חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Olympus TG610 אולימפוס
מותג: Olympus
סוג מצלמה: קומפקטית
סוג סוללה: Li-Ion
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
חיבורים: USB 2.0
טווח זום: 28-140 מ"מ
טווח ISO: אוטומטי, 80, 100...
מבנה המסך: קבוע
ציון WiseBuy
7.5
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Olympus TG610 אולימפוס

עידו אשפיז | 05.08.2011
הטוב
  • מסך מעולה
  • צילום תחת המים ובתנאי שטח קיצוניים
  • קצב צילום מהיר
  • איכות צילום סבירה למגבלות העדשה בגוף קשיח
הרע
  • צילום וידיאו פושר
  • כפתורי ניווט לא נוחים
  • מיקום בית עדשה בעייתי
בשורה התחתונה

המצלמה הקשוחה של אולימפוס אמנם לא מציעה איכות תמונה מעולה, אך חווית הצילום בה מפצה על כך במידת-מה. היכולת להיכנס לים עם המצלמה ביד, או לקחת אותה לטיול שטח בתנאים קשים מבלי לחשוש לשלמותה, מרככת את העובדה שהצילומים רחוקים מלהיות מדהימים. בשימוש סטנדרטי יש להודות שהמצלמה לא עולה על מתחרותיה, ואפילו נופלת מהן. היא תתאים למשפחות עם ילדים פעלתניים יתר על המידה, או לחובבי ספורט שמחפשים דרך לשלב בין תחביבים.

הקדמה

TG-610 של אולימפוס היא התוספת החדשה ממדגמי 2011 של סדרת TG, סדרת מצלמות קומפקטיות וקשוחות, בעלות יכולת לעמוד בנפילות ובצילום תחת המים. היא כוללת חיישן CCD בגודל 1/2.3 אינטש ומצוידת בעדשה בעלת זום אופטי X5 בטווח של 28-140 מ"מ. עוד במפרט: רגישות של עד 1600 ISO, מייצב תמונה דיגיטלי ואופטי, צילום וידיאו ברזולוציית HD, מסך בגודל 3 אינטש ושלל תפריטים בעברית.

המצלמה פועלת על סוללת ליתיום-יון נטענת, ושומרת את התמונות על גבי כרטיס SDHC.

זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

איכות הצילום של הדגם הזה היא לא רעה, על אף שמדגמים אחרים של אולימפוס קיבלנו יותר. חשוב לזכור שמדובר במצלמה בגוף קשיח, מה שגורם לכל מכלול העדשה להיות כלוא בתוך הגוף, ולמעשה מגביל את הגודל שלה משמעותית. התמונות ממוקדות כראוי ובמבט ראשון נראות לא רע, אך מבט נוסף מגלה עיוותי עדשה קשים בפינות התמונה, חידוד יתר קל בחלק מהמצבים ומריחות קלות בעומק התמונות. בתאורה טובה, כאשר העדשה אינה פתוחה עד הסוף, ניתן להפיק תמונות לא רעות מהמצלמה, אך ברוב המקרים יתקבלו תוצרים לא יותר מבינוניים. ייתכן ומי שמקבל את האפשרות לצלם בתנאים קיצוניים מעט יותר, ישמח על כל תוצאה שיקבל, אך כשהגימיק של הקשיחות חולף נותרת איכות הצילום הבינונית.

גם בצילום בתוך הבית המצלמה אינה מבריקה. המבזק שלה חלש ומאיר בקושי חללים בינוניים, ובצילום בחושך מחוץ לבית הוא לא מאיר יותר משניים-שלושה מטרים קדימה. יחד עם זאת, בצילום פורטרטים הוא אינו שורף את פני המצולם, ובצילומים מסוג זה מביא באופן כללי לתוצאות טובות. במצב האוטומטי החכם, בחושך, המצלמה לא תעבור את ה-400 ISO. לא מדובר ברף גבוה, אם כי גם בו התמונות המתקבלות מגורענות ומטושטשות ועל סף הבלתי שמישות.

המבזק כאמור אינו יעיל במיוחד, וכך יכולות המצלמה בחשיכה צונחות ביחס למתחרות. למצלמה מייצב תמונה כפול שעושה עבודה טוב ברוב המקרים, אם כי הוא לא ממש עומד למבחנים קשים בהתחשב בגודל הזום, X5 בסה"כ המקביל ל- 28-140 מ"מ.

Olympus TG-610 מתהדרת ביכולות צילום תלת מימדי, כמו שאר אחיותיה החדשות בסדרה. לא מדובר בצמד עדשות, אלא בשני צילומים מזוויות שונות. לאחר הצילום הראשון יוצג על המסך במטושטש האובייקט המצולם, ויש להתאים את האובייקט לזווית בה הוא מוצג על המסך. התמונות נתפרות יחד לתמונה אחת, שלא עמדו לרשותנו האמצעים לבחון את איכותה.

כאמור יש גם מצב פנורמה למצלמה זו, ניתן לבחור בין מצב ידני, אוטומטי, או תפירה במחשב באמצעות תוכנה ייעודית. במצב האוטומטי, לאחר הצילום הראשון יופיע פלוס לבן בנקודה מסוימת ומגרעת מתאימה בצד הנגדי. כעת יש להתאים את הפלוס לתוך המגרעת, ולאחר שלושה צילומים תתקבל תמונה פנורמית. הרעיון פה נחמד, אך הביצוע רע. הפלוס שאמור להיות מעוגן בנקודה מסוימת בתמונה נוטה לברוח, והמצלמה מתקשה מאוד להתמקד במצב הזה. לא הצלחנו לצלם פנורמה של נוף במצב הזה, רק צילומים בתוך הבית צלחו. לאחר הצילום תופיע התמונה המלאה באנימציה חביבה, אם כי איטית משהו.

ישנו גם מצב חצי ידני P, שמאפשר שליטה ברגישות, איזון לובן, במבזק, צילום המקרו, צילום רציף ופיצוי החשיפה. תכונה חביבה שמצאנו היא מקרו-לד: המצלמה יודעת להשתמש בנורת לד שמיועדת למיקוד בדרך כלל, כדי להאיר את האובייקט שנמצא קרוב למצלמה. צילום המקרו עצמו, עם או בלי ה-LED, לא יותר מחביב, כאשר מרחק הצילום הוא בערך 3-4 ס"מ ובדרך כלל העדשה מתקשה להתמקד גם במצב זה.

שני מצבי צילום נוספים במצלמה הם Magic וסצנה. הראשון מאפשר להוסיף שלל אפקטים על גבי התמונות, ביניהם ריכוך הפוקוס, עין דג, רישום בשחור לבן ו-Punk שצובע את התמונה בשחור-סגול, ועוד. מצב הסצנה מאפשר לבחור מבין 16 סצנות שונות המאפשרות למצלמה משחק מעט שונה עם מפתחי הצמצם וזמן החשיפה. למשל, סצנת הנר מאפשרת למצלמה זמן חשיפה של עד 4 שניות בניגוד למצב האוטומטי החכם שמגיע עד 1/2 שנייה, וכדומה. או למשל צילום תת מימי מהיר, במטרה ללכוד דג בתנועה.

לפניכם מספר תמונות שצולמו עם ה- TG-610. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Olympus TG-610

ISO 125, f/13, 1/100 sec

Olympus TG-610

ISO 320, f/3.9, 1/4 sec

Olympus TG-610

ISO 100, f/3.9, 1/30 sec

Olympus TG-610

ISO 1600, f/4.7, 1/20 sec

מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

צילום הוידיאו ב- TG610 מתבצע ברזולוציית 1280X720 ובקצב של 30 פריימים בשנייה, והוא בינוני באיכותו. איכות התמונה פושרת וניתן להבחין בקלות בסימני מריחה ובחלקים מטושטשים בסרט. בתנאי תאורה חלשים רמת הגרעון עולה באופן קיצוני.

אופן ההקלטה קל ופשוט, לחיצה על הכפתור הימני מכל מצב תביא להתחלת צילום וידיאו. הסרטונים מקודדים כקובצי MP4. איכות השמע לא רעה והמיקרופון עושה את עבודתו כנדרש. כמו כן ניתן לשלוט בזום במהלך הצילום, והעדשה נענית בזריזות אך מבלי לגרום לסרט להיות קופצני ומטריד.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

TG-610 של אולימפוס מתוכננת לעמוד במגוון התעללויות שרוב המצלמות לא אמורות לשרוד. כתוצאה מכך, היא גדולה פיסית 99.5 x 64.5 x 26.1) מ"מ) מעט יותר ממצלמת הפוקט השגרתית, אם כי בקטגוריית המשקל לא מורגש הבדל משמעותי (190 גרם כולל הסוללה). טיב הבניה מורגש במצלמה הזו, היא מסיבית ומרגישה טוב מאוד ביד, ואף אינה מפריעה יתר על המידה בכיס המכנס. למרות מראה צעצועי משהו, TG-610 נאה למדי ושונה מרוב המצלמות מבחינת מראה חיצוני. היעדר טבעת העדשה חיצונית גורם לה להיראות כמו מצלמות פילם ישנות. המצלמה זמינה בצבעים אפור, אדום, שחור וכחול.

Olympus TG-610
המצלמה גדולה מעט ביחס לקומפקטית לא מוקשחת, אך משקלה סביר. טיב הבניה מורגש במצלמה הזו, היא מסיבית ומרגישה טוב מאוד ביד, ואף אינה מפריעה יתר על המידה בכיס המכנס

בראש המצלמה נמצאים כפתור ההפעלה והדק הצילום. צמד הכפתורים בולט במעט מראש המצלמה והם מגיבים טוב למדי. בחזית המצלמה נמצאת העדשה, כאשר מדובר למעשה בריבוע קטן משמאל למעלה שבתוכו ממוקמת העדשה. בית העדשה ממוקם מאוד גבוה ולעיתים בעת אחיזה במצלמה הופיעו בתמונות חלקי אצבעות שנכנסו בטעות לשדה הראיה של העדשה. עוד בחזית נמצאים המבזק ונורת הלד. נציין שישנו שיהוי מורגש לאחר לחיצה על הדק הצילום, שפוגע לא מעט בחוויית הצילום.

Olympus TG-610
בראש המצלמה נמצאים כפתור ההפעלה והדק הצילום. צמד הכפתורים בולט במעט מראש המצלמה והם מגיבים טוב למדי

בגב המצלמה נמצא מסך נהדר וחד בגודל 3 אינטש, המראה צילומים באופן מדויק ופועל בצורה מעולה גם בשמש ישירה. המסך מציג 920 אלף פיקסלים ועשוי זכוכית עמידה למדי, כזו ששרדה מספר נפילות, ואפילו ישיבה של אדם בוגר על המצלמה.

לצד המסך נמצא סט כפתורי השליטה, העליון: מתג שליטה בזום, שנמצא כאן במיקום שונה מעט מהרגיל, אך אין זה גורע מנוחיות השימוש בו וההבדל בינו לבין חוגה סטנדרטית אינו גדול. תחתיו כפתור צילום וידיאו, כפתור מעבר לתמונות שצולמו, כפתור עזרה, תפריט וג'ויסטיק. הג'ויסטיק מחליף את 5 מקשי הניווט, 4 הכיוונים ואפשרות לחיצה ישירות עליו לאישור. הניווט באמצעים האלו נוח, אם כי הלחיצה על הג'ויסטיק לא פעם התבלבלה לנו עם אחד הכיוונים ובמקום להקיש OK הגענו לתפריט אחר, או לאפשרות אחרת באותו תפריט. כלומר, קשה לדייק בלחיצה על הג'ויסטיק ולעיתים במקום להילחץ פנימה הוא פשוט נוטה לאחד הצדדים. יתר הכפתורים בולטים למדי מגוף המצלמה ונוחים ללחיצה. חיסרון מסוים הוא שהעדשה מגיבה מעט באיטיות ללחיצות על הזום.

Olympus TG-610
בגב המצלמה נמצא מסך נהדר וחד, המראה צילומים באופן מדויק ופועל בצורה מעולה גם בשמש ישירה. לחצני השליטה לידו טובים, אך ג'ויסטיק הניווט קשיח מדי וקשה לדייק בלחיצות עליו

מימין המצלמה ישנו מכסה גדול מפלסטיק שנפתח בלחיצה על מתג יחיד. תחת המכסה נמצאת הסוללה, לצידה כרטיס הזיכרון, ושני חיבורי כבלים: USB ומיקרו HDMI. שליפת כרטיס הזיכרון אינה אידיאלית, אך ניתן להבין מדוע מצלמה "קשוחה" תיפתח באמצעות דלת המזכירה מעט דלת של כספת קטנה. בתחתית המצלמה ישנו תבריג לחצובה.

תופעה מעצבנת מאוד שנתקלנו בה היא צליל ההתראה של המצלמה. בעת הפעלה של המצלמה כשהזיכרון מלא, או כאשר הסוללה מתרוקנת, היא תקבל את פני הצלם בצפצוף מחריש אזניים שנשמע כמו צלילן הענוג של ציפורניים על לוח גיר. לא ברור מה דחף את אולימפוס להשתמש בהתראה קולית בנוסף לזו הויזואלית, ודאי שלא ברור מה הוביל לבחירת הצליל הבלתי נעים הזה.

לחצן העזרה פונקציונאלי מאוד, ולחיצה ארוכה עליו מקפיצה הסבר של כמה מילים על הפונקציה המסומנת במסך.


הניווט בתפריטים נוח ואינטואיטיבי למדי. פשוט מאוד לעבור בין המצבים כיוון שכל הפונקציות הקשורות לאופן הצילום נמצאות על המסך תמיד. בזמן הצילום מופיע על המסך אזור המיקוד, מהירות התריס וזמן החשיפה. התפריט הראשי גם הוא נגיש, נוח ולא דורש מאמץ רב לשימוש. התפריטים מוצגים בעברית מלאה.

הניווט בין תמונות שצולמו גם הוא לא מהנוחים שראינו. המעבר בין התמונות נעשה באנימציה כלשהי שבעיקר גוזלת זמן וסבלנות. את התמונות ניתן לתקן בעודן במצלמה באמצעות מספר כלים מצומצם כמו חיתוך התמונה, תיקון עיניים אדומות ופיצוי חשיפה.

היות ומדובר גם במצלמה "קשוחה", בין היכולות שלה נמצאות גם עמידות במים עד לעומק של 5 מטרים, בקור קיצוני  של 10-  מעלות, נפילה מגובה של מטר וחצי ועוד. נוכל להעיד שלאחר בילוי של שעה במקפיא המצלמה עדיין פועלת, אם כי בדקות הארוכות שלאחר מכן העדשה שלה מתמלאת אדים והמצלמה לא שמישה במיוחד. עוד נספר שגם בילוי קצר במי הים התיכון אינו מטריד את המצלמה יתר על המידה. לקחנו אותה לסיבוב קצר בים, אמנם לא עוד העומקים שצוינו, אך במטר הראשון היא תפקדה נהדר.

בערכת המצלמה מצאנו כבל USB, מתאם לכבל USB ולחיבור חשמל, כבל חיבור AV, ספרות הדרכה ודיסק התקנה לתוכנה של אולימפוס.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.
כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

Olympus TG610 נדלקת ומוכנה לצילום תוך 3-4 שניות, נתון זמן לא מאוד מרשים, והכיבוי לוקח כ-1-2 שניות. זמן המיקוד של המצלמה בלתי אחיד: לעיתים הצלחנו לצלם רצף של תמונה כל שנייה, ולעיתים רחוקות כלל לא הצלחנו למקד את המצלמה כראוי על האובייקט המבוקש.

לרוב בין צילומים יש לחכות כשנייה בלי מבזק, וכשתי שניות כאשר המבזק מסייע. בצילום הרציף ניתן לצלם כ-8-9 תמונות בשנייה, בקצב המהיר ביותר.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

למצלמה סוללת ליתיום יון בקיבולת 925mAh הנטענת בתוך מטען יעודי, המחובר בכבל USB  אל החשמל. טעינה אחת של הסוללה הספיקה לנו לכ-750 תמונות, כשליש צולמו עם פלאש וכחמש דקות של קטעי וידיאו. זהו זמן שימוש סביר ותו לא.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply