חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
קורקינט NIU Kqi Air X
ציון WiseBuy
8.6
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של Wisebuy
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - קורקינט NIU Kqi Air X

לירן עבדי | 27.07.2025
הטוב
  • אפליקציה מתקדמת, גם אם לא חפה מכשלים
  • מעולה לנסיעות קצרות בתוך העיר
  • חיווי סטטוס סוללה במהלך טעינה
  • קל משקל - פחות מ-12 ק"ג
  • נעילת NFC
הרע
  • איסור לרכוב בגשם, למרות עמידות IP55
  • משטח רכיבה נמוך
  • הכידון לא מתכוונן
  • אין בולמי זעזועים
בשורה התחתונה
שלדת הקרבון מקנה ל-KQiAir משקל נמוך מאוד בקטגוריה - רק 11.8 ק"ג, וזה נוח בעיקר כשמרימים אותו לתא המטען ברכב או כשנכנסים איתו לרכבת. טווח הנסיעה הריאלי עומד על סביבות 30–35 ק"מ והרכיבה נינוחה יחסית, כל עוד הכביש סלול היטב, כי בלי מערכת שיכוך מרגישים כל באמפר. יש לו אפליקציה מפותחת, ידית גז סיבובית שעייפה אותנו בנסיעות ארוכות ומשטח רכיבה נמוך שדורש זהירות בירידה ממדרכות. בשורה התחתונה, ה-KQiAir הוא קורקינט עירוני קל ונייד, אבל לא כזה שאוהב אתגרים.
הקדמה

ה-KQiAir של המותג NIU הוא קורקינט חשמלי המציע שלדת קרבון שמקנה לקורקינט משקל של 11.9 ק"ג והבטחה ל"ביצועים מרשימים וטכנולוגיה שתהפוך את הרכיבה בעיר לקלה, בטוחה ומהנה", לפי היצרנית. במפרט: סוללת 48V 9.4Ah, צמיגי אוויר 9.5 אינץ', טווח נסיעה מקסימלי 50 ק"מ, משקל העמסה 120 ק"ג, בלמי דיסק קדמי ובלם חשמל אחורי, איתותים ותאורת דרך. הקורקינט זמין בצבע כסוף.

נוחות השימוש

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ה-KQiAir צנוע במידותיו יחסית לקטגוריית סוללת ה-48V : אורכו 1.13 מ' וגובהו 1.18 מ'. רוחב הכידון כ-55 ס"מ - נתון שעלול להגביל רוכבים גבוהים עם מוטות ידיים ארוכות. גובה הרוכב המוצהר נע בין 1.2-2 מטר, אבל אפילו לרוכב בגובה 1.85 זה הרגיש מעט צנוע וצפוף יחסית, במיוחד בגלל הכידון הצר. לצערנו גם לא ניתן לכוון את גובה מוט הכידון. רוחב משטח הרכיבה 20 ס"מ - לא הכי רחב שפגשנו אבל מספיק לאדם בוגר כדי להניח את שתי רגליו בנוחות מבלי שהן יבלטו מדי מחוץ למשטח.


NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה


גם גובה המשטח דורש התייחסות: בנקודה השקועה ביותר מדדנו 7.5 ס"מ, נתון שהופך את פרופיל המשטח לנמוך יחסית. זה אמנם יותר ממספיק עבור רכיבה שגרתית על אספלט, אבל כדי לרדת ממדרכות עם הקורקינט גילינו שעדיף לחפש שפת מדרכה מונמכת - אחרת יש סיכוי טוב שתחתית משטח הרכיבה "יגורד" על ידי אבן השפה.

החלק החיובי בסיפור מגיע מכיוון המשקל: הנתון המוצהר עומד על 11.9 ק"ג ובבדיקה שלנו הוא צנוע אף יותר: 11.8 ק"ג שמאוד מחמיאים ל-KQiAir בהתחשב בשאר המפרט הטכני. המשקל הנמוך מתבטא בהמון רגעים במהלך היום: הקפצה קלילה לתוך קרון רכבת, מאמץ אפסי בהרמה לתא המטען ברכב. אפילו לעלות איתו כמה קומות במדרגות היא לא טרחה של ממש. יתרון משמעותי לעומת קורקינטים כבדים פי כמה ממנו.

