חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה

אוריה גנור | 28.02.2008
הטוב
  • עדשה רחבה 28 מ"מ
  • מסך מצוין באור שמש
  • מייצב תמונה יעיל
  • פוקוס מהיר
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
הרע
  • חשיפות לא מדויקות בתאורה קונטרסטית
  • פורמט וידיאו לא סטנדרטי
  • מקרו לא מרשים
בשורה התחתונה

FX33 של פנסוניק  ראויה לציון בעיקר בגלל העדשה הרחבה, 28 מ"מ, והמייצב האופטי המוצלח. היא לא מבריקה בשום פרמטר (למעט אולי חיי הסוללה המעולים שלה), אבל בסך הכל עושה עבודה טובה, עם איכות תמונה טובה בדרך כלל ושימוש נוח. אם אתם שוקלים לקנות אותה, כדאי שתבדקו גם את Canon Ixus 860 שמציעה תכונות דומות במחיר דומה – אחת מהן בטח תתאים לכם.

הקדמה

FX33 מצטרפת לאחיותיה הגדולות לסדרה הקומפקטית והמעוצבת של פנסוניק, שכוללת את הדגמים FX100 ו-,FX55 שבהתאם למגמה ההולכת ומתפשטת מציעות גם הן עדשה רחבת זווית (28 מ"מ), מייצב תמונה כפול ועוד.

FX33 היא מצלמה סופר קומפקטית בצבעי שחור-מט וכסף, בעיצוב אלגנטי עם קימורים עגולים ונאים. היא כוללת חיישן CCD בגודל 2.5 אינטש המפיק 8.1 מליון פיקסלים, עדשת Leica עם טווח זום של 28-100 (X3.6(, מייצב תמונה אופטי כפול, המכונה MEGA O.I.S, מסך בגודל 2.5 אינטש ועוד. היא מצלמת על כרטיסי זיכרון מסוג SDHC, MMC ו-SD ופועלת על סוללת ליתיום-יון.

מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

בזכות עדשת Leica, איכות התמונות טובה – הן חדות ועשירות בפרטים, וב-ISO נמוך גם נקיות וכמעט נטולות רעשים. עם זאת, באור יום שמשי מצאנו שהמצלמה מתקשה להתמודד עם סצנות קונטרסטיות, ונוטה לשרוף חלקים בהירים ולהכהות יתר על המידה אזורים מוצלים – כנראה שהשמש הארצישראלית קצת חזקה מדי בשבילה. ביום מעונן או בצל התוצאות טובות בהרבה; וגם בתוך הבית התמונות יצאו טובות ובצבעים טובים.

הפלאש מבזיק רק כשצריך ומאיר את השטח באופן אחיד. כאן גם אפשר להתרשם מיכולותיו של המייצב האופטי, שעושה עבודה טובה ועוזר להפיק תמונות חדות ויציבות גם במהירויות תריס נמוכות מאוד. בערכי ISO הגבוהים מ-400 הרעש מורגש ומשמעותי, ועדיף להפעיל את הפלאש או להשתמש בחצובה עם ISO נמוך יותר.

צילום המקרו סטנדרטי ולא מאוד מרשים, והמצלמה מצליחה להתמקד בעצמים ממרחק של 5 ס"מ בצד הרחב של העדשה.

בזכות עדשת Leica, איכות התמונות טובה – הן חדות ועשירות בפרטים, וב-ISO נמוך גם נקיות וכמעט נטולות רעשים. עם זאת, באור יום שמשי מצאנו שהמצלמה מתקשה להתמודד עם סצנות קונטרסטיות, ונוטה לשרוף חלקים בהירים ולהכהות יתר על המידה אזורים מוצלים

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

איכות קטעי הוידיאו של ה-FX33 טובה מאוד. ברזולוציה מקסימלית, 640X480 ובקצב של 30 פריימים לשנייה התמונה חלקה וזורמת והצבעים טובים, בעיקר באור יום, אבל גם בתוך החדר.

הסאונד נשמע עמום מעט אבל בעוצמה טובה. המגרעת העיקרית של הוידיאו במצלמה הזו הוא הפורמט: המצלמה משתמשת בפורמט Quick-Time הלא-סטנדרטי, שדורש תוכנה ייעודית כדי לצפות בו. הקבצים גם כבדים יחסית ולכן תופסים מקום רב על כרטיס הזיכרון, 62 מגה לקובץ בן 54 שניות.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

FX33 היא מצלמה קלה לאחיזה (132 גרם) ונכנסת בקלות לכיס החולצה, והחומרים ממנה היא עשויה נעימים למגע. באופן כללי נראה שזו מצלמה עמידה ובנויה היטב, גם אם לא מסיבית מדי. נקודה לגנותה הוא המסך, שבולט מעט מגוף המצלמה ועקב כך חשוף יותר לשריטות או שברים. הכפתורים השונים קצת קטנים, אבל מגיבים היטב ובסך הכול נוחים.

הזום מתבצע על ידי חוגה המקיפה את כפתור הצילום, ופועל באופן שקט וחלק, אם כי מעט אטי. גלגלת המצבים ממוקמת בצורה לא סטנדרטית: היא שקועה בגוף המצלמה, בחלק העליון הימני של גב המצלמה, ורק 3 מצבים גלויים בכל פעם – לאו דווקא נוח, שכן כדי לחפש מצב מסוים אין לדעת אם צריך לסובב את הגלגלת ימינה או שמאלה. מצבי הצילום כוללים צילום אוטומטי המאפשר שליטה על פרמטרים שונים; צילום המכונה "אוטומט אינטליגנטי" המזהה בעצמו את מצב הצילום וקובע את כל הפרמטרים באופן אוטומטי לחלוטין; מקרו; סצנות; וידאו; והדפסה.

ממשק המצלמה נוח, ברור ואינטואיטיבי מאוד, עם טקסט גדול וקריא ותגובה מהירה. דרך מקש ה-Func, הממוקם ליד מקשי הניווט, אפשר לשלוט בצורה מהירה על פרמטרים שכיחים (בדומה למקש ה-F במצלמות פוג'י), כגון איזון לובן, ISO, גודל התמונה ואיכותה, מצב המייצב וצילום מתמשך. ביחס למצלמה שמתהדרת בפונקציית צילום אוטומטי לחלוטין, FX33 מציעה אפשרויות שליטה מגוונות למדי. תכונה נוספת ושימושית היא Intelligent ISO, המאפשרת הגבלת ה-ISO המקסימלי כדי למנוע קבלת תמונות מגורענות.

תפריט הסצנות מופיע בצורת טבלת אייקונים קטנים, שבחירה באחד מהם ולחיצה על מקש Display מוביל להסבר טקסטואלי על הסצנה ומתי כדאי להשתמש בה. בסך הכל ישנן 22 סצנות, מספר מכובד בהחלט, ובהן כמה לא שגרתיות כגון צילום אוכל, צילום תינוקות, צילום חיות מחמד, צילום מתחת המים ואפילו צילום דרך חלון המטוס (!).

מערכת המיקוד מהירה מאוד, ומאפשרת לקבוע היכן תהיה נקודת המיקוד, כמה נקודות מיקוד תהיינה וכן מצב זיהוי פנים. התרשמנו מאוד מביצועי הפוקוס האוטומטי גם באור חלש ואף בחושך, שכן בעזרת תאורת העזר למיקוד הפוקוס היה מהיר ומדויק מאוד.

המסך איכותי ומפורט מאוד (207 אלף פיקסלים), ומתמודד מצוין עם אור שמש ישיר – אחד הטובים שראינו. ישנה אפשרות שהמסך יכוון את הבהירות שלו באופן אוטומטי (אם כי לא על ידי חיישן אלא על פי הסצנה שנבחרה), וכן פונקציה שמעלה דרמטית את הבהירות ובכך מאפשרת זווית צפייה רחבה במיוחד – זה אולי יכול להיות שימושי לצורך צילום בזוויות לא שגרתיות.

ממשק המצלמה נוח, ברור ואינטואיטיבי מאוד, עם טקסט גדול וקריא ותגובה מהירה. תפריט הסצנות מופיע בצורת טבלת אייקונים קטנים, שבחירה באחד מהם ולחיצה על מקש Display מוביל להסבר טקסטואלי על הסצנה ומתי כדאי להשתמש בה

גלגלת המצבים ממוקמת בצורה לא סטנדרטית: היא שקועה בגוף המצלמה, בחלק העליון הימני של גב המצלמה, ורק 3 מצבים גלויים בכל פעם – לאו דווקא נוח, שכן כדי לחפש מצב מסוים אין לדעת אם צריך לסובב את הגלגלת ימינה או שמאלה.  המסך איכותי ומפורט מאוד ומתמודד מצוין עם אור שמש ישיר – אחד הטובים שראינו

צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

FX33 נדלקת ומוכנה לפעולה אחרי כמעט 3 שניות, זמן מעט אטי. בין תמונה לתמונה היא משיגה קצב זריז מאוד של 0.54 שניות ללא פלאש, שמתארך לכמעט 5 שניות עם פלאש. ראוי לציין שהשהיית התריס (Shutter lag, הזמן שבין הלחיצה על הדק הצילום לבין בצילום בפועל) קצר מאוד, מה שעושה אותה אידיאלית לצילומי ילדים ושאר צילומים שדורשים תגובה מהירה. בצילום מתמשך היא משיגה קצב ממוצע של 1.8 תמונות בשנייה.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

עם סוללת ליתיום נטענת המסופקת עם המצלמה, הצלחנו לצלם למעלה מ-700 תמונות, יותר ממחציתן עם פלאש – זמן סוללה מצוין. על מסך המצלמה ישנו מחוון המציין בזמן אמת מה מצב הסוללה. טעינת הסוללה מתבצעת בעזרת מטען חיצוני המצורף לערכה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply