השארק בנוי לשימוש בבריכה, במים מתוקים ובמי ים והמקום הראשון בו ניסינו אותו היה הים התיכון. הרכבנו את מיכל הציפה שמונע מהסקוטר לשקוע וכרכנו את רצועת הביטחון על גבי פרק כף היד. הדלקנו את המכשיר על ידי לחיצה למשך 5 שניות על שני כפתורי השליטה הממוקמים בזרועות המחברות בין גוף המכשיר למנועים.
כדי לנוע קדימה, יש ללחוץ על אותם שני כפתורים ברציפות. אם אחד מהם אינו לחוץ, המנועים לא יפעלו ואם אתם כבר בתנועה, הם יעצרו אוטומטית. בנוסף, ישנו כפתור נעילה מכני שאמור למנוע מהמנועים לפעול בטעות, אבל עוד נגיע אליו.
לקחנו את הסקוטר לחופים שונים בים התיכון: באחד מהם הרוח הייתה רגועה וכך גם הגלים וחוויית השנירקול עם הסקוטר הייתה נעימה והוא הצליח להתמודד היטב עם הזרמים המתונים. בחוף אחר בו הגלים והרוח היו יותר מאתגרים, מגבלת הכוח של המנועים בלטה לרעה כך שגם בעוצמה המקסימלית, לא הרגשנו שאנחנו מתקדמים במים. קחו בחשבון שבכל הזמן הזה היינו קרובים לפני המים ולא יותר ממטר וחצי עומק.
לאחר מכן הרכבנו מצלמת גו פרו בתושבת המובנית בחזית הסקוטר ויצאנו לשנרקל ולצלול לאורך שונית אלמוגים בים האדום. ביום הראשון הים היה נוח והצלילה הייתה קלילה ונעימה אך ביום השני הים היה מעט גלי עם רוחות ערות וכמו בים התיכון, גם כאן השארק התקשה להתמודד עם הזרמים. החלטנו להשתמש בו ללא מיכל הציפה מתוך מחשבה שפחות משקל והתנגדות יעזרו לו להתמודד. אמנם הצלחנו לרדת לעומק של כמה מטרים בצלילה חופשית, אך הזמן הארוך שלקח לסקוטר לנוע והרצון העז שלנו לנשום, השאירו זמן קצר מאוד ליהנות מהחלק העמוק של אותה שונית. עם זאת, אין לנו ספק שאלו העוסקים בצלילה חופשית או עם מיכלים יחוו את זה אחרת.
הסוד הוא במיקום
הבנה מינורית בהידרודינמיקה תסביר את ההבדל הדרמטי במהירות שאפשר להגיע אליה אם הגוף לא ישר כמו סרגל מאחורי הסקוטר. כל מה שדרוש זה להוריד את המכשיר קצת למטה כדי לראות קדימה וזה כאילו פתחתם מפרש בצורת בן אדם, מה שבתורו יבהיר כמה מהר אפשר להתעייף כשגוררים אותך מהידיים נגד הזרם.
שמחנו לגלות שכל עוד אתם בתנוחה הנכונה, הזרם ששני המנועים מייצרים אינו מורגש כלל בפלג הגוף העליון. עם זאת, הוא כן קצת דוחף מכנסי בגד ים לאחור מה שמוסיף גרר ומקשה על התנועה עוד יותר לכן ביגוד לספורט ימי יכול לשפר את החוויה.
לא סתם קוראים לו כריש
מבנה הסקוטר נראה כמו שילוב בין כריש לצוללת; בכל צד ישנו מנוע חשמלי וסביבו כיסוי מגן המתעל את זרם המים. אוחזים בסקוטר בשתי הידיות בדיוק היכן שהכפתורים נמצאים, כך שקל ללחוץ עליהם בין אם בכוונה או בטעות. המדחף נמצא בסמוך לחלק הקדמי של הכיסוי ושם ישנו מבנה יחסית צפוף המקשה על אצבעות ודגים להיכנס, אך חלקו האחורי שנמצא כארבעה סנטימטר מהמדחף, מוגן על ידי פתח יחסית רחב שאליו אצבעות יכולות להיכנס דיי בקלות.
את זה גילינו בעצמנו במקרה שהתרחש על פני הים התיכון מלאי הגלים. בדיוק שחררנו את כפתורי ההפעלה - מה שאמור לעצור את המנוע אוטומטית אך כפי שגילינו, התגובה לא תמיד מיידית. אך אם אתם על מצב טורבו וברצף הפעלתם ועצרתם והפעלתם שוב את המנוע, בשחרור הכפתור הבא זמן התגובה יהיה ארוך מהרגיל - כמעט שתי שניות - נצח במונחים של פרופלור מסתובב, כך שהמנוע ממשיך לעבוד בכוח מלא, גם כשאיש לא אוחז במכשיר. באותו זמן, הגיע גל שחבט בנו ודחף את הסקוטר שעדיין פעל הרחק מידינו. כששלחנו יד לתפוס אותו, המנוע כבר נעצר אך היות והמכסה האחורי אינו צפוף במיוחד, אצבע הקמיצה מצאה את דרכה פנימה אל המדחף שבדיוק עצר.
בטיחות מקום שני?
כל הסיפור הזה לא היה כזה עניין גדול אם כפתור ההפעלה בצד ימין לא היה נתקע כל כך בקלות. בצד זה נמצא מנגנון הנעילה המכני וכשאנחנו אומרים מכני הכוונה לפלסטיק שמחליק מאחורי פלסטיק אחר כדי שהכפתור לא ילחץ. הבעיה היא שחול - אלמנט נפוץ בים, מוצא מאוד בקלות את דרכו פנימה לתוך התושבת המשוחררת מדי של הכפתור ומפריע לו להלחץ או להשתחרר. לטעמנו העצירה האיטית והעובדה שאחד הכפתורים יכול להשאר לחוץ גם אחרי ששחררנו אותו מהווה בעיית בטיחות מהותית.
בנוסף לכך, אין אפשרות לכבות את הסקוטר ידנית אלא יש לחכות 10 דקות עד שיתכבה אוטומטית או לפתוח אותו ולשלוף את הסוללה. זה לא היה כזה עניין אם כפתור הנעילה שאמור למנוע שימוש לא רצוי, לא היה נתקע במצב פתוח.
רעש
על פי הצהרת היצרן מנועי ה-WhiteShark מגיעים לעוצמת רעש של עד 70 דציבל והוא אמנם בולט מתחתאותו אפשר מתחת למים אך לא נראה שזה הפריע לדגים שפגשנו. כל עוד דואגים להשתמש בו בסביבה ללא אנשים, הוא לא מפריע, לא מרעיש ולא יוצר מערבולות או גלים בסביבה. מבדיקה שעשינו נראה שחברת Sublue היא בין הבודדות שמפרסמות את נתון הרעש וזאת נקודה לזכותה.
חיווים
בחלק הקדמי ישנם 5 מחווני LED צבעוניים המראים את מצב המכשיר, המהירות שנבחרה ורמת והסוללה. זה בהחלט שימושי כדי לדעת כמה זמן נותר לשימוש אבל זה מצריך ללמוד בעל פה את משמעות החיוויים השונים ושילובי הצבעים. בהדלקה הראשונית הסקוטר משתמש בצבע סגול וכך גם בעת שימוש במהירות הנמוכה. במעבר למהירות גבוהה יוצגו נורות ה-LED בצבע כתום. גם כשהיינו מתחת לפני המים בים מעט עכור, היה ניתן לראות את הנורות היטב, בשני הצבעים. עם זאת חשוב לציין שלמרות שהסקוטר מתאים לעומק של עד 40 מטר, כבר באזור ה-25 מטרים צבע אדום נראה כמו חום כהה מה שמקשה מאוד לראות את החיווי המתריע על סוללה חלשה.
אביזרים
המכשיר מגיע עם מיכל ציפה, מטען ייעודי, סוללה, רצועה אלסטית לקשירת המכשיר ליד, מתקן להחזקת סמארטפון, מדבקות נגד החלקה ומדריך למשתמש בעברית. בחלקו הקדמי ישנו מתקן אוניברסלי זהה לגופרו כך שאפשר להתקין עליו כל אביזר כמו מוט סלפי או תאורה. היינו שמחים לקבל תיק נשיאה ייעודי שיאפשר לשנע בצורה נוחה את הצורה יוצאת הדופן של הסקוטר.