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה

חוזרים למבנה הקורקינט. מעל הכידון ידית גז שדורשת סחיטה לאחור כדי שהקורקינט יאיץ - בדומה לאופנוע. כלומר אין כאן לחצן סחיטה שדווקא נחשב ליותר-פופולרי בקטגוריה. מצאנו בשיטה שתי חסרונות; ראשית, גילינו שמפרק היד מתעייף הרבה יותר מהר ברכיבה ממושכת מאשר שיטת לחיצת הגז עם האגודל. שנית, מעט מאתגר לאותת במקביל להאצה, פשוט כי מקשי האיתות סמוכים מדי לידית הסחיטה, מה שיוצר מנח לא טבעי או נוח במיוחד כשמנסים לשלב בין השניים.

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה

ומה לגבי קיפול הקורקינט? ההליך פשוט יחסית וכנראה בין הקצרים שפגשנו: ראשית משחררים את ידית הקיפול שבתחתית מוט הכידון, לאחר מכן מטים את הכידון לאחור ולבסוף מכניסים קרס ייעודית אל אבזם הממוקם מעל הגלגל אחורי. משם ה-KQiAir עובר לנשיאה בתצורת מזוודה. שימושי מאוד כשרוצים להכניס אותו בזריזות לבגאז' באוטו או אל קרון עמוס בנוסעים.

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה

מקנחים עם אפליקציית NIU, שהיא ללא ספק אחת האפליקציות המתקדמות ביותר שפגשנו בקרב קטגוריית הקורקינטים החשמליים. מעבר להצגת נתונים סטנדרטיים כמו חיווי הסוללה או כמות הק"מ שגמענו ברכיבה האחרונה, היא מתעדת את היסטוריית הרכיבות, מציגה בזמן אמת את מיקומנו וגם מאפשרת נעילה אלקטרונית. האפליקציה גם מציעה שינוי הגדרות טכניות הנוגעות לקורקינט, כמו מאיזה מהירות הקורקינט "יתניע" (3-6 קמ"ש) והאם להגביל את קיבולת הסוללה בזמן טעינה כדי לצמצם את שחיקתה לאורך זמן.

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה


צריך להוסיף שהאפליקציה לא תמיד מושלמת והיא סובלת מעת לעת מניתוקים לא ברורים בין הסמארטפון לקורקינט. בדקנו את העניין על שני סמארטפונים מיצרניות שונות, בשניהם חווינו בדיוק את אותן בעיות. היו גם מקרה או שניים שמסלול הרכיבה שלנו תועד כקו אווירי בין שתי נקודות. זה לא דרמטי כמובן, בטח לא עבור רוכב שזקוק לקורקינט רק כדי להגיע מנקודה A ל-B, אבל האפליקציה זקוקה לשיופים טכניים שיהפכו אותה למלוטשת - כי היא בהחלט בדרך לשם.

ביצועים וקישוריות

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

נתחיל מנתוני הבסיס: המהירות היא 25 קמ"ש כנדרש בחוק ובקורקינט זמינים 3 הילוכים; חסכוני, רגיל וספורט - כאשר רק ההילוך האחרון משיג את שיא המהירות. משקל העמסה עומד על 120 ק"ג, מפתיע בהתחשב בממדי הקורקינט, וקוטר הצמיגים 9.5 אינץ'. הקורקינט מצויד בשני סוגי בלמים: הקדמי מבוסס דיסק והאחורי חשמלי.


NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה


אין שום בעיות בבמבחן הבסיסי ביותר, נסיעה על אספלט; ה-KQiAir נוסע חלק על כבישים סטנדרטיים. גם במדרונים משמעותיים הוא לא מגמגם והקמ"ש נותר על 25 ק"מ בשיפועים חריגים - כל עוד מדובר שילבנו הילוך ספורט כמובן. כאשר תוואי הדרך הופך להיות מעט שונה, מתחילים להיחשף החסרונות של היעדר שיכוך כלשהו; הכידון מתחיל לרעוד, הגלגלים מעבירים רטט לכל הגוף וחווית הנסיעה הופכת למטלטלת-משהו. כן ראוי לציין שגלגלי האוויר לא מאוימים משברים בכביש ודרכים משובשות, אבל את ההשפעה על הגוף אי-אפשר לפספס; בכל פעם שה-KQiAir עבר מעל שיבוש דרך כלשהו, בין אם זה באמפר או מכסה ביוב בולט, הרגשנו את זה מיד, כלומר אין "מסנן" שיכהה את הפגיעה.

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה

טווח הנסיעה המקסימלי של הקורקינט עומד על 50 ק"מ מרשימים מאוד, לפחות על הנייר. התנאים לטווח הנסיעה המרשים מאוד אידיאליים כמובן: משקל רוכב של 75 ק"ג, במהירות קבועה של 15 קמ"ש, על כביש ישר ובטמפ' של 25 מעלות. כמובן שיש הרבה משתנים שמשפיעים על טווח הנסיעה הריאלי, כמו אם הדרך מישורית או מדרונית, אספלט או אבנים משתלבות, משקל הרוכב ועוד.

בחנו את העניין לפי המדדים האישיים הבאים:
  • משקל רוכב 77 ק"ג
  • מהירות נסיעה ממוצעת 20 קמ"ש
  • תוואי הנסיעה היה ברובו המוחץ מישורי, על פני אספלט עם שיבושי כביש אפסיים
בממוצע, נסיעה במרחק 2 ק"מ גבתה בין 6-7% סוללה. בדקנו עד כמה עקבי היחס וגם אחרי 4 ו-8 ק"מ אחוזי הסוללה ירדו באותו אופן. כלומר בשורה התחתונה, טווח הרכיבה הריאלי של ה-KQiAir במקרה שלנו מתבטא בערך ב-30-35 ק"מ. הרבה פחות מהבטחת היצרנית, אבל כאמור - הם מתבססים על המקרה האישי שלנו.

NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה

מבחינת סוללה, הקורקינט צויד בסוללת 48V 9.4Ah וזמן טעינה מלא אורכו 5 שעות. עם המארז קיבלנו ספק כוח סטנדרטי, שמתחבר לשקע פינים הממוקם בתחילת משטח הרכיבה, באזור החלק המפרקי שבין מוט הכידון למשטח הרכיבה. השקע מוסתר על ידי דלת קפיצית, כנראה כדי למנוע כניסת אבק ומים.

סוללה ואבטחה

(25% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

את ה-KQiAir מתניעים באמצעות כרטיס NFC שמגיע בקופסה ומשויך רק אליו מן הסתם. השימוש פשוט: מדליקים את הקורקינט, מצמידים את הכרטיס אל המסך והקורקינט מוכן לנסיעה. לקורקינט יש מנגנון אבטחה שמונע גניבה, או לפחות מצמצם את הניסיון: ברגע שמזיזים פיזית את הקורקינט לאחר שכובה, הוא מפעיל אזעקה - שפוסקת רק ברגע שמניחים את כרטיס ה-NFC מעל המסך. את הקורקינט ניתן גם לפתוח ולנעול דרך האפליקציה.


NIU KQiAir: ניידות במשקל נוצה


העמידות המוצהרת היא IP55, כלומר על הנייר לא אמורה להיות בעיה לקורקינט לחלוף מעל שלוליות או לרכוב בתנאי שטח רטובים. רק שימו לב שבחוברת ההוראות מציינים במפורש על איסור רכיבה בתוך "מים שעומקם עולה על 2 ס"מ".

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של Wisebuy
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply