חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji FinePix F500EXR
מותג: Fuji
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 16.0 מגה פיקסל
סוג סוללה: Li-Ion
מייצב תמונה: בחיישן
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
סוג עינית: ללא
חיבורים: USB 2.0
ציון WiseBuy
8.4
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji FinePix F500EXR

עידו אשפיז | 09.07.2011
הטוב
  • איכות תמונה גבוהה
  • מייצב תמונה טוב מאוד
  • צילום וידיאו ב-1080p
  • חיבור HDMI
הרע
  • כפתור הדלקה וכיבוי לא נוח
  • מיקום המבזק בעייתי
  • אין דחיסת תמונות ב-Raw
  • צילום רציף דל אפשרויות
בשורה התחתונה

Fuji F500EXR מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, והיא גם כמעט מצליחה. מצד אחד היא קטנה וקומפקטית, מצד שני יש לה חיישן גדול מהנהוג כיום וטכנולוגיה חדשנית שמביאים לאיכות צילום גבוהה. חסרים פה דחיסת RAW וצילום רציף טוב יותר כדי לקבל את מה שפוג'י מתיימרת לתת: מצלמה שתחליף את ה-DSLR כשזו גדולה מדי לאירוע, מבלי להתפשר יותר מדי על האיכות.

מי שרוצה מצלמה קומפקטית בעלת יכולות טובות יותר מהממוצע – זוהי בחירה מצוינת, שרק גודל המצלמה ומשקלה מהווים חסרונות מסוימים. אגב, כדאי לשקול גם את אחותה הגדולה, ה- F550EXR, שפשוט משלימה את כל מה שחסר במצלמה הזו, כמו דחיסת RAW וצילום רציף טוב יותר.

הקדמה

F500EXR של Fuji נמנית על סדרת F של פוג'י, הכוללת מצלמות פוקט שאמורות לתת מענה איכותי ככל האפשר באריזה קטנה. למצלמות בסדרה זו יש חיישן מעט גדול מהסטנדרט הנהוג היום, כולל מנגנון EXR, ושליטה ידנית מלאה. F500EXR מצוידת בחיישן CMOS בגודל 1/2 אינטש וברזולוציה של 16 מגה פיקסלים, עדשת זום x15 רחבה בטווח של 24-360 מ"מ ומסך בגודל 3 אינטש, כל אלו בצירוף צילום וידיאו באיכות Full HD ועוד שלל תכונות.

המצלמה פועלת באמצעות סוללה ייעודית. יש לה זיכרון פנימי קטן בנפח 20MB, והיא מאחסנת את התמונות והסרטונים על כרטיסיSD/SDHC/SDXC.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

פוג'י מציגה בדגם הזה חיישן חדיש וגדול  ומעבד בטכנולוגיית EXR. עיקר החידוש בטכנולוגיה זו הוא שהפיקסלים שעל החיישן מסובבים ב-45 מעלות, וכל צמד פיקסלים רגיש לאותו צבע. שינוי זה מאפשר למעבד התמונה שליטה טובה יותר בשלושה פרמטרים מרכזיים – טווח דינמי, רזולוציה ורגישות לאור, במגמה לשפר את איכות התמונות והורסטיליות של המצלמה בתנאי צילום שונים.

החידושים שמנינו מאפשרים ל-F500 צילום ברמה גבוהה מאוד שמתבטא בתמונות מצוינת. החיישן הגדול מתמודד היטב עם ריבוי הפיקסלים, הרעש הדיגיטלי שואף לאפס והתמונות חדות, צבעוניות ומרשימות למדי. ההתמודדות של המצלמה עם טווחים דינמיים גדולים ועם ניגודיות בתמונות היא פשוט יוצאת מהכלל. גם במבט מקרוב על התמונות הותיר אותנו פעורי פה מול האיכות שהופקה ממצלמה קטנת מידות שכזו. יחד עם זאת, ישנם מספר סייגים: ראשית, בצילום במצב הרחב של העדשה ישנו עיוות נראה לעין בעיקר בפינות התמונה. לא מדובר בעיוות בולט במיוחד שפוגם באיכות התמונה, אך הוא בהחלט מורגש. שנית, בצילום טווחים דינמיים רחבים, בעיקר בצילום בין צללים, ניתן לזהות סימני מריחה קלים בחלקים הכהים של התמונה. תופעה זו מתרחשת לעיתים רחוקות ובצורה לא אחידה בעצמתה.

