חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Olympus EPM1 אולימפוס
מותג: Olympus
סוג מצלמה: ללא מראה
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בחיישן
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: כולל
חיבורים: USB 2.0
טווח ISO: אוטומטי, 100, 200...
ציון WiseBuy
8.9
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Olympus EPM1 אולימפוס

עידו אשפיז | 28.01.2012
הטוב
  • איכות צילום מצוינת
  • שליטה ידנית מלאה גם ללא חוגת המצבים
  • אפשרות לצילום ב-RAW
  • חיי סוללה ארוכים מאוד
  • קצב צילום מהיר
הרע
  • בעיות בצילום וידיאו בדמות ריצוד ורעשים מהעדשה
  • יכולת מקרו פושרת בעדשת הקיט
  • מסך בפורמט 16:9 מקשה על צפייה בתמונות 4:3
בשורה התחתונה

במילה אחת: הצלחה. אולימפוס רקחה מצלמה שלקחה את החיובי משני העולמות שהיא מגשרת עליהם: DSLR וקומפקטיות. מצד אחד היא זריזה ואיכותית מכל קומפקטית אחרת, וניתן להחליף בה עדשות. מצד שני היא קטנה במיוחד, גם ביחס למתחרותיה בקטגוריה, וקורצת יותר לצלם המתחיל, זה שעלול להסתבך בשלל פונקציות של שליטה ידנית. אולימפוס E-PM1 תתאים לחובבי צילום שרוצים לשמור על האופציות שלהם פתוחות: פעם DSLR על שלל ציודה ההיקפי, ופעם קומפקטית לצילום אקראי.

הקדמה

אולימפוס E-PM1 נמנית על סדרת Pen של החברה, סדרת מצלמות-ללא-מראה בפורמט מיקרו ארבעה שלישים. היא הזולה בסדרה ואמורה להיות הפשוטה מכולן. מדובר למעשה במצלמת רפלקס בעלת מנגנוני עדשות וחיישן מוקטנים. הייחוד במצלמות כאלה הוא היעדר מערכת מראות פנימית, מה שמבטל למעשה את העינית ומאפשר למצלמה להידחס לגוף קטן וקל יותר – זו בעצם המטרה בהן.

הסדרה כולה מונה כיום 4 מצלמות, כשההבדלים ביניהן הן בעיקר גודל, צבע המצלמה ופיצ'רים נוספים כמו מסך מגע לחלק מהן. הדגם הזה הוא בעל חיישן Live MOS בגודל 4/3 מחיישן APS-C (13X17.3 מ"מ)  וברזולוציית 12.3 מגה פיקסל, פלאש חיצוני מתפרק, מעבד True Pic VI, עדשת קיט 14-42 מ"מ (מקביל ל-28-84 במצלמת 35 מ"מ) ומסך בגודל 3 אינטש בעל 460 אלף פיקסלים.

המצלמה פועלת באמצעות סוללת ליתיום הנטענת בנפרד מגוף המצלמה, ושומרת את התמונות על כרטיסי זיכרון מסוג SD/SDHC/SDXC.

רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

איכות התמונות במצלמה הזו טובה למדי, וזו לא הפתעה. המצלמה מבוססת על חיישן בגודל 4/3 אינטש עליו מתרווחים 12.3 מגה פיקסלים. מספר הפיקסלים ההגיוני מונע מהמצלמה את הצורך לדחוס הרבה מאוד פיקסלים בשטח קטן – מה שגורע מהאיכות וזמני העיבוד בזמן הצילום.

מבט כללי מאשר שהתמונות חדות למדי ובעלות צבעים מדויקים ויפים. מבט בוחן יותר חושף רעש דיגיטלי מועט באזורים חשוכים של התמונה. מדובר ברעש זניח שלא שמים לב אליו אם לא מחפשים אותו בנרות. המצלמה מתמודדת עם טווח דינמי רחב בצורה טובה למדי, והיא נמנעת כמעט לחלוטין משריפת חלקים בהירים. גם אזורים בעלי ניגודיות גבוהה מטופלים היטב ואינם סובלים מרעשים או הילות סגולות.

המצלמה מתהדרת בטווח ISO רחב מאוד (200-12800, ב-19 סטופים) ובמצבים האוטומטיים היא לרוב מגיעה עד 1600. ברמה הזו התמונות עדיין טובות למדי, אך כבר ניתן להבחין ברעש דיגיטלי מועט. ברמות נמוכות מכך קשה להבחין ברעשים. ברמות גבוהות מ-1600 ניתן למשוך עד ל-ISO 3200, מעבר לכך הרעש בתמונות מורגש ולא ניתן להתעלם ממנו. התמונות אמנם עשויות להיות שמישות בתנאים מסוימים, אך לרוב הן פשוט מגורענות מדי.

איזון הלובן טוב למדי. לא נרשמו גוונים קרים בצילום בתאורת חדר או דהייה בצבעים תחת תאורה שאינה לבנה (שקיעה למשל).

גם בצילום בתוך הבית המצלמה פועלת נהדר. המבזק כאן מגיע בנפרד מהמצלמה וניתן לחברו בקלות. הפלאש התגלה כחזק דיו להאיר בקלות חללים בינוניים, ואף ניתן לשלוט בעוצמתו ובתזמונו בצורה נוחה למדי ובהתאם למצב הצילום. מייצב התמונה עושה עבודה טובה בסך  הכל. ניתן לבחור בין ייצוב אנכי, אופקי או בחירה אוטומטית בין השניים. עבדנו לרוב במצב האוטומטי וגילינו שלעיתים רחוקות גם צילומים שהרגישו יציבים למדי יצאו מעט מרוחים, אך לא מדובר בתופעה שנשנתה יותר מדי.

בצילום פורטרטים המצלמה עושה עבודה טובה. הן במצב האוטומטי והן במצב סצנה הייעודי, התמונות יוצאות יפות וצבעוניות, והפלאש אינו שורף את פני המצולם. ההבדל בין האופציות בא לידי ביטוי בתזמון ובעוצמה שלו, אך בשני המקרים התוצאות טובות.

צילום המקרו באמצעות עדשת הקיט מעט מוגבל. מדובר בעדשה בטווח של 28-84 מ"מ; הצהרת היצרן היא על מיקוד ממרחק של 25 ס"מ, כשבפועל הצלחנו להתמקד גם ב7-8 ס"מ. המרחקים הללו גדולים מדי לצילום מקרו מוצלח באמת, אם כי עם מעט מאמץ ומעבר למיקוד הידני ניתן לצלם צילומי תקריב (לא לגמרי מקרו) חביבים. גם מפתח הצמצם בעדשה הזו לא יוצא דופן לטובה (3.5-5.6f/) אך עדיין הצלחנו לקבל אפקט בוקה לא רע.

כאמור, מדובר בדגם הבסיסי ביותר של מצלמות המיקרו 4/3 של אולימפוס. זה הכי קרוב לפוינט-אנד-שוט שיש בסדרת המצלמות הזו, לכן קיים ב- E-PM1 מגוון נאה של מצבי צילום שונים ופחות השקעה בכל מה שקשור לשליטה ידנית.

פרט למצבים הכללים (אוטומטי, וידיאו, P,A,S,M) ישנם מצבי "סצנה" ו"אמנותי". בראשון ניתן לבחור מבין 23 סצנות שונות (פורטרט, פורטרט מרוכך, לילה, מקרו, ועד תלת ממד). המעבר בין הסצנות נוח למדי, ואף מורגשים הבדלים בין המצב האוטומטי לסצנה ספציפית. למשל, בצילום פורטרטים, בהם הפלאש מוחלש בסצנה הייעודית לעומת המצב האוטומטי. הצילום הפנורמי במצלמה הזו בינוני למדי: המצלמה לא תופרת את התמונות בעצמה, וגם צילום התמונות לפנורמה מתבצע בעזרת סיוע מינימלי בדמות שני מלבנים בצידי המסך, כאלו שאפילו לא מציגים את החלק המיועד לחפיפה בין התמונות. באותה מידה ניתן סתם לצלם תמונות זו לצד זו כשערכי המצלמה קבועים. במצב "אמנותי" ישנם 6 מצבי צילום אמנותיים (טון דרמטי, פופ-ארט, צבעים חיים ועוד). הם פחות מוצלחים, והמכנה המשותף של התמונות שצולמו במצב זה הוא שכולן יצאו גרועות.

כיאה למצלמת DSLR מוקטנת, Olympus E-PM1 תומכת בצילום RAW ובהצגת היסטוגרמה על גבי המסך בזמן הצילום, מה שמצלמות קומפקטיות סטנדרטיות בקושי עושות בימינו.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה-E-PM1. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Olympus E-PM1

ISO 200, f/4.5, 1/80 sec

Olympus E-PM1

ISO 320, f/4, 1/60 sec

Olympus E-PM1

ISO 640, f/5, 1/125 sec

Olympus E-PM1

ISO 1600, f/5.6, 1/6 sec

Olympus E-PM1

ISO 2500, f/5.6, 1/100 sec

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
גרף ויזואלי המציג ניתוח של גווני התמונה (לפי גווני היסוד RGB) או של כמות האור - האזורים הכהים לעומת הבהירים בתמונה. באמצעות ההיסטוגרמה ניתן, עוד לפני המעבר למסך המחשב, לנתח את התמונה ולראות אם יש בה אזורים חשוכים לחלוטין (ייוצגו באמצעות עמודות גבוהות בצד השמאלי) או שרופים (עמודות גבוהות בצד הימני), וכך לכוון מחדש את נתוני הצילום כדי לקבל תמונה מאוזנת וחשופה כראוי.   מצלמות רבות מציעות היסטוגרמה בזמן אמת, שמאפשרת כיוון מדויק של התמונה עוד טרם הצילום.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

צילום הוידיאו במצלמה מתבצע ברזולוציית 1920X1080 ובקצב של 30 פריימים בשנייה, או ב- 720p בקצב זהה.

על אף הנתונים המרשימים, הסרטים מופקים בצורה משונה למדי. התמונה אמנם חדה למדי ותנועת הסרט חלקה יחסית, אך ישנו ריצוד מורגש בצילום, והסרטים הופכים למטרידים לצפייה. בנוסף על כך העדשה (יתכן ומדובר בזו ספציפית, אך גם יתכן שלא) רועשת מעט – לא שמנו לב לרעש הזה עד ששמענו אותו בסרטוני הוידיאו. הרעש אינו חזק כלל, אך הוא בדיוק מספיק בשביל לקלקל את הסרטון. כמובן שניתן לשלוט בזום במהלך הצילום, שכן מדובר בעדשה הנשלטת ידנית.

המצלמה מצוידת בצמד מיקרופונים בראשה. אלו רגישים למדי לצלילים וקולטים היטב רחשים גם ממרחק, מה שלמרבה הצער גורם להם גם לקלוט כל רחש קטן העולה מן העדשה. לצד המיקרופונים נמצא רמקול יחיד, גם הוא חזק דיו כדי לשמוע דרכו היטב את כל מה שהמצלמה קלטה.

הסרטים נדחסים בפורמט MPEG2 ונשמרים בסיומת MTS.

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

כפי שכבר ציינו, Olympus E-PM1 היא הקטנה והפשוטה בסדרת Pen של אולימפוס. גוף המצלמה שוקל 265 גרם, ומידותיו (109.5X63.7X37 מ"מ) ללא העדשה והפלאש קטנות במיוחד ביחס למקובל בקטגוריה. העדשה והפלאש הופכים את הנוכחות של המצלמה הזו לבולטת יותר, וגם אם היא לא נכנסת בכיס המכנס היא קטנה מהרגיל. הגוף עשוי כולו מתכת בגימור מט (קיימת בצבעים: שחור, כסף, חום, סגול וורוד) והיא מרגישה איתנה ואיכותית לאחיזה.

Olympus E-PM1
גם אם היא לא נכנסת בכיס המכנס המצלמה הזו קטנה מהרגיל. הגוף עשוי כולו מתכת בגימור מט בכמה צבעים, והיא מרגישה איתנה ואיכותית לאחיזה

כתוצאה מהפשטות המיועדת למצלמה, צומצם בה מספר הכפתורים והחוגות. מהדלילות הזו באמצעי שליטה ניכר שהיא לא מיועדת לכיוונונים רבים בתפעולה אלא יותר לצילום מהיר ואיכותי. בולטת בהיעדרה בעיקר חוגת מצבי הצילום בראש המצלמה. הבחירה במצבי הצילום השונים נעשית מתוך התפריט הנשלט באמצעות מקשי הניווט והגלגלת סביבם. החיסרון של החוגה אינו מורגש לאורך זמן תודות לתפריט הפשוט והאינטואיטיבי במצלמה הזו.

פתיחת התפריט מציגה 6 אפשרויות שונות זו לצד זו (סצנות, ארט, וידיאו, אוטומטי, מצבים ידניים ומאפיינים). המצבים הידניים מוצגים בטור וניתן לברור גם ביניהם.

בגב המצלמה נמצא כפתור לצילום וידיאו מהיר (נוח ובולט), תחתיו נמצאים כפתור Info ששולט בתצוגה על גבי המסך וחמשת כפתורי הניווט המוקפים בגלגלת. בנוסף נמצאים כפתור תפריט וכפתור לצפייה בתמונות. פרט ללחצן צילום הוידיאו, הכפתורים קטנים ובולטים רק בקושי מגב המצלמה, ולפיכך התקשינו מעט ללחוץ במדויק על מה שניסינו. גם מקשי הניווט והגלגלת סביבם קצת קטנים מדי, אך עדיין ניתנים לשימוש.

לצד כל הכפתורים נמצא משטח גומי נוח שמונע החלקה של הגוף המתכתי מהיד. גריפ קדמי אינו בנמצא בדגם הזה, וחבל.

עוד בגב המצלמה, מסך בגודל 3 אינטש ביחס תמונה של 16:9 ובעל 460 אלף פיקסלים. המסך נהדר, מתפקד היטב בכל תנאי תאורה ומציג את התמונות בצורה מהימנה ונאמנה למקור. עם זאת, הפרופורציות שלו מעט בעייתיות, כיוון שפורמט החיישן הוא 4:3; כתוצאה מכך תמונות 4:3 מוצגות רק על חלק מהמסך ולא על כולו.

Olympus E-PM1
כתוצאה מהפשטות המיועדת למצלמה, צומצם בה מספר הכפתורים והחוגות. מהדלילות הזו באמצעי שליטה ניכר שהיא לא מיועדת לכיוונונים רבים בתפעולה אלא יותר לצילום מהיר ואיכותי

בראש המצלמה נמצא כפתור ההפעלה שמואר בכחול כאשר הוא פועל, ולצדו הדק צילום. שני הלחצנים מופרדים כראוי זה מזה ומגיבים היטב, כל אחד בהתאם לדרישות ממנו. לצד הכפתורים נמצא חיבור Hot shoe שנועד לחיבור שלל תוספים, הראשי שבהם הוא כמובן הפלאש המצורף באריזה. הפלאש מגביה את המצלמה בכ-2 ס"מ נוספים, ובולט מגב המצלמה בס"מ נוסף. הוא אינו קופץ מכנית או חשמלית, אלא יש להרימו ידנית. האפשרות לפרק את הפלאש הופכת את המצלמה לנוחה יותר לנשיאה, וכאשר מצלמים באור יום – אפשר לא לעשות בו שימוש כלל ולחסוך את מידותיו בעת הנשיאה.

בחלקו הימני של גוף המצלמה נמצא פתח המכסה על יציאת Micro-HDMI ו-USB. בשני צדי המצלמה נמצאות טבעות לחיבור שרוך נשיאה. בתחתית המצלמה נמצא תא המכיל את כרטיס הזיכרון והסוללה הייעודית.

האריזה מכילה את גוף המצלמה, עדשת קיט, פלאש חיצוני, כיסוי גומי למגעי הפלאש, נרתיק לנשיאה לפלאש, מטען וכבל חשמל, שרוך נשיאה וכבל USB.

Olympus E-PM1
בראש המצלמה נמצא כפתור ההפעלה שמואר בכחול כאשר הוא פועל, ולצדו הדק צילום. לצדם נמצא חיבור Hot shoe שנועד לחיבור שלל תוספים, הראשי שבהם הוא כמובן הפלאש

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

ה- Olympus E-PM1 נדלקת ומוכנה לצילום תוך 2 שניות, ונכבית תוך שניה אחת. עד כאן – זמנים טובים אך לא מדהימים.

בין הצילומים תחכו חצי שניה לצילום עם מיקוד מחדש. במקרה של לחיצות רצופות בלי מיקוד מחדש – הצלחנו לצלם 4 תמונות בשנייה, ועם מיקוד – 2 תמונות בשנייה. בשימוש בפלאש תמתינו 0.8-2 שניות בין התמונות, תלוי בעצמת הפלאש.  אלו זמנים מצוינים, עוד לפני אפשרויות הצילום הרציף המאפשר צילום של כ-6 תמונות בשנייה ברזולוציה המקסימלית.

אפילו בגזרת החשיפות הארוכות המצלמה הזו עושה חיל, ומיד לאחר צילום בחשיפה ארוכה היא זמינה לאחד נוסף – זמני העיבוד שואפים לאפס ואינם מפריעים לצלם. זאת בניגוד לדגם E-PL2 שבדקנו בעבר.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

המצלמה מגיעה עם סוללת ליתיום יון בקיבולת של 1150mAh הנטענת בנפרד מהמצלמה תוך כשלוש שעות.  

טעינה אחת של הסוללה הספיקה לנו לצילום של מה שהרגיש כמו אינסוף תמונות: 2500 צילומים הופקו לפני שהסוללה התרוקנה. מתוך התמונות כשליש צולמו עם פלאש, וכחמש דקות של קטעי וידיאו. אלו נתונים מעולים עבור כל מצלמה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply