חברת היוקרה חושפת את המכונית החשמלית הראשונה שלה, שמיועדת לשוק העולמי וככל הנראה תהווה את הבסיס לקו המכוניות החשמליות העתידיות של לקסוס. החברה מתכננת לעבור למכוניות EV בלבד, עד שנת 2035.

ה-Lexus RZ נבנתה על בסיס מרכב חדש לגמרי בשם e-TNGA המיועד למכוניות חשמליות, ולמעשה טויוטה כבר חשפה אותו בחודש דצמבר האחרון תוך רמיזה לכך שגם לקסוס תשתמש בו. המרכב החדש כולל מערכת היגוי steer-by-wire, הנעת גלגלים קדמית ואחורית חשמלית לגמרי ודגש על מבנה אווירודינמי של המכונית. בנוסף, ה-RZ כולל את מערכת הבטיחות +Lexus Safety System.

זו המכונית החשמלית הראשונה של לקסוס

מערכת 4X4 הייחודית של לקסוס נקראת Direct4 system והיא מאפשרת לכל מנוע לשלוט ברמת הכוח שהוא מספק בהתאם לתנאי הדרך. לדוגמא, סיבוב של ההגה יוצר כוח שדוחף את הסרן הקדמי לצורך יציבות מקסימלית. כאשר ההגה מיושר, אותו כוח עובר אל הסרן האחורי כדי ליצור הנעה אופטימלית קדימה. הסרנים משתמשים במערכת בלימה רגנרטיבית חדשה - היא משתמשת בשליטה הידראולית כדי לייצר יותר כוח בלימה לפני הפעלת הבלמים הפיזיים. 

מבחינת השליטה ברכב, לקסוס יצרה מערכת היגוי steer-by-wire חדשה, כלומר אין שימוש במוט היגוי. ההגה מתכוונן באמצעות מנוע חשמלי והדבר מאפשר ליצור הגה קטן בעל צורה אליפטית, שמקל מאוד על פעולת הסיבוב שלו, ומפנה מעט יותר מרווח לרגליים.

זו המכונית החשמלית הראשונה של לקסוס

המידות של הדגם החשמלי זהות לזה של דגם ה-RZ בנזין שכבר קיים בשוק. חישוקי הגלגלים יהיו בקוטר של 18 או 20 אינץ', עם סוללת 71.4kWh ושני מנועים: 150kW על הסרן הקדמי ו-80kW על הסרן האחורי. טווח הנסיעה בטעינה אחת צפוי להיות
400-450 קילומטר, וזה בהחלט מרשים. סוללות ה-RZ נמצאות מתחת לרצפה במרכז הרכב. זמני הטעינה של הסוללה ישתנו לפי הזמינות בכל מדינה, אבל יכולת טעינה מהירה תהיה זמינה ברוב השווקים ויהיה ניתן להטעין את ה-RZ תוך ארבע שעות בלבד, הודות למערכת חימום ובקרה משולבת.

זו המכונית החשמלית הראשונה של לקסוס

לקסוס עדיין לא תמחרה את ה-RZ החדש, והבטיחה שזה יקרה קרוב יותר להשקה. הדגם הראשון, לקסוס RZ 450e 2023, ייכנס לאולמות התצוגה בסוף 2022.

מקור