חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה

הטוב
  • זום ענק
  • מצב וידיאו מצטיין
  • סופר מאקרו מצטיין
  • ייצוב תמונה, זיהוי פנים
  • מהירות ונוחות
  • מסך מפרקי גדול ואיכותי
הרע
  • ארגונומיה לא מושלמת
  • עינית לא איכותית
  • רעש מובחן החל מ-ISO 125
  • עדשה רחבה לא רחבה מספיק (36 מ"מ)
בשורה התחתונה

הקנון S5 מצאה חן בעינינו מאוד. היא עשירה בפונקציות ופיצ'רים, מהירה ונוחה והתמונות שהיא מצלמת טובות ויפות. נטינו לסלוח לה גם על המוזרויות הקטנות שלה, כמו מיקומם הלא נוח של כפתורי הפלאש והמקרו ושל כרטיס הזיכרון.

צלמים חובבים עם נטיות אמנותיות ימצאו בה כלי ורסטילי ונוח להפליא, וגם משתמשים אחרים המצלמים בעיקר במצב האוטומט, שמוכנים לקבל את הסרבול היחסי תמורת הזום הגדול, יצליחו להוציא אתה תוצאות טובות במצב האוטומטי. השיפורים שהיא מציגה לעומת הדגם הקודם, ה-
S3, אמנם מינוריים יחסית – בעיקר מסך גדול יותר, עוד 2 מגה פיקסל, חיבור לפלאש חיצוני וזיהוי פנים (ובמחיר עלייה במשקל ב-40 גרם וחיי הסוללה מקוצרים מעט), אבל לנוכח הפרש המחיר הזעום בין שני הדגמים, הS5- נראית לנו בחירה מצוינת.

הקדמה

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

איכות התמונה של הקנון S5 טובה מאוד, בעיקר ב-ISO נמוך. כשצילמנו בחוץ הצבעים היו טובים, החשיפות נכונות כמעט תמיד והתמונות נראו חדות ועשירות בפרטים. הרעש הדיגיטלי הופיע קצת מהר משציפינו (החל מ 125ISO-הוא כבר די מורגש) אך עדיין בהדפסות סטנדרטיות התמונות יצאו יפות מאוד ברוב המקרים.

בצילומי פנים עדיין קבלנו תמונות עם צבעים וחשיפות טובים, אבל הגרעיניות החלה להיות מורגשת. כשהרמנו את הפלאש (שלא קופץ לבד, אלא מופיעה הודעה על המסך שיש להרימו) קבלנו תמונות מוארות היטב ובאופן אחיד. כשצילמנו אנשים עם הפלאש הופיעה תופעת העיניים האדומות, אך לקנון S5 יש מנגנון לתיקון תופעה זו והוא עובד היטב. באופן כללי, גם צילום במצב האוטומטי מניב תוצאות יפות ברוב המקרים.

מייצב התמונה האופטי עושה עבודה טובה, במיוחד בצד הטלה של העדשה, ומאפשר לקבל תמונות חדות גם במהירות תריס נמוכה יחסית. המייצב כולל שלוש אפשרויות: ייצוב תמידי, גם בזמן התצוגה; ייצוב יחידי – רק בזמן הצילום עצמו, החוסך בחיי הסוללה; וכן ייצוב
Panning המסייע לקבל תמונה חדה בצילום עצמים נעים עם תנועת המצלמה.

מצב המאקרו של ה-
S5 מצוין, והמצלמה מתמקדת על עצמים ממרחק מוצהר של 0 סנטימטר בצד הרחב של העדשה (במצב סופר מאקרו).

בדקנו גם את פונקצית זיהוי פנים, שהולכת והופכת לסטנדרטית במצלמות החדשות בחברות המובילות. גם כאן הקנון
S5 עושה עבודה טובה וזיהוי הפנים עובד יפה, ותמונות האנשים שצילמנו יצאו בחשיפה נכונה ומדויקת.

טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

מצב הוידיאו מצטיין גם הוא. המצלמה מצלמת ברזולוציה של עד 640x480 ובקצב של 30 פריימים לשנייה. מייצב התמונה פעיל גם כאן, והתוצאה היא וידיאו רציף וחלק באיכות מעולה, בעיקר בתאורה טובה. בזכות שני מיקרופונים זעירים הממוקמים בחזית המצלמה הסאונד הוא סטריאופוני ויוצא דופן באיכותו. שמנו לב גם שהזום אטי יותר מאשר במצב צילום סטילס, כך ששימוש בו לא ייראה קופצני – עוד נקודת זכות למהנדסים של קנון.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

גוף המצלמה עשוי פלסטיק בצבעי שחור ואפור כהה, והוא מסיבי וחזק. אחיזת המצלמה נוחה למדי בזכות הגריפ (אם כי לא נוחה כמו הפוג'י S6500, ומשקלה, 450 גרם ללא סוללות, מעניק הרגשה של יציבות ומסיביות. עיצוב המצלמה נאה ומשדר חדשנות ופונקציונאליות מרובה.

על כל שטח הגוף של הקנון
S5 פיזרו המהנדסים של קנון שפע של כפתורי שליטה, מכל כיוון ובכל פינה. בעוד שריבוי הכפתורים מבורך וחוסך התעסקות וחיטוט בתפריטים, הרי שמיקומם של הכפתורים לא תמיד נוח ואינטואיטיבי. בגב המצלמה, ליד המסך נמצאים כפתורי התפריט, התצוגה, הפונקציות והאישור וגם כפתור ISO, כפתור ששמחנו במיוחד לראות במצלמה שאינה SLR. קצת מעל נמצא מקש הניווט הלחיץ לארבעה כיוונים, שכפתוריו קטנים מעט אך נוחים בסך הכול. עדיין בגב המצלמה נמצא כפתור הקלטה לצילום קטעי וידיאו, וכפתור נוסף המאפשר לקטלג את התמונות שצילמתם לפי נושאים.

בגלגלת המצבים שבחלקה העליון של המצלמה יש שפע של מצבי צילום, החל מאוטומט, דרך האפשרויות הידניות השונות, כולל מצב
Manual לשליטה ידנית מלאה, מצב סצנות, וידיאו ועד מצב Custom המאפשר ליצור מצב אישי לפי העדפתו של המשתמש. ליד הגלגלת נמצא כפתור ההפעלה שהוא מין מתג דו-כיווני, למצב צילום ולמצב צפייה. כפתור הכיבוי הקטנטן נמצא מעל כפתור ההפעלה והגישה אליו אינה נוחה. גם המקש השולט על אפשרויות הפלאש ממוקם במיקום לא נוח, בחלקה השמאלי העליון של המצלמה. כפתורי המאקרו והפוקוס הידני נדדו אל קדמת המצלמה, צמוד לעדשה. יש הרגשה שהמהנדסים של קנון ניסו להכניס כמה שיותר כפתורים, אבל לא תמיד בחרו במקומות הנכונים.

הזום הענק (
X12) מדויק, מהיר ושקט במיוחד, ותענוג להשתמש בו. גם הפוקוס האוטומטי מהיר יחסית, אם כי מפספס לפעמים בתאורה חלשה ומתקשה להתמקד בחושך, למרות נורת העזר.

המסך של ה-
S5 מהווה שיפור עצום לעומת הדגם הקודם (S3), שהיה קטן ולא איכותי. ה-S5 מתהדרת במסך גדול בן 2.5 אינטש חד ומפורט בזכות 207 אלף הפיקסלים שבו, וכמו בדגם הקודם גם הוא מפרקי ומתכוונן – אידיאלי לצילום תמונות מזוויות לא שגרתיות. המסך מתמודד לא רע באור שמש ישיר, אך למי שזה לא מספיק ישנה גם עינית אלקטרונית. דווקא כאן אין בשורות גדולות – העינית האלקטרונית, כמו ברוב אחיותיה דמוית ה-SLR, לא איכותית ולא מפורטת מספיק
(115 אלף פיקסלים בלבד) וטובה בעיקר לקומפוזיציה ופחות למיקוד מדויק.

ממשק המשתמש של הקנון
S5 הוא הממשק המוכר והטוב של קנון, והניווט בו אינטואיטיבי ונוח. הרבה גרפיקה לא תמצאו כאן, אבל התפריטים מפורטים, ברורים ואינפורמטיביים, וכל המידע נמצא היכן שהיית מצפה ממנו להיות. שמחנו לראות דברים כמו היסטוגרמה בזמן אמת וכן פרופילי צבע, שמלבד הפונקציות השגרתיות כמו שחור-לבן וספיה ישנן גם הדגשות של צבע ספציפי, הבהרת צבע העור או הכהתו ועוד. עוד אהבנו את התכונה שגם במצב האוטומטי לגמרי, המצלמה מנדבת מידע בזמן כל צילום לגבי מהירות התריס, הצמצם וה-ISO.

כמו בדגמים אחרים של קנון, מיקום כרטיס הזיכרון מעצבן – מתחת למכסה הסוללות, מה שאומר שחייבים לכבות את המצלמה לפני החלפת הכרטיס, ושאי אפשר להחליף כרטיס בזמן שהמצלמה על החצובה.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
גרף ויזואלי המציג ניתוח של גווני התמונה (לפי גווני היסוד RGB) או של כמות האור - האזורים הכהים לעומת הבהירים בתמונה. באמצעות ההיסטוגרמה ניתן, עוד לפני המעבר למסך המחשב, לנתח את התמונה ולראות אם יש בה אזורים חשוכים לחלוטין (ייוצגו באמצעות עמודות גבוהות בצד השמאלי) או שרופים (עמודות גבוהות בצד הימני), וכך לכוון מחדש את נתוני הצילום כדי לקבל תמונה מאוזנת וחשופה כראוי.   מצלמות רבות מציעות היסטוגרמה בזמן אמת, שמאפשרת כיוון מדויק של התמונה עוד טרם הצילום.
אפקט המדמה תמונה ישנה, בגוונים חומים. קיים כמצב צילום מובנה בחלק מהמצלמות, וגם כפילטר בתוכנות לעיבוד תמונה. שימו לב, תמיד כדאי לצלם תמונה בצבע מלא ולהפוך אותה לספיה לאחר מכן בתוכנה, משום שתמונה שצולמה מראש בספיה (או בשחור לבן) לא ניתן להחזיר לצבעים מלאים.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

מבחינת ביצועים ומהירות, הקנון S5 מפגינה ביצועים טובים. היא מוכנה לצילום מרגע הדלקתה תוך פחות מ-1.5 שניות, וזמן המחזור בין תמונה לתמונה הוא 1.7 שניות ללא פלאש וטיפה יותר מ-2 שניות עם פלאש. תוסיפו לזה את הזום המהיר במיוחד ואת התפריטים הזריזים, וקבלתם מצלמה שנעים מאוד לעבוד אתה. יוצא מן הכלל הוא הצילום המתמשך, שמשום מה נופל  מזה של ה-S3, והקצב הלא מרשים הוא תמונה אחת בשנייה.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

קנון S5 פועלת על 4 סוללות AA ומשיגה משך פעולה מרשים של עד 450 תמונות.

המצלמה נמסרה לסקירה באדיבות חנות ציוד הצילום רואים עולם

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image
מילון מונחי מצלמות
הצג הכל >>