חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - Fuji J50: לצלם המתחיל

ליאור אילוז | 12.11.2008
הטוב
  • זום אופטי גדול יחסית
  • נוחה לשימוש
  • סופר קומפקטית בנויה היטב
הרע
  • איכות תמונה ירודה בתאורה חלשה
  • מצב המקרו אינו יעיל
  • אין תכונות מתקדמות
בשורה התחתונה

הJ50- היא מצלמה פשוטה וחסרת יומרות שמוצעת במחיר נוח למדי. היא קטנה ונוחה מאוד לשימוש ומותאמת למשתמש המתחיל. בשל איכות התמונה הירודה בתאורה חלשה, ה-J50 תתאים לכם רק אם בכוונתכם לצלם בעיקר באור יום

הקדמה

ה-J50 מסדרת ה Finepix של פוג'י היא מצלמה סופר קומפקטית פשוטה שאינה כוללת תכונות מתקדמות, שנהפכו לסטנדרט במצלמות רבות בנות דורה, ובתמורה היא נמכרת במחיר נמוך יחסית ומציעה שימוש פשוט וקל.

למרות גודלה הקטן, ה-
J50 מצוידת בזום אופטי X5 ובמסך LCD גדול יחסית של 2.7 אינטש. ל-J50 רזולוציה של 8.3 מגה פיקסלים וחיישן CCD בגודל 1/2.5 אינטש.

ה-
J50 משתמשת בכרטיסי זיכרון מסוג SD, SDHC ו-XD, מופעלת על ידי סוללת ליתיום ונמכרת בגווני שחור-כסף או בכסף בלבד.

זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
6 מתוך 10

בתוך הבית, הפיקה הJ50- תוצאות סבירות למדי. הצבעים היו רוויים במידה מספקת ובחירת האיזון הלבן הנכון על ידי המצלמה הייתה מושלמת. עם זאת, התמונות לקו בגרעיניות, שאומנם ברוב המקרים לא גרמה לאיבוד פרטים אך בהחלט מנעו מכל התמונות שצולמו בבית להיות חדות. חשוב לציין כי עוצמת הגרעיניות תלויה בזום – ככל שהתקרבנו לאובייקט, זו גדלה בצורה משמעותית ואף החלה לפגוע בפרטי האובייקטים המצולמים.

גם יכולת המצלמה להתמקד על אובייקט מסויים לא הייתה טובה במיוחד. למערכת הפוקוס האוטומטי לקח זמן רב יחסית להתמקד על האובייקט, אפילו כאשר מרכזנו אותו. לעתים, למרות שהנחנו את נקודת הפוקוס בדיוק על האובייקט – ה-J50 בחרה להתמקד באיזורים מסביב לו.

הפלאש ב-
J50 דווקא עבד בצורה טובה ופיזר את האור בצורה שווה בחלל החדר וגם לא האיר את נושאי הצילום בצורה מוגזמת.

מחוץ לבית, באור יום, החלה ה-
J50 להראות סימני התאוששות. הגרעיניות נעלמה כליל וחדות התמונה השתפרה במידה. גם הצבעים המשיכו להיות רוויים ואפילו מערכת הפוקוס התאפסה על עצמה והתמקדה מהר יותר על האובייקט המצולם. עם זאת, ה-J50 התקשתה להתמודד עם אור השמש החזק, והאזורים מסביב לאובייקט סבלו מחשיפת יתר.

מצב המקרו ב-
J50 עלול לבלבל אתכם. נתחיל מכך שהוא אינו מצב מקרו של ממש אלא צילום תקריב. בנוסף, פוג'י מצהירה כי המרחק המינימלי מהעדשה לאובייקט הוא 5 ס"מ – דבר שהתגלה כלא מדויק. כמעט שלא הצלחנו להתמקד על אובייקט במרחק 5 ס"מ. בסופו של דבר התוצאות היו בינוניות ובמצב "מקרו" התקבלו תמונות מגורענות למדי.

נציין לחיוב את התמודדותה הטובה של ה-
J50 עם מניעת עיניים אדומות. לא נתקלנו בתופעה גם כאשר צילמנו במצב אוטומטי עם פלאש ומבלי שבחרנו בפונקציה להסרת עיניים אדומות.

Fuji J50
בתוך הבית הפיקה ה-J50 תוצאות סבירות למדי. הצבעים היו רוויים ואיזון הלבן היה מושלם. עם זאת, התמונות לקו בגרעיניות ולמערכת הפוקוס האוטומטי לקח זמן רב יחסית להתמקד על האובייקט. מחוץ לבית באור יום הגרעיניות נעלמה כליל וחדות התמונה השתפרה במידה

מצב בו חיישן המצלמה נחשף זמן רב מדי לאור בגלל צמצם פתוח מדי או מהירות תריס גבוהה מדי, וכתוצאה מכך התמונה יוצאת "שרופה", כלומר שהחלקים המוארים נראים לבנים לגמרי וחסרי פרטים.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

ה-J50 מאפשרת צילום וידיאו בקצב סטנדרטי של 30 פריימים לשנייה וברזולוציה אחת של 320x240 בלבד, הנמוכה מהסטנדרט המקובל של 640X320. בעת הצילום לא ניתן להשתמש בזום האופטי או הדיגיטלי. איכות הוידיאו טובה בסך הכול, וה-J50 מגיבה מהר מאוד לשינויי תאורה ומתאימה את איזון הלבן בצורה מושלמת. התמונה נקייה וחדה וגם הצבעים ממשיכים להיות רוויים בצורה טובה.

גם איכות הקול טובה. למרות רחשי רקע שהמצלמה לוכדת, אפילו במקומות השקטים ביותר, עדיין הקולות הרלוונטיים נשמעו היטב, לדוגמה של אנשים מדברים, מבלי שרעש הרקע יעלה עליהם ויפריע. גם הרמקול הפנימי, המיועד להשמעת הקול בעת הצפייה בוידיאו דרך המצלמה, מספיק חזק כדי לצפות בסרטונים דרך המצלמה.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ה J50 היא מצלמה סופר קומפקטית בעלת עיצוב נקי המשדר תחושת עמידות גבוהה מאוד בפני מכות ושריטות. כאשר שחררה פוג'י את סדרה J, היא הצהירה המצלמות בסדרה ידידותיות למשתמש המתחיל ואכן זאת התחושה העולה מהשימוש בה. הכפתורים מסודרים במקום המוכר, למעט חוגת המצבים שזכתה למיקום מפתיע. חוגת המצבים ממוקמת היטב בגב המצלמה באופן שמאפשר את סיבובה בעזרת האגודל, גם אם מחזיקים את המצלמה ביד אחת (ימין). גם הניווט בין תפריטי המצלמה הוא סטנדרטי לחיוב, עם כפתור OK אמצעי ומסביבו 4 כפתורי הניווט למעלה, ימין, למטה, שמאלה שהם גם מחיקת תמונה, פלאש, טיימר וצילום מקרו בהתאמה.

Fuji J50
ה J50 היא מצלמה סופר קומפקטית בעלת עיצוב נקי המשדר תחושת עמידות גבוהה מאוד, והיא נוחה וידידותית מאוד למשתמש המתחיל.



כדי להקל כמה שיותר על המשתמש המתחיל, החליטו בפוג'י לשים על החוגה פונקציות חשובות שבדרך כלל תמצאו בעומק תפריט המצלמה, כמו מייצב התמונה, זום דיגיטלי, הפחתת עיניים אדומות ועוד. כמובן שלמשתמש הוותיק יותר הדבר יראה מוזר, אך המשתמש המתחיל, כפי שפוג'י כיוונה, ירוויח מהסידור הזה.

ב-
J50 אין פונקציות מתקדמות, אך חשוב לציין כי היא מאפשרת צילום ידני בסיסי, המאפשר שינוי ה ISO בטווח 100-800, הגדרת פיצוי חשיפה והתאמה ידנית של איזון הלבן. כמו כן, תוכלו למצוא את מצבי הצילום הסטנדרטיים לסצינות מותאמות מראש, כגון צילום נוף, אובייקטים בתנועה, זיקוקים, שלג ועוד. בנוסף, ממשק המצלמה מלווה באייקונים נאים המבארים את מצבי הצילום ומקלים על המשתמש המתחיל.

ל-J50 אין עינית אך המסך המצויין מפצה על כך. בגודל 2.7 אינטש ורזולוציה של 230 אלף פיקסלים, המסך מציג תמונה ברורה וחדה ללא הפרעות של תאורה חזקה, גם באור יום.

Fuji J50
חוגת המצבים ממוקמת היטב בגב המצלמה באופן שמאפשר את סיבובה בעזרת האגודל, גם אם מחזיקים את המצלמה ביד אחת. ל- J50 אין עינית אך המסך המצוין מפצה על כך. הוא מציג תמונה ברורה וחדה ללא הפרעות של תאורה חזקה, גם באור יום

צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
זום דיגיטלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט המצולם באמצעות תוכנה פנימית תוך פגיעה באיכות התמונה. לכן, בבחירת מצלמה יש להתעלם מהזום הדיגיטלי ולהתמקד בזום האופטי בלבד.
כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

מרגע הדלקת המצלמה ועד שניתן לצלם חולפות 2 שניות בלבד. במידה שתצלמו ללא פלאש, הזמן בין תמונה לתמונה עומד על 3 שניות – מעט אטי אך עדיין מתקבל על הדעת למצלמות מסוגה. בצילום עם פלאש זמן ההמתנה בין תמונה לתמונה עולה ל-5 שניות, שזהו זמן ארוך יחסית בו המצלמה משותקת ולא ניתן לבצע שום פעולה.

ל-
J50 מצב צילום מתמשך אחד בלבד, הנקרא Top 3 וכשמו כן הוא, מאפשר לצלם 3 תמונות ברציפות. המילה ברציפות במקרה הזה היא אינה רלוונטית בעליל שכן הזמן שלוקח בין תמונה לתמונה, בעוד כפתור הצילום לחוץ ללא הרף, הוא כ-2 שניות, ללא פלאש.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

ה-J50 מצוידת בסוללת ליתיום דקה שאפשרה לנו לצלם יותר מ-300 תמונות, כאשר לפחות חצי מהן עם פלאש. כמו כן צולמו כ-10 סרטונים קצרים של עד דקה אחת כל אחד.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply