חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Canon Powershot SX30 IS קנון
מותג: Canon
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 14.1 מגה פיקסל
זום אופטי: 35
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בעדשה
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
ציון WiseBuy
7.7
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
יוסף 27.07.12
סבתא 03.07.12
katia 17.12.11
אילה 09.12.11
Oleg 30.09.11
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Canon Powershot SX30 IS קנון

הטוב
  • זום ענק X35
  • עדשה שקטה במיוחד
  • צילום וידיאו HD
  • מייצב תמונה אפקטיבי מאוד
  • ארגונומיה טובה ושלל מקשי תפעול
  • מצבי צילום ידניים
  • Hot Shoe למבזק חיצוני
  • מסך מפרקי
  • חיי סוללה מעולים
הרע
  • רעש דיגיטלי גם ברגישות נמוכה
  • תמונות רכות, בעיקר בזווית הרחבה של העדשה
  • תופעת הילות סגולות ניכרת
  • מיקוד איטי ותפקוד כללי עצל
  • אין תמיכה בצילום RAW
  • העינית האלקטרונית קטנה מדי
בשורה התחתונה

Canon SX30 היא מצלמת מגה-זום עתירת שכלולים ופונקציות, שמוכיחה בפעם המי-יודע-כמה שהגודל לא קובע. יש לה עדשה ענקית, מסך מפרקי ועוד המון תופינים, אבל ציפינו להרבה יותר מבחינת איכות התמונה, והתפקוד העצל והלא זריז מפחית גם כן מהנאת השימוש בה.

קשה לקבוע מי ימצא עניין במצלמה הזו. היא גדולה ומסובכת מכדי להיות מצלמה משפחתית, וחובבים צילום או צלמים מקצועיים יעדיפו מצלמות שמפיקות איכות תמונה טובה יותר. היא תתאים אולי למי שרוצים לקחת מצלמה עם זום גדול ככל האפשר לטיולים, אז גם המסך המפרקי מהווה יתרון המאפשר צילום מזוויות קשות (שלא לדבר על הסוללה המעולה), ותוספת הסרבול אינה מטרידה אותם.

הקדמה

קנון ממשיכה את מורשת מצלמות הסופרזום שלה עם SX30is, דגם ההמשך של ה- Canon SX20 מאשתקד. כמיטב המסורת, זו מצלמה דמוית-SLR שמציעה תפעול ידני מלא, שלל פונקציות ואפשרויות להתאמה אישית, תמיכה במבזק חיצוני ועוד, אבל עיקר העיקרים כאן הוא ללא ספק הזום, שנוסק בדגם הזה ל- X35 – עדשת הזום הגדולה ביותר שראינו עד כה במצלמות שאינן DSLR.

מלבד הזום, המפרט של
Canon SX30 מציג שיפורים מינוריים יחסית לעומת הדגם הקודם שעיקרם תוספת פיקסלים לחיישן (14 מגה פיקסל במקום 12), מסך מעט גדול יותר וסוללת ליתיום במקום 4 סוללות אצבע. שאר הפרמטרים נותרו פחות או יותר זהים: חיישן CCD בגודל 1/2.3 אינטש, טווח עדשה24-840  מ"מ, חיבור Hot Shoe, מסך מפרקי בגודל 2.7 אינטש, עינית אלקטרונית, שלל מצבי צילום, כולל ידניים, צילום וידיאו HD וחיבור HDMI.

המצלמה אינה כוללת זיכרון פנימי והיא מאחסנת את התמונות על כרטיסי
SDHC/SDXC/MMC.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

מרשימה ככל שתהיה, איכות התמונות שמפיקה Canon SX30is לא עומדת בציפיות. לא שהתמונות רעות - הן בדרך כלל די טובות - אבל ציפינו להרבה יותר.

נתחיל מהדברים הטובים: באמצע טווח הזום העדשה מפיקה תוצאות חדות למדי ומפורטות. הצבעים טובים מאוד ונאמנים למקור, והחשיפות על פי רוב מדויקות וללא אזורים שרופים רבים מדי. העדשה העצומה בגודלה מאפשרת לתפוס תמונות שהייתם צריכם לצעוד כמה מאות מטרים כדי לצלם כהלכה עם מצלמה אחרת, ובסך הכל, האיכות בקצה הרחוק של העדשה לא רעה כלל.

מנגד, ההרגשה שקיבלנו היא שמרבית התמונות פשוט אינן מספיק טובות. רבות מהתמונות רכות מדי, כאילו לא נקבעה נקודת פוקוס מוגדרת; בעיקר הבחנו בכך בתמונות שצילמנו בזווית הרחבה של העדשה. הרעש הדיגיטלי ניכר בכל תמונה, אפילו אלו שצולמו באור יום וב-
ISO נמוך. במבט מדוקדק מקרוב גילינו זליגות צבע, הילות וחוסר חדות, אם כי יש להודות שבמבט כללי או בהדפסה של תמונות בגודל רגיל חלק מהתופעות אינן בולטות לעין. את התמונות הטובות ביותר הפקנו באור שמש, אז הן נראו חדות וצבעוניות מאוד ועם מינימום של רעשים; בצל, או בתוך הבית, האיכות ירדה בחדות.

ביצועי ה-
ISO די טובים למצלמה כזו. יש אמנם רחש דיגיטלי קל בכל תמונה, אך ברגישויות הבסיס ובמבט כללי התמונה בסך הכל נקייה. הרעש מתגבר ב-ISO 400 וצפונה, אבל רבות מהתמונות נותרות שמישות גם ברגישות 800.

ביצועי הפלאש המובנה לא אחידים. מצד אחד הוא מאיר היטב ובאופן אחיד חלל בגודל בינוני, אך מאידך הוא מתקשה להתמודד עם פורטרט אנושי – והותיר אותו פעם אחר פעם חשוך וכהה (כשויתרנו על הפלאש תמונות הפורטרט יצאו הרבה יותר טובות), ובחלק ממצבי הצילום הוא הופך את גווני התמונה לכחולים מאוד. שמחנו לגלות שאין בעיה של עיניים אדומות, בזכות המרחק של המבזק מהעדשה.

Canon SX30 מצטיינת ביכולת מקרו מעולה, תכונה מסורתית של מצלמות קנון בסדרה הזו. הצלחנו לצלם עצמים ממרחק של פחות מסנטימטר אחד מהעדשה, והתמונות יצאו חדות ועשירות במיוחד בפרטים. מאידך, גם כאן ניכרה החולשה של המערכת האופטית וניכרו הילות צבעוניות רבות סביב אזורים קונטרסטיים.

מערכת המיקוד עושה עבודה בינונית בלבד. היא איטית יחסית, כפי שנפרט בהמשך, ויותר מדי פעמים המצלמה לא הצליחה להתמקד בפעם הראשונה ונאלצנו לנסות שוב. גם כשהמיקוד היה לכאורה מוצלח, חלק מהתמונות היו לא ממוקדות בעליל, איכשהו. בחושך היא מצליחה לבצע פוקוס בהצלחה די טובה בזכות נורת העזר החזקה.

מייצב התמונה האופטי מעולה. צילמנו עם המצלמה במגוון תנאי תאורה, במגוון מהירויות תריס וצמצמים ובידיים חשופות (ללא חצובה) – וכמעט לא פגשנו תמונה אחת שהיתה מטושטשת עקב רעידת היד. לאור הזום האימתני, זה מרשים במיוחד. אגב, קנון מבטיחה יציבות של עד 4.5 סטופים עם המייצב הזה, ונראה שיש להבטחה הזו כיסוי.

קנון
SX30 מאפשרת צילום ידני מלא וכן מצבים חצי אוטומטיים (M, A, S, P), לצד שלל סצנות צילום ואפקטים, בהם הדמייה של עדשת עין-דג, הדגשת צבעים שונים בתמונה, אפקט מינאטורה, צילום צמחים, שלג, נוף, פנורמה ועוד. התאכזבנו מאוד לגלות שלא ניתן לצלם בפורמט RAW, המאפשר עיבוד וטיפול מקצועי בתמונה במחשב.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- Canon SX30is שימו לב שאיכות התמונות המוגדלות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Canon SX30is

ISO 80, F5.8, 1/320 sec


Canon SX30is

ISO 100, F5.8, 1/200 sec


Canon SX30is

ISO 160, F2.7, 1/30 sec


Canon SX30is

ISO 250, F2.7, 1/30 sec

Canon SX30is

ISO 400, F2.7, 1/25 sec


Canon SX30is

ISO 800, F4.5, 1/10 sec


Canon SX30is

ISO 1600, F4.5, 1/30 sec

Canon SX30is

ISO 1600, F5.6, 1/2 sec

כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

קנון SX30 יודעת לצלם וידיאו ברזולוציית 1280X720 פיקסל (HD 720p) ובקצב של 30 פריימים בשנייה. הסרטונים נשמרים בפורמט MPEG-4, עם קידוד AVC האיכותי ובסיומת MOV.

איכות הסרטונים טובה מאוד, גם אם לא מושלמת. התמונה נקייה יחסית מרעשים, הצבעים עשירים והתנועה זורמת, אם כי גם כאן לא היתה מזיקה מעט יותר חדות. הזום האופטי זמין לכל אורכו, אך המצלמה מתקשה מאוד להתמקד לקראת קצה הטווח והתמונה נכנסת ויוצאת מפוקוס לסירוגין. כמו בצילום הסטילס, מייצב התמונה מתגלה כמוצלח מאוד והסרטונים לא סבלו מעודף קפיצות ורעידות, למרות שהשתמשנו בזום.

הסאונד מוקלט באמצעות זוג מיקרופונים סטריאופוניים שממוקמים מתחת הפלאש, ואיכותו מצוינת.

Canon SX30is
הזום האופטי זמין לכל אורכו, אך המצלמה מתקשה מאוד להתמקד לקראת קצה הטווח, והתמונה נכנסת ויוצאת מפוקוס לסירוגין

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

כמצלמת סופר-זום שכוללת עדשה אימתנית, Canon SX30 היא מצלמה די גדולה, אפילו קצת מגושמת. משקלה 601 גרם כולל הסוללה (גרם אחד יותר מקודמתה), כך שהיא בהחלט לא תתאים לכל אחד; צלמים חובבים שמעוניינים ביכולות המתקדמות שלה ישלמו את מחיר הסרבול ללא בעיה, אך למשפחות או לטיולים היא פחות מתאימה.

Canon SX30is
כמצלמת סופר-זום שכוללת עדשה אימתנית, זו מצלמה די גדולה, אפילו קצת מגושמת. משקלה 601 גרם כך שהיא בהחלט לא תתאים לכל אחד; צלמים חובבים שמעוניינים ביכולות המתקדמות שלה ישלמו את מחיר הסרבול ללא בעיה

מבחינת ארגונומיה, סדרת SX תמיד היתה מוצלחת מאוד – וזה המצב גם בדגם הזה. המצלמה מצוידת בגריפ נדיב ונוח לאחיזה והיא שופעת מקשים וגלגלות בכל פינה, שמקלים על הניווט בה ועל ההגדרות השונות תוך כדי צילום. אין צורך לחטט בתפריטים ותתי-תפריטים, הכל (כמעט) זמין ונגיש.

בחלק העליון של המצלמה נמצא מקש ההפעלה, חוגת הזום הנוחה סביב הדק הצילום וגלגלת מצבים עשירה באופציות, אבל נוקשה ומצריכה מאמץ כדי לסובב אותה. מימין המסך ישנה גלגלת סביב מקש הניווט ה-5 כיווני העגול, שמאפשרת לנווט בקלות בתפריטים או לקבוע את הצמצם והתריס בנוחות. מקש הניווט עצמו משמש לכמה פונקציות חיוניות מאוד, כמו פיצוי חשיפה, מעבר למצב מקרו וגם קביעת
ISO. לצד העינית מצאנו מקש עגול ואדום המשמש להקלטת וידיאו מיידית, לא צורך לעבור למצב צילום זה בגלגלת.

Canon SX30is
בחלק העליון של המצלמה נמצא מקש ההפעלה, חוגת הזום הנוחה סביב הדק הצילום וגלגלת מצבים עשירה באופציות, אבל נוקשה ומצריכה מאמץ כדי לסובב אותה. ליד הפלאש המובנה יש נעל חמה למבזק חיצוני

המסך המפרקי גדול יחסית – 2.7 אינטש וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים. הוא נע על שני צירים כך שניתן לפתוח אותו הצידה, לסובב אותו מעלה ומטה וגם להפוך אותו לגמרי כך שייראה כמו מסך רגיל בגב המצלמה. הגמישות של המסך מאפשרת צילום מזוויות לא קלות או לא שגרתיות, גם בסטילס וגם בוידיאו. איכות המסך טובה גם אם לא מרעישה (ראינו מסכים חדים בהרבה), והוא די קריא בשמש.

העינית האלקטרונית, שנועדה כנראה למקומות בהם קשה לצפות במסך (או לדמות צילום עם מצלמת
DSLR), די מאכזבת. היא פשוט זעירה, ולמרות שהתצוגה בה חדה ומפורטת, קשה להשתמש בה כשהכל מוצג בגודל כה קטן. לצד העינית יש גלגלת לכוונון הדיופטר, לטובת בעלי המשקפיים.

Canon SX30is
המצלמה שופעת מקשים וגלגלות בכל פינה, שמקלים על הניווט בה ועל ההגדרות השונות תוך כדי צילום. המסך המפרקי נע על שני צירים כך שניתן לסובב אותו מעלה ומטה וגם להפוך אותו לגמרי כך שייראה כמו מסך רגיל בגב המצלמה

הפלאש המובנה מתרומם באופן ידני בלבד ואינו קופץ מעצמו, ובנוסף יש לידו מקש ייעודי לשליטה על מצבי הפלאש (קבוע / אוטומטי / סנכרון איטי / כבוי) – לטעמנו תצורה זו אינה ספונטנית ומחייבת תשומת לב מתמדת לתנאי התאורה. יש גם פוטנציאל לפספס תמונות בחשיכה אם שכחתם להרים את הפלאש, שכן המצלמה לא תעשה זאת עבורכם (אם כי תתריע על הצורך בו, לפחות במצבים האוטומטיים). מאחורי הפלאש, מעל העינית, ממוקם חיבור ה-
Hot Shoe למבזק חיצוני, שמוסתר עד לבלי הכר תחת מעטה פלסטיק איכותי שנראה כחלק אינטגרלי במצלמה.

התפריטים נותרו כפי שהיו כבר שנים במצלמות קנון, וזה לא בהכרח רע. הם פשוטים ונוחים, וקל מאוד להתמצא בהם. המידע על המסך בזמן הצילום מפורט לעילא, אפילו במצב האוטומטי לחלוטין, ומציג בכל עת את מצב הזיכרון, הסוללה, איכות התמונה הנבחרת, היסטוגרמה בזמן אמת ומידע על הצמצם, התריס וה-
ISO.

מבחינת מהירות התפעול
Canon SX30is לוקה בחסר לטעמנו – ישנה השהייה בתגובתה כמעט בכל פעולה ויש הרגשה כללית של עצלות לא מחמיאה, הן בתפעול הזום, הן במיקוד והן במקומות אחרים. טיפוסים לא סבלניים (כמונו) עלולים להיות מתוסכלים מכך מאוד, בעיקר אלה שהתנסו בזריזות הנהדרת של מצלמות רפלקס.

בתחתית המצלמה נמצאים הסוללה וכרטיס הזיכרון מתחת לדלת קשיחה ובעלת מנגנון נעילה יעיל, וכן שקע הברגה מתכתי לחצובה. מימין יש מכסה גומי קשיח שתחתיו מסתתרי חיבור ה-USB למחשב ויציאת Mini-HDMI.

ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי, מכסה לעדשה המחובר בשרוך למצלמה, כבל
USB, כבל AV, רצועה לצוואר, דיסק הפעלה וספרות הדרכה באנגלית בלבד.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
גרף ויזואלי המציג ניתוח של גווני התמונה (לפי גווני היסוד RGB) או של כמות האור - האזורים הכהים לעומת הבהירים בתמונה. באמצעות ההיסטוגרמה ניתן, עוד לפני המעבר למסך המחשב, לנתח את התמונה ולראות אם יש בה אזורים חשוכים לחלוטין (ייוצגו באמצעות עמודות גבוהות בצד השמאלי) או שרופים (עמודות גבוהות בצד הימני), וכך לכוון מחדש את נתוני הצילום כדי לקבל תמונה מאוזנת וחשופה כראוי.   מצלמות רבות מציעות היסטוגרמה בזמן אמת, שמאפשרת כיוון מדויק של התמונה עוד טרם הצילום.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

Canon SX30is נדלקת ומוכנה לתמונה הראשונה (אחרי מיקוד) תוך 2.4 שניות, ונכבית תוך 2.2 שניות; כאשר הזום פתוח במלואו, לוקח לה 4.5 שניות בלבד כדי לקפל את העדשה פנימה ולכבות את עצמה – לא רע.

מהירות המיקוד בינונית בלבד, אולי אפילו קצת איטית ביחס למצלמות מקבילות, ולוקח לה כ-0.8 שניות כדי להתמקד בתנאים אידיאליים, ואף יותר משנייה בתאורה פחות טובה או בזום גבוה. בנוסף, אם החלטתם לוותר על המיקוד שביצעתם ולנסות להתמקד מחדש, לוקח למצלמה עוד כמחצית השנייה כדי להתאושש ולאפשר מיקוד מחודש. נשמע קטנוני? בפועל, לפחות לטעמנו, זה מורגש ודי מציק. אנחנו לא אוהבים שדברים מעכבים אותנו.

בין תמונה לתמונה תאלצו להמתין 3.2 שניות, זמן לא קצר; בצילום עם פלאש מתארך זמן ההמתנה באופן סביר ל-4.2 שניות בין התמונות.

קנון אינה טורחת להשקיע במצב צילום-רצף ראוי במצלמות הקומפקטיות והסופר-זום שלה, למרבה הצער, וגם ב-
SX30 קצב צילום הרצף איטי מאוד: 0.7 תמונות בשניה בלבד.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

Canon SX30is מסופקת עם סוללת ליתיום-יון עבה וגדולה (בדגם NB-L7), עם קיבולת של 1050mAh.

קנון מצטנעת משום מה, ומצהירה על חיי סוללה של עד 370 תמונות או עד 600 דקות צפייה. במציאות השיגה המצלמה חיי סוללה פנטסטיים: צילמנו מעל ל-1200 תמונות (כשליש מהן עם פלאש) ועוד כתריסר סרטונים; היד התעייפה, כרטיס הזיכרון נגמר אבל טרם ירד אפילו קו אחד ממחוון הסוללה שעל המסך. מרשים.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply