חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji Finepix HS25 / HS28 EXR
מותג: Fuji
סוג מצלמה: דמוי SLR
רזולוציה: 16.0 מגה פיקסל
מייצב תמונה: כולל
משקל: 730 גרם
חיבורים: USB 2.0, HDMI mini...
טווח ISO: 100, 200, 400, 800...
מבנה המסך: קבוע
ציון WiseBuy
8.9
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji Finepix HS25 / HS28 EXR

עידו אשפיז | 19.03.2013
הטוב
  • זום ידני נדיב X30
  • נוחות שימוש מעולה
  • חיי סוללות מוצלחים
  • מסך מפרקי ועינית אלקטרונית
  • תפריטים בעברית
  • וידיאו Full HD טוב מאוד
  • צילום ידני מלא
הרע
  • היעדר דחיסת RAW
  • משקל כבד
  • איכות הצילום פחות מרשימה מהמתחרות, גם בסדרה וגם של יצרניות אחרות
בשורה התחתונה

מבנה המצלמה ויכולותיה הטובות הופכות אותה לאחת האטרקטיביות בקטגוריה. על אחת כמה וכמה למי ששוקל רכישת מצלמה להתאמן עליה לפני מעבר ל-DSLR. החיסרון הגדול שלה הוא המצלמות האחרות בסדרה: מדובר בדגם שמרגיש כאילו סירסו אותו בכוונה (אין צילום RAW, פועלת על סוללות אצבע) כדי לייצר קשת רחבה יותר של מוצרים. HS25 מתאימה יותר לטיולים מבין מצלמות הסדרה – למי שיוצא לטיול ארוך יהיה יותר נוח להחליף סוללות אצבע, וכנראה שלא יהיה לו זמן רב לערוך קבצי RAW.

הקדמה

לפוג'י יש די הרבה מצלמות סופר-זום בארסנל. בתוך סדרה S, שכוללת למעלה מ-20 מצלמות שונות, התפתחו תת-סדרות. אחת מהן היא סדרת HS, שכוללת 3 דגמים חדשים: HS25, HS30, HS50. ה- HS25 היא הפשוטה מבין הדגמים, כשההבדלים הגדולים ביניהם הם בסוג הסוללות, תמיכה בפורמט RAW ובעדשה.

Fujifilm FinePix HS25 מצוידת במעבד EXR, חיישן CMOS בגודל 1/2 אינטש ברזולוציה של 16 מגה פיקסל, עדשת זום X30 רחבה בטווח של 24-720 מ"מ ומסך בגודל 3 אינטש, כל אלו בצירוף צילום וידיאו באיכות Full HD ושליטה ידנית מלאה (זמני חשיפה בין 1/4000 -30 שניות, טווח צמצמים 2.8-11) בכל דבר שניתן לחשוב עליו.

המצלמה פועלת באמצעות סוללת ליתיום-יון. יש לה זיכרון פנימי סמלי בנפח 25MB, והיא מאחסנת את התמונות והסרטונים על כרטיסי SD/SDHC/SDXC.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

נדמה שמאז המפגש הראשון שלנו עם סדרת HS של פוג'י, הן בירידה מתמדת. איכות התמונה כאן טובה, ובהחלט מספקת – אך יש טובות ממנה בקטגוריה. זאת למרות שהיא מצוידת בחיישן גדול, 1/2 אינטש, מסוג CMOS EXR, חיישן שמצוי בדגמים רבים של פוג'י ומתאפיין במנוע זיהוי סצנות משובח וטווח דינמי מצוין.

בתאורה מוצלחת התמונות יוצאות נהדר. הצבעים עשירים, הטווח הדינמי מקיים את הבטחותיו והמצלמה מתמודדת היטב גם עם חלקים כהים וגם עם חלקים בהירים בפריימים.  העדשה טובה למדי, ולמרות הזום הרציני של X30 היא מצליחה להפיק תמונות טובות בכל אורכי המוקד. הופתענו לגלות שכמויות הרעש אינן עולות משמעותית עם אורכי המוקד וישנה יציבות יחסית לכל אורך העדשה. עיוותי עדשה או עיוותים כרומטיים כמעט ולא קיימים במצלמה הזו, ובסך הכל מבחינה זו החיישן עושה עבודה טובה בהחלט.

כל זאת – מעל לפני השטח. מבט מדוקדק חושף את הבעיות באיכות הצילום: רמת הפירוט בעומק התמונה נמוכה יחסית למתחרות, ולא מעט פרטים קטנים ברקע אובדים או מתעוותים.

מייצב התמונה כאן מזכיר מאוד את זה של ה-HS30: מוצלח, אך לא מושלם. הוא פועל היטב במצב האוטומטי החכם של המצלמה, כיוון שזו שומרת על זמני חשיפה קצרים מאוד. בצילום ידני קצת יותר קשה לעשות שימוש במלוא טווח העדשה, אך בהחלט אפשרי.

Fuji FinePix HS25
העדשה טובה למדי, ולמרות הזום הרציני של X30 היא מצליחה להפיק תמונות טובות בכל אורכי המוקד. כמויות הרעש אינן עולות משמעותית עם אורכי המוקד וישנה יציבות יחסית לכל אורך העדשה

לדגם הזה טווח ISO מעט יומרני, 100-12800, ועוד ארבעה מצבי ISO אוטומטיים. הופתענו לטובה מאיכות התמונות ב-ISO גבוה. גם ברמות 6400 ו-12800 יצאו תמונות שאפשר לפתח בגודל קטן במקרה הצורך, אך לא מעבר לכך. התמונות רועשות והצבעים מאוד לא מדויקים, אבל הן עדיין סבירות לצפייה ולא נראות כמו סתם הרבה רעש. בטווח שבין 100-1600 התמונות יוצאות טובות בהחלט וראויות לפיתוח בגודל בינוני בלי בעיות.

הפלאש של המצלמה טוב מאוד. הוא חזק, אך מנוהל בצורה מצוינת על ידי המצלמה. כשצריך להאיר אובייקט בקצה השני של החדר, הוא עושה זאת בקלות, ומצד שני גם צילומי פורטרט יוצאים יפים מאוד, צבעי העור טבעיים ואינם נשרפים.

צילום המקרו טוב מאוד גם כן. החל ממרחק של סנטימטר אחד מהעדשה המצלמה מצליחה להתמקד בקלות ובזריזות. הצילומים יוצאים טוב מאוד ואפקט הבוקה נאה, אם כי יש מרשימים ממנו. התרשמנו לטובה מיכולות הטלה-מקרו של המצלמה. הזום הגדול זמין גם לצילום של עצמים קטנים במרחק סביר, ותמונות מקרו מוצלחות יוצאות גם כך.

כמו הדגמים האחרים בסדרת HS, גם לזו שלל מצבי צילום. שניים אוטומטיים, רגיל ו-EXR (מזהה את הסצנה ולא רק כמויות אור), ארבעה מצבי צילום ידניים פשוטים (M,A,S,P) ושלושה מצבים להתאמה אישית בידי המשתמש (שתי סצנות קבועות, ומצב להגדרות ידניות מותאמות אישית). נוסף לכך ישנו מצב וידיאו ופנורמה. הפנורמה מתבצעת בלחיצה אחת וצילום המון תמונות ברצף. המשתמש צריך לשמור על קו יציב יחסית – והתפירה מתבצעת במצלמה. התוצאות מתקבלות מהר והן מרשימות ביותר.

המצלמה ניחנה גם בצילומי 3D, אך אלו מתבצעים באמצעות צילום שתי תמונות של אותו אובייקט מזוויות שונות. לא היו לנו הכלים לבחון את התוצאות, אך לפי אופן הצילום הן אינן מבטיחות.

נוסף על מצבי צילום כאלה או אחרים ניתן לשלוט גם כמעט בכל פרמטר נוסף, לכדי שלוש דרגות: גבוה, סטנדרטי ונמוך. למשל, ניתן להגדיר את הרוויה בצילום כגבוהה, או את החדות כסטנדרטית.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- HS25. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Fuji FinePix HS25

ISO 100, f/4, 1/250 sec

Fuji FinePix HS25

ISO 200, f/4.5, 1/420 sec

Fuji FinePix HS25

ISO 400, f/4, 1/80 sec

Fuji FinePix HS25

ISO 1600, f/3.2, 1/160 sec

Fuji FinePix HS25

ISO 12800, f/4, 1/600

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
הטווח הדינמי הוא הטווח שבין הנקודה הבהירה ביותר לבין הנקודה החשוכה ביותר בתמונה. ככל שהטווח הדינמי רחב יותר, כך התמונה שתתקבל תכיל מספר גדול יותר של גוונים וכתוצאה מכך – פרטים רבים יותר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

לפוג'י HS25 יכולות צילום וידיאו ברזולוציית Full HD (1080p ובקצב של 30 פריימים בשנייה). הסרטים המתקבלים הם באיכות טובה בהחלט, אם כי חלק מהחסרונות של סטילס זלגו לכאן. גם כאן פרטים רבים בעומק התמונה מיטשטשים ונמרחים מעט, בעיקר אובייקטים קטנים. עם זאת, התנועה חלקה והסרטים אינם מקרטעים ואינם מרצדים.

השימוש בזום האופטי אפשרי אם כי קשה. מאוד לא נוח לסובב את העדשה בזמן שמנסים לשמור על המצלמה יציבה, וברוב המקרים שימוש בזום ילווה ברגעים קופצניים בסרט. המיקוד עבד בצורה סבירה, אם כי יכול היה להיות מהיר יותר.

המצלמה כוללת צמד מיקרופונים להקלטה בסטריאו שעושים עבודה סבירה, אך אינם רגישים דיים לקולות הסביבה. הקבצים נדחסים במקודד H.264 ונשמרים בתצורת MOV.

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

סדרת HS של פוג'י היא ללא ספק הקרובה ביותר למצלמת DSLR מבחינת חווית הצילום. המצלמה רוויות כפתורים שנועדו לייצר חווית צילום מהירה ומדויקת יותר. הדגם הזה זהה מבחינה זו לקודמיו – וטוב שכך.

גם מידות המצלמה דומות עד זהות לדגם HS30: 130.6x96.6x126 מ"מ, ומשקל של 687 גרם, ללא סוללות. הבדלים של גרמים ספורים ועשיריות המ"מ מפרידים בין הדגמים. לעומת מצלמות מתחרות בקטגוריה מדובר במשקל כבד, כמעט 100 גרם יותר מהמתחרות.

Fuji FinePix HS25
לעומת מצלמות מתחרות בקטגוריה מדובר במצלמה במשקל כבד, כמעט 100 גרם יותר מהמתחרות

סימן ההיכר של הסדרה הוא שליטה ידנית בעדשה – כמו ב-DSLR, כשמאחורי העדשה נמצאת חוגה נוספת המאפשרת שליטה במיקוד במידת הצורך. סממנים בולטים נוספים הם טור כפתורים משמאל למסך וחוגה נוספת ליד חוגת המצבים שיחד אחראיים לשליטה בפרמטרי הצילום הידניים (ISO, איזון לובן, דגימת אור וכיוצא בזה).

המצלמה מצוידת במסך מפרקי בגודל 3 אינטש. המסך יכול להגיע לזווית של 90 מעלות למעלה, ו-45 מעלות למטה, בצורה מאוד נוחה. המסך בעל רזולוציה של 460 אלף פיקסלים,  והוא טוב מאוד. הבהירות שלו מצוינת, הצבעים חיים ומדויקים והוא מתפקד היטב בכל תאורה. הוא קצת נוטה לאסוף טביעות אצבעות, כיוון שהוא די קרוב לטור הכפתורים שמשמאלו.

בנוסף למסך יש למצלמה עינית איכותית למדי, בגודל 0.26 אינטש ורזולוציה של 920 אלף פיקסלים. קצב הרענון בעינית לא מדהים, אך בסך הכל היא נוחה למדי לשימוש – בעיקר תודות לחיישן הקרבה הצמוד אליה שמאפשר מעבר קליל ומהיר בין צורות הצילום. פרט לחיישן יש לעינית גם דיופטר לבעלי משקפיים. הדגם הזה מצויד גם הוא בחיבור Hot Shoe לפלאש חיצוני, שמאפשר צילום תמונות ברמה גבוהה ותאורה מקצועית יותר.

Fuji FinePix HS25
המצלמה מצוידת במסך מפרקי בגודל 3 אינטש. המסך יכול להגיע לזווית של 90 מעלות למעלה, ו-45 מעלות למטה, בצורה מאוד נוחה

התפריטים של המצלמה נחמדים. הם ברזולוציה גבוה ואף ניתן לצפות בהם בעברית. הבעיה היא שגם מעבר בין מצבי צילום מקפיץ תפריט על המסך, ומאט את העבודה משמעותית.

הדק הצילום ממוקם כצפוי בקצה הגריפ של המצלמה, וסביבו מתג ההפעלה. הדק הצילום נוח מאוד ללחיצה וקל מאוד להבדיל בין לחיצה מלאה לחצי לחיצה. ישנה השהיית צילום (Shutter lag) של כחצי שנייה מרגע הלחיצה, מה שקצת מתסכל כי בעבר התחושה הייתה טובה יותר.

Fuji FinePix HS25
הדק הצילום ממוקם כצפוי בקצה הגריפ של המצלמה, וסביבו מתג ההפעלה. הדק הצילום נוח מאוד ללחיצה וקל מאוד להבדיל בין לחיצה מלאה לחצי לחיצה

העדשה של המצלמה די בולטת מהגוף, ומרכזת חלק גדול ממסת המצלמה. בדגמים מתחרים דאגו למקם רגלית קטנה מתחת לבית העדשה, כדי למנוע נדנוד על משטחים ישרים. כאן אין את זה, ואם מנסה למקם את המצלמה על משטח ישר ולצלם ממנו – צריך ללחוץ על חלקה האחורי כדי שלא תישען קדימה. אפשר היה למצוא כאן פיתרון, למרות שלא מדובר בבעיה אקוטית.

מימין המצלמה נמצא פתח לכרטיס הזיכרון, אותו קל מאוד לשלוף, ומשמאל יציאות לכבל AV, כבל USB וכבל HDMI. בתחתית המצלמה פתח לארבע סוללות אצבע ותבריג לחצובה.

האריזה כללה מכסה לעדשה ושרוך לחיבורו, רצועת נשיאה סביב הצוואר, מגן שמש לעדשה, דיסק עם דרייברים, כבל AV, כבל USB וספרות הדרכה בעברית.

Fuji FinePix HS25
סדרת HS של פוג'י היא ללא ספק הקרובה ביותר למצלמת DSLR מבחינת חווית הצילום. המצלמה רוויות כפתורים שנועדו לייצר חווית צילום מהירה ומדויקת יותר

רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

פוג'י HS25 EXR נדלקת ומוכנה לשימוש תוך 1.5 שניות, והכיבוי של המצלמה מיידי.

בצילום רגיל ניתן לבצע כשני צילומים בשנייה. בקצב הזה נדמה שאין ממש הגבלה על מספר התמונות האפשריות. הופתענו לגלות ששימוש במבזק התאפשר באותו קצב, כנראה תודות לסוללות. אלו קצבים טובים למדי, אם כי חשוב לציין שביטלנו את אפשרות הצפייה בתמונה לאחר הצילום – מה שחסך לנו כשנייה.

הצילום הרציף די טוב, 8 פריימים בשנייה בגודל מקסימלי הוא מספר מכובד בהחלט. מי שזקוק לקצב טוב מזה יכול לוותר על גודל התמונה ולקבל 11 פריימים בגודל בינוני. מהניסיון שלנו זה לקח קצת יותר משנייה, אבל עדיין מדובר בקצב מספק.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

Fuji HS25 פועלת באמצעות רביעיית סוללות AA, כמו קודמותיה בסדרה. מצד אחד, רביעיית סוללות כאלה מספקות אורח חיים קצר יותר מסוללת ליתיום (אם כי לא בהרבה). מצד שני, יש יתרון לא מבוטל בסוללות כאלה – הן זמינות וקלות להשגה במקרה הצורך. יתרון גדול מאוד למטיילים.

מרביעיית הסוללות שהגיעו במארז המצלמה הצלחנו לסחוט 1999 תמונות. מדובר במספר נאה, גם יחסית למתחרות השונות, וגם יחסית לדגם עם סוללת הליתיום (שממנו הפקנו בעבר 2900 תמונות).

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply