חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מקדחה, מברגה ופטישון Bosch GDX 18V-200 C בוש
יצרן: Bosch
סוג: מפתח רטיטה
מתח עבודה: 18 Volt
מומנט מרבי: 200 Nm
מקור מתח: נטען
משקל: 1.2 ק"ג
סיבובי מנוע ללא עומס: 0-3400 rpm
פנס מובנה: כולל פנס
ציון WiseBuy
9.6
דירוג הגולשים
(5 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
אבי א. 15.09.20
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מקדחה, מברגה ופטישון Bosch GDX 18V-200 C בוש

שחר שושן | 11.02.2020
הטוב
  • מומנט חזק מאוד
  • מהירות מנוע גבוהה
  • תאורה חזקה
  • בקרת מהירות
  • מתאים לראש משושה ובוקסה ללא מתאמים
הרע
  • מטען רועש
  • מחיר גבוה ביחס למתחרים
בשורה התחתונה
עם מומנט מקסימלי של 200Nm, מהירות מנוע של עד 3,400 סל"ד ו-4,000 פעימות לדקה, ה-GDX 18V 200 C של בוש היא מברגת אימפקט ומפתח רטיטה חזקה ושימושית ביותר. היא מגיעה עם שתי סוללות עם קיבולת גבוהה, תאורת לד ואפילו הכנה לבלוטות'. עם זאת, היא יקרה משמעותית מהמתחרה הבולטת וההבדל בכוח אינו משמעותי, אך גולת הכותרת כאן היא הראש הכפול שלה: בעוד שמברגות אימפקט לרוב יכללו ראש משושה או ראש בוקסה, מה שדורש מתאם מיוחד המפחית את הכוח המועבר לבורג, ה-GDX מגיעה עם ראש כפול מובנה כך שניתן לעבור בין ברגים למפתחות ברגע ללא איבוד עוצמה. אם אתם נוהגים לעבוד בעץ ומוכנים לשלם את העלות הגבוהה, ה-GDX 18 V 200 C היא בחירה מצוינת, רק קחו בחשבון שבשוק ישנם מתחרים זולים יותר, עם מפרט דומה אך לא זהה.
GDX 18V-200 C
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
מחיר סופי: 892 ₪
מחיר סופי: 900 ₪
מחיר סופי: 890 ₪
להשוואת המחירים המלאה מ-15 חנויות>>
הקדמה

ה-GDX 18V 200 C (לא להתבלבל עם דגם ה-EC שלו מומנט נמוך יותר ומשקל עצמי גבוה יותר), היא מברגת אימפקט נטענת מהסדרה הכחולה המקצועית של בוש. הערכה שקיבלנו כוללת ארגז קשיח גדול שניתן לערום אחד מעל השני, שתי סוללות 18V 75W 4Ah, מטען עם קירור אוויר, תפס לחגורה ומתקן להחזקת ביטים על המברגה. למברגה שלוש מהירויות ופנס מובנה, וכן הכנה למודול בלוטות' (כן, במברגה) המאפשר להתחבר לאפליקציה ייעודית של החברה.


כיום מחיר הערכה הוא כ-2,400 שקל והגוף בלבד ללא אביזרים נמכר ב-כ1,800 שקל.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל

פנס מובנה בגוף המקדחה שמאיר את אזור העבודה. פנס כזה שימושי מאוד לעבודה במקומות אפלים, אבל כדאי לבדוק שהנורית ניתנת להחלפה. יש שני סוגי נוריות – נורית ליבון פשוטה ונורית LED. נורית LED עדיפה בזכות איכות תאורה משופרת, אורך חיים הממושך בהרבה מזה של נורית ליבון ועמידות פיזית בפני מכות ונפילות.

תודה ללדיקו היבואן הרשמי על השאלת המברגה לסקירה.

נוחות השימוש

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ה-GDX 18V 200C היא מברגת אימפקט או הלימה בעברית. מעבר למומנט המשמעותי שכבר יש לה, היא מסוגלת לספק מומנט רגעי נוסף באמצעות מנגנון הלימה הפועל במהירות גבוהה, תוך כדי סיבוב ראש ההברגה. אם נשים את הפטישונים הייעודיים בצד, ברמה הבסיסית ישנן שלוש דרכים להבריג או לקדוח. הברגה או קידוח סיבובי רגיל, מצב רטט שמתואר על המכשיר עם סמל של פטיש ואימפקט.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


מברגה רוטטת - שהיא הנפוצה ביותר, מכילה מנגנון שחובט בראש הקידוח, בכך מוסיף לכוח הסיבובי גם תנועה אופקית החוצבת בקיר, אך אינה משנה את מהירות המנוע. למברגות שכאלה יש קלאץ' המאפשר לקבוע ידנית את רמת ההתנגדות שמעליה המברגה תפסיק להסתובב. מברגת אימפקט כמו ה-GDX אינה כוללת קלאץ' כך שתקרת הכוח המופעל על ראש ההברגה נקבעת דרך כפתור ייעודי בבסיס המכשיר. את המהירות קובעים דרך הדק ההפעלה כמו בכל מברגה חשמלית.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


מה ההבדל בין מברגת אימפקט לרגילה?

מנגנון האימפקט מורכב מגלגל תנופה החובט בחלקו הפנימי של ראש ההברגה בכל סיבוב של הציר. עם כל חבטה, מיוצר מומנט רגעי נוסף, ויחד עם הסל"ד הגבוה של המנוע, נוצר רצף תנועה חזק ביותר - וגם רעש בולט. ל-GDX ישנם שני מצבי פעולה אך המעבר ביניהם הוא אוטומטי. כשההתנגדות מהבורג נמוכה, המברגה פועלת ללא הלימה ומסובבת את הבורג כמו מברגה רגילה. כשההתנגדות מהבורג גדולה מערך מסוים, מנגנון האימפקט מופעל ותוספת המומנט, מגדילה את כוח הסיבוב של המכשיר.


רק ביט משושה

להבדיל ממברגה רגילה שמגיעה עם פוטר מתכוונן או צ'אק כמו שהאמריקאים קוראים לו, ה-GDX כמו שאר מברגות האימפקט בשוק, מגיעה עם מחבר מהיר לחיבור ביטים כך שכל מה שנדרש כדי להחליף ראש, זה למשוך את הטבעת שסביב ראש ההברגה קדימה, לשלוף את הראש הקיים, להכניס במקומו אחר ולשחרר את הטבעת.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


לטעמנו זהו פתרון מצוין אך מגביל בו זמנית, בעיקר בקשר לקידוח. בעוד שזה נוח מאוד להחליף את ראשי ההברגה בשנייה, הם חייבים להכיל בסיס משושה, אחרת אין דרך לתפוס אותם בפוטר. זה נכון שאפשר לרכוש מתאם פוטר אוטומטי שעולה כ-140 שקל, אך כל המטרה בראש הזוויתי היא להתמודד עם המומנט הפתאומי שהמברגה מסוגלת לייצר וראש עגול יכול להחליק. אז במידה וראשי הקידוח שלכם מותאמים או שאתם מוכנים לקנות מתאם, זו לא יותר מדי בעיה.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


נוחה לאורך זמן

במשקל של 1.2 קילו בלי הסוללה או 1.7 קילו עם הסוללה הכלולה בערכה, ה-GDX אינה קלילה במיוחד אך ציפוי הגומי הקשיח יחד עם מבנה ארגונומי מצוין, מאפשרים לאחוז בה בנוחות לאורך זמן. תוספת נחמדה לערכה שבדקנת היא תפס מתכת לחגורה ומתקן להחזקת ביטים המותקנים על בסיס המברגה עצמה.


מברגה עם בלוטות'

הופתענו לגלות שלמברגה יש הכנה לרכיב בלוטות' שניתן להתקין בתוך ידית האחיזה כך שניתן להתחבר אליה דרך אפליקציה. הרכיב עולה כ-150 שקל והשאלה הראשונה שעלתה גם לנו היא מה עושים עם מברגה שמחוברת לטלפון? בחלק מהדגמים ניתן לשנות את עוצמת הרתע כפי שנוצר כשראש הקידוח נתקע, בחלק מהדגמים ניתן לשנות את עקומת הכוח שהמנוע מספק בהתאם למצב הדק המהירות ובחלק מהדגמים אפשר לשנות את התנהגות הקלאץ'. בנוסף, אפשר לראות את מצב הסוללה אך רוב הפונקציות לא רלוונטיות במיוחד למברגת האימפקט שבדקנו.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


אם תהיתם מה ההבדל בין סדרת GDX ל-GDR ל-GDS של בוש: GDR מתייחס לדגמים שיש להם שקע משושה פנימי. GDS מתייחס לכל הדגמים שיש להם תושבת לבוקסה מרובעת. GDX הוא שילוב של השניים, בכך יש לו שקע משושה פנימי וראש מרובע חיצוני.

