חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Panasonic DMC FZ100K פנסוניק
מותג: Panasonic
רזולוציה: 14.1 מגה פיקסל
זום אופטי: 24
גודל חיישן: 1/2.33 אינטש
סוג סוללה: ייחודית
מייצב תמונה: בעדשה
סוג פוקוס: אוטומטי + ידני
סוג עינית: כולל
ציון WiseBuy
8.5
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
keren 27.07.12
לירן 19.03.11
זאב 22.11.10
עמיר 22.09.10
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Panasonic DMC FZ100K פנסוניק

הטוב
  • איכות צילום וידיאו מצוינת
  • תמונות טובות באור יום
  • צילום ידני מלא
  • מסך מפרקי איכותי ועינית אלקטרונית
  • חיבור לפלאש חיצוני
  • מיקוד מהיר
  • זום X24
  • חיי סוללה ארוכים
הרע
  • גרעיניות וסימני עיבוד ברוב התמונות
  • ISO גבוה רועש מאוד
  • פלאש פנימי לא טוב
בשורה התחתונה

מדובר באחת ממצלמות הסופרזום המתקדמות ביותר של פנסוניק, שמציעה שלל מצבי צילום, ידניים ואוטומטיים, תפעול נוח, מסך נהדר וכמובן זום גבוה ואיכותי. התמונות לא תמיד באיכות המקסימלית כפי שהיינו רוצים לראות אך לעיתים קרובות קיבלנו תמונות טובות וראויות מאוד; צילום הוידיאו לא פחות ממעולה.

בזכות המיקוד המהיר שלה וזמני המחזור הטובים, המצלמה תתאים בהחלט לצילום ילדים וחיות מחמד, להורים שרוצים צילום ורסטילי ואיכותי יותר ממצלמה קומפקטית פשוטה.

הקדמה

FZ100 מצטרפת לסדרת מצלמות הסופרזום הוותיקה של פנסוניק. המצלמה הזו, שהושקה לקראת סוף 2010, מכונה על ידי החברה "High speed superzoom camera", בין היתר בזכות צילום רצף מהיר של 11 תמונות בשנייה ברזולוציה מלאה.

מפרט המצלמה כולל חיישן MOS בגודל 1/2.33 אינטש ברזולוציית 14.1 מגה פיקסל, עדשת זום X24 בטווח של 25-600 מ"מ מבית Leica עם מייצב התמונה Power OIS, צילום וידיאו Full HD, טווח רגישות של 100-6400, מסך מפרקי בגודל 3 אינטש ועינית אלקטרונית, חיבור Hot Shoe לפלאש חיצוני ועוד.

המצלמה פועלת על סוללת ליתיום-יון נטענת, ומאחסנת את התמונות על כרטיס SD/SDHC/SDXC, בנוסף לזיכרון חירום סמלי שיש במצלמה, בנפח 40MB.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

פנסוניק מעמיסה שפע על סופרלטיבים על איכות החיישן (מסוג MOS, לעומת CCD הסטנדרטי) ועל מנגנוני עיבוד התמונה המתוחכמים. המציאות, כרגיל, קצת יותר מורכבת.

ראשית, נקודה חשובה מאוד לזכותה של המצלמה הזו היא מהירות המיקוד. לקחנו אותה לאירוע יומולדת שהתרחש בחוץ, והצלחנו לצלם כמעט כמו במצלמת רפלקס מבחינת מהירות התפיסה של תמונות. זה היה משמעותי במיוחד כשצילמנו את הילדים הרבים שהתרוצצו שם.

כשבחנו את מאות התמונות שצילמנו באותה מסיבה ובהזדמנויות אחרות, למדנו שבמבט כללי – רוב התמונות נראות טובות עד מצוינות. הצבעים נראים מדויקים ועשירים, הטווח הדינמי רחב יחסית ואזורים שרופים די מועטים, וגם לא הבחנו בעיוותים כרומטיים או עיוותי עדשה אחרים משמעותיים. תמונות שבהן השתמשנו בזום הגבוה התאפיינו בדרך כלל באפקט בוקה נאה סביב האובייקט הממוקד, ובתמונות טלה-מקרו הבוקה היה ממש מצוין. אגב, הצמצם כאן מגיע עד f/2.8 בצד הרחב של העדשה, מה שמסייע להכניס אור לחיישן וגם משפר את עומק השדה הרדוד.

מנגד, מבט בוחן בתמונות מגלה סימני עיבוד ורעשים בעומק התמונות, גם בערכי הרגישות הנמוכים ביותר. מצלמות מתחרות ברמתה מפיקות תמונות נקיות יותר, וזה קצת מאכזב. יש לציין שלא מדובר במה שמכונה Pixel Peeping, כלומר אותו תחביב פדנטי וקצת מעצבן של חיפוש דקדקני אחר פגמים בתמונה בקרופ 100% - אלא הרעשים מורגשים בתמונות רבות גם באלבום ה-Picasa שאלינו העלינו אותן, בגודל וברזולוציה נמוכים למדי.

בצילום בתוך הבית המצלמה לא ממהרת להשתמש בפלאש, ומעלה באופן מתון אך נחוש את ה-ISO. התמונות שמישות בהחלט עד ISO 800, אם כי הפרטים העדינים בתמונות ברגישות זו נגוזו זה מכבר; תפס את מקומן גרעון אחיד ולא צבעוני מדי אך שהתמונה לא גרועה אלא בהחלט נסבלת. רגישויות גבוהות יותר כבר קשות לצפייה ברוב המקרים. אגב, פרטים כמו שיער אנושי נראים מרוחים יחסית ולא חדים ומפרדים כראוי כבר ברגישות נמוכה למדי.

מייצב התמונה מוצלח מאוד. כשעברנו על כמה מאות תמונות שצולמו בתנאי תאורה מעורבים, רק בודדות מביניהן סבלו מטשטוש כתוצאה מרעידת היד. ניכר שהמצלמה משתמשת במייצב בתבונה ומשלבת גם העלאת רגישות מתונה כדי להימנע מכך.

הפלאש המובנה מאכזב – נקודת תורפה עקבית בסדרת מצלמות הסופרזום של פנסוניק. חדר קטן מואר באופן בינוני מאוד הן מבחינת עוצמת ההארה והן בחינת הצבעים המתקבלים, שנוטים באופן קבוע לירקרק (בעיקר תחת תאורת פלואורסנט). ניסיון לצלם בחדר חשוך כמעט לגמרי הניב אמנם תמונה חדה, בזכות נורת העזר שמסייעת למיקוד, אבל חשוכה בהרבה ממה שהיינו מצפים.

צילום המקרו מרשים מאוד. בצד הרחב תוכלו להתקרב לאובייקט כדי סנטימטר בודד, ובצילום טלה-מקרו – ממרחק של מטר אחד. בשני המקרים התמונות יצאו מפורטות ועשירות מאוד ועם רקע מטושטש יפה.

Panasonic FZ100 מתגלה כמצלמה ורסטילית שמעניקה חופש פעולה טוב מאוד למשתמש. על גלגלת המצבים בראש המצלמה מצאנו מצב אוטומטי מלא, מצבי P, A, S, M, סצנות צילום שונות (הנפוצות שבהן נמצאות בנפרד על הגלגלת, לגישה מהירה) ואפשרות לקביעת מצב Custom עצמאי. בנוסף, המצבים הידניים –החל מ-P – מעניקים שליטה יפה מאוד על פרמטרים: בתפריט המקוצר (Q. Menu) ניתן להגדיר פרופילי צבע רבים כמו דינמי, נוסטלגי, Vibrant, Smooth ועוד; אזורי המיקוד והמדידה, איזון לובן, יחס התמונה ורזולוציה. בתפריט העומק אפשר לשלוט על ה-ISO, ניגודיות דינמית, הגבלת מהירות התריס (מצוין לצילום סצנות מהירות, למניעת טשטוש), הגדרת מייצב התמונה, מהירות סנכרון הפלאש ועוד.

לפניכם מספר תמונות הדגמה שצילמנו עם ה- FZ100. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Panasonic FZ100

ISO 160, f/5.6, 1/1600 sec

Panasonic FZ100

ISO 320, f/3.3, 1/250 sec

Panasonic FZ100

ISO 640, f/5.2, 1/500 sec

Panasonic FZ100

ISO 800, f/3.7, 1/125 sec

Panasonic FZ100

ISO 1600, f/4, 1/100 sec

צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

פנסוניק FZ100 מצטיינת בצילום וידיאו – למעשה, היא מפיקה סרטונים מרשימים יותר מאשר תמונות הסטילס. היא מצלמת סרטונים ברזולוציית 1920X1080 בקצב של 50i (כלומר 25 פריימים בשנייה שמוכפלים בשיטת השדות המשולבים – Interlaced, מה שמוביל לתנועה חלקה יותר). הסרטונים מקודדים בפורמט AVCHD האיכותי והחסכוני במקום.

במהלך הצילום הזום האופטי זמין במלואו. העדשה נעה לאט כדי לא לגרום לתנועה קופצנית, ומייצב התמונה עושה עבודה מעולה במיתון הרעידות גם בקצה הרחוק של העדשה. התוצאות מרשימות מאוד: קיבלנו סרטונים חדים, ממוקדים היטב, עם צבעים חיים ומינימום רעש דיגיטלי גם בצילום בתוך הבית. בקצה טווח הזום המצלמה קצת מתקשה להישאר ממוקדת ולעיתים יש בריחות קצרות מפוקוס, אבל רוב הזמן התוצאות טובות מאוד.

הסאונד מוקלט באמצעות זוג מיקרופונים בראש המצלמה, שקולטים היטב את הצלילים בסצנה – אם כי קצת לא מעט רעשי רקע.

חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

FZ100 דומה מאוד לקודמותיה בסדרה. היא עשויה פלסטיק מט באיכות גימור טובה למדי, וכוללת גריפ נדיב מצופה גומי מחוספס, שהתגלה כנוח מאוד לאחיזה. משקלה 540 גרם כולל הסוללה – סטנדרטי.

Panasonic FZ100
המצלמה עשויה פלסטיק מט באיכות גימור טובה למדי, וכוללת גריפ נדיב מצופה גומי מחוספס, שהתגלה כנוח מאוד לאחיזה. משקלה 540 גרם

השליטה במצלמה טובה מאוד, אבל לא אופטימלית. פנסוניק אמנם הוסיפו כאן גלגלת אחת קטנה לשליטה על הצילום הידני, אבל פגשנו מצלמות דמויות SLR עם גלגלת שנייה ושליטה נוחה יותר.

בחלק העליון מעל הגריפ נמצאים הדק הצילום המוקף בטבעת הזום, לחצן לצילום מיידי של וידיאו, לחצן לצילום רצף ומתג להדלקה וכיבוי. לצידם נמצאת גלגלת מצבי הצילום הגדולה והנוקשה מעט, וכן חיבור לפלאש חיצוני. הדק הצילום מעט נוקשה בחצי-הלחיצה הדרושה למיקוד, אם כי זה עניין של הרגל. טבעת הזום רגישה במידה הנכונה – לא יותר מדי ולא פחות מדי.

Panasonic FZ100
בחלק העליון נמצאים הדק הצילום המוקף בטבעת הזום, לחצן לצילום מיידי של וידיאו, לחצן לצילום רצף ומתג להדלקה וכיבוי. לצידם נמצאת גלגלת מצבי הצילום, וכן חיבור לפלאש חיצוני

בגב המצלמה בחלק העליון נמצאת העינית, לצידה לחצן למעבר בין התצוגה במסך לעינית, לחצן לנעילת הפוקוס/החשיפה וכפתור מכני להקפצת הפלאש. העינית בולטת החוצה ונגישה לעין, אך היא קטנה מאוד ולטעמנו קשה להשתמש בה לאורך זמן. גודלה 0.20 אינטש והיא בעלת 202 אלף פיקסל, שמעניקים לה אמנם חדות לא רעה אך הצבעים די אנמיים. יד יש גלגלת דיופטר לבעלי משקפיים. אגב, חבל שיש ללחוץ על כפתור כדי לעבור בין העינית למסך – במקום חיישן קרבה.

לצד המסך נמצאים 5 מקשי הניווט העיקריים המסודרים בעיגול, לחצני צפייה, תצוגה, תפריט מהיר וכן גלגלת השליטה בחלק העליון. המקשים כולם קטנים אבל בולטים (למעט לחצן הצפייה ששקוע מעט) ומגיבים כראוי. מקשי הניווט משמשים גם כמקשי קיצור ל-ISO, פיצוי חשיפה, טיימר, Fn ולתפריט הראשי.

הגלגלת מאכזבת למדי. היא קטנה מדי, קשיחה ולא נענית בקלות לאצבע – אבל יש להודות שהיא עדיפה על פני תפעול בלעדי באמצעות לחצנים.

המסך הוא נקודת חוזק רצינית במצלמה. גודלו 3 אינטש עם רזולוציית 460 אלף פיקסלים; הוא מציג תמונה צלולה, חדה ובהירה וצבעים נהדרים. נוסף על כך, המסך מסתובב על מפרק וניתן לצלם באמצעותו מזוויות שונות ומשונות. בצילום וידיאו גילינו שנוח מאוד לצלם כשהמסך פתוח הצידה והיד אוחזת בו, והסרטון יצא הרבה יותר יציב באחיזה כזו.

Panasonic FZ100
המסך המפרקי הוא נקודת חוזק רצינית במצלמה. גודלו 3 אינטש עם רזולוציית 460 אלף פיקסלים; הוא מציג תמונה צלולה, חדה ובהירה וצבעים נהדרים

על העדשה עצמה, הבולטת מגוף המצלמה, נמצא מתג הבורר בין מצבי המיקוד (ידני, אוטומטי ומקרו) ולחצן מיקוד. משונה לנו שכדי לעבור לצילום מקרו יש לגשת עד המתג הזה – היינו מעדיפים שפונקציה זו תופיע על אחד ממקשי הניווט, כמקובל.

בשמאל המצלמה נמצאים חיבורי AV ו-Mini-HDMI, וכן חיבור למיקרופון חיצוני – יפה מאוד. שלושת החיבורים נמצאים מאחורי מכסי פלסטיק. הסוללה וכרטיס הזיכרון נמצאים כרגיל בתחתית, לצד תבריג מתכתי לחצובה.

ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי נפרד, כבל AV, כבל USB, רצועת נשיאה לצוואר וספרות הדרכה.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
בכל המצלמות קיים חיבור USB למחשב ובמצלמות מתקדמות ומקצועיות קיים חיבור FireWire בעל קצב העברת נתונים מהיר יותר. בחלק מהמצלמות קיים חיבור AV המיועד להעברת וידיאו ושמע לטלוויזיה, ויש מצלמות עם חיבור ישיר למדפסת בשם PictBridge.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

המצלמה נדלקת ומוכנה לצילום הראשון תוך 2.3 שניות, ונכבית תוך כשנייה וצי (כשהעדשה פתוחה עד הסוף הכיבוי מתארך ל-3.5 שניות). בין תמונה לתמונה חולפות 1.2 שניות – זמן מהיר יחסית, שנובע בעיקר מהמיקוד הזריז; בשימוש בפלאש ההמתנה מתארכת באופן סביר ל-2.5 שניות.

פנסוניק טוענת לצילום רצף מהיר במיוחד (עם הצמצם המכני ולא האלקטרוני – כמו במצלמות רפלקס) של 11 תמונות בשנייה, אבל לשם כך תצטרכו כנראה גם כרטיס מהיר מאוד. עם כרטיס זיכרון רגיל היא השיגה קצב לא רע של 5 תמונות לשנייה – ברזולוציה המלאה.

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

המצלמה מגיעה עם סוללה בקיבולת של 895mAh, שלפי הסטנדרטים המחמירים של תקן CIPA אמורה לספק עד 410 תמונות.

בפועל, הסוללה התגלתה כמצוינת וספקה לנו אורך נשימה של למעלה מ-1850 תמונות, כשליש מהן עם הפלאש הפנימי, וכרבע שעה של צילום וידיאו – תוך שימוש נרחב בזום ובמסך. אלו חיי סוללה מעולים.

המוצר נמסר לבדיקה באדיבות MDK

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply