חוות דעת
רכשתי מאלקטרוליין שלושה מאווררי תקרה. חשמלאי שהזמנתי לאותו יום להרבה עבודות התקין את השניים הראשונים, ואילו בשלישי התברר שחסר המתלה לתקרה ולא ניתן היה להתקינו.
יצרתי קשר עם אלקטרוליין והם מיד התחייבו לשלוח את החלק החסר. יחד עם זאת, התלוננתי על הנזק שנגרם לי בכל הנוגע לביטול הטכנאי, שרצה סכום נפרד על ביקור נוסף וכתוצאה מכך נוצר לי נזק שבהזמנה נוספת שלו. אמרו לי שהם רק שולחים את החלק, ובכל הנוגע להתקנה הפנו אותי ל"סטאר" שמייצרת/מיבאת את המאווררים.
סטאר התנערו לגמרי, בטענה שלא רכשתי מוצר מהם ולא התקנתי אותו דרכם. יצרתי שוב קשר עם אלקטרוליין וסיפרתי להם שסטאר אמרו שלא רכשתי מהם ולכן הם לא חייבים לי כלום, אבל שוב הפנו אותי לסטאר וטענו שאין להם מה לעשות לגבי ההתקנה ושאפנה לסטאר. צריך לציין שאין לי טענות לסטאר, כי באמת אין לי שום קשר עסקי איתם ולא קניתי מהם כלום, אלא מאלקטרוליין.
בשורה התחתונה, גם קיבלתי מאוורר תקרה בלי חלק, וגם אלקטרוליין לא לקחו אחריות ולא נתנו לי שום פיצוי על עוגמת הנפש הרבה (מלבד ההתחייבות לשלוח כעבור כמה ימים חלק שהיה חסר): שהזמנתי פעמיים חשמלאי, שילמתי לו יותר על שני ביקורים, הייתי שבוע נוסף בלי מאוורר תקרה באוגוסט, הבלאגן שהיה במשך שבוע בחדר שבו היה אמור להיות מותקן המאוורר וכבר הורד גוף התאורה לפני שהתגלה החלק החסר. לעניות דעתי, הפיצוי המינימלי והבסיסי במקרה כזה הוא לדאוג בנסיבות העניין להתקנה על חשבונם.
המסקנה שלי מהמקרה: 1. יכול להיות שתקבלו מוצר עם חלקים חסרים. 2. ישלחו לכם כעבור כמה ימים את מה שחסר, אבל לא יקחו שום אחריות על עוגמת הנפש, בזבוז הזמן, וההוצאות הכספיות הנוספות. רק יפנו אתכם לגורם אחר שיתנער לגמרי מהאחריות שלו ויטען, בצדק, שלא רכשתם ממנו והוא לא חייב לכם כלום. וישלח אתכם שוב לאלקטרוליין, שתשלח אתכם שוב לסטאר, בלי שום אחריות על בזבוז הזמן ויום העבודה, האנרגיה, העצבים, הכסף ועגמת הנפש.