ביצועים

(50% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

המנוע המובנה הוא מסוג Brushless כך שאין בו פחמים והוא מאופיין בסל"ד גבוה מאוד לצד עמידות גבוהה בעומס והתנגדות.

להבדיל ממברגה רגילה עם קלאץ' שלרוב תגיע עם כפתור הבורר בין מהירות 1 או 2, כאן ניתן לבחור מבין שלוש הגדרות של מהירות סיבובי מנוע ופעימות לדקה של מנגנון האימפקט. במצב הראשון המהירות היא 0-1,00 סל"ד וקצב ההלימה הוא עד 2,300 פעימות לדקה. במצב השני ניתן להגיע עד 2,300 סל"ד ו-3,400 פל"ד ובמצב השלישי כבר מגיעים ל-3,400 סל"ד ו-4,000 פל"ד. כל המהירויות הן ללא עומס.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


עם עוצמת מנוע גבוהה כמו זו, מנגנון האימפקט נכנס לפעולה יחסית מאוחר, אך הוא עדיין מאוד דומיננטי. היות ול-GDX יש מומנט מקסימלי של 200Nm - נתון גבוה מאוד לרמת המחיר שלה, החלטנו לאתגר אותה. הגדרנו את המברגה על העוצמה הנמוכה והברגנו בורג קודח באורך 5 ס"מ לתוך בלוק עץ אלון ללא קדיחה מקדימה. מנגנון האימפקט נכנס לפעולה כשהבורג היה בעומק של סנטימטר אחד, החלפנו לעוצמה השנייה ומשם הקרב היה בין כמה כוח אנחנו מפעילים כלפי הבורג לבין הביט שרצה לברוח.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


לבסוף, הוא נכנס כולו לתוך הבלוק. המשכנו והוצאנו את הבורג והברגנו אותו מחדש במיקום אחר והחלפנו ביטים עד שמצאנו את הראש המדויק, שכן אין זו אשמת המברגה שהביט לא נכון. עברנו לעוצמה השלישית והברגנו את אותו בורג כמעט עד הסוף. למה כמעט? מכיוון שראש הבורג עצמו נשבר תחת העוצמה שהמברגה סיפקה. בורג חדש במיקום אחר נכנס בקלות וברציפות, ובכנות הדאגה היחידה שלנו הייתה העשן שיצא מהעץ בגלל החיכוך עם הבורג.

סוללה

(20% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

הסוללות הכלולות בערכה הן בהספק של 75Wh וקיבולת של 4Ah ולבוש יש מגוון רחב מאוד של סוללות בגדלים שונים שאפשר לרכוש. לשם השוואה, הסוללה ב-LI 1800 שבדקנו המיועדת לשוק הביתי מגיעה גם היא ב-18V אך ההספק עומד על 25Wh וקיבולת של 1.5Ah רק מהסוללה עצמה, ניתן להבין את הפער בין הסדרה הירוקה לכחולה ברמת המחיר הזו.


Bosch GDX 18V-200 C: מאתיים ניוטון למטר אומר הכל


את מצב הסוללה ניתן לראות דרך המד המובנה בחלקה האחורי. הוא מורכב מ-5 נוריות במקום 3, כך שגם אם לא תחברו את המכשיר לאפליקציה, תוכלו לקבל מושג דיי מדויק על זמן העבודה שנשאר בסוללה.


זמן העבודה משתנה דרמטית בין משתמש אחד לשני, אך אנחנו לא הצלחנו לסיים אף לא חצי מהכוח שלה. לטעמנו העובדה שהיא מגיעה עם 2 סוללות בערכה מבהירה עוד יותר את הכיוון לאנשי מקצוע של הדגם הזה, ואת היכולת להחזיק יום עבודה שלם ללא הפסקה, לאורך זמן.


ה-GDX מגיעה עם מטען שולחני גדול למדי שלא ניתן לתלות על הקיר כפי שהוא. בזמן הטעינה מופעל מאוורר רועש באופן מורגש. זמן הטעינה עומד על כ-3 שעות.

תודה ללדיקו היבואן הרשמי על השאלת המברגה לסקירה.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image