סקירת wisebuy - קורקינט NIU KQi300X
- צמיגי 10.5 אינץ' מצמצמים "טלטולים" ברכיבה
- טווח נסיעה ריאלי של 50-55 ק"מ
- שיכוך קדמי מורגש
- מערכת איתות
- קיפול מהיר
- האפליקציה לא תמיד מקליטה היטב את מסלול הרכיבה
- הכידון צר-יחסית ואינו מתכוונן
- פעמון מכני מיושן
- ללא שיכוך אחורי
ה-KQi300X של המותג NIU הוא קורקינט חשמלי המצויד בבולם זעזועים קדמי, צמיגי אוויר בקוטר 10.5 אינץ', סוללת 48V 13Ah וטווח רכיבה מובטח של עד 60 ק"מ. עוד במפרט: מהירות מקסימלית של 25 ק"מ, בלם דיסק קדמי ואחורי ותמיכה על ידי אפליקציה.
נוחות השימוש
(45% מהציון הסופי)יחסית לקורקינט בקטגוריית סוללות במתח 48V, לגוף ה-KQi300X אין פרופיל מגושם מדי. נתוניו הרשמיים: אורכו 1.17 ס"מ וגובהו 1.2 מ'. רוחב הכידון צר יחסית, 54 ס"מ בלבד, נתון שאולי מחמיא לקומפקטיות של הקורקינט, אבל תחושת השליטה בכלי פחות נינוחה מאשר בכידון רחב יותר, בעיקר בתמרונים חדים ורכיבה בדרכים צרות וצפופות. קחו גם בחשבון שהכידון אינו מתכוונן - חיסרון לרוכבים גבוהים. רוחב משטח הרכיבה 16 ס"מ, מספיק כדי להניח את רוב שטח שתי הרגליים אחת אחרי השניה מבלי להרגיש שהם נדחקו לשם, או שחלקים מהותיים מכף רגל "בורחים" החוצה מהמשטח.



ביצועים וקישוריות
(30% מהציון הסופי)ה-KQi300X צויד במנוע בהספק 250W ובסוללת 48V 13Ah. המהירות המקסימלית 25 ק"מ כמותר בחוק ויכולת ההעמסה המקסימלית עומדת על 120 ק"ג, שני נתונים שגרתיים בקטגוריה. נתחיל מהבסיס: כדי "להתניע" את הקורקינט נדרשת דחיפה קלה מצד המשתמש ובמקביל סיבוב של מצערת הגז. בדרך הקשה למדנו שאת הסיבוב צריך לבצע בעדינות, אחרת הקורקינט "מזנק" והגוף נשמט איתו קדימה. זה אולי מעיד על האצה זריזה, אבל מדובר גם בעניין בטיחותי שצריך לקחת בחשבון בכל תחילת רכיבה.




סוללה ואבטחה
(25% מהציון הסופי)ה-KQi300X מצויד בסוללת 48V 13Ah ולפי היצרנית, הקורקינט מציע טווח נסיעה של עד 60 ק"מ - נתון מרשים שמן הסתם משתנה רבות, בין היתר בגלל שיפועים, מזג אוויר, משקל הרוכב, תחזוקה שוטפת של הכלי ועוד. את הקורקינט בדקנו במגוון סיטואציות, בדרכים תובעניות שכללו המון שיפועים - אבל גם בדרכים יותר "סלחניות" שכללו בעיקר נסיעה על אספלט מישורי. בממוצע, 5 ק"מ רכיבה בדרך על כביש אספלט, שכללה כמה שיפועים לא מאיימים מדי במהלך הרכיבה, הקורקינט מבזבז בממוצע כ-9% סוללה. כלומר בהערכה גסה מדובר בטווח נסיעה ריאלי של בערך 50-55 ק"מ.

באפליקציה ניתן לצפות אחרי אחוז הסוללה העדכני וההערכת הק"מ הנותר בסוללה, אם כי כאמור, מדובר בהערכה מאוד גסה שלא תמיד תאמה למציאות - כך שצריך לקחת בערבון מאוד מוגבל את ההבטחה שכתובה בסמארטפון. לכאן או לכאן, יופי של חיי סוללה. במקרה האישי שלנו, רכיבה יומית שאורכה מהבית אל המשרד בערך 6 ק"מ לכל צד, רק בבוקר היום החמישי הסוללה החלה לגמגם, שהשפיעה גם על ביצועי הקורקינט. לסיכום, מדובר בטעינה פעם בשבוע - עניין לא מטריח במיוחד.

מבחינת אבטחה, אמנם אין לקורקינט פתיחה עם מפתח או כרטיס NFC, פתרון שאהבנו בקורקינט אחר של היצרנית, אבל כן אפשר לנעול אותו דרך האפליקציה, בתמיכת בלוטות'. כל הזזה של הקורקינט לאחר נעילתו תביא לצפצוף קולני, שייכבה רק לאחר פתיחת הנעילה בסמארטפון.
