חזור

סקירה - קורקינט Nami Stellar ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - קורקינט Nami Stellar

הטוב
  • פתיחת הקורקינט עם מפתח NFC
  • גלגלי Tubeless (נטולי פנימית)
  • גוף הקורקינט עמיד באבק ומים בתקן IP55
  • שיכוך קדמי ואחורי נפלאים
  • רכיבה יציבה ובטוחה
הרע
  • טעינה מלאה ממושכת – סביבות 8 שעות
  • משקל עצמי גבוה
בשורה התחתונה
ברכיבה יום יומית על הכביש או על משטחים פחות סלחניים, הקורקינט החשמלי Stellar של חברת Nami מציע חווית רכיבה נינוחה ויציבה. הוא מגיע עם גלגלים נטולי פנימית (Tubeless), שיכוך קדמי ואחורי יעילים ועמידות IP55 המאפשרת לרכב עליו גם בגשם. הבעיה הכי גדולה של ה-Stellar היא כנראה ממדיו הפיזיים; הוא שוקל 26 ק"ג ומסורבל להכניס אותו לבגאז' ולמקומות צפופים כמו רכבת ועוד יותר מאתגר להכניס אותו לבית. אם אתם לא מוגבלים בשטח ויכולים להרים אותו, אתם תגלו שהקורקינט החשמלי של Nami הוא כלי תחבורה עירוני מצטיין.
הקדמה

ה-Stellar מבית Nami הוא קורקינט חשמלי המבטיח להיות "מותאם לעיר" המצויד בעמידות מים ואבק בתקן IP55, גלגלי 9.3 אינץ' מסוג Tubeless, שיכוך קדמי ואחורי, כידון עם מנגנון קיפול מבוסס חובק ומפתח NFC לשחרור נעילת הקורקינט. סוללת 52V 16Ah אמורה לספק טווח נסיעה של עד 55 ק"מ. הקורקינט זמין בצבע שחור.

רוצה להישאר מעודכן?
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של Wisebuy
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

נוחות השימוש (45%)

8.5

משקלו של הקורקינט 26 ק"ג ובהתחשב בסוללת ה-52V 16Ah שמכניסה אותו לקטגוריית ה"מגודלים", זה לא נורא מדי. למשקל המכובד החיסרון הבולט ביותר מתבטא בניידות שלו, או יותר נכון הרמתו לבגאז' של אוטו, הקפצה מעל מדרגת רכבת או נשיאתו למרחק של כמה מטרים בודדים. זאת ההזדמנות להוסיף שה-Stellar כנראה פחות יתאים לנשים בגלל גופו המסיבי. במהלך תקופת הסקירה נכנסנו עם ה-Stellar לכמה רכבות ומידותיו התגלו כמאפשרות להיכנס ל"קרון אופניים" בלבד, כזה המיועד לרכבים חשמליים מגודלים כמו זה שלפנינו – קחו זאת בחשבון אם אתם מרבים לנסוע ברכבת.


Nami Stellar: כבד ונוח

Nami Stellar: כבד ונוח


עוברים ליתר מאפייניו. על גבי הכידון שולב מסך, צמד מקשי איתות, צופר חשמלי ומקש להפעלת הפנס הראשי. גוף הקורקינט מצויד בעמידות IP55 והמסך בעמידות IP65, כלומר נזקי אבק ומים לא אמורים להפריע לתקינותם. בפועל זה אומר שאפשר לרכב מעל שלוליות או אפילו במהלך גשם – וה-Stellar לא אמור להינזק. הנורה הקדמית יעילה; היא עוצמתית דיה ומאירה בצורה רחבה 5-10 מטרים מלפנים. הקורקינט לא מציע שום תאורת RGB או שינויי תאורה דרך אפליקציה – אם חשוב לכם לנצנץ בגוונים לטעמכם.

Nami Stellar: כבד ונוח

מקנחים עם קיפול הקורקינט. בתחתית מוט הכידון שולב חובק ברזלי שפתיחתו כלפי חוץ והרמתו במעט מביאה למוט להתקפל פנימה כלפי משטח הרכיבה. באזור הכידון חלק ברזלי קטן נשלף החוצה ומאבטח אותו לקצה האחורי של משטח הרכיבה. בתום הנעילה, ה-Stellar הופך לתצורת "מזוודה" ויותר קל לשאת אותו ממקום למקום, עד כמה שקל לשאת 26 ק"ג.

Nami Stellar: כבד ונוח

הליך הקיפול לא היה ממושך מדי והתקצר משמעותית כשזיכרון השריר שלנו התרגל לגובה הרצוי שדורש החובק והכנסת החלק המאבטח אל משטח הרכיבה. רק לעניין קטן ומציק התקשינו להתרגל: הרגלית (ג'ק) של ה-Stellar מצוידת בקפיץ עקשן מאוד וצריך ללוות אותו עד לקו המקביל למשטח הרכיבה כדי שיתקפל לחלוטין. מינורי – ועדיין מעצבן.

