חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב Gears Tactics
ז'אנר: פעולה
ציון WiseBuy
7.8
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Gears Tactics

לירן עבדי | 31.05.2020
הטוב
  • אווירת Gears of War נוכחת
  • ביצועי גרפיקה וסאונד מעל המצופה
  • משחקיות טקטית ומתוחכמת
  • קטעי מעבר מצוינים
הרע
  • סובל מבאגים
  • עלול להיות מאתגר מדי
  • משחקיות טקטית וטכנית שעלולה לשעמם
בשורה התחתונה
לא הגענו עם ציפיות גדולות מדי אבל הכותר Gears Tactics הצליח להפתיע אותנו לטובה. בורך במשחקיות טקטית שלא הייתה מביישת את סדרת משחקי X-COM, מתובל באווירת Gears of War האהובה ומציע אתגר אמיתי לשועלי קרבות - Gears Tactics הוא משחק תפקידים מופלא שלא חף מכשלים אמנם, אבל מצליח לעמוד בזכות עצמו.
הקדמה
הכותר Gears Tactics הוא משחק מבוסס תפקידים שפותח על ידי Splash Damage ו-The Coalition והופץ על ידי Xbox Game Studios ב-28.4.2020 למחשב האישי . המשחק מבוסס על סדרת המשחקים המצליחה Gears of War ומשמשת כפריקוול, בה הסיפור מתרחש כ-10 שנים לפני עלילת הכותר הראשון בסדרה.

עלילה

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

הסיפור של Gears Tactics מחזיר את השחקנים 12 שנים אחורה, לפני עלילת Gears of War הראשון והמצוין. האויבים הם עדיין Locust והמשימה היא עדיין למנוע מהם לחסל את המין האנושי – כך ששחקני GOW ייכנסו מיד לעניינים. גיבור המשחק הוא Gabriel Diaz, אביה של Kait Diaz מהמשחק Gears 5, כשהפעם משימתנו לחסל את Ukkon, מדען ה- Locustבמטרה למנוע ממנו ליצור מפלצות מהונדסים גנטית שמאיימות להחריב את הערים האחרונות שעדיין נשלטות על ידי בני האדם.


Gears Tactics: עומד בזכות עצמו

Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


אולי מיותר לציין אבל אין כאן עולם פתוח או אפשרות חופשית להסתובב כאוות נפשנו. המשחק מאוד לינארי ולוקח אותך ממשימה למשימה בצורה מאוד טכנית ומחושבת. לא תוכלו לבדוק בנין סמוך או לחזור יותר מדי אחורה במהלך קרב - Gears Tactics הוא משחק מאוד טכני במובן המשחקיות שלו והעלילה מושפעת מכך רבות, בגישה המאוד ישירה של המשחק. Ukkon הוא נבל קלאסי וטיפוסי מאוד ואת מסע גיוסי הלוחמים של Diaz לאורך הקמפיין וכיבוש עוד שטחים חיוניים להשלמת המשימה הם לא הסיפור הגדול שאולי תמצאו במשחקים מושקעים יותר - ועדיין זה מספיק עבור כותר פעולה דמיוני שלא מעמיד את השחקן בפני דילמות מוסריות או החלטות "כבדות" מדי. "לחסל ולעבור לבא בתור" היא ההרגשה שקיבלנו במשחק ולגמרי חיינו עם זה בשלום.

גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

שדות הקרב מרהיבים ולא נופלים לרגע מהאקטים האפיים שהתרגלנו להכיר בסדרת GOW. דיונות צהובות, חורבות בנייני לוחמה, שקי חול רטובים מדם האויבים – הכותר Gears Tactics גרוטסקי להחריד וסינמטי להפליא. הקטעים ההוליוודיים לא נשכחו ולא הכל נראה רק ממצלמה עילית: זריקות רימון מתועדות מזווית זריקת הרימון וחיסולי מסור חשמלי מוצגים מקרוב-מדי, כשהאיברים הפנימיים נשפכים החוצה, או כשגל אויבים מחוסל בשדה הקטל של מכונת הירייה.


Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


בין למשימה השחקנים זוכים לקטעי מעבר נפלאים שגם מדובבים מקצועי מאוד ומיישרים קו עם סדרת האקשן המהוללת, עם השפה המלוכלכת, הדיבובים המחוספסים ואווירת סוף העולם שהסדרה ידעה להציג לנו לאורך השנים. החשש הגדול ביותר שלנו אישית הייתה ההמרה הבעייתית-משהו מכותר אקשן טהור לז'אנר מבוסס תפקידים. ייאמר לזכות מפתחי המשחק שגרסת ה- RPG של Gears of War הופקה לעילא וממש אפשר להרגיש את המותג נוכח בכל פרט, מהוויז'ואל המשוחזר היטב, הן ברמת הנשקים ותיאור הדמויות, ועד לסאונד המעולה, ברעשי המלחמה הסוערים וברגעי הדרמה והדיאלוגים השקטים.

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

כיאה למשחק GOW, האווירה הלוחמנית מהסדרה נוכחת בכל פינה: הדמויות מגושמות בגופן, הלוחמים המחוספסים, הדיאלוגים העוקצניים והאלימות הראוותנית – כולם מופיעים למכביר. זה עלול להיות "כבד" מדי למי שלא מכיר את הזיכיון אבל שחקני GOW לוודאי מיד ייכנסו לעניינים. המסור המפורסם נוכח, גם כחיסול אויב מקרוב וגם כהוצאה להורג מפוארת שמתוארת בפרטי פרטים, מביתור הגוף ועוד השפרצות דם על המצלמה שמתארת מקרוב את המחזה הגרפי המבחיל. בכלל, הרבה מהאלמנטים מהסדרה המוכרת מופיעים כאן וחוזרים בצורה מרעננת, כמו ה- Emergence hole המהולל שימשיך להקפיץ אויבים עד שנחסום את החור שנפער עם זריקת רימון מדויקת ואיך אפשר בלי, מפלצת ה- Brumak עם הנשקים הטבועים בזרועות שלה.


Gears Tactics: עומד בזכות עצמו

כמשחק תפקידים סטנדרטי, לכל צד בקרב ניתן מהלך, הכולל מס' תורות לכל חייל – שגם אותו ניתן לשדרג בעץ השיפורים הזמין לכל דמות. למרבה ההפתעה הנשקים עצמם לא משתנים אלא רק משתדרגים, דרך מציאת תיבות שפזורות לאורך מפות המשימות או באמצעות נקודות ניסיון שהצטברו מהשלמת משימות וחיסול אויבים. המשחק מציע 5 סוגי לוחמים; vanguard, scout, heavy, sniper ו- support, כשכל דמות חמושה בארסנל נשקים משלה, טכניקות קרב מתקדמות וכוח פסיבי. כך למשל החייל הכבד (heavy) מאובזר במכונת ירייה שמצוינת להתבצרות מאחורי מחסה וירייה מטווח בינוני לאויבים החוצים את קו האש. לעומתו, עם הצלף (sniper) נעדיף מן הסתם לפגוע באויבים מרחוק ונזכה לעוד ניסיונות צליפה כבונוס על כל חיסול מוצלח.

בכל כניסה לעימות המשחק מאפשר שימוש עד 4 חיילים בו זמנית, ולא האמנו כמה כוח אש יש לשליש כיתה צבאית ממוצעת: תור בודד מאפשר לשחקן להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותו ומאוד מהר גילינו כמה זה מספיק. כשרימון נזרק, החייל החלוץ זורק ריפוי, מכונת הירייה מסמנת טווח הריגה והצלף הופך לבלתי נראה, העימותים הופכים למגוונים וטקטיים וכל תור מחושב בזהירות שלא מאפשרת מקום לאף מהלך פזיז. כל דמות מתפתחת תוך כדי לחימה ומשודרגת בהתאם לביצועים. שמנו לב גם לשיפורי נשק אסתטיים ועוד כמה תלבושות ללוחמים אבל ההבדלים מינוריים מדי בכדי לשים לב להבדל ודי השתעממנו מזה.

Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


בוסים גדולים ואכזריים פגשנו בתום כל אקט עלילתי אבל שיטת הלחימה מולם דומה מאוד אחת לשנייה ודי מאכזב לגלות שדווקא בעימותים המצופים הריטואל הופך למוכר להחריד. כאמור, מעימות לעימות שיפרנו את הדמויות מקרב לקרב, כמו יצירת יריית פיצוץ שמרחיבה את רדיוס הפגיעה, הגברת הסיכוי לפגיעה קריטית ב-30% או הרחבת יכולות ה-Overwatch – ובלעדיהן יש משימות שפשוט אי אפשר לסיים, כך ששיפור דמות הוא הכרחי, גם אם אתם אוהבים שחקנים שמעדיפים אתגרים נטולי רחמים.
אגב Overwatch, מדובר באחד השימושים האהובים עלינו במשחק. זו תכונה פסיבית שמופעלת בתור שלנו, וגורמת ללוחם להגיב לתנועות האויב. כלומר ברגע שהגיע תור האויב והוא נכנס לשטח שסומן על ידינו בתור הקודם, דמותנו יורה עליו ויוצרת סוג של "שטח הריגה" מאוד יעיל. האינטליגנציה המלאכותית לא נשארת חייבת ורוב האויבים גם כן מנצלים זאת לטובתם – וכאשר חבורת אויבים מפעילה בבת אחת את ה- Overwatch שלהם על הלוחמים שלך, מאוד קל לשנוא בחזרה את טכניקת הקרב שכ"כ הועילה לך קודם לכן, בתור הקודם.

Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


חשוב לדעת: קצב המשחק איטי מאוד מקטעי הפעולה המוכרים של הכותרים הקודמים. הטקטיקה מחושבת מאוד ו"לירות ולחשוב אחר כך" פשוט לא יעבוד כאן, בטח לא בשלבים מתקדמים יותר כשמגיחים אויבים שונים ולכל אחד מהם שיטה יצירתית יותר לחסל את חיילך בקרב. הטקטיקה שהמשחק מעודד אותנו היא בעיקר איגוף, איגוף ועוד איגוף. ירי כשהאויב מאחורי מחסות קשה מאוד אך מתגמלת בנקודות בונוס וזריקת רימונים או הגעה פיזית ישירות אל האויב ושימוש במסור חשמלי הן הדרכים המהירות לחסל את רוב האויבים. הבעיה: הדמות נותרת חשופה לגל אויבים חדש שלוודאי תכף יפתיע – כך שאין באמת צעד אידיאלי ונטול חסרונות.

Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


משימות משנה גם נוכחות וברוב המקרים נדרש להשלימן כמה מהן כדי להמשיך בסיפור הראשי. הן לא רעות כמו שהן ארוכות מדי; לא פעם מצאנו את עצמנו פשוט מנסים לתקתק עוד משימה משנית כמה שיותר מהר רק כדי לחזור לאקשן המעניין. יש גם מטלות צדדיות להשלמה, כמו חיסול 8 אויבים בתור אחד, הימנעות לחלוטין מזריקת רימון או ניצחון המשימה ללא דמות הצלף – אבל אלו כבר לשחקנים מטיבי לכת ולא ראינו בהם יותר מדי עניין, עד שחזרנו לסיפור המרכזי. היתרון היחיד שמצאנו בהם הוא זכייה בשדרוגי נשקים ושיפור הדמויות, שיגבירו משמעותית את הסיכויים בהבסת האויבים במשימות הסיפור הראשי.
Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


חייבים להתייחס לרמת האתגר: המשחק קשה, אפילו ברמה אחת לפני הקלה ביותר. אלה מגוון האויבים, קצב ההופעה שלהם והכיוונים המפתיעים מהם הם מגיחים שהופכים את Gears Tactics למאתגר באמת, אפילו לשחקני משחקי תפקידים וותיקים שכבר סיימו כותר או שניים בז'אנר הטקטי. המשחק לא עושה חיים קלים אפילו בשלבים הראשונים ונדרשת עקומת הלמידה מאוד תלולה כדי לנצח את רוב הקרבות. לשחקנים אוהבי אתגרים אלו חדשות מצוינות אבל לאלו שמתוסכלים במהירות – ראו הוזהרתם.

Gears Tactics: עומד בזכות עצמו


לצערנו לא הכל חלק ברמה הטכנית. יש עניינים מעצבנים לפעמים שקורים תוך כדי משחק כמו זווית מצלמה שמתמקדת לפתע בקופסה סתמית כשההוצאה להורג מתבצעת מלפניה, או למשל כשנכשלנו במשימה, המשחק החזיר אותנו לתחילת המשימה ולא לנקודת השמירה האחרונה שהיינו בה. לא מדובר בעניינים דרמטיים מדי אבל מורגש שהמשחק לא שוחרר אפוי במלואו, גם אחרי
טלאי כבד ששוחרר כשבוע לאחר מכן ועדיין לא טיפל בכמה בעיות מתסכלות.

משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

הקמפיין לשחקן יחיד לא קצר מדי ואם אתם שחקנים מנוסים, כנראה שבתוך 25-30 שעות תסיימו את המשחק. החדשות הרעות הן שלאחר מכן אין יותר מדי מה לעשות – יש אמנם מערכת הישגים של Steam אבל משחק רשת נעדר כאן, עניין שמקצר משמעותית את חיי הכותר ולאחר שתסיימו את המשחק, לא תמצאו סיבה טובה מספיק לחזור אליו שוב, אפילו לא בשביל ההישגים. אולי השחקנים המכורים יבקשו לסיים משימות שעברו עם צוות אחר הפעם ולהשתפשף טקטית עם דמויות נוספות, אבל אנחנו לא מצאנו עניין בלחזור לאותם קרבות שכבר ניצחנו בהם.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image