חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji FinePix S1500
מותג: Fuji
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 10 מגה פיקסל
זום אופטי: 12
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
מייצב תמונה: בחיישן
סוג עינית: כולל
חיבורים: USB 2.0
ציון WiseBuy
7.7
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
Sergey Leifman 18.11.12
אורי 04.01.10
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji FinePix S1500

הטוב
  • זום אופטי X12
  • גוף קומפקטי וקל משקל
  • מסך גדול ואיכותי
  • איכות תמונה כללית טובה
  • משך פעולת סוללה מעולה
  • אפשרויות צילום ידניות מלאות
  • מצב אוטומטי חכם
  • זיהוי פנים, פוקוס עוקב
  • מצב מקרו מוצלח
הרע
  • אטית כמעט בכל פרמטר
  • Shutter lag ארוך ומרגיז
  • ISO גבוה לא מרשים
  • טווח דינמי מוגבל, הרבה אזורים שרופים
  • צילום וידיאו ברמה נמוכה
  • עינית דיגיטלית קטנה ולא נגישה מספיק
בשורה התחתונה

Fuji FinePix S1500 מציעה שינויים מינוריים בלבד מהדגמים הקודמים בסדרה, כמו S5800 או S8100, רובם בתחום הטכנולוגי – מעקב פוקוס, זיהוי פנים משופר וכדומה. בסך הכל זו מצלמה לא רעה עבור צלמים חובבים ואפילו משפחות, שמעונינים במצלמה קטנה אך מרובת פונקציות במחיר נוח.

עם זאת, האטיות של ה-S1500 הפריעה לנו ומנעה מאתנו ליהנות מהיתרונות שלה. גם צילום הוידיאו הבעייתי לא מוסיף. מאידך גיסא, אהבנו את הזום הגדול, מייצב התמונה האפקטיבי ואיכות התמונה הכללית, ואם זה מספיק לכם, המצלמה הזו אולי תתאים.

הקדמה

FinePix S1500 ממשיכה את סדרת המצלמות דמויות SLR המפוארת של פוג'י, שהביאה לנו כמה דגמים מוצלחים ביותר בעבר. הדגם החדש, שהוכרז בפברואר השנה (2009), מיועד לצלמים חובבים ומציע זום גדול 12X ותכונות מתקדמות נוספות בגוף קומפקטי במיוחד ומשקל נמוך.

המפרט הטכני של ה- FinePix S1500 כולל חיישן CCD בגודל 1/2.3 אינטש וברזולוציה של 10 מגה פקסלים, עדשת זום X12 (33-396), טווח רגישויות רחב שבין 64-3200, מסך 2.7 אינטש ועינית דיגיטלית, מצבי צילום ידניים מלאים, מצב צילום אוטומטי חכם, זיהוי פנים, צילום רצף מהיר ועוד – כל זה בגוף שמשקלו 325 גרם בלבד (ללא סוללות).

Fuji FinePix S1500 פועלת על 4 סוללות AA רגילות, ומצלמת על כרטיסי זיכרון סטנדרטיים מסוג SDHC/SD.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

איכות הצילום של Fuji FinePix S1500 משביעת רצון בדרך כלל. בצילום באור יום, התמונות שצילמנו יצאו חדות, נקיות יחסית ועם צבעים נאמנים למקור. טווח הזום הגדול מאפשר ללכוד תמונות מהתרחשויות מרוחקות, ומייצב התמונה (בחיישן) משאיר אותן חדות למדי. רק למדי, משום שהאופטיקה במצלמה הזו לא משובחת במיוחד, והירידה באיכות מורגשת בקצה טווח הזום. איזון הלבן מוצלח כמעט תמיד, אך החשיפות לא תמיד מדויקות, במיוחד בתאורה קונטרסטית. לעתים קרובות מדי נשרפו אזורים בהירים בתמונה, גם בשל הטווח הדינמי המוגבל. תופעות כמו הילות סגולות ועיוותים כרומטיים לא מופיעים באופן מורגש, ובסך הכול במבט כללי התמונות נראות טובות. בהתקרבות של 100% התמונות נראות טוב למדי, ולא רכות או מלוכלכות מדי ברעש דיגיטלי כמו במצלמות אחרות ברמה הזו שראינו – לפחות בתנאי תאורה טובים וברגישות נמוכה.

בצילום בתוך הבית המצלמה העלתה רגישות באופן מושכל, ללא קפיצות גבוהות מדי (בעיה שאיפיינה דגמים מוקדמים של פוג'י), או השתמשה בפלאש המובנה. ביצועי ה-ISO הגבוה במצלמה הזו סבירים ויותר; עד ISO 400 הרעש הדיגיטלי מתון ועדין יחסית, כזה שנראה יותר כמו גרעיניות ולא כמו לכלוך. בערכי רגישות גבוהים יותר מנגנון ניקוי הרעש הופך לאגרסיבי, פרטים מתחילים להיעלם והצבעים מאבדים מזוהרם. ביצועי הפלאש טובים למדי, והוא מצליח להאיר לטווח ארוך להפתיע, אם כי לא תמיד באופן אחיד. בצילום מקרוב הפלאש מתפקד היטב, ומאיר את האובייקט בצורה טובה מבלי לשרוף אותו.

אהבנו את מצב המקרו ב-FinePix S1500, שמאפשר צילום ממרחק של 5 ס"מ מהאובייקט. התמונות יצאו חדות ועשירות מאוד בפרטים, כמו שצריך. אגב, במצב זום מלא תוכלו לצלם במצב מקרו ממרחק של כ-80 ס"מ ולקבל עומק שדה רדוד (רקע מטושטש) ואובייקט חד ומפורט כדבעי.

Fuji S1500

באור יום, התמונות יצאו חדות, נקיות יחסית ועם צבעים נאמנים למקור. טווח הזום מאפשר ללכוד תמונות מהתרחשויות מרוחקות, ומייצב התמונה משאיר אותן חדות


כמצלמת חובבים,פוג'י S1500 כוללת כמה מצבי צילום, החל מידניים לגמרי (P, A, S, M) ועד מצב אוטומטי לחלוטין, המכונה כאן SR-Auto, שמסוגל לזהות את מצב הסצנה ולהתאים את אופי התמונה – בהצלחה טובה למדי. למשל, כשתתקרבו לפרח המצלמה תעבור למצב מקרו, וכשתצלמו פורטרט יופעל מצב זיהוי הפנים באופן אוטומטי. גם מייצב התמונה עושה עבודה טובה, ומאפשר להשיג להוציא תמונות חדות במהירויות תריס נמוכות. תכונה נחמדה נוספת היא הפוקוס העוקב: אחרי שננעלתם על האוביקט, נקודת הפוקוס עוקבת אחרי המצולם גם אם הוא זז – טוב מאוד לצילום ילדים או חיות מחמד (ועם זאת, ראו הסתייגות בסעיף נוחות השימוש). תכונה מעניינת נוספת מאפשרת חיתוך (קרופ) של התמונה, בפורמטים שונים, כבר בשלב הצילום. למי שלא אוהב לערוך את התמונות במחשב זו אופציה חביבה.

תפריט אפשרויות התמונה דל למדי, וחוץ מהפונקציות הרגילות – איזון לבן, קביעת נקודת המיקוד וחדות, לא תוכלו לשנות פרמטרים בתמונה כמו ניגודיות, רווית צבע וכדומה. אין גם אפקטים רבים מלבד מצב צבעי "כרום" (צבעים מודגשים ומלאכותיים למדי) ומצב שחור-לבן.

צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
6 מתוך 10

FinePix S1500 של פוג'י מצוידת ביכולות צילום וידיאו סטנדרטיות, כלומר רזולוציה מקסימלית של 640X480 וקצב של 30 פריימים בשנייה. האיכות הבסיסית של הוידיאו דווקא טובה (מבחינת צבעים, חדות וניקיון), אבל כל מה שמסביב בעייתי: למצלמה לוקח שניות ארוכות כדי להצליח להתמקד, מעבר מתאורה חלשה לחזקה מלווה בכמה שניות בהן המצלמה ממצמצת, מתמתחת ומנסה להסתגל לאור (ובינתיים לא תראו כלום מלבד אור לבן בוהק), ואיכות הסאונד בינונית בלבד.

ניתן אמנם להשתמש בזום האופטי תוך כדי צילום וידיאו, אבל רק אם תסכימו לשמוע בסירטון את הזום נכנס ויוצא בחריקות איומות שמאפילות על כל צליל אחר. פיתרון אחר שמציעה המצלמה הוא להשתמש בזום דיגיטלי במקום האופטי – פיתרון בעייתי אף יותר לאור הקפיצות המורגשות בהן מתבצע הזום, והירידה הדרסטית באיכות. לסיכומו של דבר, עם ה-S1500 תצליחו לצלם סרטונים קצרים בתאורה אחידה ומבלי להשתמש בזום, אבל לא יותר מכך.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
זום דיגיטלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט המצולם באמצעות תוכנה פנימית תוך פגיעה באיכות התמונה. לכן, בבחירת מצלמה יש להתעלם מהזום הדיגיטלי ולהתמקד בזום האופטי בלבד.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

ביחס למצלמות דמויות SLR, Fuji FinePix S1500 היא מצלמה קטנה מאוד – היא נכנסת כולה בקלות לכף יד ממוצעת, וגם משקלה נמוך. האחיזה במצלמה נוחה בזכות הגריפ הגדול, שבנוי עם שקע מותאם לאצבע האמצעית.

המקשים בגב המצלמה ממוקמים מימין למסך, ומסודרים בפריסה המוכרת ממצלמות פוג'י: מקש ניווט 5 כיווני, מקש F לתפריט איכות התמונה, מקש לצפייה, מקש לחזרה, מקש פיצוי חשיפה ומקש למעבר בין תצוגה במסך לעינית הדיגיטלית. בראש המצלמה נמצאת גלגלת המצבים הגדולה והנוחה, מתג הסטה להפעלה ולכיבוי, 2 מקשים לזיהוי פנים ולמייצב התמונה, וכמובן מקש הצילום. סביב הדק הצילום נמצאת טבעת הזום, שמעניקה תגובה קלילה ונוחה.

Fuji S1500

ביחס למצלמות דמויות SLR, S1500 היא מצלמה קטנה מאוד – היא נכנסת כולה בקלות לכף יד ממוצעת, וגם משקלה נמוך




המסך בגודל 2.7 אינטש, מציג רזולוציה טובה מאוד של 230 אלף פיקסלים ואיכות צבע טובה. באור יום הוא מתפקד טוב למדי, ולמי שלא יסתפק בו יש גם עינית אלקטרונית, שלטעמנו קצת קטנה מדי ולא נגישה מספיק. הרזולוציה שלה יחסית גבוהה והיא מציגה תצוגה חדה שמאפשרת מיקוד עדין בצורה טובה.

הפלאש המובנה מתרומם, ולא באופן עצמאי אלא בלחיצה על כפתור מכני קטן לשמאלו. המיקום שלו גבוה יחיסת לעדשה, מה שמצמצם את תופעת העיניים האדומות.

ממשק המצלמה סביר – הוא לא מעוצב במיוחד ולא מאורגן למופת, אבל בסך הכול מובן וברור. מה שהפריע לנו במיוחד זו אטיות התגובה של המצלמה בכל מקום: בדפדוף בין התפריטים, בתגובה ללחיצות המקשים השונים, בזום והכי גרוע – בצילום עצמו: ה-Shutter lag בדגם הזה ארוך במיוחד ועומד על כמעט שנייה, מה שאומר שתשכחו מתפיסה זריזה של הרגע. חבל. גם המיקוד לא מהיר, במיוחד במצב טלה (כשהזום פתוח). עוד דברים שהציקו לנו גם בדגמים קודמים (ודומים מאוד) מופיעים גם כאן, כמו ההתקפלות האוטומטית של העדשה במעבר למצב סופר-מקרו.

בתחתית המצלמה נמצא שקע לחצובה, ודלת ל-4 הסוללות ולכרטיס הזיכרון גם יחד, מה שאומר שכדי להחליף כרטיס תהיו חייבים לכבות את המצלמה.

ערכת המצלמה כוללת 4 סוללות אלקליין פשוטות, רצועת נשיאה, מכסה לעדשה, כבל USB וכבל A\V. בנוסף תמצאו חוברת הדרכה מפורטת (באנגלית בלבד).



Fuji S1500


המסך בגודל 2.7 אינטש, מציג רזולוציה טובה מאוד ואיכות צבע טובה. באור יום הוא מתפקד טוב למדי, ולמי שלא יסתפק בו יש גם עינית אלקטרונית, שלטעמנו קצת קטנה מדי ולא נגישה מספיק



בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

ל-FinePix S1500 לוקח קצת פחות מ-2 שניות להידלק ולהיות מוכנה לפעולה, וכשנייה וחצי לכבות ולקפל את העדשה פנימה.

בצילום ללא פלאש, תמתינו בין תמונה לתמונה כ-2 שניות – לא רע. בהפעלת פלאש זמן ההמתנה מטפס ל-4 שניות, ועד כ-8 שניות בתאורה חלשה ועם זום פתוח.

המצלמה כוללת 6 מצבי רצף שונים: מצב Top 3 שמצלם בפשטות 3 תמונות ברצף, בקצב של כ-1.5 תמונות בשנייה, מצב Last 3 שמצלם ברצף ללא הגבלה אך שומר רק את ה-3 האחרונות, בקצב של כ-2 תמונות בשנייה, מצב Long period שמצלם ברצף ללא הגבלה ושומר את כל התמונות, בקצב שמתחיל בכ-1.5 תמונות בשנייה ומאט במהירות ל-0.5 תמונות בשנייה, מצב Bracketing שמצלם 3 תמונות, 2 מהן עם פיצוי חשיפה שלילי וחיובי, בקצב של 0.5 תמונות בשנייה, ושני מצבי צילום רצף מהירים: האחד לוכד 6 תמונות תוך כ-2.5 שניות ברזולוצייה של 5 מגה פיקסל, והשני לוכד 15 תמונות תוך 4 שניות ברזולוציה בסיסית של 2 מגה פיקסל.

במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

פוג'י FinePix S1500 פועלת על 4 סוללות AA. בדקנו את הביצועים שלה עם סוללות נטענות (ניקל מטאל) בהספק של 2700mAh. אחרי שמילאנו פעמיים את כרטיס הזיכרון, עם למעלה מ-800 תמונות, כשכשליש מהן עם פלאש - התייאשנו – והמצלמה טרם הראתה סימני עייפות.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply