ענקית הטכנולוגיה ויצרנית המחשוב והסמארטפונים האמריקאית, חברת אפל, מאשרת באופן רשמי כי בחלק ממחשבי המקבוק פרו (MacBook Pro) מדגמי 2016 ו-2017, ישנו פגם או תקלה הקשורים הפוגמים בסוללת המחשבים. באמצעות אתר האינטרנט שלה, מזמינה החברה את המשתמשים שחווים את התקלה להגיע לנקודת השירות ולהחליף את הסוללה ללא עלות.
על פי אתר האינטרנט של החברה, חלק קטן מדגמי ה-MacBook Pro 2016 ו-2017 סובלים מתקלה בסוללה, במסגרתה לא ניתן לטעון את המחשב מעל ל-1%. כמו כן, נורית הסטטוס של בריאות הסוללה בדגמים אלו מציינת "Service Recommended" - הודעה המעידה על צורך בבדיקת תקינות הסוללה.
כמו כן, מעדכנת החברה כי במחשבי מקבוק פרו בהם לא מוצגת תקלה זו והחיווי של סטטוס בריאות הסוללה מצביע על "Normal" - התקלה אינה קיימת. עבור מחשבי מקבוק פרו 2016/2017 בהם התקלה לא התרחשה, השיקה החברה עדכון גרסה שימנע מן התקלה להתרחש בעתיד (ובהתאם לכך יש להניח כי ייתכן ומדובר בתקלה תוכנתית ולא חומרתית).
הדגמים עבורם פתחה אפל את תוכנית החלפת הסוללות:
תוכנית החלפת הסוללות צפויה להיות רלוונטית גם עבור הלקוחות הישראליים של החברה, אם כי בשלב זה טרם פורסמו הנחיותיהן של נותנות השירות הרשמיות של אפל בישראל בנושא.