חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
קורקינט GoWheels EX8S
מותג: GoWheels
סוג: קורקינט חשמלי
ייעוד: למבוגרים
גלגלים: 2 גלגלים
מתקפל: כן
מהירות מרבית: 25 קמ"ש
תאורה: קדמית, אחורית mAh
בלמים: בלימה מכנית + חשמלית...
ציון WiseBuy
8.8
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels EX8S

לירן עבדי | 14.09.2020
הטוב
  • מהירות תאוצה יוצאת מגדר הרגיל
  • פס תאורה במשטח הרכיבה
  • קטן ומפתיע ביחס לביצועים
  • בולמי זעזועים מורגשים
  • מצטיין בשיפועים חדים
הרע
  • חווית נסיעה רוטטת על אבנים משתלבות
  • נסיעה מזגזגת עם רוחות חזקות
  • ברגי הכידון נוטים להשתחרר
  • מחוון סוללה מגמגם
בשורה התחתונה
הביצועים הגבוהים של הקורקינט, ההצטיינות בשיפועים והבלמים היעילים הופכים את ה-Gowheels EX8S לאחד הבולטים בשוק. צמיג ה-8 אינץ' אמנם עשו לנו מדי פעם צרות בחוויית הנסיעה, אבל מדובר בחסרונות טבעיים ברובם וזו חלק מהמשוואה כשרוכשים קורקינט חשמלי שכולל את הצמיג הרזה. בהתחשבות הכללית, התרשמנו מאוד לטובה מה- EX8S ובהתחשב גם במחירו, לפניכם קורקינט שיכול ללמד דגמים יקרים פי כמה ממנו שיעור או שניים.
הקדמה
ה-Gowheels EX8S הוא קורקינט חשמלי המבטיח להציע סוללה חזקה במיוחד, משקל נמוך ביחס לעוצמתו ונוחות נשיאה גבוהה במדרגות ותחבורה ציבורית. משקלו של הקורקינט 17 ק"ג, עם טווח נסיעה כ-40 ק"מ, מהירות מרבית 25 קמ"ש (ע"פ החוק), משקל נשיאה עד 120 ק"ג, בולם זעזועים קדמי ואחורי, ברקסים תוף ומעצור חשמלי במנוע. עוד בקורקינט: צג דיגיטלי, הבטחה לקיפול מהיר ותאורה קדמית ואחורית. מחירו המומלץ - 3,390 ₪.

נוחות השימוש

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ל-EX8S אין מראה מגושם מדי ואולי אפילו צנוע ביחס לקורקינטים המסיביים יותר שהתרגלנו להכיר – אבל הוא בשום צורה לא משחק לבני נוער ועדיין מדובר בכלי עבודה שייקח ויחזיר אתכם למקום העבודה ולסידורים ברחבי העיר. גובה הכידון, אורך המשטח, הברקסים הרחבים - כולם מצריכים שליטה בוגרת בכלי המהיר הזה. רובו צבוע שחור, מלבד חלקים אדומים קלים כמו לוגו היצרנית על משטח הרכיבה ופס LED שמופיע לאורכו של המשטח. בכל הנוגע לתאורה, מקדימה ומאחורה ישנם זוג פנסי LED, כולל תאורת צד המגיעה ממשטח הרכיבה, בפס אדום צר ומובחן למדי. תאורה מופעלת בלחיצה ממושכת על מקש ה-MODE, הכפתור הפיזי שלצד הצג.


Gowheels EX8S: עולה בשיפוע

בכידון נמצאים פעמון מתכת וצג דיגיטלי עגול המואר בכחול ולצידו שני כפתורי שליטה, המאפשרים גם לעבור בין ההילוכים (1, 2, 3), כשכל אחד מהם מגביל את מהירות הנסיעה, בטווחים שבין 0-10 קמ"ש, 10-20 קמ"ש ו-20-25 קמ"ש. הצג מכיל נתונים בסיסיים כמו מהירות קמ"ש נוכחית, מחוון סוללה וקילומטרז'.

