סקירות מוצרים
מדריכי קנייה
חדשות הצרכנות
אוזניות
סמארטפונים
מסכי מחשב
מצלמות
טלוויזיות
מחשבים ניידים
רחפן Dji Spark
יצרן: Dji
טווח מחירים: 1000 - 3000
כולל מצלמה: כולל מצלמה
ציון WiseBuy
9
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
השוואת מחירים
סקירה מקצועית
מפרט המוצר
תמונות נוספות
השוואת מחירים
מחיר סופי: 2,298 ₪
מחיר סופי: 2,299 ₪
מחיר סופי: 2,299 ₪
מחיר סופי: 2,299 ₪
מחיר סופי: 2,299 ₪
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור רחפן
בשוק יש מגוון עצום של רחפנים בגדלים שונים. עשינו סדר בין הסוגים השונים, מה כדאי לקנות לחובב ומה למקצוען וכמה זה יעלה לכם למדריך המלא
הסקירות החדשות בקטגוריה
שחר שושן | 15.05.2017
8.5
קל להטסה, מצלמה מקצועית ואריזה אחת גדולה: הפאנטום 4 של ענקית הרחפנים DJI מציע צילום ב-4K וזמן סוללה מוגדל לעומת...
שחר שושן | 26.06.2016
9.0
קל לשליטה, וידאו מוצלח וערכה, שמכילה את כל הדרוש: הפאנטום 3 פרו של DJI מאפשר לכם לצלם ברזולוציה גבוהה ובקלות נפלאה...

סקירת wisebuy - רחפן Dji Spark

|
הטוב
  • קטן מימדים
  • קל לשליטה
  • נשלט על ידי מחוות
הרע
  • טווח קצר מאוד
  • מגיע ללא שלט
  • מצלמת FHD בלבד
  • סוללה קטנה
בשורה התחתונה
ה-DJI Spark הוא רחפן ברמת כניסה גבוהה מאוד. יש לו את כל הטכונלוגיות המתקדמות הדרושות לניווט עצמאי והתחמקות ממכשולים, מצלמה איכותית ושליטה באמצעות מחוות, אך הוא מגיע באריזה קטנה וזולה יותר. עם זאת, הזול יוצא יקר שכן כדי להטיס אותו במלוא הפוטנציאל צריך להוסיף עוד יותר מאלף שקל כדי לקבל את השלט ועוד סוללות כך שהכדאיות פה פוחתת במהירות.

אם אתם מחפשים רחפן איכותי ברמה גבוהה לצלם את הסלפי האווירי המרשים הבא שלכם הספארק הוא הרחפן הנכון. אך אם אתם מבקשים להיות צלמי אוויר ומתעדי נוף, תחסכו את הכסף שלכם ותלכו על המאוויק פרו, שכן הספארק הוא יותר צעצוע מפואר מאשר כלי עבודה.

אחרי ש-DJI שינתה את השוק עם סדרת רחפני הפאנטום המאוד פופולרית שלה, ולאחר ששינתה את השוק שוב עם המאוויק הקומפקטי שלה, עכשיו היא מנסה שוב לטרוף את כל הקלפים עם הרחפן הקטן ביותר שלה עד כה, ה-Spark. זהו רחפן קטן מימדים המכיל את כל טכנולוגיות הניווט והתחמקות ממכשולים הקיימות ברחפנים הגדולים של החברה, באריזה קטנה וזולה בהרבה. 



נוחות השימוש

(40% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

חלק מהקונספט של הספארק הוא שמדובר ברחפן שמיועד לאלו שרוצים לצלם את עצמם ולא את הסביבה. בכך, זהו לא כלי לצילום אווירי של נופים ואירועי ספורט, אלא מצלמה מרחפת אישית לתיעוד מפגשים חברתיים וכדומה. וזה חשוב שתזכרו את המידע הזה להמשך הסקירה, מכיוון שהמכנה המשותף העיקרי בין הרחפן הזה לשאר הרחפנים של החברה, זה בעיקר טכנולוגיות המיקום והשם DJI, לא טכנולוגיות הצילום.


הספארק כבסיסו מגיע ללא שלט רחוק, כשהוא מיועד מראש לשליטה דרך הסמארטפון. זוהי תכונה שראינו לראשונה ב-DJI עם המאוויק, אך כאן היא מרכזית בתפעול המכשיר. השליטה נעשית דרך אפליקציית DJI GO 4 שעובדת בצורה תקינה אך ורק על מכשירים של אפל.




DJI מציעה במקביל את חבילת Fly More שכוללת שלט רחוק קומפקטי ששונה במקצת מזה שקיים במאוויק כך שהוא ללא תצוגה מובנית והוא מתקשר עם הרחפן דרך ווי פיי שלו בצורה טבעית טווח מוגבל, ובמקרה הזה הוא עומד על 100 מטר. בנוסף תקבלו 4 פרופלורים להחלפה, מגיני פרופלור להטסה בטוחה יותר בתוך מבנים, נרתיק נשיאה שיש בו מקום רק לחלק מהאביזרים ועוד שתי סוללות ומטען שיכול לטעון 3 סוללות בו זמנית.


ודאי תשאלו, אם אפשר לשלוט דרך הסמארטפון, מדוע לנו בכלל לרכוש את השלט הפיזי. התשובה נמצאת בביטוי "שליטה פרופורציונאלית". כשאתם מחזיקים שלט רחוק שעליו ג'ויסטיק עם טווח תנועה מוגבל, ממש כמו דוושת הגז או הברקס, אתם מסוגלים להעריך דרך ההרגשה בלבד וללא שימוש בראייה, מה תהייה העוצמה של אותה לחיצה. בכך תנועה קטנה של הג'ויסטיק תוביל בהכרח לתנועה קטנה של הרחפן ולהפך. כשאתם משתמשים במסך מגע, אין פידבק  לגבי עוצמת הקלט שאתם מזינים למכשיר, ואתם נאלצים להביט במסך הטלפון ששם תמצאו רק פידבק ויזואלי, אך זה אומר שאתם מורידים את העיניים מהרחפן וזה לא רעיון מוצלח.


את הרחפן הצלחנו אחרי ניסיונות רבים לחבר אל סמארטפון מבוסס אנדרואיד, וכך יכלנו להטיס את הרחפן בצורה בסיסית למדי, אך הרגשנו מאוד חסרי שליטה ומסיבה זו בדיוק, מצב ספורט המבטל את חיישן הקרבה ומאפשר לרחפן לטוס במלוא המהירות, לא קיים. להבדיל משאר מכשירי החברה שמגיעים עם שלט רחוק שאמורים להתחבר אליו דרך כבל ייעודי שמגיע בערכה, כאן אין כבל שכזה ולא הצלחנו לחבר לא את הנוט 8, לא את הגלקסי S8 ולא את ה-LG G6 אל השלט דרך חיבור הווי פיי שהיא הדרך היחידה שאפשרית בדגם זה. בשנייה שהחלפנו את הטלפון לאייפון, זה מיד עבד ובצורה תקינה לחלוטין.




ברגע שהצלחתם להתגבר על כל קשיי החיבור, תקלו רחפן קליל, שהוא קל מאוד לשליטה, איטי למדי בבסיסו אלא אם עברתם למצב ספורט, כך שהוא מאוד מוצלח עבור אלו שרוצים להתחיל בעולם הרחפנים אך לא רוצים לקנות צעצוע פשוט.


במקביל לשלט ולסמארטפון, ניתן לשלוט ברחפן דרך מחוות. בכך הוא מסוגל להמריא מכף ידכם על ידי הפניית המצלמה אל פניכם ולחיצה כפולה על כפתור ההפעלה מאחור. הרחפן מסוגל גם לנחות על כף ידכם אם פשוט תגישו אותה מתחת לגופו וזה כמעט תמיד עובד.


אחת מטכניקות השליטה ש-DJI אוהבת להציג בפרסומות היא היכולת לשלוט בו דרך כף היד. יש להושיט את כף היד מול המצלמה בתנועת "עצור". הרחפן יזהה את כף היד ויתן חייוי בנורות הקיימות עליו ודרך הסמארטפון המחובר אליו. על ידי הזזת כף היד ממקום למקום ניתן לשלוט ברחפן, אך תכונה זו בעייתית בתוך מבנה, שכן התגובה לתנועת היד איטית ו-DJI עצמה ממליצה להחזיק את השלט ביד השניה. אנחנו לא מצאנו מה הפואנטה לשרוף זמן סוללה יקר (וכל כך קצר) על לנווט את הרחפן לאט מאוד ובחוסר בטיחות משווע. מה שבטוח, זה מרשים ולו לרגע שאפשר להניע אותו בצורה הזו.



ביצועים

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

כמו אחיו הגדולים, הספארק מגיע עם חיישן GPS שמאפשר לו לשמור על מיקום יחסי בשטח פתוח, ולאלו המעוניינים להטיס בתוך מבנה, ישנה מצלמה קטנה הפונה כלפי מטה, שמאפשרת לו לזהות את הסביבה ולשמור על מיקום יחסי גם ללא קליטת לווינים. זוהי תכונה שכמעט ואינה קיימת ברחפנים זולים ובוודאי לא בכאלו שמגיעים במידה הזאת וזה פלוס גדול לספארק לעומת השאר. עם זאת, הבדל שחווינו עם הספארק לעומת המאוויק בקליטת הלווינים, הייתה במקום מאחורי המשרד שלנו באמצע אזור תעשייה מוקף בניינים - בעייתי מלכתחילה, ובו גם המאוויק התקשה לאתר לווינים אך הצליח לעשות זאת מספר פעמים. הספארק לעומת זאת לא הצליח כלל וכלל, וכתוצאה מכך, הגובה המקסימלי שבו היה ניתן להטיס אותו עמד על מטרים ספורים. זו אמנם מגבלה בטיחותית הגיונית כך שהרחפן לא יסחף עם הרוח אך היינו שמחים לעוד קצת שליטה ידנית על המכשיר.




