתקע בדרך, העדפנו להטעין לפני שהסוללה אוזלת לחלוטין. לסיכום אפשר להעריך שה-10X מסוגל בפועל להציע טווח נסיעה של 46-48 ק"מ בתנאים סטנדרטיים. זה לא מעט בכלל, אבל לא עומד באותו קנה עם הבטחת היצרנית. משך הטעינה סביבות 7 שעות - זמן לא מבוטל, אם כי כשמתחשבים בטווח הנסיעה המרשים, זה גם לא נורא מדי.


באשר לאבטחה, ההנעה מתבצעת בעזרת מפתח סטנדרטי שנכנס לסוויץ'. אין כאן כרטיס NFC, נעילה מתוחכמת או פתיחה על ידי אפליקציה, מה שהופך את הקורקינט ל"טיפש" יחסית, אם כי אנחנו מכירים לא מעט משתמשים שמעדיפים את המפתח הישן והטוב על פני פתרונות טכנולוגיים-מדי.


