חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Panasonic Lumix DMC-FX77 / FX78 פנסוניק
מותג: Panasonic
סוג מצלמה: קומפקטית
רזולוציה: 12.1 מגה פיקסל
גודל חיישן: 1/2.33 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: כולל
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
סוג פוקוס אוטומטי: 11 נקודות מיקוד
ציון WiseBuy
8.7
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Panasonic Lumix DMC-FX77 / FX78 פנסוניק

ברק ברודו | 18.09.2011
הטוב
  • ייצוב תמונה מרשים
  • אתחול מהיר
  • איכות תמונה טובה עם תוצאות צפויות ואמינות ברוב תנאי הצילום
  • צילום וידיאו Full HD
  • מסך מגע מלא
  • אפשרות שינוי גוון עור והוספת איפור
  • אפשרות שמירת אנשים ספציפיים אליהם התמונה 'תתכוונן'
הרע
  • רגישות ה-ISO אינה מרשימה ברמות הגבוהות
  • אי נוחות קביעת פרמטרים ידנית
  • חיי סוללה קצרים
  • אחיזה לא נוחה שמחייבת שימוש בשתי הידיים
בשורה התחתונה

Panasonic FX77 כוללת שפע של גימיקים טכנולוגיים, חלקם שימושיים יותר מאחרים. אין שום צורך בידע בצילום ולו הבסיסי ביותר על מנת להשיג תוצאות טובות איתה, שכן מגוון מצבי הצילום האוטומטיים מאפשרים להשיג חשיפות מוצלחות במרבית התנאים הסטנדרטיים. המצלמה מספקת שלל פילטרים אמנותיים, כולל הוספת איפור לפני המצולמים והחלת פילטרים על הסרטת הוידיאו דבר המספק תוצאות מיוחדות גם למי שאין גישה לתוכנות עריכה.

המצלמה מיועדת לאנשים אוהבי טכנולוגיה שייהנו ממשק המגע, כמו גם לאנשים ללא שום גישה לצילום שייהנו מהאוטומציה הגבוהה שהמצלמה מספקת ומאיכות התמונות והסרטונים.

הקדמה

Panasonic Lumix FX77 היא מצלמת כוון-צלם' קומפקטית שהשליטה בה מתבצעת ברובה המוחלט באמצעות מסך מגע. מעבר למסך המגע וממשק המשתמש, המצלמה היא די סטנדרטית לסוגה, עם רזולוציית 12.1 מגה-פיקסל, הסרטת וידאו ב-HD מלא (19201080X), מצב צילום אוטומטי נוח לשימוש ושפע של הגדרות ואפקטים לשיפור תוצאות הצילום.

בכל זאת יש כמה הפתעות טכנולוגיות מאחורי החזית הסטנדרטית של המצלמה, מה שהופך אותה לגאדג'ט נחשק. בין היתר כוללת המצלמה את האפשרות להגדיר את העצם או האנשים החשובים ביותר בצילום ולכוון את החשיפה לפיהם, עדשת Leica בעלת צמצם 2.5 בטווח של 24-120 מ"מ, אפשרות לצלם תמונות 3D ובעיקר אפשרות לשחק עם גוון העור של המצולמים ולהוסיף להם איפור לאחר הצילום.  

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

רוב התמונות שצילמנו ב- Lumix FX77 היו באיכות מצוינת. המצלמה עובדת היטב במצב האוטומטי, ועם מבחר מרשים של מצבים אוטומטיים שונים אין כמעט סיבה לגשת לשינוי מרכיבי הצילום באופן ידני. מאחר ועל מנת לשנות את הצמצם, המהירות, הרגישות או אף את הגדרות המבזק יש לצלול עמוק לתוך התפריטים, זה הרבה יותר מעשי ונוח פשוט להסתמך על מצבי הצילום האוטומטיים.

הצבעים היו חיים ובולטים ולרוב מאוזנים היטב, תוך מתן אפשרות לשנות את הרוויה והבהירות של תמונות לאחר שצולמו במה שקרוי פילטר 'אמנותי'. הייצוב האוטומטי מרשים מאוד ביכולות שלו לנטרל רעשים – צילום של מכונית נעה מתוך רכב נוסע הביא תוצאה חדה לחלוטין וכך גם צילום של נוף תוך כדי הליכה או ריצה כל עוד נקודת הפוקוס היתה רחוקה מספיק.

למצלמה טווח ISO מעט נמוך יחסית למתחרות, עד 1600, עם אפשרות להגביר רגישות עד 6400 אך מאחר ומתחילים לראות גרעיניות כבר ב-800 ISO ההמלצה היא להישאר מתחת ל-1600 ISO. בהתחשב ברגישות הנמוכה יחסית, צילום בלילה נתן תוצאות לא רעות בכלל, כנראה בגלל איכות העדשה ותכונות ייצוב התמונה.

הפלאש מתפקד לא רע ולרוב מאיר אנשים וחללים בצורה טובה. לא רק שהפלאש כמעט ולא שרף תמונות (אלא אם היינו ממש קרובים לאובייקט או מול מראה) אלה שהיו מקרים בהם התוצאה עם פלאש הייתה מעט כהה כך שניתן היה לשחק עם הבהירות של התמונות באמצעות הפילטר האמנותי לאחר הצילום.

למצלמה שישה מצבי צילום ברמות אוטומציה שונות. המצב הראשון נקרא 'צילום חכם אוטומטי' ובו המצלמה בוחרת בעצמה מבין שש הגדרות שונות למצבי צילום אפשריים ומשנה את הגדרות הצילום בהתאם. מצב זה יבחר עבורכם בין כמה הגדרות מובנות כמו מאקרו אם תבחרו בעצם קרוב מאוד למצלמה כנושא העיקרי (בטפיחת אצבע על המסך) או פורטרט אם תבחרו בפנים של מישהו באופן דומה. בנוסף לכך, מצב חכם אוטומטי מפעיל זיהוי פנים (אגב, ניתן להגדיר מראש מספר פרצופים כמו גם להכניס את הגיל שלהם) הכולל גם זיהוי פנים בפרופיל, ייצוב תמונה ופוקוס אוטומטי. המצב הזה גם כולל חשיפה חכמה המגבירה בהירות באזורים כהים בתמונה, טיפול בעיניים אדומות באופן דיגיטלי ומעקב פוקוס המאפשר מעקב של המצלמה אחר נושא הצילום שבחרנו והשארתו בפוקוס כל עוד הוא נמצא בפריים.

מעבר למצב הצילום הסופר אוטומטי הזה ישנם גם מספר מצבי צילום נוספים. יש מצב צילום רגיל בו יש לצלם אפשרות להחליט מראש על פרמטרים כמו ISO, מהירות צמצם וכדומה, אך מאחר ולוקח זמן להגיע ולשנות את החלטות הצלם לא סביר שתשתמשו בו יותר מידי, אם בכלל.

אופציה נוספת היא צילום תוך בחירה באחת מעשרים וחמש סצנות צילום שנקבעו מראש כמו פורטרט, מקרו, ספורט, נוף, נוף לילה, שקיעה, נוף פנורמי, אוכל, אור נרות ועוד. בהנחה ואתם יודעים מראש מהם תנאי התאורה בהם אתם עומדים לצלם ניתן להשתמש באופציה זו שכן היא מסוגלת לדיוק רב יותר בתוצאה בהשוואה לצילום חכם אוטומטי. לדוגמה, צילום חכם אוטומטי בחוץ בלילה תמיד ישתמש בפלאש, בעוד צילום נוף לילה לא ישתמש בפלאש ובמקום זה יגדיל את ה-ISO והחשיפה על מנת לנצל את האור הקיים, מה שנותן תוצאה טבעית יותר.

האפשרות הבאה היא צילום תלת מימד – על הצלם לאחוז את המצלמה במאוזן (הצילום לא עובד עם מחזיקים במאונך) ולהניע אותה באטיות מימין לשמאל. המצלמה תצלם כעשרים תמונות ותבחר שתיים מתוכן להרכיב תמונת תלת מימד בפורמט MPO. על מנת לצפות בתמונות תלת מימד יש צורך בטלוויזיה או מסך המסוגלים להציג תמונות כאלה כך שאם אין לכם מסך כזה אין טעם להשתמש במצב הזה. שני מצבים נוספים הם המצבים האמנותיים יותר – מצב קוסמטי ומצב 'הצבע שלי'. המצב הקוסמטי מאפשר שינוי גווני העור של המצולם, מעור רך לשזוף בדרגות השפעה שונות. מצב 'הצבע שלי' כולל מגוון פילטרים אמנותיים המוכרים היטב לחובבי ז'אנר הצילום הזה כמו צילום ספיה, צילום מונוכרומטי (שחור לבן), צילום מגורען או צילום דרך מצלמת נקב (מוסיף הילה כהה מסביב לפריים). ישנם שמונה פילטרים כאלו ואחד היתרונות שלהם הוא שניתן להפעיל אותם גם בזמן הסרטת וידיאו.

פילטר האיפור (המכונה (Beauty Retouch מאפשר, במידה ויש פנים בתמונה המצולמת, לשחק עם גוון העור, הלבנת שיניים, הוספת שכבת איפור בסיס בצבע שנבחר, שפתון, צללית וסומק בגוון שנבחר. המצלמה לא מאפשרת לשחק עם הפילטר הזה במידה והיא לא מזהה פנים בתמונה והיא מתוחכמת מספיק כדי לקלוט שצילום של צילום (כמו ממגזין) או ממסך אינם פנים 'אמיתיים' ולכן לא קבילים לקבלת 'טיפול היופי' שהמצלמה מציעה. התוצאות לא עקביות ותלויות יותר בחוש האמנותי שלכם מאשר ביכולות התוכנה. במידה ויצא לכם לראות פעם אחת ממכונות התאמת האיפור בסופר פארם, התוצאה דומה מאוד.

לפניכם מספר תמונות המחשה שצולמו עם ה- FX77. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Panasonic DMC-FX77

ISO 100, f/2.5, 1/500 sec

Panasonic DMC-FX77

ISO 400, f/2.8, 1/60 sec

Panasonic DMC-FX77

ISO 500, f/5, 1/60 sec

Panasonic DMC-FX77

ISO 800, f/2.6, 1/4 sec

Panasonic DMC-FX77

ISO 800, f/2.5, 1/8 sec

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
כאשר מצלמים בחושך ומשתמשים בפלאש, קיימת לעתים  תופעה של עיניים אדומות. תופעה זו חריפה במיוחד כאשר הפלאש קרוב לעדשה. כדי לטפל בבעיה, בחלק מן המצלמות הפלאש יורה מספר הבזקים קטנים לפני ההבזק העיקרי מה שגורם לצמצום האישונים ולהפחתת התופעה.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
אפקט נפוץ הצובע את התמונה בגוונים חומים ומעניק לה מראה של תצלום ישן.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

Panasonic FX77 מסוגלת להסריט וידיאו באיכות 1080p HD ובקצב של 30 פריימים לשנייה בפורמט MPEG. המצלמה מסוגלת להסריט גם Motion JPEG בגדלים שונים בפורמט MOV. מעבר להבדל באיכות ההבדל העיקרי הוא בשימוש – פורמט MPEG נועד לצפייה על מסך גדול ופורמט MOV קל משקל בהשוואה אליו ולכן עובר טוב יותר במייל או בצורות אחרות של שיתוף קבצים. זמן ההסרטה המקסימלי בפורמט MPEG הוא כ-30 דקות וזמן ההסרטה המקסימלי בפורמט MOV הוא כמחצית מזה.  

הוידיאו שהמצלמה מפיקה הוא באיכות טובה: הצבעים היו חיים, מעבר התמונה חלק יחסית והתמונה חדה ללא רעשי לוואי בתנאי תאורה נוחים. המסך לא הגיב היטב לתאורה חזקה – מול שמש בצהריים ומול פנסים חזקים בלילה נתקלנו בפסים על המסך. הקלטת הקול נעשית דרך המיקרופון הממוקם בפאנל העליון של המצלמה, ולמרות שהתוכנה אמורה לנטרל רעשי רוח עדיין הבחנו ברעשי לוואי בוידיאו. למרות שייצוב התמונה פועל להפליא בצילום סטילס, נדמה שעדיין יש מה לשפר בצילום וידיאו – הסרטה תוך כדי הליכה נתנה תוצאה מקפצת עד כדי הסחת דעת. הזום והמיקוד עובדים היטב בהסרטת וידיאו אם כי לאט יותר מאשר בצילום סטילס. בצילום וידיאו בלילה שמנו לב לגרעון ולמריחה מסוימת בתנועה.

המצלמה כוללת כפתור ייעודי לצילום וידיאו – לחיצה אחת כדי להתחיל ולחיצה נוספת כדי להפסיק. בונוס נחמד ב-FX77 הוא האפשרות להשתמש במצבי 'הצבע שלי' בצילום וידיאו כך שאפשר להפיק סרטונים בשחור לבן, מגורען, ספיה וכדומה. הדבר מספק נופך אמנותי גם ליצירות הוידיאו הסטנדרטיות ביותר. קופסת המצלמה כוללת כבל HDMI לחיבור המצלמה לטלוויזיה על מנת לצפות ביצירות המופת שלנו ישירות על מסך גדול.  

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

פנסוניק Lumix FX77 היא מצלמת 'כוון וצלם' קומפקטית והשליטה בה, למרות ממשק מסך המגע (ולא בזכותו), לרוב נוחה ואינטואיטיבית. גודל המצלמה הוא קצת יותר גדול מכרטיס ביקור ועובייה כ-2 סנטימטר. משקלה ללא הסוללה הוא 126 גרם כך שהיא בהחלט בגודל ובמשקל שלא יכביד בכיס. גוף המצלמה עשוי פלסטיק קשיח ללא שום אזור המוגדר לצורך אחיזה. גילינו שלא ממש נוח לאחוז את המצלמה או לתפעל אותה ביד אחת.

Panasonic DMC-FX77
גוף המצלמה עשוי פלסטיק קשיח ללא שום אזור המוגדר לצורך אחיזה. גילינו שלא ממש נוח לאחוז את המצלמה או לתפעל אותה ביד אחת

המצלמה נוחה לשימוש והגענו כמעט לכל הפונקציות באופן אינטואיטיבי, אם כי נדרש זמן להתרגל לממשק המגע ולשפת הצלמיות (אייקונים) המוצגת. אחת הבעיות באיקונים המוצגים היא שהם לא כוללים הסבר מילולי על תפקודם אלא אם כבר לחצת על האיקון, שאז ההסבר מופיע על המסך. הנקודה היא שבמקרה כזה כבר בחרת באופציה שהוצגה ועל מנת לשנות אותה חזרה יש לחזור שוב לתפריט בו היינו (שכן המצלמה לא זוכרת תפריט אחרון) נוהל שעד שמתרגלים אליו, ולפעמים גם אחר כך, הוא מעט מסורבל.

בפאנל העליון ישנם 4 כפתורים פיזיים: מתג ההפעלה, לחצן צילום וידיאו, כפתור צילום ומתג זום. כל הכפתורים הללו נוחים לשימוש אם כי כפתור הוידיאו מעט קטן ועלולים לפספס אותו אם לא מכוונים היטב. המסך גדול מאוד, בגודל 3.5 אינטש וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים. הוא חד ומציג הבדלי צבעים באופן טוב מאוד, אך באור שמש מלא הוא מציג פסים כאשר הוא מכוון אל מול תאורה חזקה.

Panasonic DMC-FX77
ישנם 4 כפתורים פיזיים לחיצים בלבד: מתג ההפעלה, לחצן צילום וידיאו, כפתור צילום ומתג זום. כל הכפתורים הללו נוחים לשימוש אם כי כפתור הוידיאו מעט קטן ועלולים לפספס אותו אם לא מכוונים היטב

מאחר והגישה לתפריטים יכולה להיות מעט מסורבלת, שינוי הגדרות הצילום אינו מהיר דיו כדי לאפשר צילום נוח בתנאים משתנים, אלא אם נבחר באחת מאפשרויות הצילום האוטומטיות. על מנת לשנות ISO לדוגמה, יש צורך בכ-5 לחיצות שונות. יתרונות של מסך המגע כוללים הגדרת אובייקט הפוקוס באמצעות לחיצה על המסך, אפשרות לעקוב אחר אובייקט זה ולהשאירו בפוקוס כל עוד הוא בפריים והאפשרות להגדיל או להקטין את התצוגה על המסך, שוב, באמצעות לחיצה.

הצגת התמונות מתבצעת בדומה לטלפונים חכמים באמצעות גרירת אצבע והממשק כל כך דומה שמצאנו עצמנו מנסים לשנות זום בעזרת תנועת שתי אצבעות כפי שנהוג בממשק טלפון חכם (אם כי אפשר לשנות זום בעזרת מסך המגע בממשק ייעודי). בנוסף לאלה ניתן גם להגדיר את כפתור הצילום על המסך כך שלחיצה עליו ולא רק על הכפתור הפיזי תצלם תמונה. נוחות פונקציה זו תלויה לחלוטין בצלם, שכן בעלי ידיים גדולות עלולים בטעות להקיש על איקון הצילום עם האגודל ללא כוונה. ככלל השימוש במסך המגע הוא גימיק נחמד אבל לא בהכרח נוח לכולם ומומלץ להתנסות במצלמה בחנות לפני שתחליטו על רכישה.

כרטיס הזיכרון והסוללה ממוקמים בתחתית המצלמה. נקודת החיבור לחצובה נמצאת לצידם,  כך שאין בעיה להחליף סוללה או כרטיס זיכרון גם כאשר המצלמה נמצאת על חצובה.

Panasonic DMC-FX77
המסך גדול מאוד, בגודל 3.5 אינטש וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים. הוא חד ומציג הבדלי צבעים באופן טוב מאוד, אך באור שמש מלא הוא מציג פסים כאשר הוא מכוון אל מול תאורה חזקה

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

אתחול המצלמה מהיר יחסית, כ-2 שניות מרגע שלחצנו על המתג ועד שניתן להתחיל לצלם. לוקח למצלמה כ-2 שניות לשמור תמונה באיכות מקסימלית לזיכרון – המסך מחשיך לרגע, מציג בקצרה את התוצאה וחוזר לתצוגה חיה. בצילום רציף ניתן להגיע ל- 3.7 תמונות בשנייה ברזולוציה מלאה או כ-10 תמונות בשיניה ברזולוציה של 3 מגה פיקסל.

בצילום ווידאו זמן השמירה היה מהיר יחסית גם כאשר הוידיאו היה ארוך ולכן כבד יותר.  

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

המצלמה מגיעה עם סוללת ליתיום-יון מסוג LP-E10 המספקת 3.6 וולט וקיבולת של 680mAh. מאחר והמצלמה מתפקדת רק עם מסך מגע היא כמובן צורכת הרבה חשמל, כך שהיצרן מתחייב ללא יותר מאשר 200 תמונות בטעינה מלאה – וזו בערך הכמות שהצלחנו להוציא ממנה, חלק גדול מהתמונות עם פלאש. זה אמנם מעט ביחס למצלמות אחרות בשוק, אך בהתחשב בצרכי הכוח של מסך המגע אפשר להבין. דבר נוסף ששמנו לב אליו הוא שבצילום מתמשך המצלמה נוטה להתחמם מעט, בדומה לטלפון בשימוש ממושך, למרות שהדבר לא הפריע בשום צורה לצילום.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply