חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
המוצרים המבוקשים
מכונת כביסה Bosch WAN20050IL
2,009 - 1,479 ₪
מכונת כביסה Bosch WAK24260
2,698 - 1,555 ₪
מכונת כביסה Bosch WAW24440PL
3,720 - 2,443 ₪

העתיד של LG בישראל

בין סמארטפונים, מכונות כביסה לטלוויזיות מתקפלות, LG מציגה את העתיד האלגנטי, המפואר והיקר לבית המחובר של העתיד. ביקרנו במטה החברה בקוריאה וראינו את החידושים האחרונים

שחר שושן, סיאול, קוריאה |  08/12/2019

LG היא אחת מחברות האלקטרוניקה ומוצרי הצריכה המוכרות בישראל, בעיקר מתחום הטלוויזיות, הסלולר והמוצרים הלבנים - מקררים, מזגנים, תנורים ומכונות כביסה. בפועל החברה מורכבת מ-69 חברות שונות, 20% תקשורת, 55% אלקטרוניקה ו-25% כימיקלים.


העתיד של LG בישראל

בשנת 2014 הוזמנו על ידי LG לסיור עיתונאים כמו זה שלקחנו חלק בו בחודש שעבר, אך הוא היה סביב מכשירי הסלולר ומסכי ה-OLED שהיו אז יחסית חדשים. בחמש שנים שעברו מאז, LG ושוק האלקטרוניקה השתנו מאוד; עלות הייצור של מסכי ה-OLED צנחה דרמטית ומחיר המסכים ירד מ-70 אלף שקל ל-65 אינץ' ל-7,200 שקל לטלווזיה באותו גודל. הם השיקו את ה-Twin Wash - מכונת כביסה (שגם בדקנו) עם קיבולת של 12 קילו שמתחתיה יש עוד מכונה של 2 קילו. וגם את מקרר ה-InstaView עם דלת בתוך דלת מאחורי חלון שמקישים עליו פעמיים כדי להדליק את האור.

לפי נתוני zap השוואת מחירים, LG נמצאת בישראל במקום השלישי במכירות מקררים ובמקום השני במכירות מכונות כביסה. אך עבור לקוחות רבים בישראל, LG זכורה דווקא מתקלת ה-BootLoop במכשיר ה-G4 שיצא ב-2016. מאז החברה חווה ירידה עקבית במכירות הסמארטפונים. למעשה, הפעילות כל כך הצטמצמה, שדובר החברה לשווקים מחוץ לקוריאה - קן הונג, תהה איתנו - חדר מלא עיתונאים ונציג של LG ישראל, האם המכשירים עוד משווקים בארץ. למרות האופי הפיקנטי של השאלה, היא למעשה לא הייתה כה יוצאת דופן, שכן ישראל היא המדינה היחידה באזור שבה מכשירי הסלולר של החברה ממשיכים להימכר והיא כרגע מדורגת במקום השישי במכירות לפי נתוני zap.

על פי הונג, חלק מהמסקנות שהחברה הסיקה מאז 2016, זה שהם לא הולכים לנצח או להוביל את שוק הסלולר, ולכן החליטו לקחת צעד אחורה ולהפנות את המשאבים של החברה לתחומים אחרים. כלומר LG תמשיך ותייצר מכשירים בכמה רמות מחיר שונות, אך אף אחד מהם לא מתוכנן או מתוקצב, כדי שיהיה הטוב ביותר בשוק, ומחיר המכשיר בהתאם. לאחר צמצום הפעילות של החברה בתחום, היא התמקדה מכל המקומות, דווקא בשוק האמריקאי, שם היא נמצאת, כך על פי החברה, במקום השלישי במכירות, נתון שהחרם האמריקאי על היצרניות הסיניות הועיל לו מאוד.

לא שוכחים את המסכים
חטיבת התצוגה LG Display היא זו שמייצרת את מסכי ה-OLED המוכרים והחברה מוכרת אותם ליצרנים שונים. למרות ש-LG היא החברה היחידה שמייצרת את המסכים האלה, הם משווקים תחת חברות שונות כמו סוני, סמסונג ואפל.

העתיד של LG בישראל

למרות התחרות, LG עושה זאת כדי לממן את פעילות הפיתוח של מסכי ה-OLED הסובלים מאחוז אובדן גבוה מאוד בתהליך הייצור. בתחילת התהליך לפני יותר מארבע שנים, אחוז האובדן עמד ל 85%, כלומר מתוך 100 פאנלים שיוצרו, רק 15 היו תקינים. אובדן זה הוא חלק מרכזי במחיר המסכים והסיבה המרכזית מדוע מסכי OLED היו כל כך יקרים בתחילת דרכם. עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, התפוקה עלתה משמעותית מה שהוביל לירידת מחירים דרמטית. כה דרמטית למעשה, שמסך OLED בגודל 65 אינץ' ב-2018 נמכר בכמעט 20 אלף שקל פחות מטלוויזיה זהה ב-2017.

המוצרים הלבנים
13% מהכנסות החברה - 7.1 מיליארד דולר הגיעו מחטיבת הסלולר, 26% הגיעו מבידור ביתי כמו טלוויזיות ומחשבים ניידים, אך 32% מהכנסות החברה - 17.2 מליארד דולר הגיעו ממוצרים לבית ומטהרי אוויר, וזו בדיוק הסיבה שבגללה LG הזמינה אותנו לסיור במטה החברה בקוריאה ובמפעלים בהם הם מייצרים את מכשירי החשמל הביתיים - המוצרים הלבנים כפי שהם נקראים בארץ, כדי שנראה מקרוב כיצד מערך הייצור המשומן פועל.

העתיד של LG בישראל

במפעל השוכן בעיר צ'נגואן בדרום המדינה מייצרים מקררים מהסדרה הבסיסית של החברה. בתהליך האורך כשעתיים, על פס ייצור שאורכו 600 מטר, מייצרים העובדים כ-2,100 יחידות יום יום, לאורך כל השנה. על פס הייצור המתקדם תמיד, מורכבים בו זמנית שני דגמים דומים אחד אחרי השני, דגם A, דגם B, דגם A וכן הלאה. המכונות רועשות, הפועלים לרוב סטטיים, עומדים על במה בגובה פס הייצור או בתעלה השקועה תחתיה, כדי שיוכלו להלחים את רכיבי המקרר בחלקו התחתון.

המפעל נראה ונשמע בדיוק כפי שאתם מדמיינים לעצמכם. הרצפה ירוקה ואדומה ולפני כל מעבר חצייה מוטבע סימן האוסר להביט בסמארטפון לפני שעוברים את נתיב המלגזות. על קירות המכונות מודבקים שלטי בטיחות וגיהות המבהירים כיצד יש לנהוג ולהתלבש באזורי העבודה.

העתיד של LG בישראל

התנאים במפעל טובים ככל שמפעל עמוס מכונות רועשות יכול להציע, אך רחוקים מאוד מהפאר בחדר התצוגה שבו LG מציגה את סדרת היוקרה שלה - Signature. אלו מוצרי High End לבית הכוללים מזגנים אנכיים המוצבים בסלון, אסלות משוכללות ומטבחים מלאים הכוללים לא רק את מכשירי החשמל הייחודיים אלא גם את הארונות עצמם, שעלותם עולה על חצי מיליון שקל בקלות.

העתיד של LG בישראל

אותם תנורים, כיריים ומקררים מובנים בתוך יחידת הארונות כחלק אינטגרלי ובלתי נראה, אם כך ירצה הלקוח, ומהווים את המילה האחרונה והמפוארת ביותר שיש לחברה להציע. אך כידוע במותגי יוקרה, המטרה שלשמה המכשיר נוצר היא לא מוקד העניין אלא האופן שבו המכשיר מגיע אליה. בכך, על הכיריים לא תמצאו כפתורי חוגה שצריך ללחוץ עליהם בברוטאליות כדי להציג, אלא מסך מגע דיגיטלי המציג מידע על כל אחת מיחידות החימום החשמליות. על התנור אין סבך כפתורים מבולגן ומצפצף, גם לו יש מסך מגע גדול למדי. וכל המכשירים מחוברים זה לזה באלגנטיות אלחוטית ובעיצוב שקשה להתעלם ממנו.

מכשיר אחד שמשך את תשומת לבנו הוא מבשלת הבירה הביתית של החברה. אלו העוסקים בהכנת בירה ביתית מכירים את החסמים הלוגיסטיים בדרך למזיגה הצוננת. צריך לעקר את המיכלים, לערבב את הכמויות הנכונות ולבקבק. כל אלו דורשים ציוד שאמנם אינו יקר אך הוא מסובך בהרבה מלקנות אותה מוכנה. המכונה של LG מבוססת על שלוש קפסולות המכילות את כל הדרוש לבישול ביתי כשניתן לערבב את סוגי הקפסולות, לטעמים שונים. הערבוב, הקירור וההבשלה נעשים כולם בתוך המכונה בצורה אוטומטית. התהליך לוקח בין 8 ימים לשבועיים ובסופו מתקבלים חמישה ליטר בירה כשהמכונה עצמה היא גם ברז מזיגה.
מעבר למגבלה המושרשת בעבודה עם קפסולות ייעודיות, לא ניתן לבשל במקביל כך שבמכשיר אחד לא תוכלו לייצר יותר מחמישה ליטר בירה בשבועיים.

העתיד של LG בישראל

הלהיט הבא בישראל
שוק מכונות הכביסה הוא אחד שלא יודע חידושים ותהפוכות רבים אך לטעמנו LG הצליחה לחדש בסעיף ספציפי שמאוד רלוונטי לשוק הישראלי - קיבולת גבוהה יותר ללא שינוי במידות הפיזיות של המכונה.

המכונה החדשה של החברה ששמה ויואצ'ה מגיעה בעומק נמוך מהסטנדרט - 55 סנטימטר לעומת 60 ס"מ, אך הקיבולת שלה עומדת על 10.5 קילו, לעומת 8-9 קילו לעומק זה. עבור משפחות מרובות ילדים שלהן כמות כביסה גדולה בצורה טבעית אך לאו דווקא יש להם מרפסת כביסה מרווחת, מדובר בבשורה של ממש שכן העומק הסטנדרטי מאפשר להתקין בכל נישה רגילה מכונה גדולה מהרגיל.

העתיד של LG בישראל

זיהוי בד אוטומטי
מכונת הוויואצ'ה לא רק שוקלת את הכביסה, אלא מזהה את סוג הבד ומתאימה אוטומטית את תוכנית הכביסה. המכונה מסוגלת לזהות את סוג הבד על ידי מדידת ההולכה החשמלית והשוואת התוצאה למאגר המידע הנרחב של החברה. לשאלתכם, אם תגוונו את סוגי הבדים שהכנסתם לאותו מחזור כביסה, יש סיכוי טוב שהמכשיר לא יזהה את הבד נכון.

הדגם החדש כולל פונקציה בשם Turbo Wash 360. הקונספט מאוד פשוט, במקום שתי פיות המתיזות מים, כעת ישנן ארבע ותוספת זו מספיקה כדי לקצר את תוכנית הכביסה הקצרה ביותר משעה ל-39 דקות. המכונה החדשה מסוגלת להתחבר לרשת הביתית ודרך אפליקציית ThinQ ניתן לראות את הסטטוס העדכני ואף לשלוט בה דרך גוגל אסיסטנט או אמזון אלכסה. מכונת הכביסה החדשה תגיע באזור חודש יוני 2020 לישראל.

העתיד של LG
כל המכשירים מהסדרות הגבוהות של החברה מסוגלים לתקשר אחד עם השני דרך אפליקציית ThinQ אך להבדיל מחברות אחרות המייצרות אקוסיסטם נעול שבו מוצרי החברה מסוגלים לעבוד רק עם מוצרים אחרים של החברה, או שותפים ספציפיים שלהן, LG דוגלת במדיניות הפוכה שבה אף מכשיר אינו נעול לשירות מסוים אלא מסוגל להתחבר לכל מכשיר אחר. זו מדיניות שונה ובכל הכנות דיי מרעננת לעתיד המחובר שסיפרו לכולנו עליו. כלפי חוץ LG מצהירה שהיא לא רואה צורך להכריח את הצרכן הממוצע לרכוש מוצרים שלהם בלבד רק כדי ליצור בית מחובר אמיתי, אך לטעמנו החברה מבינה שאין לה מספיק כוח כמותג להכריח את הצרכן הממוצע לרכוש אך ורק מוצרים שלהם או שאושרו על ידיהם כפי שאפל דורשת.

העתיד של החברה מתמקד בפיתוח המוצרים הקיימים והמוצלחים של החברה, כשבין השאר המיקוד במוצרי יוקרה מאפשר לכסות את עלויות הפיתוח הגבוהות. החברה מתכוונת להשקיע הרבה מאוד ב-AI - תחום ש-LG, כמו חברות רבות, אוהבות להשתמש בו בין אם מדובר ב-AI אמיתי או למידת מכונה. כך או כך, העתיד בתחום המוצרים לבית נראה טוב מאוד עבור LG, וביוני השנה נראה אם המכונה החדשה שלהם מצליחה לתפוס את השוק הישראלי.

הכתב היה אורח LG בקוריאה

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

המוצרים המבוקשים בקטגוריית מכונות כביסה

מותג:Bosch,
מיקום הפתח:פתח קידמי,
קיבולת:7 ק...,
החל מ- 1,479 ₪
מתוך 24 חנויות
מותג:Bosch,
מיקום הפתח:פתח קידמי,
קיבולת:8 ק...,
החל מ- 1,555 ₪
מתוך 39 חנויות
מותג:Bosch,
מיקום הפתח:פתח קידמי,
קיבולת:9 ק...,
החל מ- 2,443 ₪
מתוך 26 חנויות
מותג:Bosch,
מיקום הפתח:פתח קידמי,
קיבולת:7 ק...,
החל מ- 1,798 ₪
מתוך 11 חנויות
שחר שושן - עורך ראשי

שחר שושן - עורך ראשי

מומחה מחשבים, טלפונים סלולריים, ציוד צילום ומוצרי אודיו
שחר שושן הוא עורך האתר ומנחה ערוץ היוטיוב הרשמי של WiseBuy. בן 34, נשוי ואב לשניים. ביומיום מנהל את האתר, עורך את חדשות הטכנולוגיה, כותב סקירות ויוצר סרטונים. בעבר כתב ב-ynet דיגיטל ומנחה פודקאסט בנושאי טכנולוגיה.
לפניות: support@wisebuy.co.il