חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Olympus Pen EP3 אולימפוס
מותג: Olympus
סוג מצלמה: ללא מראה
רזולוציה: 12.3 מגה פיקסל
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: כולל
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
סוג עינית: ללא
חיבורים: USB 2.0
ציון WiseBuy
8.5
דירוג הגולשים
(5 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
OrenG 19.09.13
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Olympus Pen EP3 אולימפוס

הטוב
  • איכות תמונה מצוינת ברוב המצבים
  • צבעים עשירים, ניקיון ברוב הטווח
  • וידיאו Full HD איכותי
  • שפע אפשרויות התאמה אישית
  • מיקוד מהיר
  • מסך מצוין
  • צילום RAW
  • פילטרים, סצנות ומצבי צילום אוטומטיים
הרע
  • ביצועי הפלאש המובנה בינוניים
  • חדות לא אופטימלית בעדשת הקיט
  • אחיזה לא נוחה
  • אין עינית אופטית
  • הניווט בתפריטים קצת אטי
בשורה התחתונה

זו מצלמה שמאפשרת לקבל תוצאות מצוינות ללא מאמץ רב, הן בתפעול ידני והן באוטומטי. מסך המגע אינו משמעותי בעינינו, ויש לציין שגם האחיזה בה לא נוחה במיוחד ויש להתרגל אליה. משאר הבחינות, מי שמעוניין במצלמה קטנה יחסית אך עשירת התכונות ובעלת איכות גבוהה, ימצא ב- EP-3 אופציה טובה מאוד.

הקדמה

אולימפוס ממשיכה לשדרג ולשכלל את סדרת מצלמות ה-Mirrorless שלה – סדרה שזכתה לעיצוב רטרו ולשם המחייב PEN, כמחווה למצלמות מיתולוגיות בשם זה משנות השישים. E-P3, החדשה בסדרה, מציגה שורה של עדכונים ביחס לקודמותיה בסדרה. בין היתר יש כאן פלאש מובנה (בדגמים הקודמים לא היה פלאש כלל), גריפ מודולרי שאפשר להסיר, מעבד תמונה מתקדם ומהיר יותר ועוד – כל זה ארוז בגוף קומפקטי למדי עם חיישן ארבעה שלישים ועדשות מתחלפות, אך ללא מנגנון המראות המסורתי של מצלמות ה-DLSR.

מפרט המצלמה כולל חיישן Live MOS בגודל 4/3 אינטש ברזולוציית 12 מגה פיקסל, מעבד תמונה TruePiv VI בעל ליבה כפולה, מייצב תמונה מובנה (בחיישן), צילום וידיאו Full HD, מהירות תריס של 60-1/4000 שניות, מסך OLED בגודל 3 אינטש, חיבור Hot Shoe לעינית אלקטרונית או לפלאש חיצוני ועוד.

את המצלמה בדקנו עם עדשת הקיט, בטווח של 24-42 מ"מ (מקביל ל- 28-84 מ"מ אקוויוולנטי ל-35 מ"מ), עם צמצם f/3.5-5.6.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

אולימפוס E-P3 מתהדרת בחיישן בגודל 4/3  אינטש, שהוא אמנם קטן יותר מחיישני APS-C של מצלמות DSLR רגילות, אך גדול משמעותית מחיישנים של מצלמות קומפקטיות. אליו משודך מעבד תמונה מתקדם ומהיר של אולימפוס מהדור השישי.

הנקודה שבלטה לנו לעין מיד בתחילת הצפייה בתמונות היתה הצבעים. אולימפוס ידועה בכך שהיא מכיילת את המצלמות שלה כך שיפיקו צבעים עזים ועשירים במיוחד, לעומת Canon למשל שמעדיפה גוונים שקטים ומציאותיים יותר בקובצי ה-JPG. כיוון שהמצלמה הזו מיועדת לא רק למקצוענים אלא גם (או בעיקר) לחובבי צילום, שלא בהכרח מעוניינים לבצע עיבוד ועריכה לכל תמונה, מדובר ביתרון גדול שכן התמונות נראות נפלאות ללא כל עיבוד. במיוחד אהבנו את גווני האדום התוססים והיפים.

המצלמה מצליחה לספק תמונות מפורטות מאוד, ללא סימני עיבוד אגרסיבי ברוב המקרים. טווח הרגישויות רחב ונע בין 100-128,000 ISO, כאשר עד ISO 1000 התמונות פחות או יותר נקיות מרעשים ועשירות בפרטים, וקיבלנו תמונות שמישות מאוד גם ב- ISO 3200 ואפילו למעלה מכך. החדות תלויה כמובן בעדשה, וכאן יש להודות שראינו עדשות טובות יותר מעדשת הקיט שאיתה בדקנו את המצלמה. הבוקה של העדשה (טשטוש הרקע, עומק שדה רדוד) נאה למדי וניכר שהחיישן הגדול מסייע למצלמה להפריד יפה את הנושא מהרקע, למרות שהצמצם אינו פתוח במיוחד בעדשה הזו (f/3.5 צמצם מקסימלי).

בצילום מחוץ לבית התרשמנו לטובה מהטווח הדינמי הרחב של המצלמה. תמונות שלכדו אזורים שטופי שמש לצד אזורים מוצללים היו מאוזנות למדי, ולרוב לא איתרנו אזורים שרופים לגמרי בתמונות. מנגד, הבחנו לא פעם בתופעה קלה של Purple fringing בנקודות המפגש בין אזורים אלה, תופעה שנובעת מאופטיקה לא מיטבית.

כשעברנו לצלם בתוך הבית במצב האוטומטי, המצלמה העלתה ISO באופן חופשי ונעזרה במייצב בתמונה שלה כדי להפיק תמונות חדות ונעדרות טשטוש, בהצלחה טובה למדי. התמונות בתוך הבית שמרו על הצבעים המצוינים ונראו טובות במבט כללי, אם כי כשהתבוננו בהן במבט בוחן גילינו עקבות של רעשים ואובדן חדות מסוים, בעיקר באזורים כהים. הבחנו שחפצים ועצמים יוצאים טוב יותר מאנשים מצולמים, בין היתר בגלל גווני עור כהים מדי שגילינו מדי פעם. הפלאש הקופץ חזק יחסית ומאיר יפה את החלל, אך פעמים רבות מדי הותיר את פני המצולמים כהים ובגוונים אדמדמים לא מחמיאים.

Olympus E-P3
הפלאש הקופץ חזק יחסית ומאיר יפה את החלל, אך פעמים רבות מדי הותיר את פני המצולמים כהים ובגוונים אדמדמים לא מחמיאים

למרות מידותיה הקטנות, Olympus E-P3 כוללת שפע של מצבי צילום ידניים ואוטומטיים, לצד תמיכה בצילום RAW ואף JPEG+RAW בכמה תצורות. מלבד מצבי iAuto ו- P,S,M הרגילים, יש בגלגלת המצבים את מצב SCN הכולל 23 סצנות צילום שונות לנוחות הצלמים המתחילים (בין היתר: פורטרט, ספורט, לילה, מקרו, מסמכים, פנורמה ו-3D), וכן מצב Art עם פילטרים אומנותיים נאים כגון מצלמת צעצוע, פוקוס רך, תמונה ישנה, שחור לבן-מגורען ועוד.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- EP-3. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Olympus E-P3

ISO 200, f/5.6, 1/1250 sec

Olympus E-P3

ISO 400, f/4, 1/60 sec

Olympus E-P3

ISO 500, f/4.6, 1/60 sec

Olympus E-P3

ISO 1250, f/5.1, 1/60 sec

Olympus E-P3

ISO 1600, f/3.5, 1/400 sec

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

אולימפוס EP3 מצלמת וידיאו ברזולוציית Full HD, כלומר 1920X1080, ובקצב של 60i פריימים בשנייה (Interlaced). קידוד הוידיאו הוא AVCHD האיכותי והחסכוני יחסית.

איכות הסרטונים שצילמנו היתה מעולה: הם היו חדים מאוד, עשירים בצבעים ובפרטים ובעלי תנועה חלקה. הסאונד המוקלט איכותי מאוד גם כן, ומקליט הן את האוחז במצלמה והן את המצולמים מצוין ובעוצמה טובה, ללא רעשי רקע טורדניים.

המצלמה מסוגלת לעקוב אחרי נקודת המיקוד בכל עת, אך בכך היא מגלה נחיתות לעומת מצלמות וידיאו ייעודיות. לוקח לה זמן להתמקד מחדש לאחר שינוי אורך המוקד, ולעיתים זיהינו איבוד פוקוס קל (ותיקונו מיד לאחר מכן, אבל זה עדיין מפריע). לדעתנו, מומלץ להצטיין בחצובה ולא לשחק שלא לצורך עם עדשת הזום כדי לקבל סרטונים יציבים ואיכותיים.

החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

מבחינת ממדים זו מצלמה בגודל ממוצע לקטגוריית ה-EVIL (מצלמות ללא מראות אך עם עדשות מתחלפות) – היא לא קטנה כמו ה-Pen Mini של אולימפוס, אך גם לא גדולה. משקלה 396 גרם כולל סוללה, ו-509 גרם כולל עדשת הקיט. העיצוב לא הלהיב אותנו במיוחד, והוא אמנם מזוהה עם עיצוב הרטרו של מצלמות הסדרה אך פחות אותנטי ומתוחכם בשל השימוש הנרחב בפלסטיק.

Olympus E-P3
מבחינת ממדים זו מצלמה בגודל ממוצע לקטגוריה. העיצוב לא הלהיב אותנו במיוחד, והוא אמנם מזוהה עם עיצוב הרטרו של מצלמות הסדרה אך פחות אותנטי ומתוחכם בשל השימוש הנרחב בפלסטיק

להבדיל מסדרות המצלמות הקומפקטיות והסופר-זום של אולימפוס, שכולן חסכניות מאוד במקשים, המצלמה הזו משופעת בגלגלות ולחצנים שנועדו להעניק גישה נוחה ומהירה לכל פונקציה. מאידך, דווקא האחיזה במצלמה לא נוחה, בשל הגריפ שהוא רדוד מדי ולא מעניק אחיזה מספקת לאצבעות, וגם בגלל שהוא מסתיים מוקדם מדי ומותיר חלל בחלק התחתון של המצלמה, שמוסיף אי נוחות לאצבעות. אגב, אם הגריפ מיותר בעיניכם תוכלו פשוט להסיר אותו לחלוטין באמצעות בורג גדול בצידו.

בחלק העליון נמצאים לחצן ההפעלה, מקש Fn2, הדק הצילום, גלגלת מצבי הצילום הנוחה וחיבור לפלאש חיצוני. בחלק השמאלי של הפאנל העליון שוכן המבזק המובנה, ששקוע בחכמה בגוף המצלמה וקופץ החוצה בלחיצה על הלחצן המכני שלידו. מנגנון הקפיץ של הפלאש נראה יציב וחזק מאוד.

Olympus E-P3
בחלק העליון נמצאים לחצן ההפעלה, מקש Fn2, הדק הצילום, גלגלת מצבי הצילום הנוחה וחיבור לפלאש חיצוני. בחלק השמאלי של הפאנל העליון שוכן המבזק המובנה

בגב המצלמה נמצא מסך OLED איכותי וחד מאוד, עם 614 אלף פיקסלים. הוא מציג תמונה אמינה מבחינת חשיפה וצבעים שדומה לזו שתראו לאחר מכן על מסך המחשב. בנוסף מכוסה המסך בציפוי נוגד טביעות אצבע, ומאפשר כוונון הבהירות וטמפרטורת הצבע. כמעט שכחנו: מדובר במסך מגע קפסיטיבי, שניתן לבצע מיקוד באמצעותו או לחיצה לצילום (נגיעה במסך מבצעת פוקוס ומיד מצלמת) – תכונות שלטעמנו מתאימות יותר לסמארטפונים ופחות למצלמות מסוג זה. לא ניתן לנווט בתפריטים עם מסך המגע, כך שבעינינו זהו גימיק מיותר למדי.

מימין למסך נמצאים שלל לחצני תפעול: מקש צילום וידיאו מיידי, לחצן Fn1 (שמצטרף לשני שבפאנל העליון), לחצני צפייה, מחיקה, תפריט ומידע וכן מקש ניווט 5 כיווני עם גלגלת סביבו וגלגלת מתכתית נוספת בחלק העליון, בנגישות טובה מאוד לאגודל. אחד היתרונות הגדולים של המצלמה זו היא אפשרויות הקסטומיזציה המעולות שלה: ניתן להגדיר פחות או יותר מה יעשה כל מקש וכל גלגלת באופן הנוח ביותר לכם, ואף להגדיר זאת בנפרד לכל מצב צילום (אוטומטי, P, ידני וכו'). כך ניתן לפצות בקלות על חסרונו של מקש ISO או מקש White balance.

Olympus E-P3
בגב המצלמה נמצא מסך OLED איכותי וחד מאוד, עם 614 אלף פיקסלים. מימינו נמצאים שלל לחצני תפעול, וכן מקש ניווט 5 כיווני עם גלגלת סביבו וגלגלת מתכתית נוספת בחלק העליון

התפריט, מלבד היותו מעוצב למשעי, מסודר נכון וקל להתמצא בו (אך אין תמיכה בעברית). כפי שציינו, ניתן להתאים דרכו פרמטרים רבים במצלמה, ובאופן כללי זה אחד התפריטים העשירים והמקיפים שראינו. אולימפוס עשתה בחכמה ועיצבה בסגנון שונה את התפריטים המיועדים לחובבים – כמו הפילטרים וסצנות הצילום השונות. מסכים אלה עוצבו עם תמונות המחשה גדולות וצבעוניות, שמסבירות היטב מה תפקידו של כל מצב צילום שכזה ומקלות על המשתמש ההדיוט להגיע לתוצאות הרצויות. אחד החסרונות בתפריט הוא שהניווט בו לעיתים אטי מהרצוי בשל השימוש בהנפשות - מיותר וחבל.

בצידה הימני של המצלמה נמצאים חיבורי Mini-HDMI ו-USB מאחורי דלת קטנה, ובתחתית ישנם הסוללה וכרטיס הזיכרון, וכן תבריג מתכתי לחצובה.

ערכת המצלמה כוללת מטען חיצוני לסוללה, כבלי USB ו-AV ורצועה דקה (ולא נוחה במיוחד) לצוואר.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

EP-3 נדלקת ומוכנה לצילום התמונה הראשונה (לאחר פוקוס) תוך 2.4 שניות לכל הפחות – זמן סביר, אך נחות משמעותית ממצלמות DSLR.

המיקוד במצלמה הזו מבוסס קונטרסט, כמו במצלמות קומפקטיות, אך בזכות מעבד תמונה כפול ליבה וחדשני, המצלמה המציגה מיקוד מהיר מאוד שמתקרב בהחלט לזו של מצלמות רפלקס. גם הזמן שחולף בין תמונה לתמונה קצרצר – 0.8 שניות בלבד – ולכן צילום ילדים, חיות מחמד וסצנות מהירות אחרות יכול להיות אידיאלי במצלמה הזו. בשימוש עם הפלאש הפנימי זמן ההמתנה מתארך משמעותית ל-2.3 שניות לפחות.

צילום הרצף טוב למדי גם הוא, והצלחנו לצלם 3.3 תמונות בשנייה (עד לרצף של 10 תמונות בסך הכל).

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

חיי הסוללה מאכזבים. הצלחנו לצלם 390 תמונות ועוד כעשרה סרטוני וידיאו לפני שהסוללה שבקה חיים. התרגלנו לחיי סוללה כפולים ומשולשים במצלמות לאחרונה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply