לאחר אינסוף שמועות, הדלפות, וגם טפטופי מידע מצד החברה, עליהם דיווחנו בעבר, יונדאי חושפת רשמית את המפרט המלא של החשמלית המשפחתית החדשה שלה, Hyundai Ioniq 6.

לפני מספר שעות יונדאי העלתה סרטון הכרזה גלובלי לרשת ובו המפרט המלא של הרכב המסקרן. ה-Ioniq 6 באורך של 485.5 סנטימטר, רוחב של 188.8 סנטימטר וגובה של 149.5 סנטימטר. בסיס הגלגלים ברוחב 295 סנטימטר מבטיח מרווח נדיב לברכיים ומרווח רגליים לנוסעים מאחור. כל המושבים דקים בכ-30% מאלו שבדגמים קונבנציונליים, מה שמספק יותר מקום לנוסעים, וניתן לכוון אותם.



תוך שימוש בארכיטקטורת ה-E-GMP, ה-Ioniq 6 תציע שני גדלים לסוללת הליתיום-יון שלה: 53.0 או 77.4 קילוואט שעה. הסוללה הגדולה יותר של הסדאן זהה לזו של הקרוסאובר. ה-Ioniq 6 תגיע גם בגרסת הנעה אחורית סטנדרטית באמצעות מנוע יחיד וגם בגרסת 4 על 4 עם שני מנועים. יונדאי לא ציינה כמה כוח יהיה למערך המנוע היחיד, אבל מכיוון שאופציית המנוע הכפול מייצרת את אותם 320 כוחות סוס כמו האיוניק 5, סביר שלהנעה האחורית יהיו אותם 225 כ"ס כמו המקבילה בקרוסאובר.

עם זאת, ה-Ioniq 6 לא רק אווירודינמית יותר מה-Ioniq 5 אלא גם יעילה מאוד. צריכת האנרגיה המשוערת שלה ב-WLTP היא מתחת ל-14 קוט"ש ל-100 קילומטרים עם הסוללה הסטנדרטית בתצורת ההנעה האחורית. בהתבסס על ארכיטקטורת E-GMP של יונדאי, ה-Ioniq 6 מציעה גם יכולת טעינה מהירה במיוחד של 400V/800V, עם זמן טעינה משוער של 18 דקות בלבד מ-10 עד 80 אחוזי SoC באמצעות מטען 350 קילוואט.
 Ioniq 6 בחשיפה עולמית
בתוך תא הנהג, לוח המחוונים המודולרי בגודל 12 אינץ', משלב מערכת בידור ומידע דיגיטלית, הניתנת להתאמה אישית. מערכת המידע והבידור מספקת מיפוי רדיוס נסיעה בזמן אמת בהתבסס על מצב הטעינה הנוכחי, ועוזרת לחפש ולתכנן את המסלול הטוב ביותר שיכלול תחנת טעינה לאורך הדרך. ה-Ioniq 6 מציע גם מערכת סאונד ומערכת ניווט של Bose בעלת שמונה רמקולים פרימיום עם עדכוני Bluelink Infotainment/Map.
 Ioniq 6 בחשיפה עולמית
הסדאן החשמלית היא הדגם הראשון של המותג יונדאי שמציע עדכוני תוכנה OTA, מה שמאפשר לנהגים לעדכן בקלות את מחשב הרכב, הסוללה, הנהיגה האוטומטית והמפות המובנות. הנהגים יכולים גם להתאים אישית את חווית הנהיגה שלהם עם מערכת EV Performance Tune-up, שמתאימה את מאמץ ההיגוי, כוח המנוע ורגישות דוושת ההאצה בהתאם להעדפות הנהג.

הייצור יחל לקראת ספטמבר 2022. הרכבים הראשונים צפויים להגיע לשוק הדרום קוריאני ומספר חודשים אחר כך לשוק העולמי. המחיר עדיין בסימן שאלה, אבל ההשערה היא שה-Ioniq 6 תעלה כ-40,000 דולר לגרסת הבסיס.

מקור 1