ביצועים וקישוריות (30%)

9.5

בדומה לרוב הקורקינטים החשמליים, בחלקו הימיני של הכיוון דוושת גז ידנית ורגישה, כלומר ככל שנלחץ יותר עמוק, כך ה-Stellar יאיץ. בכל התנעה נדרש לדחוף את הקורקינט קדימה עם הרגל, במקביל ללחיצה על דוושת הגז – מנגנון בטיחותי שנועד למנוע תזוזת הקורקינט בלחיצה לא מכוונת על דוושת הגז. בקורקינט שולבו בלמים מכניים והעצירות איטיות ובטוחות, הכל תלוי בעוצמת הסחיטה של ידיות הבלימה מן הסתם. את הבלמים ניתן לכוונן כמובן, אם תבקשו טווח תנועה יותר קצר/ארוך של הידית.


Nami Stellar: כבד ונוח


גלגלי ה-9.3 אינץ' מסוג Tubeless, כלומר חיצונית הם נראים כמו גלגלים רגילים, אלא שהם נטולי פנימית, כך שהסיכוי לפנצ'ר לא קיים. לסוג גלגל זה מתלווים כמה חסרונות, ביניהם החלפת גלגל ממושכת יותר וענייני תחזוקה שצריך לקחת בחשבון כמו הקפדה על נוזל אטימה בהתאם לצורך. בהתחשב בייעודו העירוני של הקורקינט, לרוב גלגלי Tubeless הם האופציה העדיפה.

Nami Stellar: כבד ונוח
Nami Stellar: כבד ונוח

באשר לביצועים בשגרה, ה-Stellar מספק חווית רכיבה נינוחה, יציבה ומלאת ביטחון בכלי. משטח הרכיבה רחב מספיק מכדי שלא נרגיש שהרגליים שלנו צמודות מדי או "נדחקות" על המשטח, הכידון רחב ומתאים עבור רוב המשתמשים הבוגרים והפרופיל הגבוה של הקורקינט מעניק תחושת יציבות. יותר מהכל, השיכוך מקדימה מאחורה הם אלה שגנבו את ההצגה; לא משנה אם עלינו מעל מהמורות ופסי האטה, רכבנו מעל אבנים משתלבות, טיפסנו מעל מדרכות מונמכות ושאר ליקויי אספלט, ה-Stellar מדלג מעליהן באלגנטיות ראויה לציון. חשוב לציין; זה לא שמרגישים את אותם מפגעים במהלך הרכיבה, אלא שהשיכוך כה מוצלח עד כדי שהוא מפחית דרמטית את ההשפעה שלהם על הרוכב.

סוללה ואבטחה (25%)

8

הקורקינט צויד בסוללת סוללת 52V 16Ah וטווח הנסיעה המוצהר של 55 ק"מ התגלה כיומרני למדי; ה-Stellar ליווה אותנו בתנאי שטח משתנים אמנם אבל ברוב הזמן רכבנו על כבישי אספלט מישוריים, במהירות התקנית והמותרת בחוק, כלומר 25 קמ"ש.


Nami Stellar: כבד ונוח


אחרי 3 ימים של נסיעה 6 ק"מ לכל כיוון מדי בוקר וערב, כלומר אחרי שגמענו סביבות 36 ק"מ בהערכה גסה, חיווי הסוללה התחיל להתריע על אחוזי סוללה אחרונים. לטעמנו יכלנו "לסחוב" עוד נסיעה אחת, שתביא את טווח הנסיעה הריאלי לסביבות 40-42 ק"מ, אבל מהפחד שנתקע באמצע הדרך, העדפנו שלא לקחת את הסיכון. לכאן או לכאן, טווח הנסיעה בפועל התקשה להציע את המובטח. אולי רק במצב נסיעה "Eco" או בתנאי נסיעה מאוד נוחים נשיג את הטווח הנסיעה המיוחל. קחו בחשבון שזמן הטעינה המלא של ה-Stellar ממושך מאוד, סביבות 6.5-7 שעות.


Nami Stellar: כבד ונוח


הקורקינט מאובטח על ידי מפתח NFC, שרק בהצמדתו אל המסך שבמרכז הכידון, הקורקינט ייפתח מהנעילה ויאפשר תחילת נסיעה. אותו "מפתח" הוא בפועל כרטיס פלסטיקי המשויך מן הסתם ל-Stellar האישי שלנו בלבד.


Nami Stellar: כבד ונוח


אהבנו את העובדה שהפרופיל שלו מינימלי בהרבה משל מפתח "שגרתי" ואת העובדה שהוא משתלב בצניעות במחזיק המפתחות האישי שלנו.

רוצה להישאר מעודכן?
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של Wisebuy
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image