נתחיל בנתונים היבשים: פאנל VA LCD , בהירות מסך 250cd/m2, יחס ניגודיות 3000:1, כיסוי sRGB 123%, רזולוציה מרבית של 1440X2560 פיקסלים בקצב ריענון של 75 Hz וזמן תגובה של 4ms. בין הפיצ'רים: SmartContrast אמור להעניק טווח נדיב יותר של גוונים שחורים, Flicker-free יקל על פעילות העיניים, מצב LowBlue יפחית את גווני הכחול בתאורת המסך ו-SmartImage מיועד עבור גיימרים. זוויות צפייה מקובלות של 178° מעלות לכל כיוון ועל פני הצג ציפוי Anti-Glare שאמור למנוע השתקפות.
כיאה לעיצובו, חווית הצפייה במסך מאוד עוטפת. גופו הקעור מצליח להכיל הרבה שטח משדה הראייה הטבעי של הצופה וגם העובדה שגודל המסך עומד על 32 אינץ' הופך אותו למיני טלוויזיה שעומדת במרחק כמה עשרות סנטימטרים מהמשתמש. נדרש יום עבודה כדי להתרגל לממדים של הצג ולצורת העבודה המנופחת הזו, אבל אחרי שלומדים להתייעל בה, כל מעבר לצג קטן ממנו מרגיש כמו חזרה לעבר פרימיטיבי יותר. באשר לזוויות הצפייה, גופו הקעור של ה-325E1C יוצר בעיה קלה שדורשת מהמשתמש להיות ממש מול המסך. ככל שזווית הצפייה מתקהה, המסך הופך לחיוור וחשוך יותר. לא שמצופה מהמשתמש לעבוד מהצד על מסך גדול שכזה, אבל בזמן פרזנטציות למשל, כשיש למסך מספר צופים מזוויות שונות, העניין עלול להפוך לבעייתי.
פאנל ה-VA מציע יחס ניגודיות גבוה מהרגיל והגוונים הכהים מספקים את פירוט נאה בזמן צפייה בסרטים. בהירות מקסימלית של 250cd/m² וציפוי ה-Anti-Glare מתמודדים היטב מול אור השמש ובאשר לדיוק הצבעים, לא חווינו שום בעיות: פתחנו את אותם קבצי פוטושופ במסך IPS של יצרנית מתחרה והדיוק היה קרוב להפליא, הפתעה מרעננת בהתחשב בהתמודדותו של ה-325E1C מול פאנל שנחשב ליקר ואיכותי ממנו, שגם נחשב לרוב כייעודי עבור מעצבים ושאר משתמשים עבורם דיוק הצבעים קריטי.
ומה לגבי גיימרים? ה-325E1C לא מתיימר לפנות לקהל השחקנים אבל בהחלט קורץ להם עם כמה תכונות רלוונטיות. זמן התגובה 4ms אידיאלי מן הסתם מה-5ms הסטנדרטי וגם קצב הריענון 75Hz עדיף על 60Hz המקובל – אם כי גם בזכות שני אלו, כנראה שלא תבחינו בהבדל גדול מדי. קיימת תמיכה ב-AMD FreeSync, למחזיקי כרטיסי מסך רלוונטיים, וגם יש מצבי גיימינג לבחירה. מעבר לתצוגת FPS במהלך כמה משחקי Call of Duty: Warzone לא סיפקה לנו יתרון משמעותי וזה די בסדר; ה-325E1C לא מתיימר מדי להיות מסך גיימינג וקשה לנו להאמין שמלכתחילה גיימר אמיתי ישקול רכישת מסך שכזה.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.
יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.
יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.