חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - Panasonic FZ28: סופר זום לכולם

הטוב
  • איכות תמונה כללית מצוינת
  • מייצב תמונה אפקטיבי
  • זום אופטי 18x
  • וידאו HD איכותי
  • ארגונומיה נוחה, ממשק ידידותי ומהיר
  • זיהוי פנים גם בפרופיל
  • מסך ועינית אלקטרונית איכותיים
  • ביצועים זריזים בדרך כלל
  • משך פעולת סוללה ארוך
הרע
  • רעש דיגיטלי גם ב-ISO נמוך
  • הפלאש לא תמיד מאיר מספיק את הסצנה
  • מערכת מיקוד לא עקבית
  • איכות קול בינונית בוידיאו
בשורה התחתונה

פנסוניק עושה זאת שוב: FZ28 היא מצלמת סופר זום פשוט מצוינת. היא ורסטילית במיוחד, נוחה לשימוש בכל אספקט, ובעיקר מפיקה תמונות נהדרות ברוב המצבים ואפילו מצלמת וידיאו ב-HD. מהיתרונות שלה יוכלו ליהנות לא רק צלמים חובבים אלא גם אנשים שמעוניינים במצלמה עם זום גדול ותכונות מתקדמות – בזכות ההפעלה הפשוטה והתמונות הנפלאות שמתקבלות במצב האוטומטי. במבט קרוב תוכלו למצוא פגמים בתמונה, אבל לדפוס סטנדרטי ולצפייה רגילה התוצאות מצוינות.


מסיבות שאינן ברורות לנו, על פי המחיר הרשמי של היבואן, FZ28 עולה כיום קצת פחות מהדגם הקודם
(
FZ18), ומציעה הרבה יותר: חיישן גדול יותר, צילום וידיאו ב-HD ועם זום פעיל, מסך גדול יותר ועוד. במחיר הזה ועם התכונות הללו, לא היינו חושבים פעמיים, וה-FZ28 מבחינתנו מומלצת בחום.

הקדמה

FZ28 של פנסוניק היא דגם ההמשך של קודמתה FZ18 שהייתה מצלמה מוצלחת ופופולרית מאוד. במבט ראשון הן נראות דומות מאוד – שתיהן מצלמות סופר זום עם עדשת זום X18, אך ה-FZ28 שיצאה בדיוק שנה אחרי קודמתה כוללת כמה וכמה שיפורים קטנים ומשמעותיים.

המפרט של ה- FZ28 כולל עדשת זום X18 (27-486 מ"מ(, חיישן בגודל 1/2.33 אינטש בן 10 מגה פיקסל, פלאש מובנה מתרומם, מסך 2.7 אינטש ועינית אלקטרונית, מייצב תמונה אופטי MEGA O.I.S וצילום וידיאו בהפרדה גבוהה (HD). המצלמה פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודית ומצלמת על כרטיסי זיכרון מסוג SD או SDHC, כלומר היא תומכת בכרטיסים בנפח של עד 32GB.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
שיטת שידור באיכות גבוהה במיוחד המותאמת להצגה במסכים תומכים (פלזמה ו-LCD).

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

פנסוניק ממשיכה עם ה- FZ28 במסורת איכות התמונה הנהדרת של הסדרה, ואף מציגה שיפור בכמה פרמטרים לעומת דגמים קודמים.

בצילום באור יום במצב האוטומטי, התמונות ב-FZ28 יצאו נפלאות. מעבד התמונה כוון להפיק קובצי JPEG בעיבוד מאוזן, חי וטבעי מבלי להזדקק לעיבוד שאחרי, אך גם ללא עיבוד יתר. הצבעים יפהפיים, רוויים במידה וטבעיים. החשיפות טובות גם בתנאים קשים של ניגודיות גבוהה, איזון הלובן מדויק והחדות מקצה לקצה טובה. כמעט ולא  ניכרים עיוותים בקצות טווח העדשה, למעט הופעות אקראיות של CA והילות סגולות שמופיעות באופן מתון מאוד ולא תורגשנה בהדפסה. עם זאת, במבט מקרוב על התמונות הבחנו ברעש דיגיטלי ועקבות ניקוי הרעש גם בערכי ISO הנמוכים ביותר, אך לא ברמה שגורעת מהפירוט בתמונה. גם החדות פחות מרשימה בצפייה בגודל 100%, אבל בהדפסה או בצפייה רגילה לא תבחינו בכך.

בתוך הבית ובתאורה חלשה ניכרים שני יתרונות של הדגם הזה: המייצב האופטי והניקיון היחסי ב-ISO גבוה. כשצילמנו ללא פלאש בהגדרות האוטומטיות קיבלנו ברוב המקרים תמונות טובות מאוד גם ב-ISO 400 ואפילו 800. אלה הן תוצאות נדירות יחסית למצלמות עם חיישן קטן ושיפור ניכר לעומת הדגם הקודם בסדרה. מנגנון ניקוי הרעשים מאוזן כך שהתוצאה יחסית מפורטת ולא רכה מדי, עם כמות רעש סבירה. גם הצבעים נשארו טבעיים ויפים. אגב, מי שרוצה לצלם במצב חצי-אוטומטי (P) אך מעדיף להימנע מערכי ISO גבוהים, יכול לקבוע הגבלת ISO מקסימלי שאותו המצלמה לא תעבור.

כשפתחנו קצת את הזום, נחלץ מייצב התמונה לעזרתנו וסייע למצלמה להתגבר על רעידות היד שנעשות קריטיות ככל שהזום גדל. ברוב המקרים קבלנו תמונה חדה גם במהירויות סגר של 1/30. ביצועי הפלאש טובים בדרך כלל. הוא מצליח להאיר עצמים קרובים באופן אחיד מבלי לשרוף אותם, וגם להאיר חלל בינוני באופן סביר. עם זאת בחלק מהמקרים בהם בחרה המצלמה בערך ISO נמוך התמונה נותרה חשוכה מעט, בעיקר בצדדים. אגב, כשתכבו את המצלמה היא תזכיר לכם לסגור את הפלאש – נחמד מצדה.

המצלמה כוללת זיהוי פנים מתקדם שמסוגל לזהות את פני המצולם גם בפרופיל מלא. בדקנו, והוא אכן עובד מצוין ומזהה פרצופים בלי קושי. פונקציה חשובה נוספת היא נעילה חכמה של המיקוד, שמאפשרת קימפוז מחדש ואפילו התרחקות או התקרבות לאובייקט כשמנגנון הנעילה ממשיך להתמקד על האובייקט הנבחר כל העת.

FZ28 מסוגלת לצלם תמונות מקרו ממרחק מינימלי של ס"מ אחד בלבד מהעדשה בצדה רחב. התוצאות היו כמעט תמיד מרהיבות – המיקוד היה בדיוק במקום והתמונה הייתה חדה ומפורטת מאוד.

מי שלא מסתפק בהגדרות ברירת המחדל של המצלמה, יוכל לכוון באופן אישי את הניגודיות, החדות, רוויית הצבע ומנגנון הסרת הרעשים. אפשר לשמור את ההגדרות ב-Preset מותאם אישית (בגלגלת המצבים), וכמובן אפשר לצלם בפורמט RAW ולערוך את כל הפרמטרים במחשב האישי. המצלמה מאפשרת גם צילום JPEG+RAW בלחיצה אחת. ומנגד, למי שרוצה קצת אפקטים מן המוכן בתוך המצלמה ימצא צילום בצבעי שחור-לבן, ספיה והדגשת גוונים חמים או קרים.

Panasonic FZ28
בצילום באור יום במצב האוטומטי, התמונות יצאו נפלאות. הצבעים יפהפיים, רוויים במידה וטבעיים. החשיפות טובות גם בתנאים של ניגודיות גבוהה, איזון הלובן מדויק והחדות טובה. כשפתחנו קצת את הזום, נחלץ מייצב התמונה לעזרתנו וסייע למצלמה להתגבר על רעידות היד

טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
אפקט נפוץ הצובע את התמונה בגוונים חומים ומעניק לה מראה של תצלום ישן.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

FZ28 מתאימה את עצמה למגמה המתפשטת של צפייה בוידיאו בהפרדה גבוהה גם בתכנים ביתיים, והיא מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית HD, וליתר דיוק 1280X720 ביחס תמונה של 16:9 (תוכלו לצלם גם על VGA ועל WVGA).

איכות הצילום ב-HD מצוינת; התמונה חדה, צבעונית, לא רועשת והתנועה חלקה וזורמת. הזום האופטי פעיל במלואו במהלך צילום הוידיאו (עוד שיפור גדול לעומת ה-FZ18) ומהירותו הופחתה על מנת שהשימוש בו ייראה חלק ולא קופצני. המיקוד האוטומטי לא מהיר דיו ובשינוי אורך המוקד (שימוש בזום) לעתים האובייקט יוצר מפוקוס לכמה שניות. זאת תופעה נפוצה שראינו גם במצלמות אחרות. אחרי הכול יש לזכור שזו מצלמת סטילס ולא מצלמת וידיאו ייעודית.

איכות הצליל פחות מרשימה מאיכות התמונה. הדוברים בסצנה המצולמות נשמעים חלש למדי וישנו רחש (Hiss) קבוע שמלווה את ההקלטה. רעשי הרקע נשמעים באופן מתון בלבד ואינם משתלטים על פס הקול.

שיטת שידור באיכות גבוהה במיוחד המותאמת להצגה במסכים תומכים (פלזמה ו-LCD).
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

כמצלמת סופר זום, FZ28 מסתפקת בממדים קומפקטיים יחסית ובמשקל סביר של 417 גרם. היא עשויה רובה ככולה פלסטיק שחור וקשיח, ואיכות הבנייה שלה סולידית ומוצקה ומשדרת אמינות. האחיזה במצלמה נוחה ביותר בזכות גריפ נדיב עם מגרעת קלה המתאימה לאצבע האמצעית, והוא מחופה בגומי נעים למגע שמופיע גם באזור קטן בגב המצלמה, היכן שבאופן טבעי מונחת האגודל של יד ימין.

Panasonic FZ28


כמצלמת סופר זום, FZ28 מסתפקת בממדים קומפקטיים יחסית ובמשקל סביר. האחיזה במצלמה נוחה ביותר בזכות גריפ נדיב עם מגרעת המתאימה לאצבע האמצעית, והוא מחופה בגומי נעים שמופיע גם באזור קטן בגב המצלמה, היכן שמונחת האגודל של יד ימין


 


סידור המקשים הגיוני וכל מקש נמצא במקום נגיש ואינטואיטיבי. הזום מופעל באמצעות חוגה החובקת את מקש הצילום, ולידה בראש המצלמה נמצאת גלגלת המצבים, מתג ההפעלה וכיבוי ושני מקשים המתייחסים למיקוד – מקש מקרו ומקש מיקוד אוטומטי/ידני. בגב המצלמה לצד המסך נמצאים מקשי הניווט עם מקש התפריט במרכזם, כמה מקשים נוספים (מחיקה, תצוגה, נעילת מיקוד וחשיפה, צפייה במסך או בעינית), מתג מעבר בין מצב צילום למצב צפייה וכן ג'ויסטיק כסוף ונוח שבאמצעותו ניתן לנווט בתפריטים השונים בקלות. אגב מקשי הניווט, המקש התחתון שבהם ניתן להתאמה אישית ואצלנו הוא שימש כגישה מהירה ל-ISO. לצד העינית האלקטרונית יש גלגלת דיופטר ומקש מכני המקפיץ את הפלאש החוצה.

גלגלת המצבים כוללת כמה וכמה מצבי צילום, החל בידניים (P,A,S,M) ועד האוטומטי לחלוטין, המכונה כאן Intelligent Auto שמזהה אוטומטית לא רק את החשיפה הנכונה וערך ה-ISO אלא גם את מצב הסצנה כמו מקרו, זיהוי פנים וכדומה. עוד תמצאו בגלגלת 5 סצנות צילום שכיחות, מצב SCN עם שאר הסצנות הקיימות במצלמה (17 בסך הכול, כולל צילום תינוקות, חיות מחמד, שמיים מכוכבים ואפילו צילום מבעד לחור הנעול) ושני מצבי Costum להגדרה עצמית על ידי המשתמש.



Panasonic FZ28
סידור המקשים הגיוני וכל מקש נמצא במקום נגיש ואינטואיטיבי. הזום מופעל באמצעות חוגה החובקת את מקש הצילום, ולידה בראש המצלמה נמצאת גלגלת המצבים. גלגלת המצבים כוללת כמה וכמה מצבי צילום, החל בידניים  ועד האוטומטי לחלוטין וכן 5 סצנות צילום שכיחות


 


עדשת ה-Lieca מהירה ושקטה. מעבר ממצב Wide ל-Tele אורך כ-3 שניות בלבד, וחוגת הזום רגישה לעוצמת הלחיצה, כך שבלחיצה חלשה ניתן לכוון בעדינות את הזום. המיקוד מהיר בדרך כלל, בעיקר כשהוא מוגדר על נקודת פוקוס מרכזית, וישנה גם נורת עזר למיקוד בחושך. עם זאת, מדי פעם קרה “Focus hunting” – מצב בו העדשה מתקשה למצוא את נקודת המיקוד לזמן ממושך למדי (קורה בעיקר בקצה ה-Tele של העדשה).

המסך, בגודל 2.7 אינטש וברזולוציה גבוהה של 230 אלף פיקסלים, מציג תמונה חדה ואיכותית מאוד. ניתן לכוון את עוצמת ההארה שלו, כולל מצב מיוחד לצילום מהגובה שמבהיר את המסך מאוד ומאפשר צפייה בו גם מזווית תחתונה חדה. לשמחתנו גם העינית האלקטרונית איכותית בזכות הרזולוציה הגבוהה שלה.

את הממשק של מצלמות פנסוניק תמיד אהבנו, בזכות הפשטות שלו ומהירות התגובה. גם כאן התפריטים ברורים, בטקסט ברור וקריא, אינטואיטיביים ומהירים. במצב הצילום המסך מפורט מאוד (ניתן להגדיר את הפרמטרים המופיעים עליו), כולל היסטוגרמה בזמן אמת, רשת הנחיה (Guide), חיווי על החשיפה, ה-ISO, המיקוד, מצב הסוללה ועוד. במהלך הבדיקה הבחנו בנקודה מעניינת: המצלמה זוכרת את ההגדרות האחרונות גם אחרי כיבוי המצלמה, כמו מצב מקרו או צילום רצף, שבמצלמות אחרות מתאפסים עם הכיבוי. יש מי שיסתייג, אנחנו אהבנו.

בצד ימין של המצלמה, מאחורי דלת פלסטיק קטנה נמצאת יציאת USB קניינית, ומשמאל מאחורי דלת נוספת נמצאים שקע לספק כוח ויציאת A\V דיגיטלית. הסוללה נמצאת בתחתית המצלמה, מאחורי דלת שמסתירה גם את החריץ לכרטיס הזיכרון. אגב, פתיחת דלת הסוללה לא מכבה את המצלמה וניתן להחליף כרטיס ב"החלפה חמה". ליד מקום הסוללה נמצאת הברגת החצובה העשויה מתכת.

ערכת המצלמה נדיבה למדי, וכוללת כבל A\V, כבל USB, רצועת נשיאה איכותית, טבעת להרכבה על העדשה להוספת מתאמים, מכסה לעדשה, סוללת ליתיום, מטען ומגן שמש (Hood). כמו כן מצורפות חוברות הדרכה בעברית ובאנגלית.

Panasonic FZ28
המסך מציג תמונה חדה ואיכותית מאוד. ניתן לכוון את עוצמת ההארה שלו, כולל מצב מיוחד לצילום מהגובה שמבהיר את המסך מאוד ומאפשר צפייה בו גם מזווית תחתונה חדה. לשמחתנו גם העינית האלקטרונית איכותית

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
גרף ויזואלי המציג ניתוח של גווני התמונה (לפי גווני היסוד RGB) או של כמות האור - האזורים הכהים לעומת הבהירים בתמונה. באמצעות ההיסטוגרמה ניתן, עוד לפני המעבר למסך המחשב, לנתח את התמונה ולראות אם יש בה אזורים חשוכים לחלוטין (ייוצגו באמצעות עמודות גבוהות בצד השמאלי) או שרופים (עמודות גבוהות בצד הימני), וכך לכוון מחדש את נתוני הצילום כדי לקבל תמונה מאוזנת וחשופה כראוי.   מצלמות רבות מציעות היסטוגרמה בזמן אמת, שמאפשרת כיוון מדויק של התמונה עוד טרם הצילום.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

ברוב הפרמטרים, FZ28 היא מצלמה זריזה למדי. היא נדלקת ומוכנה לשימוש תוך כ-2 שניות, וגם נכבית במשך זמן דומה.

ההשהיה בין הלחיצה לצילום בפועל קצרצרה – 0.08 שניות בלבד, ולמעשה הצילום מידי. בין תמונה לתמונה תמתינו כשתי שניות בהן מהבהב אייקון שמראה שהמצלמה שומרת את התמונה בכרטיס;  עד שתכינו את המיקוד לתמונה הבאה המצלמה כבר תהיה מוכנה. להפתעתנו, גם בצילום עם פלאש הקצב המהיר הזה נשמר וכמעט שאין הבדל בין צילום עם פלאש או בלעדיו – נפלא. כמובן שאם תצלמו במקום חשוך לגמרי הפלאש יבזיק במלוא עוצמתו וזמן הטעינה שלו יתארך בכמה שניות.

בצילום רצף רגיל ה- FZ28 מצלמת 3 תמונות בשנייה – קצב טוב. במצב רצף מתמשך תוכלו לצלם באופן רצוף ללא הגבלה, אך הקצב יורד עם הזמן לכתמונה בשנייה.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

סוללת הליתיום-יון של ה- FZ28 התגלתה כחזקה מאוד. לפי הצהרת החברה היא אמורה להחזיק לכ-460 תמונות, על פי הסטנדרטים הנוקשים של CIAP; אנחנו הצלחנו להשיג בעזרתה מספר כפול של צילומים – כמעט 1000 (כשליש מהם עם פלאש), כולל שימוש נרחב בזום ובתכונות השונות וצפייה בתמונות.

הסוללה נטענת באמצעות מטען נפרד המצורף למצלמה, וזמן הטעינה הוא כשעתיים וחצי.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply