כמו כל הורה, טרי או מנוסה, אתם עומדים מול צומת דרכים שבה עליכם להחליט באיזו עגלה תיקחו את כבודו או כבודה וזו תמיד, החלטה כבדה למדי. לכן לקחנו ארבע עגלות - במחיר נמוך, בינוני וגבוה וגם את הדגם הפופולרי ביותר בזאפ ובדקנו מי מהן המשתלמת ביותר.

המתמודדות הן Joie Chrome, Bugaboo Bee 5, Biba M ו-Britax B-Agile 2017



כל העגלות שבמבחן מתאימות לשימוש מגיל לידה, כלומר ניתן להשעין את המושב לאחור עד כ-175-178 מעלות, אך המחירים שלהם לא כוללים את סל השכיבה (אמבטיה).

Biba M
זוהי חברה שהחלה לשווק בארץ עגלות דרך האינטרנט בלבד בתחילת חודש אוקטובר בלבד וכבר עשתה לעצמה שם במהפכת המחירים של שוק העגלות. עם עלות של 700 שקל בלבד לעגלת יחיד שמגיעה עם מחזיק כוסות, כיסוי גשם, פגוש וכיסוי רגליים לחורף, הביבה M מצטיירת עוד לפני שפגשנו אותה כדיל יוצא דופן. אך הדבר הכי יוצא דופן בה היא העובדה שאותה אפשר לפגוש אך ורק באינטרנט שכן, הביבה M אינה זמינה בחנויות בכלל.

הצבת מוצר שכזה בחנוית מסתבר היא פעולה יקרה מאוד עבור היבואן שנאלץ להתחלק ברווחים עם רשתות השיווק ואף לשלם על שינוע המוצר ממחסני החברה אל החנויות השונות, דבר שיכול כמעט להכפיל את מחיר העגלה, כך מוסרים לנו בחברה.

הביבה M מגיעה בתוך קרטון קטן מימדים שעל משלוחו לביתכם תוך לא יותר מחמישה ימי עסקים גובה החברה 40 שקלים. הרכבת העגלה פשוטה ביותר אך אתם צריכים לעשות אותה, שזה הבדל בולט מעגלה שרוכשים בחנות שבה לרוב מציעים שירות הרכבה.



העגלה הקלילה שוקלת 5.5 קילו בלבד מה שהופך אותה לעגלה הקלה ביותר במבחן אך הדבר אינו בא על חשבון הרגשת היציבות הכללית שהעגלה משדרת.

כל חלקי חגורת הבטיחות הסטנדרטית מאובזרים באבזמי פלסטיק פשוטים שמתחברים למנעול המרכזי שמרגיש זול עוד יותר מהשאר. מנגנון המתיחה אינו נוח במיוחד ומתקבלת הרגשה זולה ולא בטוחה במיוחד מטיב חלקי החיבור. כך גם הריפוד המגן על החלק המרכזי המכיל את כפתור הניתוק לכל חלקי החגורה.

מנגנון הקיפול והפתיחה פשוט למדי והוא כולל שני שלבים. יש לשחרר את מעצור המשענת על ידי לחיצה על כפתור הכיוונון הבולט והגדול על גב המשענת ולדחוף אותה קדימה, לאחר מכן יש למשוך את הידית הסמוכה לכפתור ולמשוך במוט שנמצא בצד שמאל של העגלה. העגלה מתקפלת כלפי פנים כך שהיא לא מתלכלכת בזמן אחסון או בטיסה, ולפי החברה העגלה עומדת בפניה עצמה על הגלגלים אך אנחנו התקשינו להבין איך בדיוק זה קורה כשהגלגלים מסתובבים וגורמים לה ליפול קדימה. לא ביג דיל בכל מקרה.



שמחנו לגלות ידית נהיגה אחת ידית בודדה ברוחב העגלה כך שאפשר לנהוג בה ביד אחת, כשאת האחיזה הסבירה בקרקע מספקים גלגלים קטני קוטר העשויים מגומי מוקצף. אמנם אין צורך לדאוג לגבי פנצ'רים אך בגלל מידותיהם הצנועות הם מעבירים פידבק מאוד מדויק לגבי מצב התחזוקה של המדרכה שעליה אתם נוסעים, כך שכל לבנת אקרשטיין הופכת ברורה ומרטיטה למדי, אך גם בעגלות אחרות לא חווינו חוויה שהייתה שונה בצורה משמעותית. הופתענו לגלות שלמרות השלדה הצרה ותג המחיר הצנוע, ישנם בולמי זעזועים בסיסיים מובנים בכל הגלגלים אך בעיקר מרגישים את הבולמים האחוריים בזמן ירידה ממדרכות או מדרגות ולא בנסיעה השוטפת.

סלסלת האחסון מרווחת ונגישה, היא אינה תומכת במשקל רב אך היא מספיק מרווחת כדי לאחסן את תיק ההחתלה ועוד חפצים. מחזיק הכוסות המצורף מסוגל להחזיק אך ורק כוסות, כשאם תנסו להשתמש בו לאחסון בקבוק, תגלו שהוא נוטה ליפול.



במבט ראשון הביבה M מצטיירת כעגלה שוברת שוק במחירה ובקונספט של לקנות אותה באינטרנט בלבד, כשמחירה הוא כחצי ממחירן של עגלות פופולריות אחרות, אך מבדיקה פשוטה בזאפ אפשר למצוא עגלות ממותגים מוכרים כמו ברייטקס, צ'יקו או בייבי ג'וגר במחיר זהה, כשאלו כן קיימות בחנויות לבחינה מוקדמת. עם זאת, מדובר בעגלה מוצלחת ששווה בדיוק את מה שהיא עולה ולא יותר, ולא יעזרו כל האביזרים החינמיים בעולם, כשהשלדה דקה והגלגלים קטנים, הנסיעה לא נוחה במיוחד, ומתקבלת הרגשה שהעגלה הזאת לא תחזיק מעמד גם לילד הבא.

Joie Chrome
עגלת הכרום של חברת ג'ואי היא העגלה הפופולרית ביותר בזאפ נכון לכתיבת שורות אלה, והיא מגיעה כטיולון בלבד או כחבילה משולבת של טיולון ועריסה. במבחן זה בדקנו את דגם הטיולון שנמכר ב-1,480 שקל.



בשוק העגלות יש כמה גישות לאופן שבו המושב מתחבר אל שלדת העגלה. בייבי ג'וגר בחרו בגישה של בד מחוזק עם תיקתקים המתחברים אל השלדה ישירות, במקלארן הבד עוטף את השלדה ובג'ואי המדוברת במקרה הזה, הבד מחובר למסגרת משלו שנותנת לו קשיחות, וכל המתקן הזה מותקן על תושבות מודולריות בשלדת העגלה. כך ניתן להחליף את המושב בעריסה או בסל-קל לפי הצורך.



אך כאן גם יש לנו בעיה אחת מרכזית עם הג'ואי כרום והיא שהתינוק יושב כמעט מחוץ לעגלה. בכך, המושב עצמו אינו עמוק או מחבק את הילד, אלא דווקא מניח אותו כמעט בקצה המושב וכידוע, תינוקות לא יושבים בשקט והם גולשים אט אט במורד המושב כך שאם התינוק אינו חגור ולו לרגע, אתם יכולים למצוא אותו מחוץ לעגלה שגבוהה מספיק כדי שנפילה ממנה תהיה משהו שמשנה את סדר היום.

הצילון הכלול מסוגל לכסות כמעט את כל שטח המושב, אך הוא כן תסכל אותנו בכמה שהוא מסוגל להיות פתוח. הצילון מורכב מחלקים רכים המתקפלים פנימה וחלק אחד קשיח יותר שהוא כמו מצחיה שתלויה מעל ראש הילד. לאור מבנה השלדה ומיקום המושב, אותה מצחיה למעשה מסתירה את הילד ולא ניתן לראות אותו, אלא אם תסגרו את הסכך ואז תוכלו להביט בו דרך חלון - שזה טוב ויפה אבל לא תמיד פרקטי כי אין שמש ישירה 100% מהחיים.



ידית ההיגוי מתכווננת לגובה דרך שני לחצנים בצד העגלה כך שהיא מתאימה גם לגבוהים שבינינו וזו תכונה יוצאת דופן בשוק העגלות, שכן היא מופיעה בדרך כלל בעגלות יקרות יותר.

נוחות הנסיעה בכרום יוצאת דופן באיכותה. הגלגלים האחוריים שרוב המשקל נשען עליהם, גדולים משמעותית מהמקובל והם מחוברים לשלדה דרך בולמי זעזועים עצומים ביחס למקובל שיש להם טווח תנועה רחב ביותר. הגלגלים הקדמיים הקטנים יותר ישנם בולמי זעזועים צנועים יותר אך אפקטיביים בהחלט.



בכרום ניתן להרגיש את פעולת בולמי הזעזועים לאורך כל הנסיעה, כשישנו בידוד משמעותי של רטט בין שלדת העגלה לבין המושב שבו התינוק יושב. ירידה ממדרכות או מדרגות הופכת לפעולה שאינה מטלטלת או מזעזעת את עמוד השידרה אלא משהו סביל לגמרי. מהצד השני של הדברים, בזמן נסיעה על מדרכה משופעת באלכסון לכיוון הנסיעה שלכם, יש נטייה להחרפת זווית הגלגול בגלל דחיסה של הקפיץ בצד הפנימי. במילים פשוטות, כשאתם על מדרכה עקומה, העגלה מתעקמת עוד יותר ושוקעת לצד הפנימי של השיפוע. לא סוף העולם אבל אם יש לכם נסיעה ארוכה בזווית הזאת, אתם תרגישו אותה בידיים אלא אם תטרחו לנעול את הגלגלים הקדמיים.

להשוואת מחירים לחצו כאן.

Bugaboo Bee 5
זוהי הגרסה החדשה ביותר של בוגבו שכוללת שינויים קלים מדגם הבי 3, והיא העגלה היקרה ביותר מבין המגוון שבמבחן זה.
זהו טיולון דו כיווני, בכך ניתן לסובב את העגלה כך שהתינוק פונה אל ההורה, כשניתן להשכיב את משענת הגב עד לשכיבה כמעט מלאה. למעוניינים בסל שכיבה, בוגבו משווקת בארץ סל המתאים לשלדה כך שניתן לגדול עם העגלה אך מבחינה תקנית אין צורך.
לאורך השנים גודל הילד משתנה ובדגם זה ניתן להאריך את גובה המשענת ואת המושב כך שהעגלה יכולה לגדול עם הילד - קונספט נאה אך באחד הניסיונות שלנו להאריך את המושב פירקנו אותו ממקומו וכעת הוא יושב משוחרר על המסילה במקום להינעל במקומו.


אם נצטרך לבחור סעיף אחד בעגלה הזאת שמפריע לנו זו רמת החשיפה לסביבה שנוסע העגלה ירגיש. מבחינתנו עגלה שנותנת ראש שקט להורה היא כזו שבה הוא לא חשוף לרוחות מכל הצדדים, ובמקרה שבו הפעוט מוריד את חגורת הבטיחות ברמה כלשהי, אנחנו עדיין יודעים שהמקום היחידי שהוא יכול לזוז אליו הוא קדימה במושב. בבוגבו בי 5 יש הרגשה שאם הוא ישען מספיק הצידה, הוא ימצא את עצמו על הרצפה ליד העגלה, וזה כי אין שום דבר שמונע ממנו לעשות זאת חוץ מהחגורה שחייבת להיות הדוקה כראוי.

חגורת הבטיחות היא אחת מיני נקודות רבות שבהן אפשר לראות את ההבדל באיכות בין העגלות. בכך, במקום רצועה דקה המונחת על העגלה, כאן ישנן רצועות עבות, לא רחבות מדי, עשויות חומר נעים המוחזקות באוויר כשהחגורה לא נעולה, כדי לאפשר להכניס את הילד לעגלה מבלי שישב על החגורות עצמן - מטרד קטן אך מוכר לכל הורה. תשומת הלב לפרטים היא לרוב מקור ההבדלים בין עגלות יוקרתיות לזולות.



בבי 5 נוחות הנסיעה היא הטובה ביותר משאר העגלות. עם גלגלי גומי המספקים אחיזה מעולה בכל פניה, ללא החלקה של הגלגלים הקדמיים בין אם בפניה או בנסיעה בשיפוע על הצד - מכה רווחת בחלק מהיישובים בארץ. לכל גלגל ישנו בולם זעזועים עצמאי זהה בגודלו לאחר, כך שישנו שיכוך מלא ואחיד בכל קצוות העגלה. להבדיל מעגלות אחרות, כאן אין הטייה מובהקת למשקל לאחור כשהעגלה מרגישה מאוזנת מבחינת חלוקת המשקל - עובדה שתורמת רבות לנוחות הנסיעה.

העגלה מרגישה בדיוק כמו שהיא נראית - קטנת מימדים וקופמפקטית. גובה הישיבה כמוך למדי כך שאל תצפו לשטח אחסון נרחב בחלקה התחתון, אך ההורים הגבוהים לא צריכים להיות מודאגים, לפחות לא מגובה הידית כי זו ניתנת לכיוונון כך שגם משתמש בגובה 1.95 יוכל לנהוג בעגלה בלי להתכופף.

בוגבו אוהבת לציין שמנגנון הקיפול ניתן לתפעול ביד אחת אך הדבר חצי נכון. כדי לקפל את העגלה יש ללחוץ ולמשוך על כפתור ובו זמנית למשוך את המתג. את זה יש לעשות בכל צד של העגלה אך לא חובה לעשות זאת בו זמנית. עם זאת, המתג בצד שמאל אינו נוח בעליל ללחיצה ביד ימין ולהיפך. אז כן, זה אפשרי אבל ממש לא מתוכנן לתפקד היטב בצורה הזו. לאחר משיכת המתגים בשני הצדדים, העגלה תקרוס לתוך עצמה ותישאר מקופלת.



להבדיל משאר העגלות, כאן אין מנעול כלשהו שמונע מהעגלה להיפתח. כדי לפרוס את העגלה יש ללחוץ עם קצה כף הרגל על רגיל הבלם ולמשוך בו זמנית את ידית ההיגוי. את הפעולה הזו אפשר לבצע בלי בעיה ביד אחת, אך נתקענו שוב ושוב בבעיה להכניס את הרגל למקום הנכון.

הבוגבו בי 5 היא עגלת פרימיום שנראית ומרגישה כמו מוצר יוקרתי ומובחר לעומת השאר, אך הדבר בא במחיר, שכן היא עולה כפול ואף פי 3 שלוש מחלק מהמתחרות. השאלה הטבעית תהייה, האם היא נותנת תמורה כפולה ומשולשת? והתשובה היא מן הסתם שלא כי כל העגלות מסוגלות לקחת את אותם הילדים, באותו טווח משקל ועל אותם משטחים. ההבדל מתחיל ונגמר בחוויית השימוש.

נסיעה נוחה יותר, התאמה אישית של צבעי החלקים השונים לפי טעם אישי, חגורת בטיחות מתרוממת אוטומטית, היכולת להפוך את כיוון הנסיעה, גלגלי גומי, מתלים נפרדים לכל גלגל - כל אלה עולים כסף וכל אלה מתבטאים בסעיף אחד וחשוב שהוא נוחות השימוש, והבוגבו בי 5 היא הטובה ביותר בו.

להשוואת מחירים לחצו כאן.

Britax B-Agile Plus 2017
למרות שאינה הכבדה ביותר, הברייטקס הייתה העגלה הקשה ביותר להיגוי מבין הארבע, כשהיא הרגישה כבדה למדי בחלקה הקדמי. הברייטקס היא העגלה המאסיבית והסגורה ביותר מבין המגוון, בכך היא עוטפת את הנוסע הקטן משלושה כיוונים כך שכמעט ואין כניסת רוח מהסביבה, ואין סכנה שייפול לאחד הצדדים. הרתמה עשויה מחומר שהוא נעים בצורה סבירה אך לא מעבר, בכך אל תצפו מהילד להתלטף עם החגורה אבל גם לא לדחות אותה בטענה שהיא מגרדת.

החלק הקדמי של העגלה משמש כמדרגה לפעוט לטפס דרכה אל המושב שלו, כשניתן להרים את אותו חלק ולהפוך אותו להדום - תכונה שילדים אוהבים מאוד.



התאכזבנו לגלות שבברייטקס אין כל בולמי זעזועים בגלגלים האחוריים - אולי הציר החשוב ביותר מבין השניים מכיוון שהוא זה שעומד בעומק המשקל של העגלה ובחבטות שהציר האחורי סופג בזמן שיורדים עם העגלה במדרגות. כן נאמר שלמרות היעדר הבולמים, נוחות הנסיעה טובה למדי, בעיקר בזכות הגלגלים האחוריים הגדולים.

תא המטען מרווח למדי ונגיש, כל עוד הכיסא במצב ישיבה, במידה והילד שוכב בעגלה, היא לא נגישה כמו כל עגלה אחרת. החופה תספק צל רב לתינוק כשישנו חלון בחלקה העליון אך מיקומו מאפשר להציץ על הילד רק כשהחופה 70% פתוחה ולא עד הסוף. בעגלה של בייבי ג'וגר למשל שאינה חלק מהמבחן הזה ודומה להפליא לזו של ברייטקס, פתרו את הבעיה הזו על ידי הוספת חלון נוסף. לא ידוע לנו מי העתיק ממי, רק חבל שלא העתיקו את הסעיף הזה.

מנגנון הקיפול כאן הוא המסובך ביותר מבין המגוון. כדי לקפל את העגלה, יש ללחוץ, להחזיק ולדחוף כפתור בצד ימין בחלק התחתון של העגלה, עד שיכנס לתושבת שלו וישמע קליק - משהו שלא קורה תמיד. לאחר מכן אפשר למשוך את ידית הקיפול הממוקמת במרכז המושב. הפתיחה יותר מסורתית, רק לשחרר את התפס ולפתוח.

להשוואת מחירים לחצו כאן.

והמנצחת היא
כל אחת מארבעת העגלות יכולה לשאת את ילדכם באותה מידה, כך שברמה הבסיסית ביותר כל העגלות נולדו זהות. מה שמשתנה בין עגלה לעגלה זו חווית השימוש ואורך חיי המוצר. בכך, עגלת הבוגבו מרגישה גם לאדם שמעולם לא פגש בחייו עגלת תינוקות, מוצר איכותי. אך בהשוואה למחיר שלה, במיוחד אם בוחרים לקנות סל שכיבה (אמבטיה) היא מייצגת עלות משמעותית מסל הקניות לילד הרך, מבלי שתספק איזשהו ערך מוסף אמיתי, למעט זה שנתפס על ידי ההורה כבעל ערך. אז כן, אפשר לבחור מבין אלף אפשרויות שונות של צבעים לחלקים השונים, וכן היא נחשבת סמל סטטוס כאחת העגלות היקרות בשוק, אך בסופו של דבר היא מאפשר להסיע את התינוק ממקום למקום בדיוק כמו שאר העגלות, רק ללא העידון והדיוק של מוצר שבמחקר ובפיתוח שלו הושקעו משאבים רבים.



לאלו שרוצים את מה שנראה כלפי חוץ כטוב ביותר ומוכנים להשקיע אלפי שקלים בכך, הבוגבו בי 5 היא העגלה בשבילכם. מצד שני, הביבה M היא עגלה בסיסית עם תכונות מפתיעות. יש לה בולמי זעזועים בכל הגלגלים, תא מטען לא רע, חופה המקנה צל נרחב במיוחד, היא מגיעה עם פגוש, שק שינה (לחורף) ומחזיק כוסות כבר באריזה, וכל זה עולה חצי מהעגלה הבאה בתור.
זה נכון שהשלדה מעט דקה, שחגורת הבטיחות מרגישה זולה מאוד ושהגלגלים קטנים. אך היא מספקת חווית נסיעה נוחה, נעימה ויש לה את כל התכונות החשובות בטיולון ומעל הכל - היא לא יקרה בכלל. אם בכל זאת נתעכב על סעיף אחד, מבחינתנו יש לה חיסרון בולט מרכזי והוא העובדה שאין לה סל שכיבה זמין לרכישה. לא בארץ ולא בעולם - שזה משהו שהורים טריים רבים מאוד אוהבים. כך שאם אתם מתכוונים להשתמש בה כעגלת Newborn, אתם יכולים לעשות זאת מבחינה טכנית, העגלה נשכבת למידה הרצויה, וזה בסדר גמור. אך אם אתם מתכוונים להשתמש בה כטיולון, נוכל לומר בבטחון רב, שמבין הטיולונים שבדקנו, ה-Biba M היא הבחירה המשתלמת ביותר.