לראשונה בתולדותיה הזמינה חברת Hisense הסינית עיתונאים ישראלים למפעליה. אחרי שהצליחה לייצר תודעה חיובית למוצריה בקרב הקהל הישראלי, התברגה הייסנס למקום השלישי בישראל בתחום הטלוויזיות. ביקרנו במרכז הפיתוח ובמפעלי החברה שם ראינו כיצד הפכה חברת Hisense מחברה שמייצרת מוצרי חשמל זולים עבור מותגי משנה למעצמת טכנולוגיה שפועלת כמעט בכל תחום ורוצה להוביל את השוק העולמי.



"זה סיני זה"
Designed in California assembled in China – נשמע מוכר? חברות רבות בעולם כמו חברת אפל שמייצרת את מוצרי האלקטרוניקה שלה בסין "מתביישות" במעורבות הסינית במכשיריהן ומנסות לעדן עובדה זו למרות שמכשיריהן נחשבים לאיכותיים בתחומם. אם נבחן חברות אחרות כדוגמת Haier שהיא סינית ברמ"ח איבריה – נראה שהיא ממש מנסה להסתיר את השורשים הסיניים שלה ודוגמה לכך אפשר למצוא בכניסה זריזה לאתר הרשמי שם כמעט ואין אזכור לארץ המקור, כולל בדף ה"אודות" שם תמצאו את המילה China בחיפוש יזום בלבד. לא נרחיב פה יותר מדי על סין אבל אפשר לומר שהמהפך האמיתי שעברה המדינה הקומוניסטית הוא התודעה העולמית והמעבר שלה ממדינה שמייצרת עבור אחרים לכזו שמייצרת עבור עצמה. בעשור האחרון חלחלו לחיינו חברות סיניות כמו וואוויי, שיאומי ואינספור אחרות כאשר הזהות הסינית שלהן לעיתים היא זו שגורמת לנו לרצות אותן – וזה מבחינת השוק הישראל, המהפך האמיתי.



מבט מבפנים
לראשונה מאז הקמתה, הכניסה הייסנס קבוצת עיתונאים ישראלית למפעליה ולמרכז הפיתוח הגדול שלה בצ'ינגדאו שבסין. המבנים הענקיים פסטורליים להפליא, במרכז הקמפוס ובין הבניינים השונים נמצא אגם מוקף עצים ירוקים ועובדים שמטיילים ומשחקים במשחק כדור מקומי עם חיוך גדול על הפנים, לא בדיוק מה שדמיינו. במרכז הפיתוח של החברה עברנו בין חדרים וראינו את העובדים עובדים על הדורות הבאים של מכשירי הסמארטפון של החברה, מוצרי האלקטרוניקה השונים וכמובן הטלוויזיות החדשות שיצאו. חדרים וחללים אחרים היו ריקים באופן חריג, שהזכיר לנו שעדיין מדובר במרכז פיתוח סודי... בסיור ראינו את התהליכים מתחילתם ועד סופם – תכנון, ייצור, הרכבה ובקרת איכות מחמירה אותם עוברים כלל מוצרי החברה לפני שעולים למכולות בדרכם לשאר העולם. נוסף לכך נחשפנו לתחומים בהם הייסנס נחשבת למובילה עולמית – ערים חכמות, תשתיות דור 5 וכו'.



ניהאו ישראל
להייסנס מגיע לא מעט קרדיט במהפך התדמיתי שנעשה בישראל כלפי המוצרים הסיניים בכלל. לפני כעשור, כשהחלו הקודקודים הישראליים של Hisense את השיווק בישראל, הם החליטו לחשוף את הקהל הישראלי לתרבות הסינית העשירה לצד מוצרי החברה וכך בעצם לחזק את התדמית המפוקפקת שהייתה אצל הקהל המקומי, כולל כותב שורות אלו. אם לשפוט את כמות המכירות של החברה עושה רושם שהצליח לה, ובגדול – הייסנס מחזיקה בכ-20 אחוזים מנתח שוק הטלוויזיות הישראלי ונמצאת בצמיחה באופן עקבי גם בשאר העולם כשהמטרה הניצבת בפניה היא לא פחות מלהוביל את טבלת המכירות העולמית ולהדיח את סמסונג ו-LG מההובלה.



עם כל הרצון לנשום אוויר פסגות, צריך גם תכנית פעולה שבמקרה של הייסנס נראה שהיא די פשוטה – גדול יותר, באיכות גבוהה ובפחות כסף. מבחינת איכות תמיד נזכה לראות את חסידי הטכנולוגיה של סמסונג, את חובבי LG ואת אלו שאצלם בסלון תמצאו "רק פלזמה" אבל האמת היא שהאיכות היום כל כך גבוהה בדגמי הדגל של החברות שגם כששמים אותם זה לצד זה קשה להחליט מי יהיה נעים לנו יותר בסלון וכל בחירה מלווה בדיון. הטלוויזיות של הייסנס מיישרות קו גם אל מול הענקיות מקוריאה ויפן שכיום מובילות את השוק העולמי מבחינת מכירות. בתחום הטלוויזיות, Hisense משתמשת בטכנולוגיית ה-ULED ומתמודדת מול ה-QLED של סמסונג וה-OLED של LG. במרכז המבקרים של הייסנס בסין מציבים בגאון את הטלוויזיות שלהם לצד היצרניות האחרות כשלעתים המתחרים נראים טוב יותר ולעתים פחות, אבל עצם העובדה שכמעט תמיד קשה לנו לקבוע מי טוב יותר מראה שהייסנס על המפה העולמית. אז איפה היתרון? כל יצרן מתמקד בפרמטרים שלדעתו יכבשו את הצרכן. אם נשווה טלוויזיות 4k בגודל 65 אינץ נגלה שפערי המחירים לא משמעותיים אך יצרנית מסוימת תציע קצב רענון גבוה יותר, אחרות תמיכה בפורמטים מתקדמים או בהירות גבוהה יותר. איך מחליטים? הכי טוב לראות פיזית בחנות את איכות התמונה ולבחור את מה שמתאים לכם ולצרכים שלכם יותר.



טלוויזיה אאוט, לייזר אין?
הייסנס לא עוצרת בתחום הטלוויזיות ומשקיעה המון גם בתחום ההקרנה הביתית כדי לספק פתרונות לחובבי המסכים הענקיים. כיום מי שמסתפק בגדלי מסך של 0-82 אינץ' ימצא פתרונות בכל הטכנולוגיות הקיימות אך מי שרוצה לראות את מסי בגודל מלא מטרים ספורים ממנו לרוב יפנה לתחום המקרנים הביתיים. מקרני 4k, במיוחד אלו שפועלים באמצעות לייזר, עדיין לא נפוצים וזולים כמו שרבים היו רוצים אבל לקראת המונדיאל הקרוב נתחיל לראות כמה פתרונות שה-Early Adopters שבכם ישמחו לשמוע ואולי לאמץ לעצמם. בתחילת יוני תשיק הייסנס בישראל את מה שהיא מגדירה "טלוויזיית לייזר" – שילוב של מקרן לייזר באיכות 4k בזריקה קצרה (Short Throw) שתומך ב-HDR. המקרן מגיע עם מסך ייעודי קשיח בגודל של 100 אינץ' ושניהם עובדים יחד כדי לספק תוצאה קרובה עד כמה שניתן לטלוויזיה עם תאורה אחורית.



יחידת המקרן היא מעין מערכת קולנוע "הכל כלול" – יחידת המקרן מסתירה מערכת שמע איכותית של הרמן קרדון שיחד עם סאבוופר חיצוני תספק בלי ספק את צרכי הסאונד של המשתמשים ותמנע העברת חוטים מיותרת בסלון. המקרן מונח קרוב לקיר על שידת הטלוויזיה ומקרין את התמונה על גבי המסך המיוחד מה שמנצל היטב את עוצמת ההארה של הלייזר, שעומדת על 3,000 לומנס, ומאפשרת לצפות גם כשיש אור מלא בחדר. ללייזר יש כ-20 אלף שעות נורה - שנים של צפייה רציפה ללא הצורך להחליף נורה.



בהשוואה לטלוויזיות שפועלות בשיטות הקיימות אין ספק שצפייה בחדר מלא אור תהיה איכותית יותר בטלוויזיה "רגילה" ומומלץ לצפות בתנאי תאורה נמוכים. מבחינת איכות התמונה ועצמת ההארה מדובר בפתרון מהטובים שנתקלתי בהם באופן אישי במקרנים ביתיים. מבחינה טכנית ובשונה ממקרנים רגילים שדורשים התקנה בתקרה או במיקום ייעודי, מקרני זריקה קצרה מותקנים בפשטות ומונחים קרוב לקיר המוקרן. היתרונות הגדולים שלהם הם שכשעוברים מול המסך אין הפרעה בהקרנה ולא צריך חדר גדול כדי להרוויח עוד כמה אינצ'ים של מסך. אחד החסרונות שלהם הוא שפגיעה בקיר מורחת את התמונה גם על התקרה – מה שפוגע בחוויית הצפייה ומה שגרם להייסנס להשקיע במסך הקשיח הענק שנלווה למקרן ויודע להחזיר את מרבית התמונה ישירות לצופה. נוסף על כך, במידה ויש לכם קיר דקורטיבי שאינו לבן – כמו לבנים, טפט וכו'- אין צורך לערוך שינויים כלשהם. המסך המיוחד דורש התקנה על ידי מתקין שיגיע ויעשה את העבודה עבור הלקוח – כל אלו כלולים במחיר הרכישה.



המסך עצמו לא כולל רכיבים אלקטרוניים כך שלא יצאו ממנו חוטים מיותרים - כלל החיבורים נמצאים ביחידת המקרן. כמה זה יעלה? כמו כל טכנולוגיה חדשה שחלחלה אלינו לסלון, גם פה המחירים ההתחלתיים לא נמוכים – 60,000 שקלים יעניקו לכם את מקרן הלייזר והמסך המיוחד כאשר ההובלה וההתקנה, כאמור, כלולה במחיר ותיעשה על ידי מתקין מורשה של הייסנס. אם נשווה לטלוויזיות הגדולות ביותר באתר ZAP ברזולוציה של 4k, נגלה שהגבול העליון הוא גודל של 88 אינץ' והמחיר גבוה משמעותית – 110,000 שקלים. בהשוואה למקרני לייזר אחרים ברזולוציית 4k שמשווקים במספרים קטנים בישראל נגלה טווח דומה – כ-50,000 למקרן של Epson ועד מספרים גבוהים של מאות אלפי שקלים למקרן של סוני. עם זאת מגמת מקרני הלייזר הביתיים אמורה לחלחל ולהוריד משמעותית את המחירים, חברות כמו BenQ הציגו מקרני לייזר במחירים קרובים יותר לגבול ה-10,000 שקלים אך צפי ההגעה שלהם לישראל עדיין לא ידוע. מי שמסתפק ברזולוציות נמוכות יותר יוכל למצוא מקרנים אחרים כמו של חברת שיאומי שמגיע גם הוא עם תג מחיר סביב ה-10,000 שקלים אך ברזולוציה של Full HD בלבד.



בקרוב במונדיאל
חברות שרוצות להרחיב את פעילותן וחשיפתן העולמית משתמשות לרוב בפלטפורמות ספורט משמעותיות כמו האולימפיאדה ומשחקי המונדיאל, וגם כאן המצב אינו שונה. אם דיברנו על המהפכה הסינית אז נרגיש אותה היטב גם במשחקי המונדיאל הקרובים שיבואו עלינו לשלום ביוני הקרוב. שלוש מ-5 נותנות החסות הרשמיות הן חברות סיניות. לצידה של הייסנס תהיה יצרנית הסמארטפונים VIVO וה"תנובה" הסינית – חברת Mengniu. השתיים הנוספות הן מקדונלדס ויצרנית הבירות באדווייזר. עם הצעד הזה מייחלת הייסנס להופיע על המסך גם במרכזו וגם עליו. מצידה של הייסנס מדובר בהשקעה שעשויה להגיע לעשרות מליוני דולרים אבל זה כנראה ישתלם לה – אם נסתכל על נותנות החסות של 2014 כמו יונדאי ואדידס, הן זכו לרמות חשיפה גבוהות שהחזירו את ההשקעה.



מונדיאל הוא ה"פסח" של הטלוויזיות. זה הזמן בו אנחנו מסתכלים על הטלוויזיה בסלון ומחליטים אם לשמור עליה או שהגיע הזמן להעביר אותה לחדר הילדים. אם בחרתם להתקדם מומלץ לבחור בטלוויזיה שתומכת ב-4k בצורה מלאה ואל תתפתו לחישובים של "X מרחק שווה גודל Y" – אם הטלוויזיה היא מרכז הסלון שלכם אז הגודל בהחלט קובע וגדול יותר הוא טוב יותר. לא כל אחד יוכל להרשות לעצמו טלוויזיית לייזר בגודל 100 אינץ' אבל בניגוד לשנים שעברו המחירים היום נגישים יותר ויאפשרו כמעט לכל משפחה למצוא את האיזון הנכון בין היכולת הכלכלית שלה לגודל ואיכות המסך.

ההמלצה היא תמיד ללכת ולחוות את המסך בחנות לפני הרכישה, לקבוע סכום יעד, לראות מה מפריע לכם ועל מה אפשר להתפשר, כך להחליט בצורה מושכלת אודות הרכישה הנכונה עבורכם.
תתחדשו.