עוד תכונה שאינה קיימת ברחפנים זולים יותר, היא חיישן הקרבה הקדמי המונע מהספארק להתנגש ישירות בחפצים. בכך הוא מסוגל לסרוק קדימה את השטח ולזהות אובייקטים שיכולים להפריע לו בנתיב, וכך הוא מסוגל לבלום בזמן ולמנוע מכם להתרסק.

בחלקו הקדמי של הספארק ישנה מצלמה המסוגלת לצלם וידאו ב-Full HD ב-30 פריים לשנייה ותמונות בגודל 8 מגה פיקסל. צילום הווידאו מתבצע אמנם ברזולוציה דיי בסיסית, אך הוא איכותי מאוד, ובעל טווח דינמי עשיר, חלק לחלוטין ועשיר בצבעים. התמונות נראות אותו דבר רק ברזולוציה גבוהה יותר ובפירוט רב וחדות מרשימה. כן התאכזבנו שאין כאן תמיכה ב-4K, שכן צילום 4K הוא כבר פיצ'ר פרימיום אלא משהו דיי בסיסי, אך זה מובן ש-DJI תרצה לבדל את הרחפן הזה מהשאר.

הגימבל - מייצב התמונה החשמלי שמבטל את תנועות הרחפן ומאפשר למצלמה להישאר מאוזנת וחלקה, עשה עבודה שנעה בין בינונית לטובה. מדובר בגימבל בעל שני צירים לעומת שלושה שיש בשאר, בכך הוא מסוגל לבטל את התנועות על ציר X ו-Y, אך לא את אלו על ציר Z שמבטלות את סיבוב הרחפן במקומו (בהנחה ו-Z הוא הציר האנכי לרחפן). על פניו ציר זה לא צריך לשנות יותר מדי למעט בשוט עקיבה שבו ישנה תנועה אופקית במקביל לאובייקט, ואכן לא הרגשנו בחסרונו. מה שכן הרגשנו זה את העוצמה המוגבלת של מנועי הגימבל וכתוצאה מכך את האיטיות שבה ניתן להניע את המצלמה דרך השלט. כמו כן, במצב של רוחות יחסית חזקות, הגימבל כשל לחלוטין ולא הצליח להתמודד בזמן עם תנועת הרחפן ובכך קיבלנו וידאו רוטט ורוקד שאינו שמיש ואזהרה בולטת על המסך על Gimbal Overload. 



הטווח המוצהר על ידי החברה עומד על 100 מטר, זאת לעומת 3-4 קילומטר במאוויק פרו, וזה ניכר. למרות ש-100 מטר נשמע כמו דיי הרבה, צריך לזכור שמדובר ב-100 מטר אווירי, כך שגם מימד הגובה נכנס כאן בחשבון, ומדובר במרחק שאינו מרשים כלל וכלל ויתרה מכך, ניתן לאבד את הרחפן דיי בקלות במרחק שכזה. כמו שאר הרחפנים של החברה, גם כאן ישנה אופציה לחזרה אוטומטית לנקודת ההמראה, כשהרחפן מסוגל לנווט מסביב למכשולים דרך החיישן המובנה בחלקו הקדמי.

סוללה ועמידות

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

לספארק ישנה סוללה ליתיום פולימר (LiPo) שמספיקה על פי היצרן לרבע שעה של טיסה וזה בדיוק כמות הזמן שהצלחנו להטיס אותו במצב רגיל. מצב ספורט כצפוי קיצר את חיי הסוללה בצורה משמעותית. בחבילת Fly More ישנן שתי סוללות נוספות כך שזמן הטיסה הוא פוטנציאלית עד 45 דקות אך הרחפן מנחית את עצמו אוטומטית באזור ה-25 אחוז סוללה ולא ב-0 אחוז כך שהזמן יכול להתקצר.




לאלו שלא ירכשו את חבילת Fly More יהיה רחפן עם זמן טיסה מאוד מאוד מוגבל, ולקחת אותו לאיזה הפנינג כיפי לצילום תמונות רק כדי לגלות שאתם חייבים להיות צלמים זריזים ויעילים כדי להספיק בזמן, קצת מוריד מהכיף. מוטב היה אם היו עוד כמה דקות טיסה בסוללה הזאת, אפילו במחיר של הגדלת הרחפן במעט, ולו רק כדי להפוך אותו לקצת יותר שימושי.


מבחינת עמידות הרגשנו שהספארק עמיד בצורה בינונית. בכך המדחפים וגוף הרחפן הרגישו יציבים וחסונים, אך ישנם מכסי פלסטיק בחלק התחתון של כל מנוע והם נטו להתפרק מעצמם אם מופעל עליהם לחץ כמו שקורה אם שמים את הרחפן בתיק רגיל ולא בקייס ייעודי.