חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
קורקינט NIU KQi300X
ציון WiseBuy
8.6
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של Wisebuy
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - קורקינט NIU KQi300X

לירן עבדי | 01.09.2025
הטוב
  • צמיגי 10.5 אינץ' מצמצמים "טלטולים" ברכיבה
  • טווח נסיעה ריאלי של 50-55 ק"מ
  • שיכוך קדמי מורגש
  • מערכת איתות
  • קיפול מהיר
הרע
  • האפליקציה לא תמיד מקליטה היטב את מסלול הרכיבה
  • הכידון צר-יחסית ואינו מתכוונן
  • פעמון מכני מיושן
  • ללא שיכוך אחורי
בשורה התחתונה
בשימוש יום-יומי לניווט ברחבי העיר ועם יתרון מובהק לטווח נסיעה ארוך מהרגיל, ה-KQi300X הוא פתרון תחבורתי מצוין. שילוב של צמיגים עבים ובולם זעזועים קדמי מצמצמים את הרעידות הטיפוסיות והקיפול של גוף הקורקינט מהיר מאוד - שני יתרונות חשובים לרכיבה אורבנית. יש עוד כמה בונוסים קטנים שאהבנו כמו נעילת הקורקינט דרך האפליקציה ומערכת איתות, אבל רגעים מסוימים בחוויות השימוש היום-יומית לא משוייפים עד הסוף: הכידון צר-יחסית וגם אינו מתכוונן, חיווי הסוללה לא תמיד מדויק והיינו גם מעדיפים שיכוך מאחורה ולא רק מקדימה. ה-KQi300X הוא כלי מוצלח ברוב הזמן, עם מקום לשיפורים בדגם הבא.
הקדמה

ה-KQi300X של המותג NIU הוא קורקינט חשמלי המצויד בבולם זעזועים קדמי, צמיגי אוויר בקוטר 10.5 אינץ', סוללת 48V 13Ah וטווח רכיבה מובטח של עד 60 ק"מ. עוד במפרט: מהירות מקסימלית של 25 ק"מ, בלם דיסק קדמי ואחורי ותמיכה על ידי אפליקציה.

נוחות השימוש

(45% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

יחסית לקורקינט בקטגוריית סוללות במתח 48V, לגוף ה-KQi300X אין פרופיל מגושם מדי. נתוניו הרשמיים: אורכו 1.17 ס"מ וגובהו 1.2 מ'. רוחב הכידון צר יחסית, 54 ס"מ בלבד, נתון שאולי מחמיא לקומפקטיות של הקורקינט, אבל תחושת השליטה בכלי פחות נינוחה מאשר בכידון רחב יותר, בעיקר בתמרונים חדים ורכיבה בדרכים צרות וצפופות. קחו גם בחשבון שהכידון אינו מתכוונן - חיסרון לרוכבים גבוהים. רוחב משטח הרכיבה 16 ס"מ, מספיק כדי להניח את רוב שטח שתי הרגליים אחת אחרי השניה מבלי להרגיש שהם נדחקו לשם, או שחלקים מהותיים מכף רגל "בורחים" החוצה מהמשטח.


NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר


משקל הקורקינט 22 ק"ג. פגשנו קורקינטים כבדים ממנו בקטגוריית ה-48V, אם כי הוא עדיין בורך בגוף כבד כשלעצמו ובהחלט לא יתאים לכל סוגי המשתמשים. כשמרימים את ה-KQi300X ברגעים נקודתיים, כמו למשל אל תא מטען של אוטובוס או לבגאז' של רכב פרטי, זה בהחלט לא נורא. מתי זה הופך לאתגר? כשמנסים לעלות איתו כמה קומות כי המעלית בשיפוץ זמני או כשמנסים להוציא אותו ממחסן צפוף ואין ברירה אלא להרים אותו. הסיטואציות המאתגרות שתוארו אמנם לא שגרתיות במיוחד, אבל בתקופת הסקירה את שני המקרים חווינו - מספיק כדי שנרגיש על בשרנו שהרמת 22 ק"ג הם לא עניין של מה בכך.

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר

בחזרה לגוף הקורקינט: על פני הכידון צמד מקשים, ימין ושמאל המשמשים לאיתות, במרכז מול המשתמש מסך בקרה ובתחתית מקש בודד המשמש להפעלת/כיבוי הקורקינט ולהחלפה בין מצבי נסיעה. בחלק השמאלי של הכידון פעמון סטנדרטי - ועדיף להצטייד מראש בצופר חשמלי אם תרצו שגם יצליחו לשמוע את הצפצופים שלכם בסביבה עירונית רועשת.

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר

עובדים לקיפול הקורקינט, הליך שאורך 10-20 שניות אחרי שמתרגלים מספיק פעמים; בתחתית המוט מנעול הבטיחות - מרימים אותו ומושכים לאחור את המוט עד שהוא מתיישר במקביל למשטח הרכיבה. משם כל שנותר הוא להשחיל את הוו אל אבזם הכנף הממוקם בחלק האחורי של משטח הרכיבה כדי לנעול אותו. מהרגע שהמוט נעול, את ה-KQi300X אפשר לסחוב כמו מזוודה.

ביצועים וקישוריות

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

ה-KQi300X צויד במנוע בהספק 250W ובסוללת 48V 13Ah. המהירות המקסימלית 25 ק"מ כמותר בחוק ויכולת ההעמסה המקסימלית עומדת על 120 ק"ג, שני נתונים שגרתיים בקטגוריה. נתחיל מהבסיס: כדי "להתניע" את הקורקינט נדרשת דחיפה קלה מצד המשתמש ובמקביל סיבוב של מצערת הגז. בדרך הקשה למדנו שאת הסיבוב צריך לבצע בעדינות, אחרת הקורקינט "מזנק" והגוף נשמט איתו קדימה. זה אולי מעיד על האצה זריזה, אבל מדובר גם בעניין בטיחותי שצריך לקחת בחשבון בכל תחילת רכיבה.


NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר


מבחינת בלימות, הכל עובד כשורה; מקדימה ומאחורה שולבו בולמי דיסק והאטת גוף הקורקינט התבצעה בלי בעיות ביום-יום. לא היינו ממליצים סחיטה מהירה ומיידית של הבלמים מן הסתם, כמו בכל קורקינט חשמלי אחר, אבל גם כשנדרשנו להאט בפתאומיות בקמ"ש נמוך, הגוף הכבד של הקורקינט התגלה כמשכך של חלק מאפקט ה"זריקה" קדימה.

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר

מבחינת שיכוך, יש כאן רק בולם זעזועים קדמי - וזה מתבטא בעיקר בשליטה היציבה על הכידון. נסביר: מאחר והגלגל הקדמי הוא זה שסופג ראשון את המפגש עם מכשול, בין אם זה באמפר או עלייה על מדרכה, הבולם שמקדימה משכך את המפגש הראשוני והופך את הטלטלה הטיפוסית לפחות-מורגשת. ברור שאידיאלית היינו מעדיפים שיכוך כפול, אבל עדיף אחד מקדימה על פני שום שיכוך.

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר

צמיגי האוויר בקורקינט זהים בקוטר שלהם, 10.5 אינץ' ועוד מובטח כי הם מצוידים ב"שכבת הגנה מפני פנצ'רים". את הקוטר הרחב של הצמיגים למדנו להעריך מסקירות אחרות; מדובר בגודל שנחשב לאידיאלי בנסיעה עירונית, כזו שכוללת המון באמפרים, עליות וירידות ממדרכות או כל התמודדות עם מהמורות וחריצים בכביש, שכל-כך שגרתיים בכבישי ישראל. למרות שיש לזה מחיר שמתבטא במשקל הקורקינט וגם גודל גוף גס יותר, בתמורה נהננו מרכיבה הרבה פחות מטלטלת, במיוחד ברכיבה על אבנים משתלבת וברחובות הולנדיים.

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר

מקנחים עם האפליקציה מבית היצרנית. הצימוד היה מהיר: הפעלנו בלוטות' ומיקום לבקשת האפליקציה, שמצידה איתרה בזריזות את הקורקינט וביצעה צימוד בהצלחה. באפליקציה ניתן לצפות בנתונים כמו אחוז סוללה נוכחי וכמה ק"מ נותרו בסוללה, אם גילינו די מהר שההערכה מאוד גסה וברוב הזמן לא תואמת למציאות.

NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר
NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר


בחזרה לאפליקציה; היא מאפשרת נעילה מהטלפון ועוד כמה תכונות קטנות שמאפשרות לשנות את חווית הרכיבה. אהבנו שהאפליקציה מאפשרת להקליט את מסלול הרכיבה שלנו, אלא שהניווט לא תמיד מתעד כנדרש ולא אחת הוא תיעד את המסלול שלנו כאילו רכבנו בקו אווירי ישר אל היעד.

סוללה ואבטחה

(25% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ה-KQi300X מצויד בסוללת 48V 13Ah ולפי היצרנית, הקורקינט מציע טווח נסיעה של עד 60 ק"מ - נתון מרשים שמן הסתם משתנה רבות, בין היתר בגלל שיפועים, מזג אוויר, משקל הרוכב, תחזוקה שוטפת של הכלי ועוד. את הקורקינט בדקנו במגוון סיטואציות, בדרכים תובעניות שכללו המון שיפועים - אבל גם בדרכים יותר "סלחניות" שכללו בעיקר נסיעה על אספלט מישורי. בממוצע, 5 ק"מ רכיבה בדרך על כביש אספלט, שכללה כמה שיפועים לא מאיימים מדי במהלך הרכיבה, הקורקינט מבזבז בממוצע כ-9% סוללה. כלומר בהערכה גסה מדובר בטווח נסיעה ריאלי של בערך 50-55 ק"מ.


NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר


באפליקציה ניתן לצפות אחרי אחוז הסוללה העדכני וההערכת הק"מ הנותר בסוללה, אם כי כאמור, מדובר בהערכה מאוד גסה שלא תמיד תאמה למציאות - כך שצריך לקחת בערבון מאוד מוגבל את ההבטחה שכתובה בסמארטפון. לכאן או לכאן, יופי של חיי סוללה. במקרה האישי שלנו, רכיבה יומית שאורכה מהבית אל המשרד בערך 6 ק"מ לכל צד, רק בבוקר היום החמישי הסוללה החלה לגמגם, שהשפיעה גם על ביצועי הקורקינט. לסיכום, מדובר בטעינה פעם בשבוע - עניין לא מטריח במיוחד.


NIU KQi300X: לרכיבה יציבה בעיר


מבחינת אבטחה, אמנם אין לקורקינט פתיחה עם מפתח או כרטיס NFC, פתרון שאהבנו בקורקינט אחר של היצרנית, אבל כן אפשר לנעול אותו דרך האפליקציה, בתמיכת בלוטות'. כל הזזה של הקורקינט לאחר נעילתו תביא לצפצוף קולני, שייכבה רק לאחר פתיחת הנעילה בסמארטפון.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של Wisebuy
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply