בועידת המפתחים השנתית שהתקיימה בשבוע שעבר, ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה על מגוון מוצרים חדשים, ביניהם ה- Apple Vision Pro: משקפי מציאות מועשרת. אבל המילים בינה מלאכותית ו-AI כמעט ולא נשמעו במהלך אירוע הפתיחה וזה היה בולט. האם אפל עומדת להחמיץ את הטרנד הטכנולוגי הבא בזמן שגוגל ומיקרוסופט מנהלות מירוץ חימוש מול OpenAi?
אפל משלבת כבר שנים בינה מלאכותית בטכנולוגיות שלה והשנה הציגה מספר תכונות חדשות כמו סינון שיחות, תמלול דואר קולי ותיקון שגיאות כתב אוטומטי. בנוסף, מערכת ההפעלה החדשה visionOS משתמשת ברשת עצבית כדי לסרוק את הפנים של המשתמש וליצור אוואטר דיגיטלי.
בנוסף, לאקו סיסטם הנרחב של אפל בשילוב עם תוכנות צד שלישי יש יתרון על פני המתחרות. היכולת להשתמש ב-Copilot של מיקרוסופט ב-365, Bard של גוגל ו-Workspace ואת ה-Generative Fill in Photoshop של Adobe בשילוב בין המק, האייפון ומשקפי ה-Vision Pro בהחלט יכול לקסום לחובבי המותג.
יחד עם זאת, במקום להכיר בבינה מלאכותית כתחום שצומח במהירות, אפל דואגת להדגיש שהעתיד לדעת החברה, מצוי בתחום המציאות המדומה. זה מעניין מכיוון שזאת לא חברה שלוקחת סיכונים טכנולוגים ומשקיעה שנים בפיתוח מוצר וחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר על פני הרצון להוית הראשונה בשוק. אפל היא גם לא חברת נתונים כמו גוגל ומיקרוסופט שמסתמכות על מנועי החיפוש שלהן כמוצר מרכזי ולכן משקיעות בפיתוח הבינה המלאכותית שלו.
קיים סיכון ממשי שאפל תישאר מאחור. העוזרת הקולית סירי כבר נראית לא רלוונטית אל מול הסגירה של קורטנה לטובת Bing Search המופעל על ידי GPT-4, גוגל שילבה את מחולל התמונות מבוסס הבינה המלאכותית Adobe Firefly ב-Bard אבל אפל לא ממהרת לחשוף שיתופי פעולה עם חברות אחרות.
לאור העובדה שאפילו מטא של מארק צוקרברג לא הצליחה כמו שחשבו, במחיר של 3,500 דולר זה מרגיש שה-Vision Pro של אפל נועד להיות, לפחות נכון לעכשיו, נישה בתוך נישה.