עוברים לקיפול וכיוונונים. הקורקינט מתקפל לשלושה מצבים: מצב פתוח, מצב סגור (קיפול מלא) ומצב ביניים (חניה, אם תרצו), המאפשר להעמיד את שלדת הקורקינט על הרצפה. את ידיות הכידון ניתן לקפל פנימה אל גוף הקורקינט ואת גובה הכידון ניתן כמובן לצמצם גם כן, כך שקיפול מלא לחלוטין של הקורקינט הופך אותו לקטן במיוחד – פתרון מצוין לאחסון לטווח הארוך. משיכת ידית הקיפול לא עושה חיים קשים מדי למשתמש ונדרשת אמנם התנגדות גבוהה מצד הרוכב, אבל אחרי שבוע של קיפולים כבר מזהים בדיוק את נקודות הקיפול הנקודתיות של הכידון ומתי בדיוק יש להפעיל את הלחץ המבוקש.

Gowheels EX8S: עולה בשיפוע

הקורקינט שוקל 17 ק"ג, לא עניין של מה בכך וכבר ראינו יותר מדי נוסעות תחבורה ציבורית שהתקשו להרים את הכלים חשמליים לרכבות ואוטובוסים, חלקם אפילו ביקשו מאיתנו עזרה. לנוסעים הגברים אולי תהיה פחות בעיה, אבל המשקל הגבוה הוא משהו שצריך לקחת בחשבון, אפילו כשמדובר כאן במשקל לגיטימי למדי ולא חורג מדי מגבולות הנורמה של שוק הקורקינטים החשמליים. משקל הנשיאה המקסימלי עומד על עד 120 ק"ג, שהוא יותר ממספיק עבורנו ואפילו עוקף כמה קורקינטים מתחרים שכבדים ממנו בכמה ק"ג נוספים. בסוף משטח הנסיעה רגלית קטנה בצד שמאל שלמרבה ההפתעה, מצליחה להחזיק את הקורקינט יציב, למרות הנראות הצנועה שלה.

ביצועים וקישוריות

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

נתחיל מהשורה התחתונה: מדובר באחד הקורקינטים העוצמתיים שיצא לנו לפגוש. החל מהתאוצה הראשונית ב-EX8S, דרך הזריזות שבה הוא מגיע לשיא הקמ"ש המותר בחוק ועד לבלימות המידיות הופכות אותו לאחד החזקים בתחומו כרגע – והחלק הכי מפתיע הוא מידותיו הצנועות, שלא קרובות לקורקינטים אחרים שדומים לו ביכולותיו אבל גדולים ממנו פיזית בכמה רמות. בשורה טובה נוספת היא שבניגוד לכמה קורקינטים שפגשנו, כאן לא נדרשת דחיפה כדי להתניע את הקורקינט ואחוזי הסוללה שנותרו כמעט ולא משפיעים על כוח המנוע. הדבר אומר שבין אם סוללת הקורקינט טעונה במלואה או שנותרו לה 10% אחרונים, הנוסע כמעט ולא מרגיש בהבדל – זאת לעומת דגמים אחרים שמשפיעים על כוח המנוע, בין אם זה בגלל חולשה טבעית מהמנוע ובין אם זה החלטה מצד היצרנית להיכנס למצב "חיסכון בסוללה", על חשבון פגיעה דרמטית במהירות נסיעה. אנחנו מעדיפים את האופציה בקורקינט שלפנינו, כך שהמנוע אינו מושפע כמעט כלל מאחוזי הסוללה שנותרו.


Gowheels EX8S: עולה בשיפוע

עוברים לאתגרים ובעיות שנקלעו לדרכנו: נסיעה בכביש אספלט פתוח בזמן רוחות חזקות גורמות לגלגל ה-8 אינץ' לזגזג המון וגם שליטה יציבה עם זוג ידיים לא תמנע מכם כל הזמן להצטרך ליישר את הכידון ולהרגיש את ההתנגדות הבלתי נמנעת שמורגשת לאורך כל הנסיעה – אחד מהחסרונות של שלדת גוף קלה יחסית. עוד עניין הוא שככל שנסענו עם הקורקינט, נדרשנו לחזק מדי פעם את כוסות ההברגה שמחזקות את הידיות לכידון, שנטו להשתחרר ככל שחוו רעידות. בכל הנוגע לעליות גבוהות, ה-EX8S פשוט מדהים ומהירות הקמ"ש בקושי נפגעת, גם כשמדובר בשיפועים תלולים למדי.

חווית הנסיעה בקורקינט טובה מאוד. בהתחלה פקפקנו בצמיגי ה-8 אינץ'; רוחב שכזה לרוב מספק חוויה מאוד מורגשת וכל אבן קטנה או חריץ בולט בכביש צפויים להיות מורגשים אבל באספלט הנסיעה חלקה למדי. הצמיג האחורי של ה-EX8S מלא (גומי) והקדמי צמיג אוויר. הדבר אומר שבזמן שהאחורי לא אמור להטריח אתכם, הצמיג קדמי ידרוש מילוי אוויר מעת לעת וכמובן – הסכנה בפנצ'ר תמיד קיימת, ובניסיון שלנו עם גלגלי 8 אינץ' ומשפחתו הקרובה, הם נוטים לסבול מפנצ'רים באופן שכיח למדי.

Gowheels EX8S: עולה בשיפוע

מערכת המעצורים בקורקינט כפולה וכוללת ברקס תוף ומעצור חשמלי במנוע ובהתאם לחוק הישראלי, בעת בלימה התאורה האחורית תהבהב. בולם זעזועים קדמי ואחורי מורגשים מאוד בשינויים דרמטיים בכביש, כמו מהמורות, פסי האטה מפלסטיק בכניסה לחניון או באמפרים מאספלט בכביש רגיל. החיסרון מתגלה כשהשינוי בתוואי הדרך הופך להיות תמידי, כמו נסיעה על אבנים משתלבות, שהופכת את החוויה ב-EX8S לקופצנית במיוחד. כשמוסיפים למשוואה משטח רכיבה צר יחסית, מקבלים חווית נסיעה רועדת ופחות יציבה ובטוחה מכפי שרצינו. הוגן יהיה להוסיף שכנוסעים אנו לא אמורים לרכב על אבנים משתלבות, הדרך הטבעית של הולכי הרגיל, אבל לא פעם מצאנו את עצמנו בדרך לרוכבים שפשוט נגמרה ומיד השתלבה עם שפת אבנים משתלבות. בסופו של יום, כשמתחשבים בצמיגי ה-8 אינץ', קל לחלק שבחים לבולמי הזעזועים, שהוכיחו את עצמם במבחן האספלט, הקרקע הייעודית של הקורקינט.

בכל הנוגע לקישוריות, לא תמצאו כאן אפליקציה תומכת או איזה מנגנון חכם כלשהו. ה-EX8S אמנם לא מיישר קו עם כמה קורקינטים "חכמים" – אבל מצד שני גם לא הרגשנו יותר מדי בחסרונו, אשר לטעמנו מדובר יותר בגימיק מאשר בפתרון שימושי.

סוללה ואבטחה

(25% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

סוללת 48V הוכיחה את עצמה היטב; עם משקל רוכב של 75 ק"ג לגמנו בכל יום 10 ק"מ מישוריים ברוב הדרך, עד שבסוף היום השלישי נדרשנו להטעין שוב. כלומר בערך 30 ק"מ הצלחנו לסחוט מה-EX8S, אמנם לא תוצאה שעומדת באותו קו של הבטחת היצרנית (40 ק"מ) אבל אנחנו חיים בשלום עם להטעין את הקורקינט פעם בשלושה-ארבעה ימים. מהירות הטעינה איטית למדי; כשהגענו למשרד מיד טענו את הקורקינט ורק לקראת סוף היום המטען השלים טעינה מלאה, כלומר בערך 7-8 שעות טעינה, מ-0% ל-100%. החיבור לחשמל נמצא בחלק הקדמי של משטח הרכיבה והטעינה מתבצעת עם המטען שקיבלנו, בהברגה מהירה אל השקע בקורקינט, המוסתר בכיסוי סיליקון נשלף שמונע חדירת אבק ומים.


Gowheels EX8S: עולה בשיפוע


בצג הקורקינט מחוון סוללה פשוט המוצג בפסים, נטול אחוזים או כל חיווי שמאפשר להעריך כמה דקות נסיעה או קמ"ש נותרו עד שהסוללה אוזלת לחלוטין. עוד בעיה; מחוון הסוללה לא מדויק ולא פעם תפסנו אותו מזייף וקופץ בין שלושה פסים, לארבעה ולבסוף לשניים. אחרי כמה דקות נסיעה המחוון "מתאפס" אבל אין תמיד תחושת ביטחון לגבי סטטוס הסוללה האמיתי. לא קיבלנו עם הקורקינט מנעול כלשהו אבל המבנה הסטנדרטי של גוף ה-EX8S יאפשר לכם לנעול אותו עם כל מנעול חוליות פשוט.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image