גם במצלמה זו איכות התמונה יורדת כאשר התאורה נחלשת, למרות שהיא מצוידת במגוון פונקציות שאמורות לסייע למצבים שכאלה. כצפוי בתאורה בעייתית, הגרעיניות עולה מעט ולפעמים נתקלנו בסרבנות של המצלמה לעשות שימוש במבזק גם בחדר חשוך לחלוטין. ה-
F500 מציגה טווח ISO מרשים: 100-12800. זהו טווח יומרני מאוד, והמצלמה לא עומדת ברף שהוצב בפניה. התמונות ברגישות המקסימלית מוקטנות אוטומטית ל-4 מגה פיקסל ועדיין יוצאות מגורענות, אמנם פחות מהצפוי, אך הן עדיין בלתי שמישות. ניתן לומר שעד רגישות של 3200 רוב התמונות יוצאות טוב למדי, וגם זה לא מובן מאליו.

המבזק המובנה טוב מאוד. הוא מאיר חללים בינוניים בצורה טובה ובצילום פורטרטים אינו שורף את פני המצולם, ואינו גורם לאיבוד פרטים בתמונה.

למצלמה הקטנטנה הזו יש זום אופטי מרשים של X15 המקביל לצילום בטווח שבין 24-360 מ"מ. בליווי מייצב התמונה המצוין שראינו גם בסדרת הסופר-זום של פוג'י, F500EXR אפקטיבית לשלל סוגי צילום.
פוג'י ויתרו כאן על מצב הסופר-מקרו והשאירו מצב מקרו יחיד, אך מיוחד. צילומי מקרו מתאפשרים כאן החל מס"מ בודד, ומציגים איכות מצוינת במגוון עומקי שדה המאפשרים קבלת אפקט בוקה נהדר בצילומים אלו.

על אף היותה מצלמה קומפקטית, ניתנת המצלמה הזו בשליטה ידנית מלאה לצלם, אם כי היא מעט מוגבלת ומאפשרת 3 מפתחי צמצם בלבד, וזמני חשיפה שנעים בין 1/2000 ל-8 שניות. הפריעו לנו מאוד היעדר דחיסת RAW והמגבלות על צילום הרצף, אותן נתאר בהמשך. בנוסף למצבים הידניים צורפו למצלמה מצבי צילום ייחודיים: פנורמה, פרו-פוקוס, תאורה חלשה.

הפנורמה מאפשרת צילום בין 120-360 מעלות בהן מופיע קו צהוב על המסך ולצידו סימן פלוס. על הצלם לסובב את המצלמה כשהצלב נמצא על הקו הצהוב; בזמן הזה המצלמה מצלמת מספר רב של תמונות ותופרת אותן מיידית לצילום פנורמי, פונקציה שעובדת טוב למדי. במצב פרו-פוקוס המצלמה מצלמת עד 3 תמונות, ותופרת מהן תמונה יחידה עם אפקט בוקה מודגש. לא הצלחנו למצוא הבדל משמעותי בין מצב זה למצב מקרו רגיל. מצב התאורה החלשה מסייע לצלם בתאורה בעייתית על ידי צילום מספר תמונות, ברגישויות שונות בכדי לסייע בהורדת הרעש הדיגיטלי בתאורה חלשה. התוצאות לא רעות ואכן יש שיפור מצילום יחיד, אך לא משמעותי במיוחד.

מצב הצילום EXR הוא מצב אוטומטי חכם שמזהה בעצמו את סצנות הצילום ולמעשה עושה שימוש מלא בטכנולוגיית המעבד החדישה. במצב זה המצלמה מזהה לא רק את הסצנה המצולמת (נוף, מקרו וכדומה) אלא גם את אופי התמונה והאם יש צורך להתאים את החיישן לאחת משלוש האפשרויות הייחודיות לו (טווח דינמי רחב, רזולוציה גבוהה או רגישות גבוהה). התוצאות במצב צילום זה היו טובות מצילום במצב האוטומטי הרגיל, וההבטחות שבאו עם החיישן החדש באות כאן לידי ביטוי בצורה מיטבית.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- F500EXR. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Fuji F500EXR

ISO 100, f/3.5, 1/680 sec

Fuji F500EXR

ISO 400, f/3.5, 1/120 sec

Fuji F500EXR

ISO 1600, f/3.5, 1/8 sec

Fuji F500EXR

ISO 3200, f/3.5, 1/200 sec

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
מדד המצביע על רגישות חיישן התמונה לאור. ככל שהמדד גבוה יותר, כך המצלמה תוכל לצלם תמונות בתאורה נמוכה יותר, אולם החיסרון של מדדים גבוהים הוא בכך שחיישן התמונה מייצר "רעש" (פגיעה באיכות התמונה). בכל מצלמה דיגטלית יש מספר דרגות ISO שנעים במידות 50, 100, 200, 400, 800, 1600 ואף יותר. למשתמש הממוצע יספיק טווח של 100 עד 400.  בכל המצלמות הקומפקטיות המצלמה קובעת בעצמה את הרגישות הרצויה בהתאם לתנאי הצילום (Auto), ובמצלמות המתקדמות יותר וכן במצלמות חצי מקצועיות ומקצועיות ניתן לשלוט ברגישות באופן ידני.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

פוג'י F500 היא בעלת יכולות צילום וידיאו ברזולוציית Full HD (1080p ובקצב של 30 פריימים בשנייה).
כמו כן היא כוללת צמד מיקרופונים להקלטה בסטריאו.

איכות הצילום טובה מאוד, הסרטים נעימים לצפייה, חלקים בתנועתם ואף די חדים, אם כי ברזולוציה כזו קיווינו לעוד קצת חדות ופירוט. תנועתם חלקה למדי. ניתן לעשות שימוש בזום האופטי בזמן צילום וידיאו, אם כי באופן שונה מצילום הסטילס, פה תנועת העדשות איטית מאוד. ייתכן שהמטרה היא למנוע מהסרט להיות קופצני אך לנו זה הרגיש מעט איטי מדי. בסך הכל מופקים סרטים טובים למדי, וגם בתחום זה המצלמה עושה עבודה טובה מאוד ביחס לגודל שלה. הקבצים נדחסים ב-H.264 ונשמרים בתצורת MOV.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

Fuji F500EXR מצלמה נאה למדי. יחסית למצלמות בעלות יכולות שכאלה היא קטנה וקומפקטית (103.5x 59.2 x 32.6), אם כי מעט כבדה ומשקלה 215 גרם. המצלמה עשויה גוף פלסטיק שבחזיתו בולטת מעט העדשה ולצידה גריפ גומי קטן שמיועד למנוע מגוף המצלמה להחליק ביד.

Fuji F500EXR
יחסית לביצועיה זו קטנה וקומפקטית, אם כי מעט כבדה. יחסית למצלמות קומפקטיות אחרות שנופלות ממנה בביצועים, היא מעט גדולה וכבדה. היא עשויה גוף פלסטיק שבחזיתו בולטת מעט העדשה ולצידה גריפ גומי קטן

בראש המצלמה נמצא כפתור ההפעלה וכיבוי, לצידו הדק הצילום המוקף בטבעת הזום. כפתור ההפעלה שקוע מדי ולא מגיב לכל לחיצה. עוד בראש המצלמה בקצה השמאלי, מבזק הנשלף בעת הדלקת המצלמה. מצד אחד מדובר במצלמה קומפקטית וברורה השאיפה לצמצם את מידותיה, מצד שני המיקום הזה רע למבזק כי הוא מפריע לאחיזה. את המבזק עצמו ניתן לסגור ולפתוח ידנית, אך לא ברור אם זו הייתה כוונת היצרן וכיצד זה משפיע על המצלמה, לכן העדפנו להימנע מהתעסקות כזו.

Fuji F500EXR
בראש המצלמה נמצא כפתור ההפעלה וכיבוי, לצידו הדק הצילום המוקף בטבעת הזום. כפתור ההפעלה שקוע מדי ולא מגיב לכל לחיצה. עוד בראש המצלמה בקצה השמאלי, מבזק הנשלף בעת הדלקת המצלמה שמיקומו עלול להפריע לאחיזה

בגב המצלמה ישנה חוגת מצבי הצילום שמוטה באלכסון בין ראש המצלמה לגבה. שינוי הזוית הזה לא משנה יותר מדי, אך החוגה עצמה שקועה מעט ולא הכי נוחה לשימוש. החוגה מאפשרת בחירה בין ארבעת המצבים הידניים (M,A,S,P), מצב אוטומטי רגיל, מצב Adv. (כפי שפורט), מצב EXR, ומצב בחירה ידנית בין הסצנות. עוד על גב המצלמה: גריפ קטן, כפתור לצילום וידיאו, כפתור לצפייה בתמונות ו-5 מקשי ניווט שמהווים גם קיצורי דרך לשליטה בפלאש, בצילום מקרו, בצילום עצמי ובפיצוי חשיפה.

סביב מקשי הניווט ישנה גלגלת דקה ואלגנטית לגלילה מהירה ושינויים מהירים בעת שליטה ידנית במצבי הצילום. הגלגלת התגלתה כתענוג אמיתי בעת צילום במצב ידני, היא מאפשרת שליטה טובה ומהירה בזמני החשיפה ומפתח הצמצם, כאשר לחיצה על מקש הניווט העליון מעבירה בין המצבים. בנוסף ישנו לחצן השולט בתצוגה על גבי המסך, וכפתור נוסף המסומן באות F ומציג תפריט קטן בעל 4 אפשרויות: ISO, גודל ויחס התמונה, צילום רציף ומצב הצבעים במצלמה (רגיל,רווי, מרוכך, שחור לבן או ספיה). זהו כפתור נוח מאוד המקצר את הדרך לאפשרויות נפוצות אלו.

גולת הכותרת בגב המצלמה היא המסך. מדובר במסך בגודל 3 אינטש בעל רזולוציה של 460 אלף פיקסלים, שניתן לצפות בו מכל צד ובכל זווית, גם בשמש ישירה והתמונות שהוא מציג פשוט מרהיבות.

Fuji F500EXR
בגב המצלמה נמצאת חוגת מצבי הצילום שנוטה מעט על צידה, לחצני התפעול השונים וגלגלת תפעולית שהתגלתה כנוחה מאוד. המסך, בגודל 3 אינטש, איכותי במיוחד ונותר קריא גם בשמש

התפריטים במצלמה נגישים אם כי מעט טורדניים ופחות אינטואיטיביים מדגמים אחרים של פוג'י שראינו. ישנם שני תפריטים ראשיים, האחד רלוונטי למצב הצילום ומכיל בין היתר אפשרויות כמו איזון לובן, זיהוי פנים ואף תזמון המבזק וחדות התמונה, והשני מכיל הגדרות כלליות יותר של המצלמה (תאריך, צלילי המצלמה, מחיקת כרטיס הזיכרון וכדומה). התפריטים גדולים ותופסים את כל המסך, וריבוי המסכים בכל תפריט שכזה מעט מעיק על השימוש בהם. התפריטים זמינים גם בעברית, אם כי לא מושלמת. מדי פעם ניתן להיתקל בטקסט הפוך וחוסר אחידות בגופן.

מימין המצלמה נמצא מכסה פלסטיק תחתיו נמצאים חיבור  Mini HDMIוחיבור כבל יעודי ל-USB או AV.
בתחתית המצלמה נמצא התא בו שוכנת הסוללה וכרטיס הזיכרון. המכסה של התא הזה רופף ומרגיש לא יציב, וכיוון שהוא נפתח במאונך לגוף המצלמה הוא גם מעט מפריע לשליפת כרטיס הזיכרון.

איכות הבנייה אינה מרשימה במיוחד וציפינו ליותר ממצלמה שמוגדרת בידי היצרן "קומפקטית-פרימיום". גוף הפלסטיק סביר יחסית, אך מיקום המבזק ומנגנון השליפה שלו, בצירוף המכסה התחתון הרופף במצלמה בהחלט סותרים את היוקרתיות שהפוג'י מתהדרת בה.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
אפקט נפוץ הצובע את התמונה בגוונים חומים ומעניק לה מראה של תצלום ישן.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

פוג'י F500EXR נדלקת ומוכנה לשימוש תוך 3 שניות, זמן מעט איטי יחסית לקטגוריה. זמן הכיבוי תלוי במצב בו מכבים אותה, כשהעדשה סגורה לוקח למצלמה כשנייה לכבות, ואם העדשה שלופה תחכו מעט יותר. בברירת המחדל שלה ניתן לצלם תמונה בכ-2 שניות. ביטול התצוגה המקדימה מאפשר קיזוז הזמן לכתמונה בשנייה. עם שימוש במבזק ניתן לצלם בערך כל שנייה וחצי. אלו זמנים לגמרי לא רעים. צילומי פנורמה או צילומים עם חשיפה ארוכה מאלצים את המצלמה לזמן עיבוד מעט ארוך יותר, ומאריכים את מחזור הצילום. לא חשנו ב-shutter lag מוגזם במצלמה זו, והמיקוד היה מהיר לאורך כל השימוש.

צילום הרצף בדגם הזה אינו מרשים במיוחד. תמונות ברזולוציה מלאה ניתן לצלם ברצף של 3 תמונות בשנייה, ואם תסכימו לרדת בגודל התמונה תוכלו לצלם ברצף עד לקצב של 12 בשנייה, שמהן ניתן לבחור את 3 הראשונות או האחרונות.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

המצלמה פועלת באמצעות סוללה ייעודית בעלת קיבולת של 940maH הניתנת לטעינה בנפרד מהמצלמה. טעינה אחת של הסוללה הספיקה לכמות של כ-700 תמונות, כשליש מהן עם מבזק, ועוד מספר דקות של צילומי וידיאו. אלו נתונים יפים עבור מצלמת פוקט.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply