סקירות מוצרים
מדריכי קנייה
חדשות הצרכנות
אוזניות
סמארטפונים
מסכי מחשב
מצלמות
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Canon PowerShot SX40 HS קנון
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 12-18 מגה פיקסל
רזולוציה: 12.1 מגה פיקסל
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
זום אופטי: X35
סוג פוקוס אוטומטי: 9 נקודות מיקוד
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
ציון WiseBuy
8.5
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור מצלמה דיגיטלית - מדריך מהיר

המדריך המהיר של WiseBuy מציג את השיקולים החשובים ביותר בבחירת מצלמה דיגיטלית. כדי להבין את הפרמטרים השונים ולהתעמק בהם, תוכלו לקרוא את המדריך המלא או להיעזר במילון המונחים.
למדריך המלא
איך לבחור מצלמה
כל האמת אודות מגה פיקסל ותרומתו האמיתית לאיכות התמונה, ועוד דברים שחשוב לדעת על מצלמה דיגיטלית, כדי למצוא את האחת שתתאים בדיוק לצרכים, לדרישות ולתקציב שלכם למדריך המלא
חוות דעת גולשים
OFIR 20.12.13
דפנה 25.01.13
Ran 26.12.12
Nitzan 18.12.12
רונית 24.07.12
הסקירות החדשות בקטגוריה
לירן עבדי | 06.06.2017
8.7
טווח דינמי מצוין, קישוריות נדיבה וסוללה בינונית: ה-Nikon D5600 מיועדת למתחילים ומספקת יכולות מפתיעות. אם תצטיידו...
לירן עבדי | 12.04.2016
8.9
איכות תמונה מעולה, סוללה מצוינת אך מעט מאוד פיצ'רים מתקדמים: ה-700D של קנון בנויה בדיוק לצלם המתחיל שרוצה את השליטה...

סקירת wisebuy - מצלמה Canon PowerShot SX40 HS קנון

|
הטוב
  • איכות תמונות טובה בסך הכל
  • זום ענקי
  • צילום וידיאו מצוין
  • מייצב תמונה מעולה
  • חיי סוללה ארוכים להפליא
הרע
  • כפתורים מרגיזים ללחיצה
  • עינית מזערית
  • היעדר דחיסת RAW
  • היעדר טלה-מקרו
בשורה התחתונה

קנון שדרגה את הסופר זום הקודמת שלה, בעיקר מתחת למכסה המנוע. הוחלפו החיישן והמעבד ונדמה שחלק מתחלואי הדגם הקודם טופלו. מצד אחד, המצלמה מהירה יותר ואיכותית מעט יותר. מצד שני, קיווינו לשינוי משמעותי יותר מהדגם הקודם.

ייהנו ממנה במיוחד מטיילים חובבי צילום. היא מעניקה מגוון רחב של אפשרויות צילום תחת עדשה אחת, ובאיכות מספקת גם אם לא מבריקה.

אל סדרת הסופר-זום הפופולארית של קנון מצטרפת יורשת חדשה, בדמות ה-Canon SX40 HS, שמתבססת ברובה על הדגם הקודם בסדרה.

המצלמה החדשה מתהדרת בחיישן בגודל 1/2.3 ברזולוציית 12.3 מגה פיקסל מסוג CMOS, זום X35 מפלצתי (24-840 מ"מ), מעבד תמונה חדש מסוג DIGIC 5, מסך מפרקי בגודל 2.7 אינטש, עינית אלקטרונית, צילום וידיאו Full HD, שליטה ידנית מלאה ושלל אפשרויות צילום נוספות.

המצלמה פועלת באמצעות סוללת ליתיום, אינה כוללת זיכרון פנימי ומאחסנת את התמונות על כרטיסי SDHC/SDXC.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

Canon SX40 HS התחדשה בעיקר בחלקיה הפנימיים מאז הדגם הקודם בסדרה, ה- SX30is. צומצמו מספר המגה-פיקסלים מ-14.1 ל-12.3, הוחלף החיישן המיושן בחיישן CMOS ומעבד התמונה הוא המתקדם והחדיש שביותר של קנון.

איכות הצילום שמפיקה המצלמה טובה יחסית. אמנם לא בכל מצב תאורה, ולא בכל מצב של העדשה – אבל הסך-הכל מספק. במבט כללי התמונות נאות מאוד. הן צבעוניות כנדרש, הטווח הדינמי בהן רחב ואפילו בצילום של שמש ישירה לא מאבדים פרטים שלרוב אובדים, כמו צבע השמיים. צמצום מספר כמות הפיקסלים, בשילוב החיישן החדש, נועדו לצמצום הגרעון והרעשים הדיגיטליים בתמונות ביחס לדגמים הקודמים בסדרה. באופן כללי ניתן לראות גרף שיפור באיכות התמונות. אמנם במבט בוחן התמונות אינן חפות מגרעון וסימני מריחה קלים, אך לא נצפו פגמים דיגיטליים אחרים.

בתמונות שצולמו בצד הרחב של העדשה, 24 מ"מ, ניתן לראות בעומק התמונות סימני מריחה קלים בעיקר באזורים כהים כמו גם עיוות בתמונה, מה שלא מפתיע בעדשה עצומה שכזו. לא מדובר ברעשים שיפריעו לפיתוח התמונות בגודל בינוני, אך לבעלי אבחנה חדה הם עלולים להציק. בטווח המרכזי של העדשה העניינים משתפרים מעט, כמות הרעש יורדת ואיכות התמונה משתפרת. בהגדלה מקסימלית איכות התמונה טובה גם כן, זאת בתנאי שהמצלמה התמקדה כראוי בנושא – מה שלא תמיד קורה.

כשעוברים לצילום בתוך הבית, או בתאורה חלשה יותר – מודגשים קשיי המצלמה מעט יותר. כמות הרעש בצילומים עולה, כצפוי, אך לא באופן קיצוני. בדגם הזה הוגדל טווח הרגישות מ-1600 ל-3200. קשה לומר שהתמונות בצולמו ב-ISO  3200 היו שמישות באיזשהו אופן, אך ב-ISO 800-1000 עוד ניתן היה לעבוד עם התמונות.

מפתיע לרעה במצלמה הוא איזון הלובן האוטומטי. תמונות בתאורה ביתית מקבלות גוון צהוב, שנעלם כאשר מכוונים את איזון הלובן ידנית לצילום בתוך הבית. גם בצילומי חוץ היה צורך לכייל את איזון הלובן ידנית כדי לקבל תמונות בצבעים מדויקים ולא כחולות מדי.

צילום המקרו הצליח לבלבל אותנו. מצד אחד, ניתן לצלם אובייקטים ממרחק של סנטימטר בודד, שזה באמת מצוין (בעדשה פתוחה לחלוטין). והתמונות יוצאות נהדרות – חדות ומפורטות להפליא.  מצד שני, העדשה רחבה כל כך שהתמונה המתקבלת אינה מרגישה תמיד כמו צילום מקרו. ניסיון לפצות על כך באמצעות טלה-מקרו הוא בלתי אפשרי. לא ניתן להתמקד על עצמים הקרובים מחצי מטר כאשר העדשה אינה פתוחה לחלוטין וזוהי מציאות מאכזבת למדי ממצלמת סופר זום רצינית כמו זו.

מייצב הצילום המצוי פה עושה עבודה מצוינת. אין זה עניין של מה בכך, להצליח לייצב צילום בהגדלות שכאלה, אך המייצב עומד במשימה בכבוד רב. בכל הגדלה ובכל תנאי תאורה פעולתו הורגשה היטב.

Canon SX40 HS
מייצב הצילום המצוי פה עושה עבודה מצוינת. אין זה עניין של מה בכך, להצליח לייצב צילום בהגדלות שכאלה, אך המייצב עומד במשימה בכבוד רב. בכל הגדלה ובכל תנאי תאורה פעולתו הורגשה היטב.

קנון שמרה ב- SX40 HS על מגוון אפשרויות הצילום הרחב שאפיין את הדגם הקודם. מלבד מצב אוטומטי מלא, ישנם מצבים ידניים וחצי ידניים (M, A, S, P) ושני מצבי Custom בהם ניתן לאחסן הגדרות צילום שנעשה בהם שימוש תכוף בידי הצלם. ישנו מצב סצנות המכיל אפשרויות צילום נוספות, כמו צילום בים, בשלג, זיקוקים ושני מצבי פנורמה.

עוד נמצא מצב אפקטים בו ניתן לבחור אפקט לצילום, כמו מיניאטורה, עין-דג, מונוכרומטי ומצב בידוד צבע מדליק למדי. מצב זה מאפשר לדגום צבע מהפריים, ולהשאיר אותו הצבע היחידי בתמונה שכולה שחור-לבן. בלטה בהיעדרה אפשרות לשמור את התמונות בפורמט RAW, תכונה שציפינו בהחלט למצור במצלמה דמוית-SLR שכזו.

לפניכם מספר תמונות המחשה שצולמו עם ה-SX40 HS. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Canon SX40 HS

ISO 100, f/4, 1/400 sec

Canon SX40 HS

ISO 100, f/4, 1/1250 sec

Canon SX40 HS

ISO 200, f/2.7, 1/1000 sec

Canon SX40 HS

ISO 800, f/4.5, 1/60 sec

Canon SX40 HS

ISO 1600, f/4, 1/160 sec

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

Canon SX40 HS מתהדרת ביכולות צילום וידיאו מגוונות למדי. גולת הכותרת היא צילום וידיאו באיכות Full HD, בקצב של 24 פריימים בשנייה, או HD רגיל, 720p ב-30 פריימים בשנייה.

איכות הצילום בשני המצבים טובה מאוד. הסרטים עשירים בצבע ומפורטים למשעי. תנועת הוידיאו חלקה מאוד ואף ניתן לעשות שימוש בזום האופטי, שמכוון פה לתנועה איטית בלבד. תחת הפלאש נמצאים שני מיקרופונים להקלטה סטריאופונית.  למרות שיש שני מיקרופונים, הרגישות של המצלמה לקול מעט נמוכה מדי וחלק מהצלילים אינם נקלטים. הסרטונים נשמרים בפורמט MPEG-4 עם קידוד AVC האיכותי ובסיומת MOV.

בנוסף לכך, ישנה אפשרות לצילום בהילוך סופר-איטי בקצב של 120/240 פריימים לשנייה. איכות התמונה אמנם נמוכה משמעותית (רזולוציות של 640x480 או 320x240 בהתאמה), אך מדובר בפונקציה חביבה למדי, שלא נמצאת אצל רוב המתחרות.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

Canon לא שינתה כמעט דבר מבחינה זו במעבר בין הדגם הקודם לנוכחי. הגוף הגדול עשוי פלסטיק שחור וחלק מכל הכיוונים. לטעמנו לא היה מזיק פה גריפ מחוספס בחזית, או שימוש בחומרים אחרים שמשדרים מעט יותר יוקרה. איכות הבנייה טובה מאוד, ואין חלקים רופפים או כאלו המשדרים חולשה, אך כאמור – מדגם הסופר-זום העיקרי ציפינו לאיכות גבוהה יותר. מבחינת משקל, SX40 HS עברה דיאטה וירדה גרם שלם ביחס לקודמתה, וכעת שוקלת 600 גרם כולל הסוללה וכרטיס הזיכרון.

Canon SX40 HS
גוף המצלמה הגדול עשוי פלסטיק שחור וחלק מכל הכיוונים. לטעמנו לא היה מזיק פה גריפ מחוספס בחזית, או שימוש בחומרים אחרים שמשדרים מעט יותר יוקרה. איכות הבנייה טובה מאוד, ואין חלקים רופפים או כאלו המשדרים חולשה

בראש המצלמה נמצא כפתור ההדלקה שבולט מעט מהגוף, הוא נוח ללחיצה ומגיב היטב. לצידו נמצאת גלגלת המצבים. כאן נתקלנו במצב מעט מוזר, הגלגלת גדולה למדי אך רבע ממנה אינו מנוצל והסיבוב בו חלק לחלוטין. מלבד זאת הגלגלת ממוקמת קרוב למיקום המיועד לאגודל בגב המצלמה, מה שהופך אותה לזמינה ונוחה מאוד לשימוש. מעל הגריפ נמצא הדק הצילום שמוקף בטבעת הזום. הטבעת נוחה לשימוש והעדשה מגיבה אליה היטב. ניתן לשלוט בקצב ההגדלה בהתאם לצורך. הדק הצילום קצת פחות נוח, הכפתור רופף ונקודת מחצית-הלחיצה שנועדה למיקוד נמצאת יחסית עמוק – מה שיוצר בהתחלה בלבול בין המיקוד לצילום עצמו.

עוד בראש המצלמה נמצא הפלאש. הוא אינו מתרומם אוטומטית, ואפילו לא בלחיצת כפתור כזה או אחר; צריך פשוט להרים אותו ידנית. לצידו נמצא כפתור השולט בתכונותיו של המבזק במהלך הצילומים. ההרמה הידנית של הפלאש אינה נוחה במיוחד, ובזמן צילום לא יהיה נוח להתחיל למשש את ראש המצלמה בניסיון לפתוח אותו. גם הכפתור שלצידו אינו מוצלח במיוחד. מהלך הלחיצה שלו קצר מאוד, ולא תמיד ברור אם הוא נלחץ או לא.

Canon SX40 HS
בראש המצלמה נמצאת גלגלת המצבים שממוקמת קרוב למיקום המיועד לאגודל בגב המצלמה, מה שהופך אותה לזמינה ונוחה מאוד לשימוש, וכן הפלאש שאינו מתרומם אוטומטית אלא צריך פשוט להרים אותו ידנית

בגב המצלמה יש טור של שלושה כפתורים עגולים מימין למיקום היעודי של האגודל. תפקיד הראשון להחזיר את העדשה למצב ספציפי שניתן לקבוע, כמו למשל: עדשה פתוחה. לחיצה על הכפתור הזה והחזקתו במהלך הצילום תפתח את העדשה עד הסוף – שחרור הכפתור יחזיר את העדשה למצב הקודם שלה. שימושי מאוד במצלמות סופר זום בהן לעיתים הנושא בורח וקשה להתמקד בו בהגדלה מקסימלית. תחתיו כפתור למעבר למצב צפייה, וכפתור נוסף לשליטה בגילוי פנים או גודל אזור המיקוד, תלוי במצב הצילום. בדומה לכפתור השליטה בפלאש, גם המהלך של כפתורים אלה קצר מאוד וקשה להבין אם הם נלחצו או לא. מה שמקשה במיוחד הוא ששני הכפתורים העליונים שקועים בגוף המצלמה, כנראה כדי להימנע מלחיצות מיותרות.

עוד בגב המצלמה 5 מקשי הניווט מוקפים חוגה ותחתיהם צמד כפתורים נוסף ונוח לשימוש, תפריט ותצוגה. מקשי הניווט נוחים ללחיצה, הכפתור המרכזי מופרד היטב מאלו המקיפים אותו והם גדולים דיים כדי ללחוץ מבלי לפספס. תנועת החוגה יכולה היתה להיות חלקה יותר, אך בסך הכל היא לא רעה.

Canon SX40 HS
5 מקשי הניווט מוקפים חוגה ותחתיהם צמד כפתורים נוסף ונוח לשימוש, תפריט ותצוגה. בניגוד לחלק מהמקשים האחרים, הם דווקא נוחים ללחיצה, הכפתור המרכזי מופרד היטב מאלו המקיפים אותו והם גדולים דיים כדי ללחוץ מבלי לפספס

המסך בעל 230 אלף פיקסלים  שמתפזרים היטב על גבי שטחו, בגודל 2.7 אינטש. ישנם חדים ממנו, אך הוא עושה עבודה טובה למדי תחת כל תאורה בה הוא נמצא. כמו כן, המסך תלוי על מפרק בעל שני צירים כך שניתן לסובב אותו למעלה ולמטה, ניתן גם לכוונו לחזית המצלמה כשהוא לצידה, או במקום שלו כמו מסך רגיל.

מעל המסך נמצאת עינית וחוגת מיקוד עבורה. העינית נותרה איכותית וזעירה – כפי שהיתה בדגם הקודם. מעל העינית ישנו חיבור Hot shoe למבזק חיצוני שמוסתר היטב תחת כיסוי פלסטיק,  ונדרשו לנו שניות ארוכות עד שגילינו כיצד לחשוף אותו.

Canon SX40 HS
המסך בעל 230 אלף פיקסלים  שמתפזרים היטב על גבי שטחו, בגודל 2.7 אינטש. ישנם חדים ממנו, אך הוא עושה עבודה טובה למדי תחת כל תאורה בה הוא נמצא. כמו כן, המסך תלוי על מפרק בעל שני צירים כך שניתן לסובב אותו למעלה ולמטה

תפריטים של המצלמה הזו נותרו כפי שהיו בדגמים קודמים של החברה, ובאופן מסורתי במצלמות של Canon כאן יש יתרון וחיסרון. היתרון הוא שהתפריטים די נוחים, ומי שרגיל למצלמות Canon יעשה את המעבר בקלות. החיסרון הוא שהתפריטים מיושנים למראה ולא בטוח שיהיו מזמינים במיוחד למשתמשים חדשים.

מימין הגוף נמצאים יציאותHDMI  וAV- תחת כיסוי גומי קשיח. בתחתית המצלמה יש פתח לסוללה וכרטיס הזיכרון. הפתיחה נוחה מאוד וכך גם שליפת הכרטיס והסוללה. לצידם נמצא תבריג חצובה מתכתי.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

Canon SX40 HS נדלקת ומוכנה לצילום ראשון תוך 2.2 שניות, ונכבית תוך 1.5 שניות. כאשר הזום פתוח במלואו לוקח לה 4 שניות לקפל אותו. אלו זמנים טובים יחסית למצלמה הנושאת עדשה ענקית שכזו.

רציפות הצילום היא לא רעה. ניתן ללכוד תמונה כל 0.5 שניות, בהנחה שלא משחררים את הדק הצילום. אז המצלמה מוותרת על מיקוד מחדש ופשוט לוכדת עוד תמונה. החסרונות ברורים, אך אם המיקוד הראשוני היה מוצלח – תוכלו לצלם סדרת תמונות בקצב די טוב ובאיכות הטובה ביותר שיש למצלמה להציע.

כאשר מתמקדים מחדש, חולפות כ-2 שניות בין הצילומים, תלוי במיקום הנושא ומפתח העדשה באותו רגע. בקצה הרחוק של העדשה, לעיתים קשה למצלמה יותר וזמני המיקוד שם לא אחידים. הזמן הקצר ביותר שהשגנו שם הוא 2.5 שניות. בשימוש בפלאש תאלצו להוסיף שנייה נוספת לזמנים הללו.

מצב צילום הרצף הייעודי מכיל מספר אפשרויות. ראשית, צילום רציף שממשיך כל עוד ההדק לחוץ – ומצלם כל 0.3 שניות תמונה נוספת באיכות גבוהה. בנוסף אפשר לצלם רצף יחיד של 8 תמונות בפחות משנייה אחת – גם כן באיכות גבוהה. זהו שיפור משמעותי מהדגם הקודם.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

Canon SX40 HS מצוידת בסוללה מסוג NB-10L, בעלת קיבולת של 920mAh. המספר אמנם נמוך משל הדגם הקודם, אך קשה לומר שהירידה מורגשת. הצלחנו להפיק כ-1300 תמונות, כאשר כמעט מחציתן עם פלאש. זאת בנוסף למספר דקות בוידיאו. זהו מספר עצום של תמונות, שבצירוף כרטיס זיכרון גדול יכול לענות על צורך של טיול ארוך במיוחד.

מילון מונחי מצלמות
הצג הכל