חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מסך מחשב AOC G2490VXA
יצרן: AOC
גודל מסך: 23.8 אינטש
High Definition: Full HD
סוג פאנל: VA
קצב רענון: 144 Hz
בהירות: 350 cd/m²
מסך לגיימינג: גיימינג
זמן תגובה: 1 מילי שניה
ציון WiseBuy
8.2
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מסך מחשב AOC G2490VXA

לירן עבדי | 10.03.2021
הטוב
  • מאפשר גם לבצע עבודות גרפיות קלות
  • תמיכה ב-AMD FreeSync
  • קצב ריענון 144Hz
  • יחס ניגודיות גבוה
  • זמן תגובה 1ms
הרע
  • ללא תמיכה רשמית ב-Nvidia G-SYNC
  • תצוגת 1080p בלבד
  • פרופיל מסך נמוך
בשורה התחתונה
מסכי הגיימינג של AOC לא פעם הוכיחו לנו שיש תמורה הוגנת למחיר המבוקש. כמו במקרים קודמים, גם ה- G2490VXA הוא מסך גיימינג שמודע לעצמו: הוא מוזל יחסית, אבל לא חוסך בחלקים החשובים: קצב ריענון 144Hz, זמן תגובה 1ms ותמיכה בAdaptive-Sync, לבעלי כרטיסי מסך תומכים כמובן. פאנל VA הציג צבעים עדיפים וטווח ניגודיות נדיב על פני פאנל TN, אבל מתופעת Ghosting מכוערת התקשינו להימנע וגם הרזולוציה הסטנדרטית (1080p) הוא משהו שתצטרכו לחיות איתו בשלום.
G2490VXA
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 914 ₪
מחיר סופי: 914 ₪
מחיר סופי: 919 ₪
להשוואת המחירים המלאה מ-6 חנויות>>
הקדמה
ה-AOC G2490VXA הוא מסך גיימינג בגודל 23.8 אינץ' עם פאנל LED VA המציג תמונה ברזולוציה מקסימלית של 1080p. זמן התגובה הוא 1ms, בהירות 350cd/m² וקצב הריענון הוא 144Hz. יש לו תמיכה בחיבורי HDMI ו-DP וכן בטכנולוגיית FreeSync של AMD. במסך רמקולים מובנים בעוצמת 2W וצבעו שחור.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

איכות התמונה

(70% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

המסך בגודל 23.8 אינץ', מכיל פאנל LED VA המציג תמונה ברזולוציה מקסימלית של 1920x1080 פיקסלים, בהירות המסך  המקסימלית היא 350cd/m² ודיוק הצבע שלו עומד על 93% מתקן DCI-P3. לגיימרים שביניכם, הנתונים החשובים הם זמן התגובה הנמוך - 1ms וקצב ריענון מקסימלי של 144Hz שאמורים לספק חווית משחק הרבה יותר חלקה ממסכי 60Hz השכיחים, בטח עם זמן תגובה שנחשב למהיר פי 5 מהתגובתיות של מסך 5ms משרדי סטנדרטי. ב-AOC מנצלים את יתרונות פאנל ה-VA ומספקים יחס ניגודיות גבוה של 1:4,000, להפרדה ברורה יותר בין הלבן לשחור שאידיאלית לצפייה בסרטים או בזמן משחק.


AOC G2490VXA: תמורה הוגנת


התחלנו לעבוד עם ה-G2490VXA בכמה ימים משרדיים; כתבנו טקסטים ארוכים, שוטטנו ברשתות חברתיות וקינחנו בעבודות גרפיות בפוטושופ. השחורים מלאים, הבהירות שמסנוורת (רוב הזמן הסתדרנו בקלות עם 70% בוהק) והצבעים מספיק מלאים וחיים, פי כמה לעומת פאנל TN שגם טיפוסי לגיימינג, מספיק כדי שנרגיש בטוח להמשיך לערוך איתו עבודות גרפיות קלות, אם כי בעבודת דיוק מקצועית כמו עריכת תמונות ועבודות דפוס, קשה לתת מאבק לפאנל IPS. זוויות הצפייה די גמישות ורק במעלות חדות במיוחד (בערך 160 מעלות והלאה) הצבעים מתחילים להחוויר ולספק תמונה שאי אפשר לצפות בה. כמו במסכי גיימינג אחרים, בתפריט המובנה במסך ניתן להדליק תמיכה ב-sRGB למען צבעים תואמים יותר למקור והפעלת ה-HDR (טווח דינמי רחב), עם הבדלים מינוריים שעבורנו לא הרשימו בהבדל גדול מדי.

AOC G2490VXA: תמורה הוגנת

עוברים לגיימינג: על הנייר המסך מתיימר לתמוך ב-Adaptive-Sync, עם תמיכה ב-FreeSync של חברת AMD, אותה תכונה שמסנכרנת בין קצב ריענון של המסך לקצב הריענון שבכרטיס המסך שבמחשב. למרות שאין תמיכה רשמית בטכנולוגיית G-SYNC של החברה המתחרה Nvidia, ב-AOC טוענים שה-Adaptive-Sync שלהם מתכתב גם עם כרטיסי מסך של Nvidia. מצד Nvidia אין שום הכרה במסך ועל הנייר הוא לא G-SYNC Compatible, אם כי דרך האשף של Nvidia Control Panel כן הצלחנו כביכול להפעיל את ה-G-SYNC. במבחן התוצאה לא ראינו את הריצודים הטיפוסיים שנובעים מאי-סנכרון בין שני הרכיבים שתוארו לעיל, כך שגם אם תאורטית כל הסימנים מראים שמסך ה-G2490VXA ו-Nvidia "לא מדברים ביניהם", בשטח לא חווינו שום בעיות.

לצערנו מתופעת ה-Ghosting קשה להימנע ומריחות אלמנטים מהירים ניכרות מאוד. שלושה מצבי overdrive זמינים לבחירה כדי לשפר את זמן התגובה במסך, אלא שתכונתם מוגבלת: ההבדל בין הרמה הראשונה (Weak) לשנייה (Medium) מינורי, והעוצמה הגבוהה ביותר (Strong), היא היחידה שעוד איכשהו "תורמת למאבק". אופציית MBR גם זמינה, המשמשת לדיכוי אפקט ה- Motion Blur שמגיע בלא מעט משחקים, המספק חוויה ריאליסטית יותר על ידי טשטוש מהיר של תנועות חדות. הטיפול באפקט לא אידיאלי במיוחד ועדיין משאיר אחריו המון עקבות של ghosting. בהתחשב בעובדה שברוב הכותרים אפשר פשוט לבטל ידנית את האפקט, אין סיבה הגיונית להפעיל את תכונת ה-MBR. חיסרון נוסף: הפעלת MBR מחייבת לבטל את ה-Adaptive-Sync, לא משהו שהתלהבנו לעשות.

AOC G2490VXA: תמורה הוגנת

מעבר לכך, קשה להתלונן וחווית המשחק רחוקה מלהיות רעה: קצב הריענון הגבוה יורגש מאוד בקרב משתמשים שעוברים ל- G2490VXA ממסך 60Hz ומצבי הגיימינג הייעודיים המובנים במסך שמשנים את פרופיל התמונה ביחס לז'אנר המשחקי מביאים לשיפורי תמונה חדים ואידיאליים עבור כותרי משחק שונים. החדשות הטובות גם מגיעות מכיוון הפאנל: פאנל TN נוטה לפגום דרמטית באיכות הצבעים וגווני התמונה נוטים להיראות דהויים וחסרי חיים. היתרון המורגש בפאנל VA כמו במסך הזה שלפנינו הוא טווח שחורים נאה ששימושי במיוחד במשחקי צללים ושאר כותרים שאופיים מקדש את החשיכה.

הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).

נוחות השימוש

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

מסך ה-G2490VXA בורך בשוליים דקיקים וציפוי מונע השתקפות שולב מקדימה. השול התחתון צבעו אדום ובמרכזו הוצב הלוגו הכסוף של היצרנית. המעמד המעוגל פשוט למדי ומתרחק מאוד מתדמית הגיימינג הנוצצת: פלסטיק קשיח, טקסטורה מחוספסת ובסיסית בלבד ומאחורי המסך לא תמצאו אלמנטים מנקרי עיניים, תאורת RGB או מתלה לאוזניות בצד. החיבורים הזמינים מאחור: 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות, HDMI 1.4 ו-DisplayPort 1.2 בלבד, ללא זכר לכניסות וותיקות יותר כמו VGA ו-DVI ואולי טוב שכך – בהתחשב בייעודו של המסך. שני חיבורי הוידאו תומכים ב-144Hz ובטכנולוגיית FreeSync.


AOC G2490VXA: תמורה הוגנת


תפעול התפריט המובנה במסך (OSD) מתבצע באמצעות ג'ויסטיק שתמיד נעדיף על פני סדרת כפתורים מתישה. בין ההגדרות הסטנדרטיות: שינוי בהירות, ניגודיות, טמפ' צבע ועוד כמה פחות שגרתיים: 3 מצבי HDR ו-4 מצבים שמפחיתים עוצמת אור כחול. עוברים לתכונות הגיימינג: ניתן לעבור במהירות בין מצבי תמונה לפי ז'אנר משחק, ביניהם FPS, RTS, מרוצים ושלושה מצבים להתאמה אישית), להפעיל Shadow Control לשליטה על נראות צלליות במשחק והארת אזורים חשוכים במיוחד וסופר פריימים שעוקב אחרי קצב הריענון. בין השימושים המהירים; הפעלת כוונת אדומה שתופיע כמובן במרכז המסך, מעבר זריז בין Input ושינוי פרופיל תמונה בכמה קליקים בודדים.

מידותיו של המסך כולל רגלית די סטנדרטיות: גובה 41 ס"מ, 54 ס"מ רוחב, ו-20 ס"מ עומק. רק פרופיל הגובה של ה- G2490VXA בעייתי וזווית הטיית המסך די מינימליות: ניתן להטות את המסך אחורה כ-5° וקדימה כ-20°, חצי-פתרון לאור העובדה שאין כאן אפשרות להרים את המסך ותשכחו כמובן גם מלסובב אותו לתצוגה אנכית. תקן תלייה VESA 100x100 מאפשר להתקין את המסך על קיר או זרוע מתכווננת.

AOC G2490VXA: תמורה הוגנת

זוג רמקולים בעוצמת 2W גם שולבו במארז אבל חבל לבזבז עליהם את הזמן: הבחירה התמוהה בלהצמיד צמד ספיקרים כה פושר למארז גיימינג ייעודי לא ברורה במיוחד, ואולי רלוונטית רק למי שמשתמש במסך הגיימינג שלו גם כמסך לשימושי בית סטנדרטיים. אלא שגם אז לא היינו סומכים עליהם; הם מציעים צליל עמום, חסר אופי ועייף מדי, עם ווליום מקסימלי מאוד נמוך ואפילו למשימות יותר פשוטות כמו האזנה להרצאה ב-TED או למדריך ביוטיוב העדפנו לחבר חזרה את הרמקולים הביתיים שלנו.

עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image